Strana 1 z 3

7er e 38

Napísané: Utorok, 8. Mája 2012, 17:09
od domino3d
Ahoj vsetci,

som tu novy. Chcel by som sa opytat na vas cteny nazor a rady s tym spojene. Viem ze to tu bolo rozoberane (neukamenujte ma :-) ) a aj som si to nasiel a precital, ale neuspokojuje ma to... Chcel by som do roka a do dna si kupit sedmu rady 7 e38 (e39 tiez nie je zla ...ale splnit si tak sen...hmmm iste to poznate). Skor by bol zaujem o nieco starsie zo zaciatku vyroby pred faceliftom s mensou motorizaciou a manualnou prevodovkou. Manual preto lebo to vydrzi aj tretiu svetovu (neviem, pocul som). Pokukoval som po 725tds ale stare turbo ludia vo vseobecnosti nechvalia. Mozno by bol super napad benzinak prerobeny na plyn. Z benzinov skromny nevylagrovany 728i. No v dnesnej dobe ked sa kazdy chce zbavit ty4 litrovych zrutov, asi tazko :D asi chcem vela aj ked som skromny. Nemam zaujem o 740i, zivit to nebudem, driftovat s tym nebudem a ani nesuhlasim s driftovanim na sedmickach.
Nie som 18 rocny srac co potrebuje milion patsto koni a omotat ju o prvy strom (siel by som potom po e30), a ani stary dedo (ten si kupi medveda :D )

Kedze by slo u mna o prve auto znacky BMW volil by som nieco lacnejsie. Mam skusenosti skor s malymi autami do mesta z ktorych som uz chory, stym sa neda cestovat ani z KE do RV. Samozrejme vsetci chceme vela muziky za malo penazi, cize by to bolo skor auto na vikend a tym myslim ze sadnem a idem, aspon 5 rokov rokov svojho zivota nech ide bez vacsich problemov a potom sa uvidi.
O auta sa staram, vyrastal som v rodine kde sme mali stare VW a kadeco ale mechanik niesom a nemam obrovsku dielnu (kiez by som mal :) ) a na jazdenie po meste tu mame male auta. S prevadzkovymi nakladmi a dielmi klasickeho charakteru opotrebovania sa pocita.

V poslednej casti prispevku sa chcem venovat klasickemu problemu, alebo dileme. Kupit crep z nemecka, alebo od zgrlosa slovaka co si ho ceni na nenormalnu sumu? ANo napisal som crep, aj to vyplyva z toho co som pisal doposial. A ano slovaci sme uz taki. Predsa len v nemecku maju lepsie cesty a ten hlinikovy podvozok sa za 20 rokov opotrebuje menej ako pri jazde z Hornej dolnej po hlavnej ceste s vytlkmi jak na mesiaci. Je tam vacsi vyber ako u nas, cize sance ze by saj daco, co by u mna za 5 rokov dozilo, aj mohlo najst. Nemec ma moze tak isto oklamat ako slovak, stocene kilometre a stare naplne cize aj s tym sa bohuzial rata :D
Dalsim problemom je ze u nas sa musi prihlasit a to nieco stoji, takze nakoniec to vychadza narovnako. Ked uz sa kupuje ten "črep" tak to zdvojnasobi jeho cenu. A slovaci to vedia, preto drzia ceny črepov vysoko. Myslim to vseobecne a vsetci to vieme, len som povedal nahlas co si kazdy mysli, sme tu dospeli ludia. Nechcem nikoho urazit, myslim na tych cigosov co si dovezu vylagrovane auto za patsto z UK a pytaju zaň tri tisic. Samozrejme je ine ak si dakto donesie cukrik...
Pocul som v spravach ze tie nekrestanske poplatkyza prepis chcu zrusit ale pochybujem ze do roka a do dna.

Zhrnutie, e38 ako prve bmw pre nadsenca, s nizkymi vstupnymi ako aj prevadzkovymi nakladmi, skor vikendove auto..
Znie to ako rozpravka alebo idiylka viem, no som zvedavy na vas nazor.

Dakujem.

Re: 7er e 38

Napísané: Utorok, 8. Mája 2012, 17:48
od domino3d
Este by som dodal ze auta z tej doby sa mi velmi pacia hlavne baworaky. Co sa tyka mercedesu, dizajnovo su zaostalejsie IMO, hlavne ecka kockate (su skvele, preziju tretiu svetovu no je to take ech, to skor uz starsi model w123). Z tych starych Medvedov S-classe w126 mercedes tiez nie je na zahodenie, no take sa uz nevidia a este nemam na to ho zrenovovat. Ked budem starsi pan, iste sa do niecoho pustim. W114 napriklad.
Podla nasporenych penazi by som sa chcel dalej obdarovat e60, e65, a po par rokoch ked klesne cena na polovicu tak sucasnym mercedesom triedy e. Celkom pekne vyhladky na zivotnu zbierku co poviete?

