Strana 1 z 4
BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Nedeľa, 11. Novembra 2012, 23:14
od Risho_21
http://bmw-rad-5.autobazar.eu/540-i-at-id3808008.htmlčo vy na to ? Dobrá cena. čo by ste mi odporučili, keď to pôjdem kuknúť ?
Re: BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Pondelok, 12. Novembra 2012, 08:14
od jollyjoker
Risho_21 napísal:http://bmw-rad-5.autobazar.eu/540-i-at-id3808008.html
čo vy na to ? Dobrá cena. čo by ste mi odporučili, keď to pôjdem kuknúť ?
Cená zaujímavá ale asi to bude vyzerať naživo horšie ako na fotkách a ktovie koľko vecí nebude funkčných alebo aký servis bude treba spraviť.
Napr. spodné rameno 100e, vodná pumpa 150, sviečky 100, výmena oleja s filtrom s automate 150...
To sú ceny len materiálu bez roboty.
Ak máš teraz 523iA tak asi niektoré veci vieš čo a jak. 540iA je dobrá tak na diaľnice alebo ako víkendovka, nie ako auto na ktorom budeš chodiť denne do práce 10-20km.
Re: BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Pondelok, 12. Novembra 2012, 10:19
od Risho_21
diky za rady. Ocakavam ze to nebude nic ohurujuce ale hlavne nech nieje burane, prevodovku pise ze vraj je vo velmi dobrom sttave a hlavne nech motor ide ako ma. preto sa pytam ci to dakto nepozna. Planujem sprehadzat nejake veci z 523 do toho, co bude vsetko pasovat, neviem, uvidime. plecharinu interier a tak... a bude to taka mala M5 :)
Takze ak by niekto vedel o tom viac tak mi to tu napiste alebo SS diky
Re: BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Pondelok, 12. Novembra 2012, 11:35
od Dudecc
Môj kamoš ho bol pozrieť aj previezť sa, celkom dobré pocity mal z neho, ale nech napíše on osobne.

Re: BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Štvrtok, 15. Novembra 2012, 00:31
od Risho_21
no a nevšimol si si, že či bolo búrané ? Lebo podľa KO má celú pravú stranu ( PP blatník, PP dvere, PZ dvere, PZ blatník a kufor) opravované prelakovaním. Žeby nejaký šuchanec o zvodidlá
Ak tvrdíš, že prevodovka ide dobre, je to super. A aký máš pocit z výkonu motora ??? Má to už mrtve kone či ne ? Je to až veľmi veľký prúser keď to ide na 7 valcov za studena ??? Ak by to nebola indukčná, čo by to ešte mohlo byť ??? Sviečka ? Piestny krúžok ? alebo čo ???
Toto EDC to sú tie elektronicky ladené tlmiče ne ?? To sa dá vymeniť za seriovku, že ? Pravdepodobne by som tam chcel dať štelovák Bilstein takže to ma neserie. Vravíš, že pneu sú letné ? R16 že ? to ma neštve, hlavne, že sú kolesá na zimu :) Ja mám letné aj tak 18
Tie preliačiny kde všade sú ? Hrdza je niekde ?
Idem to v nedeľu kuknúť tak nech viem. Díky
Re: BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Štvrtok, 15. Novembra 2012, 07:56
od bmwmpower82
Risho_21 napísal:no a nevšimol si si, že či bolo búrané ? Lebo podľa KO má celú pravú stranu ( PP blatník, PP dvere, PZ dvere, PZ blatník a kufor) opravované prelakovaním. Žeby nejaký šuchanec o zvodidlá
Ak tvrdíš, že prevodovka ide dobre, je to super. A aký máš pocit z výkonu motora ??? Má to už mrtve kone či ne ? Je to až veľmi veľký prúser keď to ide na 7 valcov za studena ??? Ak by to nebola indukčná, čo by to ešte mohlo byť ??? Sviečka ? Piestny krúžok ? alebo čo ???
Toto EDC to sú tie elektronicky ladené tlmiče ne ?? To sa dá vymeniť za seriovku, že ? Pravdepodobne by som tam chcel dať štelovák Bilstein takže to ma neserie. Vravíš, že pneu sú letné ? R16 že ? to ma neštve, hlavne, že sú kolesá na zimu :) Ja mám letné aj tak 18
Tie preliačiny kde všade sú ? Hrdza je niekde ?
Idem to v nedeľu kuknúť tak nech viem. Díky
Pise ze nema zimnu sadu, az taky deal to nie je,kedze rataj gumy letne plus zimne ,ak vymenis vsetko nevyhnutne min. 2k, radsej si nechaj 528 alebo kup nieco zachovalejsie, a na 7 valcov, moze toho byt viacero,mozno prepaleny ventil,predpokladam ked jazdi na takych pneu asi si to vypytal dan aj na podvozku,skus si to spocitat aby ta to potom neprekvapilo
Re: BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Štvrtok, 15. Novembra 2012, 10:13
od Risho_21
gumy si viem zohnat po 10 eur kus aj s prezutim, letne mam na svojom ne ? co sa tyka naprav aj na mojom treba robit, takze to mam jedno... vsetko co ma stve je ten motor.
pozor ak je podpaleny ventil, tak urcite pri zohriati by nenaskocil, mal som to dvakrat na aute...
co by to este mohlo byt ?
Re: BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Štvrtok, 15. Novembra 2012, 13:57
od Risho_21
pozri aj tak cez zimu jazdiť nebudem

na jar budem až môcť jazdiť takže pohoda. Mrtvy motor ???

