Strana 1 z 1

E38 ventilator chladica - rozmer/skusenosti

Napísané: Utorok, 10. Augusta 2021, 05:52
od Filip92
Zdravim vsetkych,

Postupne davam dokopy jednu velmi zachovalu E38, 735i M62 bezvanos, a chystam sa vymenit viscospojku a preventivne aj ventilator. Viscospojku planujem kupit original Hella/Behr, ale zaujimaju ma vase skusenosti so samotnou vrtulou. Na americkych forach citam dokola pribehy ako sa vrtula vie v rychlosti rozletiet a sposobit velke skody, a niekto tam pisal o tom ze je lepsie ju nahradit 7 listovou verziou z dieslovych modelov, kedze ta ma z vonku este taky pasik po obvode co ju drzi po kope.

Predosly majitel tam zjavne taku dal, nemeral som jej priemer ale je vyrazne mensia nez ten otvor okolo chladica. No a otazkou je aku teraz kupit? Povodnu na m62 bez toho vonkajsieho kruzku, alebo takuto mensiu (ale aspon od oka pevnejsiu)? Mate s tym niekto skusenosti? Auto ma u mna najazd tak max 5,000 km rocne za pekneho pocasia, inak je v garazi, cize par euro plus minus ma netrapi, skor to chcem mat kvalitne spravene. Dakujem za vase nazory :-)

Re: E38 ventilator chladica - rozmer/skusenosti

Napísané: Štvrtok, 12. Augusta 2021, 13:37
od ALAS
Ak tam mas stale povodny termostat tak jeden z modov je dat tam vrtulu z X5 V8, ta ma ine lopatky a aj ten kruh co ich spaja o ktorom pises, a ma vraj lepsie chladit.
Podla tohto topicu sedi pllug and play: https://www.bimmerforums.com/forum/show ... 8-e39-cars
https://www.m5board.com/threads/mechani ... od.602986/

standardna co je na V8: https://www.schmiedmann.com/en/product/ ... 1521712110
X5 verzia: https://www.schmiedmann.com/en/product/ ... -7-504-732

Re: E38 ventilator chladica - rozmer/skusenosti

Napísané: Streda, 25. Augusta 2021, 16:26
od PRAHAV8
Filip92 napísal:
Zdravim vsetkych,

Postupne davam dokopy jednu velmi zachovalu E38, 735i M62 bezvanos, a chystam sa vymenit viscospojku a preventivne aj ventilator. Viscospojku planujem kupit original Hella/Behr, ale zaujimaju ma vase skusenosti so samotnou vrtulou. Na americkych forach citam dokola pribehy ako sa vrtula vie v rychlosti rozletiet a sposobit velke skody, a niekto tam pisal o tom ze je lepsie ju nahradit 7 listovou verziou z dieslovych modelov, kedze ta ma z vonku este taky pasik po obvode co ju drzi po kope.

Predosly majitel tam zjavne taku dal, nemeral som jej priemer ale je vyrazne mensia nez ten otvor okolo chladica. No a otazkou je aku teraz kupit? Povodnu na m62 bez toho vonkajsieho kruzku, alebo takuto mensiu (ale aspon od oka pevnejsiu)? Mate s tym niekto skusenosti? Auto ma u mna najazd tak max 5,000 km rocne za pekneho pocasia, inak je v garazi, cize par euro plus minus ma netrapi, skor to chcem mat kvalitne spravene. Dakujem za vase nazory :-)
Vrtule u M62 je menší než ten "kruh" o kterém píšeš. Já bych koupil originál vrtuli nebo z vrakáče. Zatím se mi nestalo a nevím o nikom komu by vrtule praskla. Ona spíš praskně když už je načnutá jinak ne. Spíš bych řešil snížený termostat než toto.