Strana 1 z 1

kompresiometer

Napísané: Štvrtok, 10. Mája 2012, 12:43
od pelo
Ahoj,
mam v plane si kupit kompresiometer na meranie tlakov vo valcoch. Chcem najlepsie taky, co sa nasrobuje namiesto sviecky a nemusim pritlacat gumeny konus...

Mam par adeptov:
-tento je taky jednoduchsi
http://www.bgs-obchod.sk/bgs/eshop/13-1-Meracie-pristroje/86-2-Merace-kompresie/5/407-Kompresiometer-pre-benzinove-motory

-este tento vyzera dobre a ma ventilok na vypustenie tlaku
http://www.universlovakia.sk/kompresiometer-pre-zazihove-motory-005-9028-id950

Mate niekto skusenosti s tymito merakmi? Aky odporucate?

Re: kompresiometer

Napísané: Štvrtok, 10. Mája 2012, 13:51
od johnyfly1
no skor by som povedal ten prvy lebo ty by si mal mat sviecky so 14mm zavitom a to ten druhy nema ako tak kukam :roll:
aj ten prvy ma vypustaci ventil ci sa mi to zda? :-k

potom ked to budes mat tak napis ako co :) lebo ja som to chcel kedysi tiez ale dako som od toho upustil :D

Re: kompresiometer

Napísané: Štvrtok, 10. Mája 2012, 15:27
od pelo
Pravdu mas, to som si vobec nevsimol. Hej, treba M14...

Re: kompresiometer

Napísané: Sobota, 12. Mája 2012, 18:10
od johnyfly1
inac palivo po teste ostane vo valcoch? ked sa tam da sviecka po testoch, neurobi vela nespaleneho paliva sarapatu? :roll:

Re: kompresiometer

Napísané: Sobota, 12. Mája 2012, 20:27
od vreco
vytiahnúť relé palivového čerpadla nepomôže?

Re: kompresiometer

Napísané: Sobota, 12. Mája 2012, 20:41
od kamil9

Re: kompresiometer

Napísané: Sobota, 12. Mája 2012, 21:00
od Kraken
johnyfly1 napísal:
inac palivo po teste ostane vo valcoch? ked sa tam da sviecka po testoch, neurobi vela nespaleneho paliva sarapatu? :roll:


treba vytiahnuť relé palivového čerpadla, píšu to aj v manuáli

Re: kompresiometer

Napísané: Nedeľa, 13. Mája 2012, 09:44
od johnyfly1
lebo niekde uvadzali ze plyn na podlahu tak som myslel ze tam ma ist co najviac paliva :mrgreen:

Re: kompresiometer

Napísané: Nedeľa, 13. Mája 2012, 09:54
od pelo
Plyn na podlahu kvoli tomu, aby bola naplno otvorena klapka a nekladla odpor pri pohybe piestu smerom nadol...

Re: kompresiometer

Napísané: Utorok, 15. Mája 2012, 09:12
od pelo
Takze nakoniec som kupil kompresiometer SEALEY, vyzera rovnako jak vsetky ostatne...uz len do garaze a merat...

Re: kompresiometer

Napísané: Utorok, 15. Mája 2012, 14:35
od johnyfly1
a ta 14tka tam je?
potom daj navod ako si to meral

Re: kompresiometer

Napísané: Utorok, 15. Mája 2012, 15:01
od pelo
jj, aj ta 14 tam je...

Re: kompresiometer

Napísané: Nedeľa, 27. Mája 2012, 14:39
od lukaslh
Najlepsie je kupit kompresiometer s co najdlhsou tlakovou hadicou, pretoze ja mam tento http://www.bgs-obchod.sk/bgs/eshop/13-1 ... v-0-21-bar a ked som meral kompresiu na cliu tak tam bol blby pristup a aj 300mm bolo malo a musel som davat nadstavec (zapalovacia cievka mala vyse 20cm + nad tym bolo este nasavanie vzduchu). Na bmw som meral ked som si ho kupoval a pristup tam bol perfektny.

A postup (pre benzínový motor):
1. Musí byť zohriaty motor a dobre nabitá batéria
2. Odpoja sa kable k svieckam / vyberu sa cievky (novsie motory bez rozdelovaca) potom je dobre vyfuknut spinu a tak vybrat vsetky sviečky potom odpojt rele vstrekovania a rele pal.cerpadla.
3. motor pretocit len tak naprazdno aby vyfukol spinu a nasal studeny vzduch a potom nakrutit kompresiometer do 1. valca plyn na podlahu a tocit dokym tlak neprestane narastat a takto premerat na vsetkych valcoch.

Tlak by mal byť min. 10 barov podla bmw. Ak je nizsí tak treba vliat trochu oleja do valca a zmerat este raz - ak aj potom bude stale maly tak netesnia ventily / hlava (lepsi pripad) ak sa tlak zlepsil tak netesnia kruzky na pieste. Este mozu byt tlaky na dvoch susednych valcoch malé - vtedy je prasknute tesnenie medzi valcami.

4. Je dobre nechat motor vychladnut a tak nakrutit sviecky a dotiahnut momentovym klucom na 25 Nm.
A ja som na kompakte 318ti m42b18 nameral tlaky 15bar, 14.9bar ,15.1bar ,15bar nabehané 246000 :smile: . A zavit bol M14x1,25