Strana 1 z 1

Kúpa a prevádzkové náklady E46 110kw Diesel.

Napísané: Pondelok, 26. Decembra 2011, 08:50
od panther
Ahojte. Už rok pracujem a rozmýšľam nad novým autom. (Radšej sa nepýtajte na čom som jazdil doteraz :D ) Rozhodujem sa medzi BMW E46 110kw ročník cca 2004, dvojkovou Ochcávkou II (77kw) a Hondou Civic (2.2CDTi 103kw). Všetky tri sedany, pohrebáky (combi/touringy) sa mi vyslovene hnusia. Najviac ma to samozrejme ťahá k tomu BMW, inak by som sem nepísal. :D

Takže pár faktov. Môj mesačný príjem je 700 eur netto. Auto by som potreboval na 60 km denne do práce (dokopy, tam aj nazad), 90% mimo mesto, 10% mesto, preto diesel . Výdavky viac menej nemám žiadne (bývam s rodičmi, frajerku nemám), čiže z tých 700 miniem mesačne tak 100 max. niekedy len 50 (cestovné). Rozpočet na auto mám 7000 eur +/-.

Chcel by som od vás skúsenejších vedieť, čo také prevádzkovanie vozidla tohto typu obnáša (poistka/náklady na nové diely - brzdy/tlmiče, jednoducho veci, ktoré na aute treba meniť). Oktavia sa mi páči z toho dôvodu, že by celkovo na prevádzku vyšla lacnejšie (náhradné diely/spotreba/poistka atd). Civic sa mi zas páči dizajnom (ano myslím tu novú UFO verziu :lol: nie starú).

Uvažoval som aj nad E90, ale myslím si, že sú to zbytočne vyhodené prachy (14 000), tak isto poslúži aj E46. A k tomu by som na ňu musel šetriť ďalší rok. Zabiť dva roky práce na auto sa mi zdá trochu moc.

Ešte uvediem, čo považujem za plusy a mínusy všetkych troch áut, prípadne mi niečo vyvráťte:

BMW:
+ výkon motora pri vzhľadom na spotrebu
+ celkovo vonkajší aj vnútorný vzhľad auta
+ komfortná jazda
- zadokolka (zimné obdobie)
- vyššia spotreba
- náklady na prevádzku
- obava z techn. stavu pri kúpe (ak na tom jazdil daky 18r fagan)

Skoda:
+ lacnejšie
+ spotreba
+ lacnejšie diely
+ predny nahon
+ veľký kufor
- výkon motora
- má ju každý tretí slovák

Civic:
+ dizajn interiéru aj exteriéru
+ výborný motor pri slušnej spotrebe
? prevádzkové náklady (netuším ako je to s náhradnými dielmy pre Hondu)
- dizajn mnoho ľudí odpudzuje
- vraj tie podvozok nie je pri vyšších rýchlostiach bohvie čo.

Pomôžte mi pri rozhodovaní :-k

Re: Kúpa a prevádzkové náklady E46 110kw Diesel.

Napísané: Pondelok, 26. Decembra 2011, 10:54
od mys_iak
tak ja ti len dam nahlady na ceny ND
pozrel som do autokelly katalogu ( kedze donho mame pristup vsetci ) je pravda ze nepatri medzi najlacnejsie na slovensku u nasich predajcov na klube zriesis urcite vyhodnejsie ceny... ale tak aby si to mal pre porovnanie

nedavam najlacnejsie diely ale strednu kvalitu/vykon

BMW predne brzdove kotuce- ATE PD 1ks - 83,64e (priemer kotuca 300mm)
http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;5 ... T=0|LNG=0|

Skoda predne brzdove kotuce- ATE PD 1ks - 97,64 Euro (priemer kotuca 288mm)
http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;5 ... T=0|LNG=0|


BMW spojkova sada Luk - 375,36e
http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;5 ... T=0|LNG=0|

Skoda spojkova sada LUK - 326,25e
http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;5 ... T=0|LNG=0|


podvozok nieje tak jednoduchy porovnavat... lebo e46tka ma hlinikove ramena a predavaju sa cele sady ramien aj s capmi a silentblokom

pricom skodovka ma liatinove rameno podla vsetkeho a predava sa bez capu... cize potom by to trebalo napocitat...

ale sumasumarum vychadza podla autokelly skodovacke asi o 10e lacnejsie

treba prihliadat na to ze skodovka ma o dost jednoduchsi podovozok a preto sa aj tak sprava :)


BMW predny naboj kolesa FEBI - 113,29e
http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;5 ... T=0|LNG=0|

Skoda predny naboj kolesa FEBI- 137,94e
http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;5 ... T=0|LNG=0|

BMW palivove cerpadlo Pierburg - 272,99e
http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;5 ... T=0|LNG=0|

Skoda palivove cerpadlo Pierburg 282,52e

http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;5 ... T=0|LNG=0|


BMW kabinovy filter Valeo uhlikovy- 37,47e
http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;6 ... T=0|LNG=0|

Skoda kabinovy filter Valeo uhlikovy- 28,55e
http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;6 ... T=0|LNG=0|



Cize ak si to len takto laicky porovnas, nevyzera to podla mna so servisom BMW take tragicke oproti "lacnej" Skode...

este spotreba...
BMW - 6,56L priemerna spotreba
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

skoda - 6,03L priemerna spotreba
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2


So spotrebou to tiez nevidim tak tragicky...

