Strana 1 z 2

E38..problém s prednou nápravou

Napísané: Piatok, 1. Februára 2008, 01:01
od BaDDog
Cauko...mám menšie problémy týkajuce sa výlučne prednej nápravy...

Totiž všetko je v poriadku pri normalnej jazde..., ja osobne cítim pri 80-90km/h maličké vybrovanie do volantu... :? (v čom môže byť problém???)

Pri brzdení tiež cítit menšie vybrácie.., čo može byť sposobené nerovnostiami kotúčov...i ked su pomerne nové...a odporúčali mi menit len paltničy... :? (v čom môže byť problém???)

Další problém spočíva v tom, že boli menené tlmiče, horné uloženia tlmičov, dorazy tlmičov, silentbloky na náprave...a pomocný čap riadenia (proste čo bolo treba) a taktiež bola urobená geometria a preváženie pneu!.. lenže ked idem pomaly cez nejakú nerovnosť tak ako spomalovač a pod. tak je počut také klepnutie..ako keby bol úplne vymlátený tlmič aj horné uloženie (to ložisko)... :? (v čom môže byť problém???)

A další problém je v tom..že ked idem po meste a musím náhle šlapnuť na brzdy tak tam niečo v prednej nprave ako keby šklblo... (možno to moc precitujem) ..ale bolo mi povedané že to môžu robiť len brzdy.. :? (v čom môže byť problém???)


Auto dávam do kompletne doporiadku..,tak chcem mať všetko v aute 1000% poriadku...

Vopred dík za užitočné rady! :wink:

Napísané: Piatok, 1. Februára 2008, 10:12
od Miro528
Cau dufam ze ti trosku pomozem :
1. Vybrovanie volantu moze by sposobene aj poskodeným pneu(na vyvazovacke to asi nespozorujes)skus vymenit nejake ine komplet kolesa z ineho auta.mozu to byt aj kotuce..
2.Buchanie pri prechode nerovnosti moze robit aj uchytenie stabilizatora (na Octaviach bezny problem)
http://bmwfans.info/original/E38/Lim/73 ... l-31_0204/
prekontroluj c.2 a 5
3.Pri nahlom brzdeni to buchnutie u mna robili silentbloky na ramenach (po vymene ok) a tiez to moze byt aj ten stabilizator.Ale pisal si ze si menil vsetky silentbloky tak to prekontroluj este raz :wink:

Napísané: Piatok, 1. Februára 2008, 11:52
od Helldiver
Ja som citil donedavna na mojej E34 obcas akokeby take rezonovanie a "klik" cvuky pri prejazde cez nerovnosti, bol to uchyt stabiku, roztrhli sa prachovky capov a bolo to uplne vymlete, mozem dat foto ako vyzeraju vymlete capy ak je zaujem, vcera som to vymenil a uz omnoho lepsie - zvlastne ze vymleta bola len lava tycka, prava ma neposkodene prachovky a capy drzia uplne v pohode :shock: . Neviem ako E38 ale E32 ma napravu prakticky zhodnu s E34, tak to mozno pomoze. Sklbanie v prednej naprave sposobuju casto vymlete silentbloky hornych kontrolnych ramien (tiez musia znasat prakticky celu vahu auta pri brzdeni, silace dolnych ramien vydrzia vzdy ooomnoho dlhsie), ja ich zatial mam v pohode, ale preventivne menim za powerflex PU silentbloky, pocul som na ne len a len chvalu, len neviem ci robia aj na E38 :? .

Podobný problém

Napísané: Piatok, 1. Februára 2008, 21:01
od dodo73
Na mojej 38, som riešil pred zimou podobný problém, hádzanie volantu pri 90 km/h a dobrzďovaní, no nie vždy. Nasledovala kontrola nápravy na pohyblivých platniach - OK, brzdy - OK, pneu - OK (kúpil som nové! lebo aj to bola jedna z teórii), všetko márne. Záver výmena kotúčov za nové všetko odstránila!!!! Tým, že sú pomerne veľké ich nerovnosť vplýva na chvenie celého kolesa. Staré kotúče som dal zrovnať, neboli opotrebované a mali predpísanú mieru a predsa to nefungovalo. Tak ani kotúče nedávaj zrovnávať, vyhodiť ich bez milosti, kúp nové. Tak dúfam, že som pomohol ja som škrípal so zubami skoro 2 mesiace kým sa prišlo na korienok.
Klepotavý zvuk môžu robiť brzdové dosky ak nie sú zaistené proti otrasu. Neboj samé nevypadnú iba klepocú medzi strmeňom a kotúčom. (pridvihni predné koleso a pobúchaj po ňom, mal by si to počuť)
Všetko čo napísali chalani prejdi, príčina môže byť aj tam!

Napísané: Piatok, 1. Februára 2008, 21:11
od kačo
presne problem s hadzanim volantu som riesil aj ja na mojom 330ci ...

pri istej rychlosti , mi zacal chvet volant, kotuce mali dost uspokojive rozmery, boli hrube, no hadzali, dali sa zrepasovat a nic ...

teda skusil som kupit nove kotuce aj platnicky a odvtedy setko OK ;)

Napísané: Sobota, 2. Februára 2008, 00:27
od Diablo
s tým chvením som mal aj ja problém na mojej ex e38. Postupne som pomenil celú nápravu a stále chvelo . Nakoniec som sa nasral a dal som pozrieť nápravu na STk- na pohyblivých platniach, a tam sa krásne ukázalo v čom bol problém.Boli v prdeli silentbloky na ramenách, čo by ma vôbec nenapadlo, kedže som dával nové celé ramená, No problém bol v tom , že ramená boli blbé náhrady a v podstate už od výroby boli na p..u. Takže silentbloky som objednal pekne origo, vymenil a s chvením bol konečne pokoj.

Napísané: Sobota, 2. Februára 2008, 00:41
od BaDDog
Miro525 napísal:
Cau dufam ze ti trosku pomozem :
1. Vybrovanie volantu moze by sposobene aj poskodeným pneu(na vyvazovacke to asi nespozorujes)skus vymenit nejake ine komplet kolesa z ineho auta.mozu to byt aj kotuce..
2.Buchanie pri prechode nerovnosti moze robit aj uchytenie stabilizatora (na Octaviach bezny problem)
http://bmwfans.info/original/E38/Lim/73 ... l-31_0204/
prekontroluj c.2 a 5
3.Pri nahlom brzdeni to buchnutie u mna robili silentbloky na ramenach (po vymene ok) a tiez to moze byt aj ten stabilizator.Ale pisal si ze si menil vsetky silentbloky tak to prekontroluj este raz :wink:


Cauko..dnes som bol v servise a prešli sme to cele znova..

Obrázok
čast č.2 je OK...a časť č.5 je tiež OK...

Pneu je vpredu nové..., je dokonca urobená aj geometria..a pneu je prevážene..

Menil som teraz tieto silentbloky (čast č.6).., č.5 a č.10 je OK...
Obrázok

Zajtra budem eče v dielni nas tým bádať...dúfam, že na to dojdem..

Napísané: Sobota, 2. Februára 2008, 00:53
od BaDDog
Menilo sa eče aj pomocný čap riadenia..(asi tak sa tomu hovorí)..., je to č.7..., č.11 a 12 je OK....

Obrázok

A silentbloky a tie čapy sa tam dávali origo FEBI..

No a čo sa týka tych brzd..jedno koleso PP mi v jednom mieste drelo...(asi zvlnený kotúč..?)..ked som ho mal na zdvyháku a zatočil s ním..druhé OK.., ale dnes som ho znovu skusil a OK...
Ale tie brzdy znovu skontrolujem.. aj tie platničky..
Lebo ak sa robehnem dopredu a dupnem na brzdu tak niečo šklbne ale iba na PL kolese..druhé nič..a ked toto iste urobím na spitočku tak je to všetko OK... :? ..ujko ktorý na to číhal.. :lol: ..´tak sa mu to zdalo ako keby to robilo prasiatko.., žeby nejako povolené uchytenie?? :?

Dalej sme s ujkom skúšali PL koleso...kedže som upresnil ten zvuk odkial to môže ist..
Auto za zdvyhlo na hever a podložil sa pajser pod kolo...a bolo počuť to buchanie..ale nepodarilo sa nám to upresniť... :( ..tak dúfam dnes sa mi to podarí...

Zatím Díkes všetkým... :wink:

Napísané: Utorok, 18. Marca 2008, 13:26
od BaDDog
Takže problém vyriešeny....
Je to tým že v tyči riadeni, ktorá ide od volantu je nečo ako malí kardanik a v tom križi je mala vola...
Dalej čo je spodna týč riadenia (č.10) na ktorej su uchytene čapy riadenia (11 a 12) ma volu v mieste kde je napojena na domček riadenia.. je to č. 1...
Bolo mi povedane že to nieje žiaden važny problem... že jedine čo to robí je ze ked prejdem nejakou nerovnostou za malej rýchlosti napr. spomalovač to tak akoby zaklepkalo..
A ten horší problema....že pri bzdení alebo prejazdoch nerovným terenom napr. v zákrutach to može hadzat... triast volantom... a darmo si mysliet že su to stabilizatory alebo brzdové kotuče...

Obrázok

Napísané: Pondelok, 26. Mája 2008, 23:15
od BaDDog
Problém vyriešeny... o tom čo som menil skor všetko... od zadných silenblokov cez stabilizačne tyčky, čapy riadenia, pomocné čapy riadenia, kadejaké silentbloky - gumt cez komplet tlmiče aj s uloženiami a ložiskom... stále to "buchalo"..

Problém bol v tom že sa to nedalo presne lokalizovať... ani jednom z 3-servisov nevedeli na to prísť.. a nič neostávalo len než to začne viacej búchať...
S autom som bol na prehliadke... a nakoniec to robí jeden čap na pravej strane.....
Banalna vec....

Vraj niekde repasujú tieto čapy v zlatých moravciach... viete na nich numero alebo web-stránku???

Napísané: Utorok, 27. Mája 2008, 07:28
od skaldo55
radsej novy ak nechces za pol roka znova repasovat... ale ako myslis lebo fakt je to podstatne lacnejsie ako origo...

Napísané: Utorok, 27. Mája 2008, 08:37
od Mimo
nemyslel si zlaté klasy? tam to robia... http://www.rcentrum.sk/

Napísané: Utorok, 27. Mája 2008, 10:00
od Helldiver
Nove Meyle a pokoj na dlhu dobu, okrem toho jednoduche bezproblemove prehodenie v uplne hocijakom servise alebo aj doma na zdvihaku:))

Napísané: Utorok, 27. Mája 2008, 11:41
od BaDDog
Helldiver napísal:
Nove Meyle a pokoj na dlhu dobu, okrem toho jednoduche bezproblemove prehodenie v uplne hocijakom servise alebo aj doma na zdvihaku:))


Prehodiť by to potom nebol problém... ale s tým silentom by bol problém.. je tam nalisovaný... a v jednom autorizovanom servise ked to prehadzovali...tak sa pekne zapotili... , darmo som im hovoril že je to BMW a to niečo vydrží... :lol:

Napísané: Utorok, 27. Mája 2008, 11:42
od BaDDog
Mimo napísal:
nemyslel si zlaté klasy? tam to robia... http://www.rcentrum.sk/


JJ...toto je asi presne toto..., hovoril mi o tom Hyri...len som si to poriadne nazapamätal..