Strana 1 z 1

problem s automatickou prevodovkou!!!! BMW 740iA e38 2000

Napísané: Utorok, 7. Septembra 2010, 18:59
od palenko
Prosim o radu. Mam problem s automatickou precodovkou.5s aut,tiptronic, cca 10000km mi menili olej v prevodovke a -kovy stupen lamely. Pred nedavavnom sa mi zacala prevodovka prepinat akoby do S-ka a prepina rychlosti az nad 3,5-4tis.ot.m. po par kilometroch sa to vrati do normalu. Bol som na pocitaci a ukazue cidlo teploty oleja v automat.prev. Mechanik mi tvrdi,ze to nemoze sposobovat tento problem. Vie mi niekto pordit prosim? Ak by sa dalo aj na solidneho a nie moc predrazeneho mechanika:)).???

Re: problem s automatickou prevodovkou!!!! BMW 740iA e38 200

Napísané: Utorok, 7. Septembra 2010, 20:56
od Lopo
skus napisat aspon odkial si, lebo ak si z BA tak ti lacny mechanik v KE asi moc uzitocny nebude

Re: problem s automatickou prevodovkou!!!! BMW 740iA e38 200

Napísané: Utorok, 7. Septembra 2010, 22:30
od starML
palenko napísal:
... Bol som na pocitaci a ukazue cidlo teploty oleja v automat.prev. Mechanik mi tvrdi,ze to nemoze sposobovat tento problem.
Já si myslím, že mechanik i to čidlo teploty má pravdu. Prostě se Ti přehřívá olej a to potom automat blbne. Ale doufám, že tam dali správný olej, který je pro tuto převodovku určený, je to na štítku na té převodovky.

K problému :
Problémem budou zanesené chladiče vpředu. Čistota chladiče je pro automat dost důležitá, protože když se ten olej přehřeje, začne to blbě řadit a spousta lidí si myslí, že automat skončil. Jsou tam 3-5 chladičů za sebou - intercooler, voda, (olej motoru), olej automatu a klima. Když bylo venku 30+, tak mi při větším zatížení (v kopcích na okresce) spínala viska, předtím sepnul naplno elektrický větrák klimy a nebudeš věřit, kolik to sebralo výkonu z motoru a mě sebevědomí.

Když jsem to čistil poprvé, divil jsem se, kolik špíny a nečistot (lístečky, stébla trávy, mouchy) odtud vyteklo. Po tom vyčištění už viska nikdy v kopcích nesepla (nebo větrák klimy naplno). Ale funguje - větrák jsem prověřil INPOU a viska sepla v Praze, kde to jinak než přískokem vpřed nejde.

Podívej se na obrázek níže, je to sice nafta M57, ale chladiče na M62 vypadají podobně. Najdi si tu zelenou nálepku, kde jsou udaje o náplni klimatizace, jdeme výše, na rozhraní plechu a plastu je gumová lišta. Na obou koncích té lišty najdeš plastové packy a šrouby, asi M8. Ty šrouby vytočíš, packy vytáhneš nahoru a vytáhneš tu gumovou lištu. Teď Ti půjdou chladiče od sebe rozevřít a podívej se, kolik pokladů tam najdeš. Dá se to vyfoukat, vyluxovat vysavačem na počítače - mají tenkou trubičku, dá se to opatrně vypláchnout Wapkou.

Obrázok

Já chladiče (i celý motor) čistím Wapkou, předtím nastříkám nějaký přípravek, který v tom servisu používají na čištění motorů. Buďto česká klasika http://autokosmetika.heureka.cz/velvana ... oplachova/ , dobré zkušenosti mám s tímto : http://www.gratia.cz/brillmotor-2?cid=93 . Kupovat celé to nemusíš, stačí nastříkat něco, co na ty motory používají, nechat chvilku 3-5 minut působit a potom prostříkat Wapkou. Pokud to máš vymontované, stačí i parní čistič http://www.kasa.cz/bila-technika/obchod ... boryA_PNO3 .

:D