Strana 1 z 1
e38 740D, na čo si treba davat pozor pri kupe...
Napísané: Piatok, 3. Februára 2012, 19:33
od MatesZA
Ahoj, na co su nachylne 740D e39? Kamarát by chcel jednu kupit.
Re: e38 740D, na čo si treba davat pozor pri kupe...
Napísané: Piatok, 3. Februára 2012, 20:13
od chefino
Ten motor nie je moc šťastná voľba... je ich málo (málo náhradných dielov z druhej ruky, málo mechanikov ho dobre pozná) a sú aj dosť kazové. Radšej by som zobral 730d alebo 740i s LPG, čo je asi najlepšia voľba do sedmičky.
Re: e38 740D, na čo si treba davat pozor pri kupe...
Napísané: Sobota, 4. Februára 2012, 12:38
od Lopo
ako motorizacia je to super, kazovost sa mi tazko porovnava, kedze na mojej mi odisla zatial iba remenica, inak motor vobec nic, a podla toho co mam cez klub (7er.cz) zopar znamych so 740d, tak tiez na tom nie su zle... ale jedna vec plati a to na 100%, ked sa nieco zacne srat, tak to stoji zato a vie to byt riadna palka, kedze je tam pol motora dva krat (dieslovy V8)... a ako povedal chefino, 80% nahradnych dielov dostat jedine v BMW, kedze ich je malo, tzn druhovyroba nic nerobi (co sa motoru a prevodovky samozrejme tyka... ostatne je zhodne)
ak chce kamarat jednu kupit, tak nech si to poriadne rozmysli... ako motor je to super, ale tiez je pri nom vyssie rizika oproti ostatnym spominanym a s tym treba pocitat
Re: e38 740D, na čo si treba davat pozor pri kupe...
Napísané: Štvrtok, 16. Februára 2012, 16:30
od dodiiik
nemal som to dočienenie s tým jazdiť, sám som zástanca benzínu a V8smičiek :)
No ale k téme keď už diesel tak podla mňa ten 4.0d nieje až také peklo, keď sa niečo začne kaziť tak to stojí všade peniaze, ale treba si uvedomiť jendo je tam Všetko skoro dvakrát :) podobné ako v M70-73 jke v 5.0 V12, ale napríklad plno vecí je použitých s 3.0d napr zdá sa mi že turbo je zhodné a pod... a pokiaľ kúpiš dobrý kúsok tak ta povozí až až :) a neposerie sa ti všetko a hneď...
A k tým dielom, hlavne čo sa týka motora a prevodovky tak.... druhovýroba možno nieje tak rozšírená, no irónia je , že plno dielov motora je lacnejšia v Bavarii ako napr v elite a pod, a veci ako turbo, altík a pod sa repasujú tam ani netreba riešiť či to je či nieje...
a nápravy a všetko je takmer autentické, akurát veľa z tých 4.0d je predávaných za malú cenu lebo sú v horšom stave, ale pokiaľ by bolo ok a zvyčajne zvyknú byť aj vcelku solídne vybavené... takže prečo nie?? skúsil by som to, ten krúťak a tak...
ALE jendo veľké ale, určite to nebude jazdiť v priemere za 7,5 litra, a s V8 inak tak 11 (ROVNAKÉ PODMIENKY ) :) v benzíne dáš LPG a jazdíš za menej ako s dieslom, a ušetríš na pohonných hmotách ročne na jednu novú V8 ak sa ti niečo posere

aj viac...
ALE JE TO JAZDENKA a pri tej sa radí tažko, viac menej len štatisticky, lebo taktiež môžeš na štatisticky lepšej benzínovej V8 vraziť do motora xyz penazí a jazdiť na diesly spokojne a naopak...
Ber to čo ti je bližšie skús obe, a pokiaľ nemáš lacnejšiu naftu, tak vyberaj podla stavu vozidla ked natrafíš na cukrík 4.0i ber ten ked na 4.0d ber ten :)
a LEN taký detajl, asi si myslel eE38sem :) ale v 39vine tiež by to mohlo byť zaujímavé

