Strana 1 z 2
E36 316i/318tds
Napísané: Pondelok, 27. Júna 2011, 21:12
od tom3
Tak priority sa za pol roka trochu zmenili. Teraz hľadám compact 316i/318tds, iným karosériám sa nebránim, ide hlavne o celkový stav.
Re: E36 318/325 td
Napísané: Pondelok, 27. Júna 2011, 22:13
od Mi_t_is
Ja osobne by som sa bál isť do naftáka bmw.. Niekto na to nadáva a niekto to miluje takže musíš mať dobru ruku pri vybere.. Takého meďaka 123 diesel si nekukaL? To jazdí na všetko... A je nezničiteľný

Re: E36 318/325 td
Napísané: Pondelok, 27. Júna 2011, 22:54
od tom3
Také staré auto už nie.

Známy má 318td compact, neviem presne rok výroby, ale vyzerá že je s ním spokojný. :)
Re: E36 318/325 td
Napísané: Utorok, 28. Júna 2011, 20:40
od tom3
Takže žiadne tipy, alebo rady?

Re: E36 318/325 td
Napísané: Utorok, 28. Júna 2011, 23:01
od ViktorDDD
325TD 85kw moc neodporúčam, z dôvodu že TDS je rovnaký motor akurát s intercoolerom a je oveľa svižnejší a jazdí na cca rovnakú spotrebu, 18TD je konštrukčne rovnaký motor ale o 2valce menej, neviem akú to má dynamiku neskúšal som spotreba možno tak cca o liter lepšia ako u 2,5ky, keď to chceš aj na dlhšie trasy tak ber 2,5ku, ja jazdím s 525TDS v pohode aj 6,5 mimomesto tak v 325 to bude ešte lepšie, inak ja tie TD/TDS motory hodnotím kladne, už len z dôvodu že oproti modernejším dieselom sa dajú servisovať celkom lacno, a keď si pri kúpe odložíš nejakých 300-400€, a dáš si pretesniť+nastaviť čerpadlo, skontrolovať vstreky a vykonáš bežný servis na aute a za studena ho budeš šetriť tak ťa nikde nenechá a budeš veľmi spokojný
ako pozerám na autobazareu tak z touringov a TDS nič moc, dosť slabý výber ale sedanov je viacej, ale z fotiek neviem súdiť, treba sa na to pozrieť naživo
inak tie prvé 2 inzeráty čo si sem dal sa mi celkom pozdávajú
Re: E36 318/325 td
Napísané: Streda, 29. Júna 2011, 09:07
od tom3
No moc dlhé trasy to ani nebudú, skôr tak do 50 km. Prípadne nejaká dovolenka v SR alebo ČR (ďalej by som sa už na staršom aute asi bál

). Viem, že ten známy čo má 318td mal problém s žhavením a štartovalo mu to pomaly dlhšie ako moja benzínová Honda vtedy.

Skôr sa obávam podvozku, lebo tie autá už majú veľa za sebou.
Re: E36 318/325 td
Napísané: Piatok, 1. Júla 2011, 20:14
od tom3
Vidím to tak, že keď si doriešim nejaké iné veci, tak sa pôjdem asi na to prvé pozrieť. Máte nejaké rady čo treba skontrolovať na Touringu?
Re: E36 318/325 td
Napísané: Sobota, 2. Júla 2011, 07:31
od luky2208
tom3 napísal:Vidím to tak, že keď si doriešim nejaké iné veci, tak sa pôjdem asi na to prvé pozrieť. Máte nejaké rady čo treba skontrolovať na Touringu?
Najidealnejšie by bolo ak by si to šiel kupovať v zime a bolo by vonku aspon -10C no to by si musel vela čakať tak to budeš musieť z tým studeným štartom rysknuť aj teraz v lete. Dalšia ves je isť sa previesť,zohriať to na prevackovú teplotu a potom nechať cca 10min postáť a malo by to naštartovať zhruba jednako ako za studena,žiadne dlhé točenie ! (dlho znamená že sa motor pretočí 5 a viac kráť ) ak to tak bude tak je nutné ponastavovať rozvody a vstrekovanie. Dalšia vec po tej jazde otvor kapotu a postlačaj hadice od motora ku chladiču,nesmú byť ako kamen! Dalšia vec ,počas jazdy si všimaj od kolkých otačok auto citelne ožije ak je to od 2500 a viac tak to opeť svečí o zozštelovanom motore. Všimni si dalej dymenie po pridaní napriklad ak niekoho obiehaš a oprieš plyn na podlahu (trošku to má zadymyť ale nie tak že auto za tebou sa stratí

! Samozrejme popočuvaj počas jazdy napravu či niečo neklepe. Na motore si hlavne všímaj !!! : či netečie vstrek na 4tom valci ten s kablykom,dalej pozry medzi blok a vstrekovacie čerpadlo na blok či nieje mastný a či tam nieje taká mlačka od nafty to nasvečuje tomu že vstrekovacie čerpadlo už prepušta naftu a bude treba ho pretesniť. Nechaj bežať motor na volnobeh a pozry sa na napinacie rameno klynoveho remena či sa netrasie ak ano tak ho budeš musieť v najblyžšej dobe meniť.

Re: E36 318/325 td
Napísané: Sobota, 2. Júla 2011, 11:04
od tom3
Ďakujem za radu, pozeral som aj tvoj príbeh - veľmi dobre sa o to auto staráš.

Re: E36 318/325 td
Napísané: Piatok, 9. Decembra 2011, 06:59
od tom3
Re: E36 318/325 td
Napísané: Piatok, 9. Decembra 2011, 14:46
od ViktorDDD
takto z fotiek vyzerá dobre, má to aj nejakú tú výbavu, a motor vyzerá byť čistý má to všetky kryty atď. takže keď pôjdeš pozrieť tak skontroluj všetko čo ti luky napísal
teraz je už vonku zima, tak choď sa na to pozrieť skoro ráno a nech prvé štartovanie v ten deň bude pred tvojimi očami
Re: E36 318/325 td
Napísané: Piatok, 9. Decembra 2011, 15:09
od tom3
Skoro ráno sa mi nepodarí, lebo pôjdem z TN a musím sa prispôsobiť šoférovi. Ale telefonoval som s majiteľom a vyzeral byť celkom v pohode a aj auto by malo byť OK až na drobné vady karosérie + ukradli mu hmlovky.

Re: E36 318/325 td
Napísané: Piatok, 9. Decembra 2011, 15:28
od ViktorDDD
aj motor aj interiér vyzerá OK všetko v pôvodnom stave takže ja by som sa na to šiel pozrieť na tvojom mieste
na karosérii akurát vidno že je pomačkaný plech na spodku predného blatníka-tam kde sa to spája s prahom, asi tam niekto dal zdvihák a zatlačilo sa, ale takéto veci sa dajú opraviť, skontroluj aj spodky dvier, prahy, či to moc nehnije, keď je zvyšok karosérie cca v poriadku tak aj tá cena je celkom primeraná
Re: E36 318/325 td
Napísané: Piatok, 9. Decembra 2011, 15:34
od tom3
No vravel mi že je poškriabaný/ťuknutý pravý predný blatník plus na ľavom zadnom začína hrdza veľkosti starej 10 koruny ešte pod lakom. Láka ma to dosť, len musím zajtra predať svoje súčasné auto.

Re: E36 318/325 td
Napísané: Pondelok, 12. Decembra 2011, 16:35
od tom3
Tak to auto za moc nestálo, prehrdzavené prahy, dvere, motor sa na voľnobehu strašne triasol. Nechcem kupovať auto v takom stave (hrdza).