Strana 1 z 2
M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Streda, 17. Júla 2013, 17:40
od lawbreaker
cavte ludkovia. neukrizujte ma, ak tu na fore uz podobna tema existuje (ak ano poprosim pridat sem link) nic take som tu nenasiel. Silno uvazujem nad kupou E46 a po precitani mnozstva clankov, tem, recenzii, ale aj pribehov a problemov tu na fore sa okruh volby motora zuzil na tieto 3. Samozrejme, ze pri vybere budu nemalu ulohu zohravat aj ostatne faktory, ako su servisna historia, stav a povod auta, vybava atd.... Ale cisto hypoteticky - keby ste mali pred sebou 3 auta v rovnakom stave s rovnakym rokom vyroby, rovnakym poctom km a v rovnakej vybave ktory motor by ste si vybrali a preco?? Nejde mi pri vybere ani o maximalny pocet koni ani o najlacnejsie PZP. Skor chcem najst nejaky kompromis medzi vykonom spotrebou a nakladmi na udrzbu pri beznom pouzivani (ziadne palenie gum, drifty, ani performance tuning) Preto by som poprosil niekoho fundovaneho, kto mal moznost dlhodobejsie jazdit na viacerych z uvedenych motorov, aby sa podelil o svoje postrehy a dojmy z toho ktoreho motoru, co sa mu na konkretnom type pacilo a nepacilo a ake su vyhody jednotlivych typov.
konkretne ma zaujima:
- kedze B25 a BTU28 su vykonovo (podla tabuliek) takmer totozne, oplati sa uprednostnit koli tym par Nm navyse prave BTU28 aj ked je to v podstate o jednu generaciu starsi motor oproti B25? ktory je narocnejsi na udrzbu?
- oplati sa medzi B25 a B30 vybrat prave B30 aj za cenu vyssieho PZP a spotreby?
(opakujem, nejde mi o max. vykon, tych 141kW by bohate stacilo)
- ktory z tychto motorov ponuka najvhodnejsi zaklad pre prestavbu na LPG?
dakujem za konstruktivne odpovede.
Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Streda, 17. Júla 2013, 19:02
od PetoK
Najlepsi je M54B30. Ostatne neuvazuj.
Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Streda, 17. Júla 2013, 19:48
od //MPower
Ak nehladas vykon bude ti 330Ci zbytocna , akurat budes dotoho vela tankovat , M54 zere bezne olej a nie malo.. clovek to musi radsej kontrolovat , co u 328Ci nemusi moc.. 330Ci bude bezne zrat v meste 12 aj 13l..ked nesi pretekar tak uplne zbytocne..
Ak sa nepotrebujes nahanat vol 328Ci , ma vecsi tocivy moment od 325Ci hlavne v nizsich otackach , celkovo pojde 328Ci trocha lepsie od 325ci a spotrebu budu mat rovnaku , mozno ze ta 328Ci na dialnici aj mensiu vdaka krutaku a je to takmer nesmrtelny motor..Ja by som v tvojom pripade volil 328Ci , ale samozrejme ani s 325ku nespravis chybu , vecsinou su 325ky novsie rocniky tak zalezi od kusu , ked bude v ponuke lepsia 325ka ber tu
Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Streda, 17. Júla 2013, 20:10
od lawbreaker
cim je sposobene ze M54 zerie viac oleja ako M52? plati to aj pri pravidelnej udrzbe a bezchybnom stave prislusenstva motoru - pretesneny vanos, vymenene cidla, hadice, sanie atd...?
dolezita doplnujuca otazka, na ktoru som v uvode zabudol (doplnene):
KTORY Z TYCHTO MOTOROV JE NAJVHODNEJSI ZAKLAD NA PRESTAVBU NA LPG??
(mam totiz tendenciu riesit vyssiu spotrebu prave touto cestou)
Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Streda, 17. Júla 2013, 20:17
od //MPower
M54 zerie olej bezne , dokonca aj sam vyrobca tam ma nejaku normu , no uz som cital kde sa ludia stazovali ze to bralo 1l oleja na 5000km dokonca dakomu aj na 2000km.. Je to dane konstrukciou motora , aka tolerancia papania oleja tam je neviem..ale sa mi zda ze ak je motor OK tak 1l na 15 000km co nie je tak hrozne..
Co sa tyka LPG tak ten pojde na kazdy jeden motor bezproblemovo.
Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Streda, 17. Júla 2013, 22:01
od DrakulaVladimir
Staci ti uplne 325ka,ale ak aa da ber 330,328 by som nebral,je to uz starsie,zato to ma Smerovky nadol :))
Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Streda, 17. Júla 2013, 22:13
od ice.blade
kazdy motor ma toleranciu pri pripadnom zrani oleja... cize to ci vyrobca udava alebo neudava kolko ma zrat je skor len ochrana... 328ma bude v pohode zrat viac benzinu nez 330na cize tam sa na to nespoliehaj, ak ti staci vykon do 150koni kup si M54 320i pocitaj s tym ze ked prelejes olej alebo sa vykasles na separator budes mat olejomalby krizom krazom ajked to iste sa ti moze stat pri kazdom motore... to ze M54 zere viac oleja je sposobene blokom z liatiny hlinnikovej s kovanymi vlozkami valcov a ich predpisanymi volami cele sa to dotvara ventildeklom ktory nemusi 100% priliehat na teplom pokruteny alu blok M54... ono ked si rad dupnes ale chces jazdit usporne + rad sa kukas na mierku hladiny oleja kup M54 325ku priemerku ma 7.5 ak casto lietas po dialnici 120nou tempomatom v pohode spravis 6.8 aj menej... inak to zalezi skor ake kinder vajicko kupis inak povedane aky vydojeny kus motora v aute dostanes ci to bude kus ktory potrebuje minimum starostlivosti alebo neustale cicikanie
smerovky nadol ci nahor... smola je ta ze technologicky facelift sa robil po polovici roku 2000
Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Štvrtok, 18. Júla 2013, 11:44
od lawbreaker
da sa nejako prehnana spotreba oleja odhalit pri prehliadke auta?
majitel sa asi sam neprizna ze nedodrzoval vymenne intervaly a nakladal tomu za studena...
Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Štvrtok, 18. Júla 2013, 12:50
od e46maniac
lawbreaker napísal:da sa nejako prehnana spotreba oleja odhalit pri prehliadke auta?
majitel sa asi sam neprizna ze nedodrzoval vymenne intervaly a nakladal tomu za studena...
Spotreba oleja u každých 6valcov smerom hore,mal som škodu superb 2.8 V6 kúpená ako nová spotreba oleja bola na výmenu 3-4 litre.
Tak isto u bmw X6 4.4 biturbo čisto nová kúpena tak isto má spotrebu oleja a nie malu a je to nové auto
Je to aj od štýlu jazdy napr na 330ci je vymený sep.oleja aj hadice aj tesnania je všetko ok na 10000km má spotrebu oleja 1,5-2L oleja
Tak isto ako sa píše je to predpísana normálna spotreba oleja.
Pri prehliadke 6valcov sa pozri do zadného kufra u všetých je tam 1L olej pre dolievanie

Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Štvrtok, 18. Júla 2013, 13:53
od PetoK
Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Štvrtok, 18. Júla 2013, 14:51
od e46maniac
PetoK napísal:
Diera v bloku nebola

len sa nechodilo na nej pomaly

olej žere podla štýlu jazdy ja som zdedil to auto ,ale u mňa žralo v pohode na výmenu 1-2L..
Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Štvrtok, 18. Júla 2013, 15:02
od lawbreaker
skuste porovnavat medzi sebou len 325 - 328 - 330
superb ani X6 biturbo ma nezaujimaju

Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Štvrtok, 18. Júla 2013, 19:46
od DrakulaVladimir
Ta 2,8i by mala zrat najmenej,ak vobec .. kja mam 2,5 a zere mi tak 3-5 deci za 3 mesace +/-
Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Štvrtok, 18. Júla 2013, 19:59
od m4x
m52 su podla toho co som sa docital lepsie na udrzbu, m54 ta prekvapi postupne vselicim
na tvojom mieste by som neriesil tieto nezmysli, riadil by som sa stavom vozidla (celkovym, motorickym, doveryhodnost real km zodpovedajuc stavu) kedze ti je prakticky jedno co ti ten motor prinesie za vykon a pod.
Re: M54B25 vs. M52BTU28 vs. M54B30
Napísané: Štvrtok, 18. Júla 2013, 21:12
od 1morok
mal som m52b20 v e36qp, žral 1-2L oleja na výmenu, teda cca 15tkm
m54b30 v e46qp, smg5q žerie viacej, povedal by som tak 3L na výmenu 15-20tkm
otec mal m54B3O v e39, žrala podobne ako môj 3L
bratranec mal m54b30 v e46qp smg6q,žrala trochu menej oleja, benzínu tiež o málo menej ako môj 3L, neviem či to bolo tým 6q alebo skôr štýlom jazdy
jeden kamoš mal m54b22 v e46qp, žrala ešte viac oleja, aj benzínu ako môj 3L
ďalší kamoš mal m54b25 v e46kombi, nežrala ani deci oleja na výmenu
všetky tieto autá mali +/- rovnakú spotrebu benzínu, je možné všetko od 7 do 13L, kombinovane 10L
ale najmenej asi tá 325i v tom kombi, to ale asi preto, lebo chalan jazdil ako penzista
na všetkých týchto autách sa pokazili dva termostaty, na oboch mojich kupečkách, dve tie hlúpe klapky v saní na otcovom a bratrancovom 3L a tiež dve tesnenia pod víkom ventilov na týchto istých motoroch
a ešte sem-tam nejaká remenica, už presne neviem na ktorých
spotrebu toho oleja by som vôbec neriešil, pri cene 7-10eur/L
iné motory s takýmito výkonmi majú spotrebu benzínu vyššiu o L/100km takže je to vo finále ajtak výhodnejšie
ak by som si mal znovu vyberať e46 tak 3L s LPG
hadam som pomohol