Strana 1 z 2
Z Octavie na BMW...
Napísané: Nedeľa, 10. Marca 2013, 23:37
od Mentos
Zdravím páni. V súčasnosti sa ešte síce vyvážam na eMBéčke r.v.2008 1,6 B+LPG, ale verím, že sa to vo veľmi krátkom čase zmení (cca 2 týždne) a že sa stanem aj oprávneným členom tohto fóra... Akosi ma prestalo baviť vrážať strašné peniaze do leasingu a servisných prehliadok nového auta a po neustálych problémoch od novoty,som sa rozhodol vymeniť Octávku za niečo staršie, spoľahlivejšie, ale určite lacnejšie... Pretože za tých vyše 20tis. € čo som dal do leasingu, servisu a prehliadok od r.2008 by som napr. také BMW rad 5 (1998-2003) mohol asi aj pozlátiť. Po dlhom pátraní a všetkých možných radách som sa už začal zmierovať s tým, že v cene do 4000,- €, ktoré chcem investovať do kúpy, asi nenájdem nič typu "hatchback" s takým kufrom ako má Octávka, ale určite chcem niečo, v čom majú v zadu sediaci aspon trochu viac miesta ako v Octavii I. Ako som naznačil, veľmi sa mi zapáčilo BMW rad 5 od r. 1998 - 2003. Chcel som Vás preto poprosiť o pár rád. Napr. na čo si dať pri kúpe pozor, ktoré motory sú spoľahlivejšie, či kúpiť radšej kus pred FaceLiftom alebo po (viac sa mi páčia tie po...). A ešte pre vás možno blbá otázka, ale zatiaľ som "amatér": Zadné sedadlá sa dajú sklápať? Ako je to s veľkosťou kufra - pár ruksakov na víkendovku s priateľmi...?
Taká moja ideálna predstava: rad 5; DIESEL; cca 130-150 koní; jednoznačne manuál prevodovka; Angel Eyes; klíma môže byť aj 2-zónová :); šíber; tmavšia farba; čierna koža; 5xairbag; multifunkčný volant; vyhrievané sedadlá... neznášam parkovacie senzory.
Neviete o nejakom konkrétnom kuse? 3000-4000,-€? ĎAKUJEM za váš čas a trpezlivosť s "bažantom" :)
Re: Z Octavie na BMW...
Napísané: Nedeľa, 10. Marca 2013, 23:45
od SurrendeR
toto patri skor do nakupnej poradne a nie pribehov..
btw za 3000-4000 by som volil asi len 528i, teda 200konovy benzin.
530d bude bud vydojena alebo dalsich 5000 do toho das.
ked tak, tak radsej 530d , cize tiez 200 konikov, od roku 2001 idealne posledne roky (2003)
no tam sa uz priplaca .. cca 6-7 tis.
diesel 130konovy sa ani nerobil do tychto aut.. minimum bol tusim 110kw 520d, pripadne starsi.. 525tds, ktory ti nik neodporuci.
za 3-4 tis by som skor do 5er nesiel, leda tak este starsi, cize e34
a neboj, servisovaniu auta sa nevyhnes

Re: Z Octavie na BMW...
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 00:13
od Mentos
Ospravedlňujem sa - neskôr som objavil, že je tu aj téma "poradňa pri kúpe..."
No toho servisovania sa ani tak neobávam - s tým počítam, ale ak mám popri tom servisovaní platiť ešte 265,- evri mesačný leasing... tak radšej ich budem vrážať do niečoho čo bude už moje a za tie peniaze si z toho postupne porobím fakt vozítko podľa predstáv :) Možno snívam...
Ďakujem za radu. Takže 525ky sú nanič? Lebo tých som si pár vyhliadol r.v.1998- je ich plný net...
A ešte - tých 200 koníkov nepapá aj deti pri ceste?
Re: Z Octavie na BMW...
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 01:03
od Adam_BA
Treba poprosit admina aby to presunul do nakupnej poradne
Aby som nebol OT: 528i spapa pri normalnej jazde takych 9 - 10 litrov na 100 km a podobnu spotrebu ale nafty bude mat aj 530d...ale ver mi, ze trochu si priplatit za benzin, resp. naftu sa v tomto pripade oplati

Re: Z Octavie na BMW...
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 08:12
od slacker
Mne teraz po zime ukazuje 530d priemernu spotrebu 7,4 litra (realne mozno trochu viac). Podotykam, ze automat. Samozrejme zalezi, co viac jazdis (ja mesto). Takze s manualom sa podla mna dostanes este nizsie. Urcite by som isiel do poFL modelu. Par ruksakov tam urcite zmestis, mozno aj cestovnych tasiek :). Akurat je kufor nizky - na prenasanie velkych veci urcite nie. Moje sedacky sa sklapat nedaju, neviem ci bola taka moznost. Snad doplni niekto iny. Ja som na svojom aute doplatil na klapky na sacom potrubi, ktore sa montovali do automatov, vobec som o tom netusil. Ak sa naozaj pustis do kupy, tak dnes by som si so sebou zobral niekoho kto sa vyzna a poradil by pri kupe idealne aj s diagnostikou (moze checknut vela veci, napr. vstreky). Mozno najdes aj tu na fore takeho ochotneho cloveka. S poFL modelmi byva problem s xenonmi - vypalenymi parabolami, obhliadni si auto a prevez sa aj po tme, aby si videl aka je svietivost na ceste (ona dokaze byt dost miziva). Zatial ma tolko napada.
Re: Z Octavie na BMW...
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 09:27
od Mentos
Waw, vďaka za cenné rady. Nechcelo sa mi spať, tak som strávil noc na rôznych recenziách a teraz sa fakt neviem rozhodnúť, či benzín alebo diesel. 530D commonrail je vraj dosť fin.náročný na servis - po 200-250tis. km investícia cca 2500,- €? Zase neviem ako je to so životnosťou benzínových (523i,528i) a krútiaci moment je zlomok z dieselu...

