Strana 1 z 2
Kupa E32 730i R6 alebo V8 ?
Napísané: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 13:32
od Mireck
Chystam sa kupit BMW E32 - 730
Poradi niekto ci je lepsie kupit V8 160 kw alebo R6 138 kw. Ake mate skusenosti? Za rady dakujem

Napísané: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 18:09
od Helldiver
730i R6 je dobry motor, nepravom casto zaznavany, ale pravda je ze je jednej z najspolahlivejsich BMW motorov vobec, odspodu pojde podobne ako ten maly V8, vo vyssich ot nanho samozrejme zacne citelne stracat, niekde sa tych 22kw musi prejavit... Spotrebou su na tom zhruba narovnako, oba sa vyrabali sucasne az do konca vyroby E32 (1994), ja by som siel do tej malej sestky z niekolkych dovodov - nizssia kupna cena vozidla, v nemecku sa daju najist skutocne krasne exemplare v paradnej vybave z poslednych rokov vyroby za realtivne malu sumu prave kvoli tomu ze to ma "zakladny" motor (napriklad tuno mimoriadne pekny kusok:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=74476656&pageNumber=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=35&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=1990-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&tabNumber=1)
, necaka ta tolko moznych problemov ako pri M60 (napr uvolnena olejova pumpa atd.), nahradne diely co sa tyka motora su v pohode zohnatelne a ako starsie aj za malu cenu. Pokial si typ co si na krizovatkach dakedy rad dava zavody, mas rad zvuk V8, je pre teba dolezita absolutna dynamika vozidla, tak samozrejme je pre teba 730i V8 omnoho vhodnejsi motor a z 730i R6 budes mozno sklamany. Pokial jazdis vacsinou kludne, tak myslim ze budes spokojny, zas na 220 to rozkotula aj ta R6 a na 100 sa tiez dostane pod 10 sekund, takze v porovnani s tym co jazdi bezne na cestach u nas stale mierne nadpriemerna dynamika.
Napísané: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 20:45
od Mireck
Tak ze si potvrdil to co som si myslel pojdem do tej R6 nie prvikrat citam ze je to asi najspolahlivejsi motor aky kedy vyrobili a tych 138 kw mi bude stacit.
BTW: Ten radovi 6 valec ma pekny zvuk a myslim ze sa ani pri V8 hambit nemusi

Napísané: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 20:57
od Helldiver
Ja ho mam, len s o pol litra vacsim objemom a som s nim spokojny, vykonovo, spotrebou aj zvukom. Oproti M30B35 ma M30B30 vyhodu este v tom, ze ma hrubsie steny medzi valcami a tym padom aj material v tesneni hlavy valcov a teda ma menej problemov s prepalovanim tohto tesnenia a prehrievanim, co je pri zanedbanej starostlivosti o chladiaci system relativne casty problem M30B35 + ma vdaka mensim pohybujucim sa masam trosicku kludnejsi a vyrovnanejsi chod.
Napísané: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 21:21
od semtex
kazdopadne V8. 6valec je motor konstrukcie 50 tych rokov. 2 ventily na valec, kontaktne zapalovanie, vstrekovace sta by krhly, hrkotava klaviatura.....vydrzi milion, ale spotreba a vykon su v dnesnej dobe troska out.
8 valcek si ta kupi uz len kulturou chodu a zvuku:-) tazsie sa zhana, bo sa ich bolo malo. spotreba sa pri beznej jazde sa da s manualom kludne udrzat do 10l. Najazdil som s v8 v e34 asi 30tkm a bolo to velice vdacne vozenie. na 17kach so 4 ludmi ba-praha-ba, 150-170 som prisiel za 7,9...
prikladam videjko jedneho kusku, co ked od nas odchadzal, tesil sa 400tkm:-)
http://www.youtube.com/watch?v=duiikoc10DE
Napísané: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 22:57
od E38
730i 6 valec v manuale som mal par rokov, motor bol v super stave, da sa na tom jazdit, spotreba bola cca 9-10 litrov, ale ten motor ozival az od nejakych cca 3000 otacok. je relativne jednoduchy na udrzbu, napr. ma iba jednu lambdu, jednu zap. cievku, ale zase zap. kable....proste klasika stary motor. Inak treba nanom nastavovat manualne ventily, a casto sa povoluje srubik na sprche vacky (mal som ho povoleny) Ale zase ako bolo spomenute na M60 sa povoluje olejove cerpadlo, to som mal tiez povolene...
Napísané: Pondelok, 3. Novembra 2008, 00:44
od Max-Max
netreba opomenut aj pohlad pod kapotu, predsa len velky dekel na V8 je iny pohlad ako archaicke liatinove sanie na M30
Napísané: Pondelok, 3. Novembra 2008, 09:09
od Helldiver
M30 ma samozrejme sanie z hlinika, toto je cisto subjektivna vec. Inac pri 150-170 ist za 7,9 ked 540i (s manualom!) pro konstantnych 90 za idealnych podmienok bere 7,8...
Napísané: Pondelok, 3. Novembra 2008, 10:25
od Max-Max
tomu ani sam neveris co si napisal...
Napísané: Pondelok, 3. Novembra 2008, 10:40
od Helldiver
Comu teraz, ze ma sanie z hlinika, alebo ze 540i skutocne nepapa pri sviznych dialnicnych jazdach vysoko nad limitom pod 8?
Napísané: Pondelok, 3. Novembra 2008, 12:51
od diLucca
no a preco nie?? ja mam od dalsich zdrojov povedane na 540i tiez okolo 7-8litrov