Je uz len na tebe pre ake auto sa rozhodnes :) dufam ze ti to trochu odpovie na tvoje otazky

Objasnil by som ti aj dalsie otazky ale myslim zeby si ich bral ako irelevantne kedze som BMW ckar... a aj trochu tak myslim :D ale jazdim v praci na octaviach 2 predFL aj POFL...

Hlavne ti odporucam odsoferovat taku e46tku ked uz sa pre nu rozhodujes a myslim ze zistis aky je rozdiel medzi bmw a skodou.


PS: ak by si sa rozhodoval len medzi Skoda a Honda... Tak urcite Hondu ;) tam nieje o com... ak sa budes rozhodovat medzi Honda a BMW tak tam neviem poradit lebo myslim ze su to v urcitych smeroch porovnatelne auta.

Re: Kúpa a prevádzkové náklady E46 110kw Diesel.

Napísané: Pondelok, 26. Decembra 2011, 11:29
od Arnold
suhlas s mysiakom, este chcem podotknut, ze ked mas kvalitne zimne obutie (pneu vranik, michelin atd ) tak na snehu sa nemas so zadnym nahonom o co obavat ;)

Re: Kúpa a prevádzkové náklady E46 110kw Diesel.

Napísané: Pondelok, 26. Decembra 2011, 11:41
od bramborak
tazko sa rozhodovat, moja volba je tiez e46,ale je to moj sen odjakziva,takze je to subjektivny nazor :D
ale treba uznať ze:
e46
- extremne malo miesta vpredu spolujazdec.mam 188cm,a sedacka aj pri polohe uplne vzadu,žial neda tolko miesta,resp. nemozem si lavu nohu absolutne vystret,ale mam ju opretu o palubovku v podstate,tak isto vzadu mizerne...
- ak nema sklopne sedacky,tak kufor stoji za prd.
oktavia
- ovela ovela viac miesta vpredu
-pokial viem,má aj piate dvere,a sklopne sedacky,takze neporovnatelne s e46
------------
mam k tomu autu odpor,kedze ho vidime kazdy asi 50x za deň minimalne :lol: ale ma svoje vyhody :(
bmw je ... úroveň,pocit,radost ? :smile:

Re: Kúpa a prevádzkové náklady E46 110kw Diesel.

Napísané: Pondelok, 26. Decembra 2011, 11:43
od panther
mys_iak: Diky za rozsiahly post. Takže o tých dieloch na BMW je to viac menej len taký mýtus ? (samozrejme rátame len staršie autá)

Octaviu som šoferoval, v BMW som sa zatiaľ len vozil ako spolujazdec (E39), ale ako spolujazdec ťažko hodnotiť auto, že.

bramborak: hej s tým miestom viem že má problémy. Sám meriam 193 cm a aj k tomu adekvátne vážim :lol: Ale to uvidím až keď do toho sadnem.

Re: Kúpa a prevádzkové náklady E46 110kw Diesel.

Napísané: Pondelok, 26. Decembra 2011, 12:42
od MuadDeeb
Panther, to co si napisal su reci ludi, ktori nevedia ani prd. S tymi cenami ti to vysvetlil uz mysiak. Sam mam uvedeny model BMW, nikdy som s nim nemal problem. V robote mame dvojkovu Oktafku ako sluzobne a poviem ti, bojim sa s tym v zime na cesty. Vysvetlim:
BMW robi jedny z najlepsich podvozkov na ceste (ak nie najlepsie) kde citis kazdu nerovnost a spravanie sa auta. Auto reaguje na minimalne tahy volantom. Vyhoda? Ak vbehnes na nejaky lad alebo smyklavy podklad ihned to pocitis na spravani auta a v tom momente spozornies a dokazes reagovat ihned. Oktavia namiesto toho reaguje dost necitlivo a tazkopadne (rozhojdany podvozok) cize nie vzdy dokazes zareagovat ihned. Mimo tohto, ak mas predny nahon a vezie ta do smyku, s nim uz neurobis nic, so zadnym nahonom este mozes aspon co to korigovat. A to nehovorim o obrovskej zabave v zime.
Co sa tyka bezpecnosti, u tohto BMW uz mas DSC aj senzor natocenia volantu, cize auto aj same vyrovnava smyk. Toho sa takisto bat nemusis, staci ti jedna jazda po zladovatelom parkovisku a naucis sa.

O honde ti vela nepoviem, ludia su s nou vzdy spokojni, no s dielmi to tiez nie je najlacnejsie + urcite diely len japan (vyrobcovia nipparts, japanparts, herth+buss a podobne).

A ako uz povedal mysiak, najprv sa na aute zvez ako sofer, potom uvidis aky je v tom rozdiel (vlastne to co som uz pisal vyssie)

Re: Kúpa a prevádzkové náklady E46 110kw Diesel.

Napísané: Pondelok, 26. Decembra 2011, 23:44
od Mi_t_is
Vyjadrím sa k tomu ako ja cítim..

BMW:
+ výkon motora pri vzhľadom na spotrebu áno + ten čo si si vybral 110kw je lepšia alternatíva ako 100KW
+ celkovo vonkajší aj vnútorný vzhľad auta súhlas (v m pakete ešte viac)
+ komfortná jazda Ja osobne sa vždy teším ako male decko na jazdu v BMW.. ostatne je za trest
- zadokolka (zimné obdobie) Považujem skôr za plus, nedotačavy šmyk je omnoho horší ako pretáčavý.
- vyššia spotreba Mierne (o pollitra) vačšia
- náklady na prevádzku Mýtus.. ceny su rovnaké ako tu už dal myšiak
- obava z techn. stavu pri kúpe (ak na tom jazdil daky 18r fagan) Je to možné, treba to dobre skontrolovať, ale fagani jazdia aj na oktavkach a 1.9TDI je slovenské zavodne auto.

Skoda:
+ lacnejšie Pravda ale rozdiel v kupnej cene nového je velký
+ spotreba polliter menej
+ lacnejšie diely Hovadina... Len tie top veci na ktore nie je druhovyroba su drahšie o trocha.. Spotrebne veci rovnaká cena, ak nie menšia.
+ predny nahon najvačšie mínus! :D
+ veľký kufor Podla toho čo potrebuješ
- výkon motora pravda
- má ju každý tretí slovák Pravdaže, však so folksvagenom passat su to najlepšie slovenské autá

Civic:
+ dizajn interiéru aj exteriéru Mne sa nepáčia :D
+ výborný motor pri slušnej spotrebe Motory maju výborne, bezporuchové.
? prevádzkové náklady (netuším ako je to s náhradnými dielmy pre Hondu) Diely všeobecne na tieto autá sú drahé, ale nekazia sa, takže je to skoro narovnako
- dizajn mnoho ľudí odpudzuje mňa :D
- vraj tie podvozok nie je pri vyšších rýchlostiach bohvie čo. Neviem posúdiť

Re: Kúpa a prevádzkové náklady E46 110kw Diesel.

Napísané: Utorok, 27. Decembra 2011, 14:05
od Zaxman
Ja som kupoval auto pred mesiacom , odzačiatku som chcel isť do BMW ale ako som ta študoval , počuval rady ostatných atd. tak som sa dostal od BMW k VW potom k japonským autam až to nakoniec skončilo tak že som už začal rozmýšlať že si porobím radšej doma tu našu opel corsa 1.2i , no potom prišla fajn ponuka vycestovať do zahraničia po jedno bawo , a tak sme šli , cestou sme kukli ešte jednu E46 no a ked sme prišli ku KFC , tak volam chalanovy že už sme tu , nech príde , zrazu som počul krásny zvuk , bol to on a ked som si sadol do toho auta tak bolo rozhodnute , sice som teraz doma našiel nejake chybičky ktoré som si vtedy nevšimol lebo som bol zaľúbeny :D ( a stále som ) ale všetko su to chybičky laku , teda vizualne a nieje to nič strašne , cez leto to dám niekomu rozleštiť a porobiť , a koniec koncov ja som kupil E36 čo je pomerne staršie auto ako to po ktorom sa obzeráš ty .... takže ja by som ti odporúčal sa previesť v každom stých tvojich troch aut a potom ak ešte stále nebudeš vedieť čo chceš tak sem napíš , čo stoho že budem mať auto ktore málo žere , ma lacne diely , a neviem čo ešte ked sa vtom aute budeš blbo cítiť alebo sa ti nebude páčiť


ku tomu výzoru tej hondy , no mne sa tiež nepáči ale čo je to za argument že jej výzor odpudzuje ľudí ? a ? aspon ti ho neukradnú lebo by ho aj tak nikto nechcel :D šak sa musi preboha hlavne tebe páčiť a to je hlavne , nekúpim si fiat punto len preto že to auto páči mojej kamarátke

Re: Kúpa a prevádzkové náklady E46 110kw Diesel.

Napísané: Streda, 28. Decembra 2011, 11:41
od panther
dobre, ďakujem za približné info, ďalej budem auta skúšať osobne a potom sa rozhodnem, aj keď najiac som naklonený BMW

inak tento inzerát http://auto.bazos.cz/inzerat/13466050/E46-320d.php :shock: ale cena 5500 eur sa mi zdá dosť nízka..

Re: Kúpa a prevádzkové náklady E46 110kw Diesel.

Napísané: Streda, 28. Decembra 2011, 12:01
od Milosss
Za prve si treba overit, ci ma vobec auto klimu, e46 bez klimy je skoro nepredajna. Ono totiz u nas sa bez klimy nepredavali, no v DE sa predavali v zaklade aj bez klimy, co podla tych ovladacov nejde zistit.
Za dalsie, je pekne ze predok ma poFL, ale zadne svetla z predFL by asi tazko niekto menil len tak pre nic za nic, ja to tipujem na predFL s 100kW motorm, co uz realne odpoveda tej cene.