čo môže odísť na benzíne, také finančne nákladnejšie?
Re: Z Octavie na BMW...
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 09:36
od ptz
preco by mala byt investicia 2500,- € po 250 000 km do 530 D?
moj ma 330 t km a menili sa iba take veci, ktore odchadzaju aj na benzine pri vela km - starter, alternator, cerpadlo CR (to na benzine neni)...
podla mna to nie je pravidlo, ze diesel MUSI mat danu investiciu, skor ide o zaobchadzanie a stav
Re: Z Octavie na BMW...
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 09:51
od LOKI
bude to rozhodne zmena k lepsiemu ale ci sa zbavis problemov so servisom...to asi nie :) prajem stastny vyber pri novom aute a radsej benzin ber, menej starosti do buducnosti a takmer kazda E39 dieslova do 200.000km bude stočenica po starom panovi lekarovi co mal doma 3 auta atd...
Re: Z Octavie na BMW...
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 10:08
od Mentos
Našiel som to

:
Je to z porovnania 525tds a 525d:
"Vyhodou TDSka je to, ze pokud se koupi slusny kus a zachazi se s nim slusne, tak je predpoklad relativne nizkych udrzovacich nakladu. Oproti tomu Common Raily od BMW jsou sice vynikajici motory, ale jejich servisni naklady totalne zlikviduji jakykoliv business case na jejich koupi. Zivotnost CR vstrikovacu u techto motoru je nekde mezi 200 - 250.000km (coz odpovida najezdum u ojetin), pokud odejdou tak velice casto vsechny najednou a nasledna oprava vyjde na 70.000Kc!"
Re: Z Octavie na BMW...
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 10:10
od pyranes
a benzin a plyn je zavrhnuty?
Re: Z Octavie na BMW...
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 10:21
od Mentos
Aj nad tým trochu uvažujem.. Aj teraz mám na Octavii LPG už takmer 2 roky. Je to lacné jazdenie, ale dosť výrazne cítiť na plyne úbytok výkonu a stále mi svieti kontrolka motora, čo ma irituje, aj keď servisák povedal, že to nevadí... A asi je to veľmi citlivé na kvalitu plynu, lebo napriek tomu, že tankujem nie na najlacnejších pumpách, niekedy to robí fakt hovadiny - ako keby som tam nalial vodu...

Takže som myslel,že diesel by bol celkom dobré riešenie s porovnateľnými nákladmi na PHM ako LPG...
Re: Z Octavie na BMW...
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 10:27
od pyranes
tak ale 1.6 a 2.8 je rozdiel. stefo taku ma on ti povie viac
Re: Z Octavie na BMW...
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 10:35
od slacker
Jasne, ze vstreky nevydrzia dozivotne. Ale to nie je problem iba tohto modelu alebo znacky auta. Daju sa repasovat v cene ~120 EUR/kus, co urcite nie je 70.000 Kc. Ak sa chces ale tomu uplne vyhnut, tak chod radsej do benzinu.
Re: Z Octavie na BMW...
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 10:41
od ptz
Mentos napísal:Aj nad tým trochu uvažujem.. Aj teraz mám na Octavii LPG už takmer 2 roky. Je to lacné jazdenie, ale dosť výrazne cítiť na plyne úbytok výkonu a stále mi svieti kontrolka motora, čo ma irituje, aj keď servisák povedal, že to nevadí... A asi je to veľmi citlivé na kvalitu plynu, lebo napriek tomu, že tankujem nie na najlacnejších pumpách, niekedy to robí fakt hovadiny - ako keby som tam nalial vodu...

Takže som myslel,že diesel by bol celkom dobré riešenie s porovnateľnými nákladmi na PHM ako LPG...
kontrolka motora svieti kvoli tomu, ze motor ma zlu zmes - bud prilis chudobnu alebo prilis bohatu. ze to nevadi, to by som teda netvrdil
cele ja to vec nastavenia - da sa to nastavit tak, ze svieti nebude a motor pojde tak, ako ma
osobne by som isiel radsej do 528/530i/540i + LPG ako do diesla. mal som diesel a teraz B+LPG

LPG funguje dobre, ked sa zvoli kvalitne zariadenie a da sa to spravit firme, ktora sa tomu rozumie a vie to spravne nastavit
Re: Z Octavie na BMW...
Napísané: Pondelok, 11. Marca 2013, 11:19
od LOKI
len LPG do bmw co chces = cca 1500e

a kedze budget na auto je 4000e tak neviem neviem ci tolko chces dat do toho