veľký rozdiel medzi manualom a automatom v zrýchlení nieje, manual má 6.2 a automat 6.5, čiže chceš povedať že za 6.5 to nezrýchli na 100 ? Chcem do jari z toho mať aspoň tých 286 koní pre seba...
Re: BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Štvrtok, 15. Novembra 2012, 14:55
od M3 lover
540i za dva táce to bude teda kauf

Re: BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Štvrtok, 15. Novembra 2012, 16:26
od matyson
Auto zadarmo ked si zoberieme koľko stojí teraz daň na tento výkon ak sa dovezie plus cesta ko stk ek a bla bla.
Re: BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Štvrtok, 15. Novembra 2012, 17:18
od Risho_21
takze ak chcem automat, a v aute som si doteraz robil skoro vsetko sam aj co sa tyka motora, tak by ste mi ho odporucili ?
je to uz mimo temy ale dalo by sa z toho motora vytiskat vic jak 440 Nm a 286 koni ? napr 500 Nm a 300 koni ? hlavne ten krutiak, lebo s 500 Nm by som bol na urovni M5 :)
Re: BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Piatok, 16. Novembra 2012, 01:35
od Risho_21
tak je rozdiel ci mas 290 alebo 400 koni :)
tak asi idem do toho :)
Re: BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Piatok, 16. Novembra 2012, 10:10
od hyde21
Risho, nebolo by mozno odveci si co to popozerat o tychto motoroch a autach ked uz to ides reku kupovat, lebo zjavne mas vo faktoch a cislach nie uplne jasno.
Je tam M62B44 ktory je spolu s M60B40 asi najlepsi, najrobustnejsi a najspolahlivejsi V8 od BMW. Ziaden vanos, ziaden vodou chladeny alternator, ziadne priskrtene sanie ani zvody s katmi, ziadne poddimenzovane napinaky retaze (v tomto bola ale najlepsia M60 lebo mala dvojitu retaz) - toto su vsetko vychytavky az "vydarenej" M62TU verzie.
Ked je ten motor funkcne v poriadku co sa tyka kompresii, nesaje si niekde falosny vzduch a naozaj je tam len problem s cievkou alebo nejakym snimacom, tak po fixnuti toho problemu nic na nom upravovat nemusis ked chces 300ps, lebo ten motor ich uz ma (realne maju cca 310-320ps a 420-430Nm). Na 500Nm mozes ale zabudnut, na to cislo sa bez vysokych investicii nedostanes. S ladenymi 4-2-1 zvodmi a dobrou mapou by to bolo mozno cca 450-460Nm.
Ohladom porovnania 540i vs 540iA, velmi ti doporucujem previezt sa len tak pre tu srandu aj na nejakej verzii s manualom. To ze na papieri ma manual stovku za 6.2 a automat za 6.5 je asi tak relevantny udaj ako vyrobcom udavany vykon. Realne ma 540i bezvanos s manualom stovku pod 6s. Rozdiel v dynamike medzi 540i v manuali a v automate je diametralny, ten stary 5stupnovy automat robi z 540iA pocitovo nie az tak zive auto ako by clovek od toho motoru cakal, automat sa hodi skor k M62TUB44 motoru ktory ma vdaka vanosu a priskrtenemu saniu viac krutaku medzi 2000-3000rpm.
Druha vec je komfort a spolahlivost, komfortnejsie vozenie je jednoznacne v 540iA, pri 540i aj po odstraneni CDV ventilu chvilku potrva kym si clovek zvykne na tu spojku a prevodovku. Manualna prevodovka v 540i je neopravitelna zalezitost (je tam getrag 420G cize ta ista skrina ako ma E34 540i/6, E39 M5, E46 M3, atd) a ked ti zacnu dozivat synchrony alebo ti zacne hucat nejake lozisko, tak jedine vymena prevodovky za druhu.
Na zaver uz len dodat ze ak niekto niekedy nazve 540i malou M5, tak rozhodne to plati len pre verziu s manualom.
Re: BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Piatok, 16. Novembra 2012, 14:20
od birki
je pocitova automat riadne slabsi oproti manualu.. ale potiahne ked treba...
ale vsetko od audi v podobe magickeho 3,0 TDI ide dole takze je to stale dobre :)))
Re: BMW E39 540i pozná niekto ?
Napísané: Piatok, 16. Novembra 2012, 20:11
od maker540iA
ja mam tiez 540iA a tiez za studena problem ze sa nemozem dotknut plynoveho pedalu lebo zacne brchtat a takmer zdochne potom to pc upravi zasa vyletia a drzia.robi to len kym sa nezohreje ale ja by som povedal ze to tak zacne blbnut ze to ide na ne na 7 ale na mozno 6 valcov ked pridam sem tam streli do vyfuku ale ak pridam za studena na 3000ot tak ide ako ma.hlavy mam po go.nova retaz napinaky tesnenia.menil som aj menbranu na sani tesnenie pod novov membranou aj pod klabkou a aj na kazdom valci pod sanim a robi to stale diagnostika nic.menil som aj snimac vacky ani tym to nebolo.takze nikde nesaje falosny vzduch ani nic podobne myslim ze to bude daka ekektronicka vec bud lambdy alebo senzo kluky alebo nieco co ma vplyv len kym nieje motor studeny.smutne na tom je ze uz rok nevieme prist na chybu a ani tu nik este na to neprisiel a je nas viacej z takymto problemom ak to niekto vyriesi tak by som bol vdacny za radu.
a za tu cenu sa to oplati.ja mam v nej LPG a v meste chodim na 16l plynu a mimo mesta na 11L
komplet predna naprava stoji 335e
ked ju das do poriadku a bude ako cukrik nebudes lutovat.
je to na tebe.