Strana 1 z 8

LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Nedeľa, 31. Marca 2013, 13:58
od littleB
Zdravím!

Hľadal som, no nenašiel som tu podobnú tému...
Rád by som sa opýtal na vaše názory ohľadom kúpy e38-čky po prerábke na LPG.
Čo presne si treba u týchto áut všímať, napríklad u sekvenčného vstrekovania plynu? Mávajú tieto systémy nejaké časté závady? A čo si myslíte o kombinovanom pohone benzín + LPG, nehrozí nejaké riziko?

Už totiž vyberám svoju prvú e38 takmer dva roky a momentálne som dospel do štádia, kedy hľadám už len e38 Lang na LPG v slušnej výbave. :D Ponúk na trhu je málo, vyberať veľmo nie je z čoho ani u nemeckých bratov, preto by ma zaujímalo, na čo sa zamerať pri obhliadach u týchto poprerábaných plyňákov.

Vďaka za reakcie! :wink:

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Utorok, 9. Apríla 2013, 21:25
od littleB
To naozaj nemáte nikto skúsenosti s LPGčkom v e38???
Či ma považujete za przniča krásnych motorov, a preto nereagujete? :D

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Utorok, 9. Apríla 2013, 22:12
od korado
Skôr tu už o tom bolo popísané viac ako dosť...
Ja osobne ti prajem veľa šťastia s hľadaním slušnej E38 na Slovensku (o long verzii a s LPG ani nehovoriac) :wink:

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Streda, 10. Apríla 2013, 09:36
od littleB
korado napísal:
Skôr tu už o tom bolo popísané viac ako dosť...
Ja osobne ti prajem veľa šťastia s hľadaním slušnej E38 na Slovensku (o long verzii a s LPG ani nehovoriac) :wink:


Možno zadávam do vyhľadávania nesprávne parametre, neviem, ale fakt som nič podobné nenašiel, omlúvam sa... :|
Každopádne, na Slovensku sa nedá nájsť nič normálne. :D U Nemcov som čosi našiel, len neviem, či to nie je riziko... Ak by som ťa poprosil o zhrnutie jednou vetou, či ísť alebo neísť do LPG u e38...? :wink: Ďakujem...

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Streda, 10. Apríla 2013, 10:41
od ViktorDDD
ísť :wink:

u e38 sa veľmi neoplatí kupovať diesle, 3,0d je podľa mňa slabý na sedmičku a 740d v prevádzkových nákladoch prevyšuje hádam aj 750tku
z benzínov najlepšie je brať 740i a keď chceš ušetriť tak ten prerobiť na LPG, alebo keď si fanatik do áut a nevadí ti spotreba tak 750

s prerábkou V8čiek na LPG majú bohaté skúsenosti na českom bmwklube, každý kto to má jazdí na tom spokojne a s nákladmi na kilometer ako na felicii

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Streda, 10. Apríla 2013, 13:39
od palzo
korado napísal:
Skôr tu už o tom bolo popísané viac ako dosť...
Ja osobne ti prajem veľa šťastia s hľadaním slušnej E38 na Slovensku (o long verzii a s LPG ani nehovoriac) :wink:


problem ze ? :(

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Streda, 10. Apríla 2013, 13:41
od palzo
littleB napísal:

Možno zadávam do vyhľadávania nesprávne parametre, neviem, ale fakt som nič podobné nenašiel, omlúvam sa... :|
Každopádne, na Slovensku sa nedá nájsť nič normálne. :D U Nemcov som čosi našiel, len neviem, či to nie je riziko... Ak by som ťa poprosil o zhrnutie jednou vetou, či ísť alebo neísť do LPG u e38...? :wink: Ďakujem...


Vsetko zalezi o financiach co mas na auto, a kolko do toho das a ze ci pocitas s tym ze beries jazdene autoa daco sa stale moze dojebat.. a ci je pre teba doelzite ci auto je pekne ale nepojazdne.. alebo ma kozmeticky chyby ale technciky mu a motoristicky mu nic nechyba...

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Streda, 10. Apríla 2013, 14:20
od korado
palzo napísal:

problem ze ? :(


no keď pozerám čo je tu na predaj, tak aj áno, jedine tá tvoja, tú by som bral, o inej neviem...

Pre zadávateľa témy, LPG ak je dobre spravené je to plus, ušetríš cca 50% na pohonných hmotách. Nezabúdaj, že ak chceš long, rátaj s tým, že je to auto, ktoré bolo v dobe svojho vzniku to najlepšie od BMW čo si mohol kúpiť. Longy majú štandardne napríklad EDC tlmiče (všetky cca 3400€ nové), NIVO reguláciu atď. čo nie sú najlacnejšie položky na výmenu. Vozenie je to ale parádne, môžem odporučiť, sám som mal 750iL a bola to krása, úplne iná trieda ako všetko ostatné (nebola ale na LPG)

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Streda, 10. Apríla 2013, 15:03
od palzo
korado napísal:


no keď pozerám čo je tu na predaj, tak aj áno, jedine tá tvoja, tú by som bral, o inej neviem...

Ved na teba myslim nic sa neboj ;) ale momentalne je na zakroku ohladom toho niva...

Inac pre zakladatela temy.. V8 na lpg, po roku skusenosti..velak spokojnost.. po meste ma 100km vide na cca 10-12e (vela zalezi ci vazne budem hodku v zapche stat a kam ide, ci obchvat alebo stojim na kazdej krizovatke na cervenu).. No ale inac spokojnost.. Ako korado ale napisal.. Nivo a EDC neni lacna vec.. hadicky na nivo ktore mozu jebnut hocikedy (druha za necele 3 roky).. Stoji to 40e jedna.. akoze ziadna polozka.. ale v BMW ju nevedia dodat, zhanali sme to aj cez nemecke BMW, niekde mozno mam aj ulozeny email ako sa velmi ospravedlnuju a ze hned poslu ako bude, ale nic, ticho tma :lol: No a kedze reisenie cislo 1 ako zobrat z bmw vynechame, tak ideme na riesenie 2 zobrat z vraku, to je najhorsie riesenie lebo nevies kedy odide a ci ju zobec zozenies :/ takze riesenie cislo 3 je nechat spravit (toto riesenie sa prave vykonava a vymenim vsetky tie ktore sa daju.. nech je s tym pokoj). Inac okrem toho co take bude nerocnejsie este na servis su napravy a brzdy.. ale s tym asi kazdy pocita ked kupujes vlajkovu lod od BMW a to auto stalo nove okolo 5m eur :) Neber to tak ze ta chcem odradit, ale treba sa sem tam capnut po vrecku.. ale kazde jedno prevezenie, kazde jedno skurvene dcl benzinu/plynu stoji za to.. pozitok z jazdy tam naozaj je, neni to pretekarske auto, to je pravda, ale povoz v tom je super, po 1000km vystupis a povies si ze tak to ani nebolelo jazda stala zato.. ale jak som napisal neni to pretekarske auto, ale ver tomu ze ked taky kickdown das tak ten typek na TDIcku bude vediet ze nema sancu...

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Streda, 10. Apríla 2013, 18:53
od PetoK

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Štvrtok, 11. Apríla 2013, 13:20
od littleB
Ďakujem vám chlapi velice pekne za rady!
Ja som sa rozhodol pre LPG hlavne kvôli tomu, že počítam s drahším servisovaním Longu, tak nech aspoň na niečom ušetrím. :)
Len fakt dúfam, že nič "nenahraditeľné" neodíde, inak budem nahratý. :D

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Štvrtok, 11. Apríla 2013, 13:47
od palzo
littleB napísal:
(furt niečo odchádza, ročne na servis miniem min. 300€)


To auto si nechaj.. rocne 300e js super nizky servis :)

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Štvrtok, 11. Apríla 2013, 14:00
od PetoK
300e ročne ??? :shock: To je akože vela? :-k

Poradím ti, na E38 potom radšej zabudni...

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Štvrtok, 11. Apríla 2013, 16:34
od atc
Chalani ti dobre radia :wink:.......ser na to :!:

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Napísané: Štvrtok, 11. Apríla 2013, 17:24
od korado
Budem sa opakovať, ale 300€ ročne za servis, to je zadarmo (čo by som za to dal) :mrgreen:
E38 napriek tomu, že je staré určite nie je lacné na servis, resp. stále je ten servis drahší ako na bežné autá. Pozri si čo stoja len brzdy, nápravy, tlmiče, rátaj veľa sviečok, cievok, oleja, je tam kopa elektroniky... je to staré auto, každé jedno bude mať nalietané státisíce kilometrov, servis si to bude pýtať, hlavne nekúp zle, aby si potom nedal tých 300€ za mesiac, niektorí by tu o tom vedeli hovoriť