Strana 1 z 3

E46 330i vs 330d OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Pondelok, 2. Apríla 2012, 18:51
od bonano
Zdravim Vas,

potreboval by som poradit. Zanedlho planujem kupovat vozitko znacky BMW, no neviem sa rozhodnut ci benzin ci diesel. Konkretne sa jedna o 330d vs. 330i, E46 s m-packetom samozrejme. Predpoklad km je cca 25-30 tis./rocne. Vzhladom na tie km, by sa teoreticky mal uvazovat nad 330d pravdupovediac aj som viac prikloneni tejto alternative, pri aktualnej cene benzinu. Otazka na Vas, ktory mate hlavne skusenosti s tymito 2 autami, co zvykne odchadzat na 330d co na 330i, kolko stoja priblizne opravy? Je mi jasne ze na 330d odijde turbo po istych km co nie je mala investicia + dalsie veci by ma zaujimali, co to asi stoji aj na jeden typ aj na druhy. Ci nepridem k tomu, ze mozno zaplatim viac za benzin a za vyssiu spotrebu, ale na druhej strane, ma v pripade nejakych poruch vyjde menej oprava, cim sa to mozno vyrovna, resp. bude v prospech 330i.

Vopred Vam dakujem za vsetky rady, hlavne od panov co tieto auta vlastnia alebo vlastnili.

Re: OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Pondelok, 2. Apríla 2012, 22:32
od PetoK
Pokial nabehas tolko, urcite ries diesel...

Re: OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Utorok, 3. Apríla 2012, 13:52
od naftaman
alebo nechaj namontovať LPG

Re: OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Utorok, 3. Apríla 2012, 19:45
od Euronimos
330i (170 kW),
zážihový radový šesťvalec, dvadsaťštyriventilový rozvod DOHC, premenlivé časovanie ventilov, viacbodové elektronické vstrekovanie paliva.
Suverénny záťah, skvelý zvuk, prijateľná spotreba, a veľmi dobrá spoľahlivosť.


330d (135 a 150 kW),
preplňovaný vznetový radový šesťvalec, 4 ventily na valec, vstrekovanie common-rail.
Je neuveriteľne pružný aj z dnešného pohľadu, keď treba je aj úsporný a pri kvalitnom servise málokedy štrajkuje.



http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazden ... mw-3-e-46/ prečítaj si tento článok.

Re: OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Utorok, 3. Apríla 2012, 20:07
od Euronimos
Jeremy Clarkson, The Stig (známy z programu Top Gear)

Predčasom vyšli 3 DVD. V jednom z nich na začiatku povedal niečo v tom zmysle : Nechajme naftu poľnohospodárskym strojom a tým ktorí sa iba premiestňujú z miesta A do miesta B. My si otestujeme atmosferické benzínové motory. Toto dvd je pre benzínových šialencov. :D :D \:D/ \:D/ \:D/

Re: OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Streda, 4. Apríla 2012, 10:07
od bonano
Euronimos napísal:
330i (170 kW),
zážihový radový šesťvalec, dvadsaťštyriventilový rozvod DOHC, premenlivé časovanie ventilov, viacbodové elektronické vstrekovanie paliva.
Suverénny záťah, skvelý zvuk, prijateľná spotreba, a veľmi dobrá spoľahlivosť.


330d (135 a 150 kW),
preplňovaný vznetový radový šesťvalec, 4 ventily na valec, vstrekovanie common-rail.
Je neuveriteľne pružný aj z dnešného pohľadu, keď treba je aj úsporný a pri kvalitnom servise málokedy štrajkuje.



http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazden ... mw-3-e-46/ prečítaj si tento článok.



vynikajuci clanok....velmi pekne dakujem....v rozhodovaci ma to posunulo sice iba trosku, lebo zaver toho clanku je vychvalenie 330i aj 330d....vzhladom na tie km ktore planujem urobit je priatelnejsi 330d asi koli spotrebe, ale 170kW a strach o drahsi servis pri 330d ma stale dava do vacsieho pokusenia rozmyslat aj o 330i...ale, ako je tam napisane, na takych autach sa neda chodit mimo mesta pomaly, a spotreba 8l mimo je ovela priatelnejsia ako 12l na 100km....zase aj vela km bude robenych po meste z tych cca 30tis.. Tazky rozpor pre mna pravdupovediac....

