Dnes som sa opat vydal na malu prieskumnu misiu. Bohuzial nemam k dispozicii garaz, co by podstatne zjednodusovalo veci, takze mozem sa tomuto venovat tak rozne po vikendoch, ked si zajdem na vhodne miesto a podobne.
Vyskusal som teda to, co radil starML. Nanestastie som spravu od PetaK nezachytil, kym som odisiel, takze som sa poistke 81 a prislusnemu rele vobec nevenoval, co by som inak urcite urobil, lebo to vyzera zaujimavo.
Tak teda podme na to, co som dnes vlastne porobil. Podla rady starML som pred vypnutim motora stiahol obidve klimatizacie vpredu az na minimum, resp. vypol, teda sa kompletne vypol ten displej, co informuje o teplote a sile fukania (obidva sa vypli). Zvysok bol podla minulajska, teda nasimulovat zavrety kufor a ak som spod kapoty vyberal poistku, vzdy som ju zavrel, kvoli pripadnym snimacom. A medzi meraniami som si radsej sadol na sedadlo vodica a zapol na chvilu motor. Clovek nikdy nevie, ako saauto sprava, ked bolo nastartovane a ked nebolo a podobne.
Ako prva vec som sa chcel pozriet na poistky 20 a 32. Zistil som vsak, ze poistku 32 nemam vobec osadenu a ani nemam mat podla nakresu na kryte poistiek. Urobil som teda pokus iba s poistkou c. 20:
Meranie 1 (vybrata poistka c. 20)
14:42 -- zamknutie auta, odber 5,9 A
+2 min. -- vypnutie navi pocitaca a videomodulu, odber 3,25 A
+8 min. -- zmena na odber 2,42 A
+11 min. -- stale odber 2,42 A
+16 min. -- auto sa uspalo, odber pod 50 mA
Zda sa, ze vsetko bolo, ako ma byt. Az na ten odber pred uspatim, ktory by nemal byt 2,5 A ale okolo 0,7 A. Ale tak s tym by som pripadne dokazal zit.
Meranie 2 (zasunuta poistka c. 20, na kontrolu, ci to robi ona)
15:04 -- zamknutie auta, odber 6,9 A
+2 min. -- vypnutie navi + videomodul, odber 4,6 A
+15 min. -- az do 15. minuty sa odber nezmenil, ostal na 4,6 A, celkom dost by som povedal
+16 min. -- pokles na 2,2 A, zeby to teda naozaj robila poistka c. 20?
Meranie 3 (opat vytiahnuta poistka 20, na kontrolu spravnosti)
15:37 -- zamknutie auta, odber 6,5 A, o nieco vacsi, nez pri merani 1
+2 min. -- vypnutie navigacie a videomodulu, odber 4,7 A, podoba sa to skor na meranie c.2 nez c.1
+11 min. -- stale 4,7 A
+16 min. -- odber 2,3 A, takze poistka c. 20 toto asi nesposobuje
Urobil som teda hned pokus. Ako bolo auto uspate bez poistky c. 20 a s odberom 2,3 A, vybral som tu carovnu poistku c. 69. Odber klesol na 0,1 A, co je viac nez 0,05 A, ale kludne to mohla byt aj nepresnost merania. A aj keby nebola, je to 23× menej nez 2,3 A.
V tomto okamziku som (mozno chybne) usudil, ze poistka c. 20 s tym asi nic nerobi.
Vybral som sa teda domov a urobil som jeden pokus. Pred jazdou som vybral poistku 69, takze som nemal navigaciu, hudbu, ani bordmonitor. Dosiel som domov a meral som takto odber. Postaval som tam uplne nenapadne 16 minut pri aute. Odber bol asi taky (nepisal som si), ze po zamknuti auta bol nejakych 1,4 A alebo tak volako a po uspati auta po 16 minutach klesol na 0,1 - 0,15 A. Tolko ukazoval ampermeter. Neviem, ci je to nepresnostou (je kliestovy a na vyssie prudy robeny), alebo proste to auto tolko zralo. Kazdopadne zajtra rano uvidim, ci prezila baterka a este zpar dni budem jazdit bez tej poistky.
Co sa vsak tyka tych jezkov, co spominal starML, zistil som jednu podozrivu vec. Normalne mi nefunguje vzadu ovladanie klimatizacie. Proste ten displej je uplne tmavy vypnuty a neda sa zapnut ziadnym stlacanim tlacitok teploty a ventilatora. Vzduch tiez ziadny nefuci z tade (z centralnej konzoly). Neviem, ci to ma nejaky vplyv, ale zda sa, ze mi nefunguje vzadu ovladanie klimy. Alebo ju len neviem zapnut. Je na to nejaky specialny postup? Navyse vo WDS je zakreslene, ze poistka cislo 69 (ta od navigacie a spol.) napaja aj zadny cigaretovy zapalovac. Co to ma suvislost, neviem. Ale prilis vela zavad na jednom aute. Chcem to dat do poriadku a asi si za to pekne zaplatim.
EDIT: Pre pripadny zaujem posielam rozmazanu fotku z krytu na poistkach v motorovom priestore, ak to je k nejakemu uzitku:
