Strana 1 z 2

Údržba E38

Napísané: Piatok, 6. Júna 2008, 07:55
od Zajo
Zdravim, zaujimala by ma taka dost komplexna vec, ale stacili by len povrchne informacie. V hladani som toho moc nenasiel tak sa pytam takto. A teraz k veci. V blizkej dobe by som chcel presedlat na tuto znacku, konkretne E38 pred faceliftom, nuz odraza ma ze na opravach by som nechal aj gate a preto rozmyslam nad E36 co je pomerne nenarocne si myslim. Klasika brzdy, pal. filter, vaha vzduchu, hydrozvdvihatka, elektrika (ta je vraj spolahliva), tlmice, spojka (manual jednoznacne), capy a pod. veci ktore sa pouzivanim opotrebuju na E38. Kto ma skusenosti, nechcem vedet presnu cenu, len ci je to naozaj take zle, resp. o moc drahsie ako E36.

Napísané: Piatok, 6. Júna 2008, 10:33
od Helldiver
Je to o dost drahsie ako na E36, E36 je asi baworak s najmensimi servisnymi nakladmi aky sa da zohnat, este tak E30 je v tomto lepsia, ale tie sa predavaju vacsinou v zalostnom stave, takze ani nie. Samozrejme ze zalezi aj od motora a R6tky su v tomto narocnejsie, ale ak by som chcel baworaka co ma bude stat najmenej penazi aj v dlhodobejsom horizonte tak idem do E36 318i s motorom M43 (kvoli retazovemu rozvodu a vacke), mozno dokonca aj kompakt, lebo ma jednoduchsiu zadnu napravu...

Napísané: Piatok, 6. Júna 2008, 10:56
od Zajo
Sakra to jak naschval musi byt E38 najsexi auto na svete :lol: Este zarobim a dufam ze tu na BMW klube sa mi podari vyriesit dilemu E36 vs E38 a splnim si sen. Samozrejme nechcem davat vsetky prachy do auta preto ma zaujima ake drahe opravy su na E38.

OT k tomu kompaktu 318i, keby si mal zaujem alebo niekto iny viem o jednej chutovke ktora bude na predaj pravdepodobne a ked to bude aktualne tak sa ocitne v sekci predaj aut. Auto robi husiu kozu a nejedna sa o ziaden tuzing ani hardcore tuning.

Napísané: Piatok, 6. Júna 2008, 11:59
od Helldiver
Ja zostanem pri rade 5, pripadne dokupim 7er:)))

Napísané: Piatok, 6. Júna 2008, 19:07
od Diablo
servis E38 je skutočne podstatne finančne náročnejší ako u E36

Napísané: Piatok, 6. Júna 2008, 19:30
od eko.fresh
Zaujimava dilema ze bud 7er alebo 3er.. A co tak e39 520i v holej vybave ?? (aby sa nemalo co dojebat) A mas sklbenu 3rojku aj 7edmu dokonca este v o nico modernejsom sate...

Napísané: Sobota, 7. Júna 2008, 15:15
od Zajo
podla www.elitecat.sk mi to nepripada o moc drahsie od E36, mozno tlmice, a aut. prevodovka. Ked sa pokazi automat tak to je konecna, ktory bezny clovek ma aspon 100k na novu. Preto radsej manual :roll:

Napísané: Nedeľa, 8. Júna 2008, 21:42
od dodo73
Tak, tak Zajo ako vravíš. S cenou ND to skutočne nie je také zlé. Ak auto havaruješ predpokladám, že nepôjdeš kúpiť nové dvere. Ak auto rozflákaš viac tak si myslím, že ho vyšrotuješ ako by si to urobil pri hociktorom inom aute.

S automatom to tak tragicky nevnímam. Netvrdím, že oprava bude lacná ale tiež s približne 50 % sú poruchy prkotiny. Druhá vec je "serióznosť" servisov, ktorá ťaží s nevedomosti zákazníka a "démonizácii" aut. prevodovky. Tá predsa zväčša vydrží životnosť auta za predpokladu starostlivosti o prevodovku. No ak chceš s autom "driftovať" tak automat určite nie je pre teba. :smile:

Napísané: Nedeľa, 8. Júna 2008, 22:20
od BaDDog
Údržba... ?
Meniť pravidelne olej, filtre, brzdy, brzdovú kvapalinu....
Viacej toho e38 nežiada... pokial sa s ňou zaobchádza slušne... vlastne nároky nič extra....
Čapy, silentbloky na náprave, a pod veci nerátaj do toho... lebo to je bežná vec či u BMW alebo u audi...a iných...

