Strana 1 z 1

Renovácia e30

Napísané: Sobota, 9. Novembra 2013, 12:11
od M3 lover
Zdravím, už dlhší čas sa pohrávam s myšlienkou že by som vrátil život jednej e30. Avšak má to zopár pre a proti. Môj pôvodný plán bol kúpiť lacnú tricku a dať ju kompletne do pucu, teda celolak, repas motora, komplet interiér etc..
Čo sledujem ponuky na už zrenovované kusy ceny sú slušné, zaujíma ma však, či sú tie autá aj predajné alebo ide o bezodnú studňu. Neplánujem to robiť štýlom že si tie diely nakúpim hneď a dám to spraviť, ale pôjdem postupne a budem sa v tom doma rýpať podľa času.
Moja otázka teda smeruje na ľudí čo majú s takým niečim skúsenosti, a rád by som sa informoval najmä o návratnosti celej investície - teda či mám šancu to potom predať tak, aby som nezaplakal. Kľudne aj PM. Dík.
P.S.: ak sa tu už niečo také riešilo sorry, vyhľadávač mi to nevyplul.

Re: Renovácia e30

Napísané: Sobota, 9. Novembra 2013, 15:29
od kobrakai
moja osobná skúsenosť je cca. taká, že sa oplatí skôr kúpiť dobré starané auto za viac a ladiť detaily a menej zásadné veci.

prvý projekt - e34 z prvých rokov, s motorom m20b25, nákupná cena cca. 1000e, absolútne dezolátny stav, ale individual a pozink, tak som jej dal šancu. Vylial som do nej asi 4000e, práce som si robil sám ako automechanik, po dvoch rokoch keď bolo vidno, že sa v ňom utopí ešte minimálne raz toľko peňazí na to aby to bol cuker, auto skončilo na odťahovke a viezli si ju vysmiati cigoši do Zlatých klasov na železo za 100e.

druhý projekt - e34 z posledných rokov, motor M51B25 OL s manuálom, nákupná cena cca. 1000e, top výbava na slovensku, ale hrdza a obrovský nájazd. Poliečil som to auto, pomenil kvantum dielov, doprial mu kozmetiku a starostlivosť, ktorú nedostávalo už riadne dlho. Výsledok, predal som ju za menej ako cenu dielov. Robota nezarátná absolútne žiadna, prenesene sa dá povedať, že to bola čistá strata. Chcel som urobiť niečo ako ty, vdýchnuť život autu čo malo skončiť na diely, skončilo to tak, že som to musel kupcovi zúfalo predávať po dlhej dobe za obrovské zľavy.

tretí projekt, e34 z posledných rokov, motor M50B25 TU s manuálom, nákupná cena 600e, interiérový Mtech, raritná farba, nízky reálny nájazd, podozrivo dobrý TS. Taktiež auto dostalo veľa lásky, nainvestovalo sa do neho x dielov aby bolo top top, porobili sa nové STK/EK, a rozhodnutie bolo predať tiež za cenu dielov a auta ďalej, aby sa oň staral nejaký bmw enthusiast ako ja. Mesiac na bazoši/ab.eu - ponuky za 300e, 500e, naťahovačky aj zo strany klubákov rozhodli, že auto skončí ako driftkára.

štvrtý projekt, e34 z posledných rokov, motor M60B30 s manuálom, nákupná cena 500e (!), tiptop výbava podľa vin, obrovský nájazd, zaujímavá história, extrémne zlý TS. Tu sa z mojej strany ani neuvažovalo nad tým, že sa auto dá dokopy, plán bol rozpredať a zafinancovať ďalšie projekty, no skončilo darované kamarátovi, taktiež s osudom driftkáry.

projektov je samozrejme viac, ale sú stále prebiehajúce a tým pádom nieje k nim žiadne rozuzlenie. Napriek tomu si myslím, že ak sa chceš vydať rovnakou cestou, tak správnym smerom je možno tak so zberateľskou hodnotou (niektoré aj s príkladmi) e30 318iS, e30 325i, e30 320i, sedan/coupe/cabrio. Treba pozerať auto aj tak aby si v ňom videl zaujímavé auto aj pre ďaľších kupcov - vysoké výbavy, zaujímavé motorizácie, originálny stav a adekvátna cena. Fakt je nezmysel robiť auto od podlahy, mne s vybavenou dielňou je to nerentabilné aj keby som dal potom auto pod plachtu na dekádu.