Re: OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Streda, 4. Apríla 2012, 11:01
od Euronimos
Mimo mesta ťa to láka ísť rýchlo ale ani v meste ti to nedá niekedy nevystreliť. Vzhľadom na predpisy rýchlostných limitov v SR treba vedieť, kedy a kde si to človek môže dovoliť ( popustiť uzdu). Ako šialené prasa vie jazdiť každý, a najradšej mám tých, čo na povolenej 50-ke idú 70, na 90-ke idú 110 a na dialnici pokračujú tou istou 110-kou v ľavom jazdnom pruhu. Tam ich musíš presvedčiť, aby prešli do pravého a potom ho zfúkneš aspoň v 150-ke.
Rýchle a silné auto je super. Je oveľa bezpečnejšie pri predbiehaní a rýchlom sa zaradení, v kopci to má správny ťah...a ten pocit, že motor má stále rezervu - paráda.

Je jedno o aké auto sa jedná, DIESEL-u neprospievajú krátke km a časté štarty, vtedy ani spotreba sa neukáže tak skvelá. Po dlhej jazde je dobré nechať motor bežať chvíľu na voľnobehu, aby prechladlo turbo. Predĺži to jeho životnosť.
Dieslový motor je v porovnaní s benzínovým motorom konštrukne náročnéjší a ťažší. Benzínový motor má širší rozah otáčok. Diesel, ktorý má DPF (filter pevných častíc),
nedostatočným jazdením nestíha vypaľovať ten filter, ktorý sa zabije a následne sa zníži výkon motora (stratí ťah)................................................

Neviem ti inak poradiť. Koľko ľudí toľko názorov a len veľmi malé percento sa vie na vec pozrieť objektívne a nepresadzovať tvrdohlavo svoj vlastný názor.

PS.: Tiež som uvažoval pri kúpe môjho BMW o naftovom, ale som rád, že som kúpil benzín. A v budúcnosti ďalšie BMW bude opäť benzín (ak to bude sedan radu 3). V prípade, SUV či už X5 alebo X6 tam volím diesel.

Prajem ti šťastný výber a veľa spokojnosti nech sa rozhodneš akokoľvek.

Re: OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Streda, 4. Apríla 2012, 13:02
od naftaman
Euronimos napísal:
MDiesel, ktorý má DPF (filter pevných častíc),
nedostatočným jazdením nestíha vypaľovať ten filter, ktorý sa zabije a následne sa zníži výkon motora (stratí ťah)................................................

Toto platí pre moderné naftové motory EURO 5, pri tychto motoroch sa nemusí človek o DPF filter bať pretože ho nema

Re: OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Streda, 4. Apríla 2012, 13:54
od bonano
naftaman napísal:
Toto platí pre moderné naftové motory EURO 5, pri tychto motoroch sa nemusí človek o DPF filter bať pretože ho nema



tusim, ze ho maju este aj EURO 4 nejake, ale EURO 3 urcite nie....

Re: OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Streda, 4. Apríla 2012, 19:41
od Toudwork
DPF filter sa dá pekne odstrániť, ja som túto operáciu nedávno podstúpil a som úplne spokojný :lol:

Re: OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Štvrtok, 12. Apríla 2012, 07:35
od bonano
pocul som, ze na 330d celkom casto odchadzaju vstreky, turbo, cerpadlo, co nie je velmi lacna zalezitost...je to pravda?

Re: OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Štvrtok, 12. Apríla 2012, 07:40
od fox1k
vstreky odidu ked tankujes nekvalitnu naftu a ked auto "dusis", turbo odide ked ho vytacas ked je studene alebo ho nenechas dochladit (napr cesta po dialnici), cerpadlo ani moc nie :wink:

Re: OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Piatok, 13. Apríla 2012, 23:00
od storal
fox1k napísal:
vstreky odidu ked tankujes nekvalitnu naftu a ked auto "dusis", turbo odide ked ho vytacas ked je studene alebo ho nenechas dochladit (napr cesta po dialnici), cerpadlo ani moc nie :wink:


LIKE :thumbup:

Re: E46 330i vs 330d OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Sobota, 14. Apríla 2012, 06:49
od germancars
330i 12litrov nezere..zerie tak 9 az 11..a predas ho skor ako stary d ktory uz tiez nikto nechce lebo ich je plno a kazia sa..a ten liter a pol na spotrebe by mi za problemy s d nestali..alebo si kup 320d

Re: E46 330i vs 330d OCENIM KAZDU RADU !

Napísané: Sobota, 14. Apríla 2012, 09:32
od janyPD
germancars napísal:
330i 12litrov nezere..zerie tak 9 az 11..a predas ho skor ako stary d ktory uz tiez nikto nechce lebo ich je plno a kazia sa..a ten liter a pol na spotrebe by mi za problemy s d nestali..alebo si kup 320d


Keď máš dobre servisované 330d, tak jazdíš vysmiaty. Tu, čo vela ludí hovorí o kazivosti 330d, majú vyjazdené vergle. A o tom, že je ich plno, je pravda, aspoň si máš z čoho vyberať.