Jedine v čom je asi rozdiel medzi e38 a 36 je že do sedmice ide niečo okolo 7,5-8L oleja, 14L chladiacej kapaliny (vody v chladiči...) rovnaký je aj objem oleja v automatickej prevodovke... v BMW menia síce len nejakých 6,5-7L...
A potom iné pikošky ako 8,5L na ostrekovač predného okna a 5,5L nádobka na ostrekovače svetiel....

Napísané: Pondelok, 9. Júna 2008, 05:52
od dodo73
Tak je ako vravia chlapi, prevádzka 7-er nie je ničí nákladnejšia od ostatných modelov. Iba neviem ako je to s olejovou náplňou. Motory sú predsa štandardné ako u iných modelov, ale možno že skutočne majú iný tvar olejovej vane kvôli osadeniu motora a tam by mohol byť rozdiel v objeme olejovej náplne. Môžeme to porovnať nech nekecáme :P

Ozaj jediný motor, ktorý sa nepoužíval nikde inde ako v 7er je 4.0 d ?

Napísané: Pondelok, 9. Júna 2008, 07:19
od Zajo
Preto tak bazirujem na tom automate, lebo vraj napriklad ked sa opotrebuje spojka treba menit komplet prevodovku :shock:
Este trocha OT, ale nechce sa mi koli tomu zakladat novu, ale zaujimalo by ci je daky podstatny rozdiel medzi steptronicom a tou klasickou, kde su cislenka :lol:. Ako funkcnost, praktickost, spolahlivost, alebo ja neviem co este. Raz som isiel na automate, sitce to bol moderny 7-G od MB a ako som na automat najprv nadaval ze to je len pre tych co nevedia soferovat tak tak som sa do toho zamiloval :D

Napísané: Pondelok, 9. Júna 2008, 09:25
od BaDDog
dodo73 napísal:
Tak je ako vravia chlapi, prevádzka 7-er nie je ničí nákladnejšia od ostatných modelov. Iba neviem ako je to s olejovou náplňou. Motory sú predsa štandardné ako u iných modelov, ale možno že skutočne majú iný tvar olejovej vane kvôli osadeniu motora a tam by mohol byť rozdiel v objeme olejovej náplne. Môžeme to porovnať nech nekecáme :P

Ozaj jediný motor, ktorý sa nepoužíval nikde inde ako v 7er je 4.0 d ?


JJ...presne....3,0d sa používal v šetkých modeloch.... eče V12 5liter...ale ten sa použival aj v 8er...ale v 5ke alebo 3ke... ee...

Napísané: Pondelok, 9. Júna 2008, 09:29
od BaDDog
Zajo napísal:
Preto tak bazirujem na tom automate, lebo vraj napriklad ked sa opotrebuje spojka treba menit komplet prevodovku :shock:
Este trocha OT, ale nechce sa mi koli tomu zakladat novu, ale zaujimalo by ci je daky podstatny rozdiel medzi steptronicom a tou klasickou, kde su cislenka :lol:. Ako funkcnost, praktickost, spolahlivost, alebo ja neviem co este. Raz som isiel na automate, sitce to bol moderny 7-G od MB a ako som na automat najprv nadaval ze to je len pre tych co nevedia soferovat tak tak som sa do toho zamiloval :D


Automatická prevodovka nemá spojku :!: ale hydrodynamický menič....
stačí ak sa poctivo vymiena olej v tej prevodovke... (každých 40-60-80.000km / záleži od počtu km...) a nemusíš sa ničoho báť.....
dôležite je aby si mu hnednenakladal ked auto naštartuješ.... predsa sa musí ten olej trocha zahriat na prevádzkovu teplotu...

AS rozdiel medzi step-tronicom a klasickým?....ja to vidím len vo funkčnosti...

Napísané: Pondelok, 9. Júna 2008, 09:50
od pysta
BaDDog napísal:
Automatická prevodovka nemá spojku :!: ale hydrodynamický menič....

Automat ma tych spojok dokonca viacero. Ako prve sice odchadza cerpadlo, vdaka nemu ale spalis spojky a automat je hodny akurat na repas

Napísané: Pondelok, 9. Júna 2008, 10:24
od Zajo
pysta napísal:
Ako prve sice odchadza cerpadlo, vdaka nemu ale spalis spojky a automat je hodny akurat na repas


Teda ak sa nevymeni to cerpadlo po nastani jeho zavady, tak sposobi konecnym dosledkom poruchu celej prevodovky? No to uz znie prijatelnejsie ako vymena celej :D