Re: e38 740D, na čo si treba davat pozor pri kupe...
Napísané: Sobota, 18. Februára 2012, 23:32
od Lopo
no vidim ze ta musim poopravit
dodiiik napísal:ale napríklad plno vecí je použitých s 3.0d napr zdá sa mi že turbo je zhodné a pod
nie, nie je... ani plno veci, ani turbo... jedina zhodna vec co viem je vaha vzduchu, ktora je z 316i/318i (samozrejme 2x), inak nic
dodiiik napísal:A k tým dielom, hlavne čo sa týka motora a prevodovky tak.... druhovýroba možno nieje tak rozšírená, no irónia je , že plno dielov motora je lacnejšia v Bavarii ako napr v elite a pod
v elite mozno, aj ked aj to pochybujem... ale druhovyroba vzdy je a aj musi byt lacnejsia, inak by ju nikto nekupoval
dodiiik napísal:a a veci ako turbo, altík a pod sa repasujú tam ani netreba riešiť či to je či nieje...
je tam vodou chladeny altik, takze ten repas nie je ziadna sranda a uz vobec to neurobia v kazdej firme na repasy
dodiiik napísal:ALE jendo veľké ale, určite to nebude jazdiť v priemere za 7,5 litra, a s V8 inak tak 11 (ROVNAKÉ PODMIENKY ) :)
kamarat jazdi so 740i za 12,8 normalne, ja za 8,7 normalne... plyn je dobra vec, ale ma svoje uskalia, no na to su tu ine temy..
Re: e38 740D, na čo si treba davat pozor pri kupe...
Napísané: Pondelok, 20. Februára 2012, 22:33
od porter
jo musim potvrdit co hovori Lopo, spotreba je na nej uzasna, tah velmi podobny benzinovemu, v istych momentoch mozno aj lepsi ked fuknu turba, hlavne to citit pri beznych obiehaniach. vo vyssich rychlostiach sa uz sice nechyta, ale to je aj tak v 99% jazd jedno. Ja nie som vobec zastanca dieslov, ale zvuk a komfort tejto V8 nafty je uzasny, v otackach reve jak spravny bawor. jedine co je trosku citit proti benzinu je tazsi predok a mozno aj chybajuci zadny stabilizator, tak mi to sem tam pripadalo trosku viac rozkyvane, pritom tiez s EDC. Ale zasa lepsie brzdy ako 4,4i
servis je narocny pri vylietanych haraburdach,ale zasa to vynahradi spotrebou :-) inak klasika diesel, bacha na klepot, vylietane turba, plynuly volnobeh, znamy mal v servise aj jednu s vylietanymi vackami a vahadlami, fakt zalezi od kusu, ale naozaj bacha, lebo skoro vsetko je 2x oproti napr. 3.0d, turba, vahy, intercoolery, hadice, lambdy, olej, ... toto vsetko naraz menit by bol asi riadny zahul
Re: e38 740D, na čo si treba davat pozor pri kupe...
Napísané: Streda, 7. Marca 2012, 01:00
od adko
740d je e38 nie e39 .. to je 5kovy rad :)
a ten motor je super ... pokym sa nezacne kazit :) inak motor super ale nevyhoda ze ten motor sa daval jedine do sedmy cize nahradne diely jedine origo a je to celkom zabava s cenami na tak staru karu .. samozrejme zalezi od kusu ale dobry kus bude stat aj ine peniaze ako vylietane kyble .. a taky diesil s takym vekom bude mat habadej km urcite :) tazko zohnat top stav so 100tisic km po deduskovi z nemecka co chodil len do obchodu :)
MatesZA napísal:Ahoj, na co su nachylne 740D e39? Kamarát by chcel jednu kupit.
Re: e38 740D, na čo si treba davat pozor pri kupe...
Napísané: Piatok, 9. Marca 2012, 21:54
od 100RM
motor nic moc oproti 740i, ziadny lepsi pocit ...
Re: e38 740D, na čo si treba davat pozor pri kupe...
Napísané: Sobota, 10. Marca 2012, 18:53
od Andrej544
Mal som to auto rok, bola to moja prvá sedmička. Odvtedy som vymenil už ďaľšie dve. Ak môžem poradiť, určite to kúp. Ale predtým mi to dones ukázať a vyjadrím sa ti k tomu, lebo ak kúpiš zničenú, juuuuuuuuuuuuuuuuuj, peňaženka nepochopí........... :) Ale ako tá motorizácia nemá konkurenciu. Treba si len dať pozor, či nemá dajaké vady, ktoré ti predavajúci zamlčí... Skúsené oko a ucho sa ale oklamať nedá! :)
Re: e38 740D, na čo si treba davat pozor pri kupe...
Napísané: Sobota, 31. Marca 2012, 21:56
od 100RM
akoze nema konkurenciu ? Ma jasnu konkurenciu 740i ... A to dokonca ani neni konkurencia, benzinak ide lepsie a ovela menej sa sere ...
Re: e38 740D, na čo si treba davat pozor pri kupe...
Napísané: Pondelok, 2. Apríla 2012, 12:01
od Lopo
kua Stormi odkial mas info o kazovosti?

lebo ako ja som cital vselikde vselico, ako hentomu tamto a hentomu hento, ale realne niekoho z prvej ruky som sa stazovat nepocul nikdy (pokial nepocitam tipka co kupil pokladnicku pred smrtou :))... a ked si zoberiem ze ich je naozaj relativne dost malo a vacsina mimo for, tak mi pride tazko robit z tychto XY pripadov statistiku :)
aby si ma chapal mne je jedno ci je to kazovy motor, alebo nie... pre mna je podstatne ze ja som kupil kusok aky som kupil a ten slape super :) akurat ma naozaj zaujima ci su to nejake realne referencie, alebo len reci z polovice predsudkove, lebo diesel sa kazi viac ako benzin :)
Re: e38 740D, na čo si treba davat pozor pri kupe...
Napísané: Pondelok, 2. Apríla 2012, 19:16
od 100RM
ano, poznam typka ktory ju ma a vysralo sa mu turbo a polovica vstrikov ... vysolil za to take prachy, ze na benzine by za to mohol jazdit 5 rokov kym sa to nerozsype. To je samozrejme len jeden pripad, ale neni to ziadne "jedna pani povedala", poznam ho osobne. A vseobecne, na tom diesli je proste o dost viac veci ktore sa mozu posrat, este k tomu biturbo ... a ceny su silne palky ...
Re: e38 740D, na čo si treba davat pozor pri kupe...
Napísané: Pondelok, 2. Apríla 2012, 19:19
od 100RM
btw, ked tak teraz pozeram na RealOEM, tak turba ani vstriky sa uz nevyrabaju a radsej tam neni ani cena v cenniku