znie to neuvertilne, ale asi to tak bude, nie ?
Napísané: Pondelok, 3. Novembra 2008, 13:55
od Helldiver
Isiel som s renaultkillerom v jeho 540i E39, kludna jazda z BA do parndorfu (ziadnych 150-170 ani nahodou, 120 skoro celu cestu a raz vylet k 180), predtym vynulovany BC a spravilo to daco pod 11L co si dobre pamatam. A to je novsi M62 motor uz. Vcera som isiel s bratovou 525i s M50B25 a bralo to 10 pri tych cca 140-150, ten motor je na tom technologicky rovnako ako M60B40. Nevidim jediny dovod, preco by bmw udavalo vo vlastnych materialoch o niekolko litrov vyssiu spotrebu ako naozaj je, udaje su jasne:
90 kmh: 7.8
120 kmh: 10.0
Mesto: 17.1
Udaje sa viazu k novucickej 540i 6kvalt manual, samozrejme na 15' kolach s nejakymi 225 gumami a za idealnych podmienok. Samo ze BC moze ukazat vselico, ja si nastavim Korrekturfaktor v BC na 750 a ukazem vam ako spravi 535i spotrebu 6-7L

.
Napísané: Pondelok, 3. Novembra 2008, 20:17
od Max-Max
Helldiver napísal:Comu teraz, ze ma sanie z hlinika, alebo ze 540i skutocne nepapa pri sviznych dialnicnych jazdach vysoko nad limitom pod 8?
zle som ta povodne pochopil, sorry....som myslel ze ti M30 pro 160 berie 7
Napísané: Pondelok, 3. Novembra 2008, 21:08
od Helldiver
Nemam problem priznat ze M30 je dost zravy motor, (M30B30 cca rovnako alebo aj trocha viac zravy ako M60B30 ktory ma ale znacnu porciu vykonu naviac vo vyssich OT), 160 konstantne som neskusal, ale odhadujem spotrebu na cca 12.
Este som nasiel vykonovy diagram motorov v E32, chyba tam len M30B35:
Treba si vsimat hlavne zltu krivku tociveho momentu, ta presne urcuje ako auto v ktorom okamihu zrychluje. Lisi sa to medzi modelmi potom uz len podla vahy a finalneho sprevodovania.
Napísané: Pondelok, 3. Novembra 2008, 23:55
od Max-Max
co je treba ale uznat, M30 na svoj "konstrukcny" vek ma vybornu krivku Nm