Nech zije BMW a vela stastne najazdenych Km prajem vsetkym :)

Re: 7er e 38

Napísané: Utorok, 8. Mája 2012, 18:15
od korado
v prvom rade vitaj!

Sedma to je pohodlie a luxus. Menšia motorizácia a manuálna prevodovka (aspoň mne) k tomu nesedia. 725tds bude na takú karosériu asi slabé a manuál ti zabíja to pohodlie, ktoré poskytuje automat. Ak sedmu tak jedine 740i alebo v ideálnom prípade 750i/L v poriadnej výbave. O tom to auto je. Ak to chceš ako víkendové auto spotreba ťa trápiť nemusí a na dlhšie cesty je veľmi príjemná (z vlastnej skúsenosti V12 cca 10-11 litrov na diaľnici, kombinovane asi 15-16 litrov). Takisto by som asi nepozeral po najlacnejších, ak kúpiš črep dáš do toho kopu peňazí a nikdy z toho nebude nič poriadne, radšej si priplať a cukríkuj akoby si mal lepiť vrak... prevádzkové náklady kúsku v dobrom stave budú isto menšie ako pojazdného vraku.

Re: 7er e 38

Napísané: Utorok, 8. Mája 2012, 19:34
od Valentino
Čau, dúfam že sa ti splní sen a sedma ti bude hovoriť pane. Neviem prečo sa bojíš silných motorov. Ja mám E38 740i r.v. 4/98 čiže prd faceliftom a som spokojný. Dal som to na LPG a teraz si jazdím na 13l LPG. Pri 728 nemáš nielen dostatok výkonu, ale ani neušetríš na spotrebe. Ak budeš jazdiť ako slimák, tak áno, ale ak budeš jazdiť normálne a sem tam aj pridáš, veľa neušetríš. Okrem toho 740 je naozaj perfektný motor, ktorý je držiak a tak čo sa týka spoľahlivosti nemáš lepšiu voľbu. No a ten manuál, to fakt nejako k tej sedme nejde. Ak nemáš skúsenosti s automatom, skús sa na automate povoziť a možno zmeníš názor.

Re: 7er e 38

Napísané: Streda, 9. Mája 2012, 09:05
od Lopo
pri automate sa imho skor boji, ze sa rozsype

kazdopadne, ak chces luxus, musis byt ochotny zanho aj zaplatit... to ze to bude vikendovka ti mozno usetri niektore, prave spotrebne veci (oleje, brzdy, gumy, tlmice atd.) ale to auto je stale stare a vsetky veci su na nom stare... aj ked kupis lepsi kusok, za rok to bude (ak chces pred fl.) viac ako 15 rocne auto, cize vsetky tiahla, tesnenia, remenice, ele. vecicky a pod. mozu zacat tento vek prejavovat svojou nefunkcnostou :) musis byt pripraveny do toho auta investovat, pokial nechces aby ti ostalo stat na dvore...

co sa tyka ceny, musis jednoducho hladat hladat a hladat, kym najdes dobre auto za dobru cenu... to sa da aj v nemecku (ale s obhliadkou uz je to samozrejme tazsie) a tak isto aj na slovenku...

pri motore by som vynechal oba extremy a to 725tds a 750i... prvy je lacny a slaby, druhy je silny a drahy, pricom ta druha vymenovana veci vacsinou znacne prebije tu prvu :)

Re: 7er e 38

Napísané: Streda, 9. Mája 2012, 15:03
od palzo
tak taka 740-tka neni ziadna raketa ked si vezmeme ze to ma nieco nad 2t :) Jazdit to ajzdi dobre, sam osobne mam, tiez jazdim na lpg.. a nemam lachku nohu od kedy mam lpg.. ale nad spotrebu 18l som sa nevedel dostal.. a v priemere je to tak niekde medzi 14-16l na lpg..

Re: 7er e 38

Napísané: Streda, 9. Mája 2012, 15:08
od blavak1
Keď si porovnáťe tak 2.5tds má 143 koňí +-... Otec má Mazdu 2.0DiTD a má 90koní a mu to stačí... Takže nie každý potrebuje 200 koní+. A práve Sedma neni o rýchlej jazde ale o luxuse

Re: 7er e 38

Napísané: Streda, 9. Mája 2012, 16:43
od palzo
blavak1 napísal:
Keď si porovnáťe tak 2.5tds má 143 koňí +-... Otec má Mazdu 2.0DiTD a má 90koní a mu to stačí... Takže nie každý potrebuje 200 koní+. A práve Sedma neni o rýchlej jazde ale o luxuse


Len tak ked mam tych 300 koni a potrebujem obuhnut trosku tomu tazkemu autu trva kym sa rozbehne :)

Re: 7er e 38

Napísané: Streda, 9. Mája 2012, 17:06
od blavak1
Minimálne 50% slovenska môže snívať o 300 koňoch. :smile:

Re: 7er e 38

Napísané: Streda, 9. Mája 2012, 17:19
od palzo
blavak1 napísal:
Minimálne 50% slovenska môže snívať o 300 koňoch. :smile:

Si ale vypocitaj pomer koni verzus vaha.. u mojej sedmy vaha je 2.4T a vykon 286koni..
PS: Vozil som na 728 a bolo to pre mna utrpenie.. uz 528 bolo dost tazke auto...

Re: 7er e 38

Napísané: Streda, 9. Mája 2012, 18:17
od fano031
blavak1 napísal:
Minimálne 50% slovenska môže snívať o 300 koňoch. :smile:

70% Slovákov môže snívať o 200 HP...

Re: 7er e 38

Napísané: Streda, 9. Mája 2012, 18:46
od blavak1
fano031 napísal:
70% Slovákov môže snívať o 200 HP...

Nechcel som veĺmi rýpať ... :thumbup:

Re: 7er e 38

Napísané: Štvrtok, 10. Mája 2012, 08:51
od Lopo
blavak1 napísal:
A práve Sedma neni o rýchlej jazde ale o luxuse

jedna vec je rychla jazda (90tky zakruty tasat v 150tke) a druha vec je adekvatna sila motora k autu a 725tds je proste moc slabe na 2tonove auto...

a btw luxus je prave o tom mat k dispozicii viac nez v obycajnom aute a to sa tyka aj dostatku vykonu pre pohodlne obiehanie

Re: 7er e 38

Napísané: Štvrtok, 10. Mája 2012, 13:47
od domino3d
blavak1 napísal:
Keď si porovnáťe tak 2.5tds má 143 koňí +-... Otec má Mazdu 2.0DiTD a má 90koní a mu to stačí... Takže nie každý potrebuje 200 koní+. A práve Sedma neni o rýchlej jazde ale o luxuse


no suhlasim s tebou, nepotrebujem tych 200 koni v prvom aute na "vikend". Treba kludne vychutnat si jazdu, sem tam pridat :)
Na "zbešneté" jazdenie mam forda :D

hmm niesom jeden z tych soferov co ked maju velke auto tak ostatny v hustej premavke proste tahajte do ... ide pan ciest, v ziadnom pripade, nemam to rad a kamaratom to tiez hovorim ked vidim jak jazdia. Potom sa stane nehoda a je neskoro. Odobraty vodicak je najmenej.
--------
Ano bojim sa ze sa rozsype prevodovka :D ale to sa bojim z mojej neskusenosti s 15+ rocnymi automatmi s neznamou historiou :P

Jak som pisal malo by to byt prve auto, kamos mal najprv zraloka päťku, potom e30 teraz e34. Drzim mu palce

Som dost nerozhodny clovek. Mozno ked som chcel nieco starsie trebalo by zacat s trojkou, pripadne zachovalou pätkou a nie hned sedmou, asi si to predsa len zvazim este a nasetrim rovno na ten cukrik. Tie ceny nie su take strasne, a ako pisete 3-4 liter na plyn, to bude jedna baseň :)

Re: 7er e 38

Napísané: Štvrtok, 10. Mája 2012, 17:07
od palzo
domino3d napísal:

no suhlasim s tebou, nepotrebujem tych 200 koni v prvom aute na "vikend". Treba kludne vychutnat si jazdu, sem tam pridat :)
Na "zbešneté" jazdenie mam forda :D

hmm niesom jeden z tych soferov co ked maju velke auto tak ostatny v hustej premavke proste tahajte do ... ide pan ciest, v ziadnom pripade, nemam to rad a kamaratom to tiez hovorim ked vidim jak jazdia. Potom sa stane nehoda a je neskoro. Odobraty vodicak je najmenej.
--------
Ano bojim sa ze sa rozsype prevodovka :D ale to sa bojim z mojej neskusenosti s 15+ rocnymi automatmi s neznamou historiou :P

Jak som pisal malo by to byt prve auto, kamos mal najprv zraloka päťku, potom e30 teraz e34. Drzim mu palce

Som dost nerozhodny clovek. Mozno ked som chcel nieco starsie trebalo by zacat s trojkou, pripadne zachovalou pätkou a nie hned sedmou, asi si to predsa len zvazim este a nasetrim rovno na ten cukrik. Tie ceny nie su take strasne, a ako pisete 3-4 liter na plyn, to bude jedna baseň :)


Stale je to o soferovi, ja chodim 90-50-120 (predpisove rychlosti) a ked je niekto jak chuja robi picoviny, tak sa netreba divit ze ma nehodu...

Vsetko je ale tak pri servise co sa udialo na aute.. Proste clovek musi byt stotozneni s tym ze ma vlajkovu lod, ze servis ak nieco sa pokazi bude drachsi.. ale stoji to zato..