Ďalšími zaujímavými kúskami pre daľší predaj v budúcnosti by mohli byť e34 V8 s manuálom v Mtechu a dobrej výbave tu a tu, e32jky s manuálom, poprípade 740iA V8 Protection (jedna je v BA na predaj), e24 Csi, e31 V8/V12, e28 M535i, poprípade verzie od úpravcov e30 H26 alebo Alpina B10/B3

Samozrejme treba rátať s tým, že národ holubičí slovenský je plný prepnutých psychoretardov, preto je veľmi na uváženie, či sa to oplatí robiť pre iných, investovať svoj čas a prostriedky. Môj dojem z kúp/predajov z posledného roka, sa dá prirovnať pocitu ako keď ti okoloidúci napľuje do tváre a ty mu za to ešte poďakuješ, poťapkáš ho po ramene a dáš mu s úsmevom ešte poslednú zľavu na benzín domov..

Re: Renovácia e30

Napísané: Sobota, 9. Novembra 2013, 18:33
od M3 lover
Tak ako pozerám na tvoje predošlé projekty, nemám slov. Dnes už je ten trh s autami tak presýtený, že je problém predať za dobrú cenu starané auto v ktorom je nasypaných kopec prachov. Popravde, nečakal som pečené holuby, ale budem musieť svoje kroky sakra prehodnotiť.
Na začiatok som chcel niečo do čoho nezahučím kopu prachov, preto som si vybral e30. Nechcem to toho vyliať 10 tisíc, narobiť sa na tom ako pes a potom zistiť, že reálna trhová hodnota auta je možno niečo viac ako polovica.
Inak máš asi pravdu v tom, že je dobré kúpiť už niečo v slušnom stave a srajkať sa s tým doma po večeroch. Len môj taký malý sen bol mať raz auto oholené úplne na kasňu a robiť si ho, skladať to, tešiť sa z toho ako to pribúda etc. Proste úplne od piky. A na konci ten opojný pocit keď stojí pred tebou v podstate nové auto z 90tok.
Kameň úrazu je ale v tom, že skĺbiť dohromady dve veci - robiť auto pre radosť + zarobiť na ňom mi príde ako nonsens.
Len čo zisťujem, čítam a rozprávam sa s ľudmi čo renovujú, tak emócie opadnú rýchlejšie ako začali.
Čakajú ma dni plné premýšľania. Uvidím čo z toho na koniec vzíde. Tebe každopádne ďakujem za dobré rady a Tvoj pohľad na vec. :wink:

Re: Renovácia e30

Napísané: Sobota, 9. Novembra 2013, 21:20
od starynovy
"robiť auto pre radosť + zarobiť na ňom mi príde ako nonsens. " to si povedal pekne, a trefne, budto to robis pre seba, davas tam prachy, a je z toho super stroj, s tym ze ratas ze ho dojazdis ty, a sam ho odsoferujes na poslednej ceste do srotu, ak to ches raz predavat, vzdy zaplaces, vtedy sa oplati jazdit, tankovat, a menit nevyhnutne diely (strata bude minimalna). Ak chces predavat auta na zisk, kupis nieco lacne, strasne to polatas zvarackou, a cinskymi dielmi, strelis na trh, a uz zarabas, ale nie na E30, to skor golf, E46, oktavia.

Na toto som dojazdil aj Ja sam, takze mas dalsi priklad, E34 M51D25, v priemernom stave, bez vybavy, s vygeneralkovanym motorom za 1300, vizia bola spravit z toho auto, a nechat si ho dlho. Do potrebnych veci zahucalo tak 500€, a do motoru o ktorom som nemal ani vediet asi 500€, robota na tom aute je uz daleko v stovkach hodin, na ab.eu je asi mesiac+, nikto mi ani len nezavolal, a s cenou na ab.eu som v strate 500€ na dieloch, a asi par tisic na robote, ocividne nepredajne.

Re: Renovácia e30

Napísané: Sobota, 9. Novembra 2013, 22:43
od Avenger
E30 325i cabrio by mohlo mat slusnu trhovu hodnotu casom ale ja by som to koli prachom nerobil hlavne nie na Slovensku

Re: Renovácia e30

Napísané: Nedeľa, 10. Novembra 2013, 09:50
od germancars
ked chces na aute zarobit tak na to musis ist trochu inak.. nekupovat to co ty chces ale to co trh ponuka... a nie v dezolatnom stave.. teraz sa oplati kupovat e36 a e46 modely lebo niektore este nie su uplne rozbite a cenovo sa nachadzaju takmer na dne... sancu na e30 si uz prepasol lebo ludia uz nevedia co za tie pojazdne kopy srotu pytat.. hlavne ked kupujes take auto tak ta musi zaujimat stav karoserie lebo to je najdrahsia a najhorsia robota.. vsetko dokazes vymenit, zohnat uz relativne lacno ale ked je karoseria hrdzava a dobita tak celolak a vyvaracka vyjde viac ako generalka motora a podvozku.. o case ani nevravim.. najlepsie je kupovat auto co ma dakych 15 rokov plusminus lebo ked sa dostavas k 20tke uz tie auta znova na hodnote naberaju.. ja byt tebou pockam si na nejaku e36 m3 s mrtvym motorom napriklad ale v dobrom stave , motor prehodis aj kus za kus a mas hotove auto na ktorom mozno aj zarobis .. restaurovat e30tku su vyhodene peniaze.. tie auta ani nikdy hodnotu mat nebudu.. jedine e30 m3, mozno e30 325i v m techu.. inak nic

tak ako to robil kobrakai sa to nerobi jasne ze do toho zahucal takym stylom

Re: Renovácia e30

Napísané: Nedeľa, 10. Novembra 2013, 10:44
od kobrakai
germancars má recht, treba robiť asi skôr mladšie autá. Už len kôli tomu, že keď ich vo svojich garážových podmienkach po večeroch dokončíš, uplyne 3-4-5 rokov, a naozaj začnú aj e36ky hodnotovo stúpať.

Re: Renovácia e30

Napísané: Nedeľa, 10. Novembra 2013, 14:34
od pistacik11
no podla mna uz aj e36-tky idu pomaly hore na cenach (minimalne v de), ja ked som pred rokom dosiel do de na mobile bolo viacero peknych kuskov do 2000e, len neboli peniaze, teraz ked su peniaze nevidim tam nic co by ma zaujalo a e36 planujem kupit unas na SVK. nutne je ale povedat ze pozeram motorizacie 325, 328 do 200km od miesta bydliska. Inac mi pride komicke ze e39 v nemecku su lacnejsie ako e36 s tymi motormi co by ma zaujimali

Re: Renovácia e30

Napísané: Nedeľa, 10. Novembra 2013, 18:34
od M3 lover
V podstate máte vo všetkom pravdu chlopi. Trh nemám ale nejak podrobne zmapovaný ale momentálne sa snažím skĺbiť viac vecí dohromady takže či sa do toho pustím je zatiaľ vo hviezdach.
Dik každému za názor, som rád za ohlasy :)

Re: Renovácia e30

Napísané: Pondelok, 11. Novembra 2013, 00:48
od Panak666
Germancars : nemyslim si ze by moja nemala hodnotu a to nemam dvaapolu ani emko ako si napisal... E30 je cult a tvrdit ze nebudu mat hodnotu je nezmysel...dovolim si tvrdit ze e30tky maju trhovo lepsiu hodnotu ako podobne stare 34ky... Ludia ich viac ziadaju na vikendy... Avi spravne napisal, ze potencial je v cabriu... Celkovo po mojej skusenosti so stavbou e30 za cca 7k€ Z toho auto bolo 2.3k€, odporucam hladat, povodnu zachovalu karoseriu, co najvacsiu raritu tazke individualkY,male najazdy,kompletne servisne zaznami, nijako nemodifikovane , raritne farby, prve rocniky modelov , mt1,mt2.... Neulakomit sa na lacne kup radsej drahe a v co najlepsom stave , ja by som sa u do stavby druhy krat nepustil....

Re: Renovácia e30

Napísané: Pondelok, 11. Novembra 2013, 05:18
od wino
osobne suhlasim s tym co uz pisali chalani. ak chces youngtimera, najlepsie je kupit v co najoriginalnejsiom a najlepsom stave a postupne ho dat dokopy do stavu co najblizsieho tomu "fabrickemu". mna napriklad odradza ked je na aute novy celolak, radsej mam originalny lak aj ked nie je v 100% stave. prave taketo auta zacinaju byt viac ziadane, skor ako tie, ktore maju za sebou kompletnu renovaciu.

myslim si, ze E30 budu vzdy viac chcene ako niektore ostatne modely BMW. pre ich lahku karoseriu, vyborny podvozok a faktu, ze to je male auto boli, su a budu chcene. ja by som v najlepsom pripade bral karoseriu coupe, urcite so 6valcom a manualom. o verzii M3 snad ani hovorit nemusim, ich ceny sa za posledne roky vysplhali asi najviac spomedzi vsetkych youngtimerov.

co sa tyka inych, starych modelov, tak kazde auto co jazdi a nie je zhyte sa ceni. ale samozrejme ze najviac preferovane su vrchlove motorizacie resp. modely, ktorych nebolo vyrobenych vela. napr u E32 750i, E30 325ix, E28 M535i, pri modeloch M to je jasne.

nato aby ti urobilo auto radost nepotrebujes 300koni pod kapotou. usmev na tvari ti ucaruje aj E30 318is :)

ja by som sa pustal do renovacie iba vtedy ked by som si chcel to auto nechat aspon niekolko rokov...malokto vie na Slovensku ocenit tu snahu, pracu a penazie co do toho vlozis...

Re: Renovácia e30

Napísané: Utorok, 12. Novembra 2013, 20:56
od TheCarista
pistacik11 napísal:
no podla mna uz aj e36-tky idu pomaly hore na cenach (minimalne v de), ja ked som pred rokom dosiel do de na mobile bolo viacero peknych kuskov do 2000e, len neboli peniaze, teraz ked su peniaze nevidim tam nic co by ma zaujalo a e36 planujem kupit unas na SVK. nutne je ale povedat ze pozeram motorizacie 325, 328 do 200km od miesta bydliska. Inac mi pride komicke ze e39 v nemecku su lacnejsie ako e36 s tymi motormi co by ma zaujimali


byvam v rakusku a e36 sledujem asi 4 roky..vtedy, na zaciatku nebol problem najst 325i 328i do dvoch tisic e...no teraz? Uz len 316i 318i 318tdsky a vsetko v hroznom stave ( vytuzene turkami ) ...320i a 323 325 328i sa nenajde uz ziadna..

trh s e39 je na sk dokonca lepsi ako v rakusku, co je tiez prekvapenie :D

Re: Renovácia e30

Napísané: Nedeľa, 17. Novembra 2013, 16:42
od heroe
chalani v prvom rade je chyba dvat dokopy auto ktore uz pri vychadzani z fabriky nebolo raritne resp. aspon ich bolo vyrobenych malo. Tam si presne skoncil ked si robil e34 so 6 valcom....... tuctovu kraksnu proste, jedine 540i alebo m5 pokial e34, tak isto ste zle odhadli e30, lebo 325 vobec nebola zberatelsky kus a sedan? to uz vobec nie. No niektori ste trafili 318iS a m3 again...... s nicim inym nepochodite. No a ze e36 a e46 naberaju na hodnote? Mozno ano ale 320i to nebude......a sedan ani tour tiez nie.....

Pokial chces restaurovat zapamataj si potrebujes zohnat raritku a nie e30 318i v sedane...... resp. aspon typ ktoreho bolo vyrobene co najmenej kusov...... alebo aspon top motorizaciu z civilnych.....