Strana 1 z 1

kupa jazdeneho BMW 3 (e90)

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2011, 12:23
od melo
Zdravim pani,

som tu dnes prvy den a hned po Vas nieco chcem :)

Mam zaujem o kupu auta. Po roznych peripetiach som dospel k nazoru, ze z hladiska radost/uzitok/prestiz/cena je pre mna asi najvhodnejsi jazdeny trojkovy bavorak. Prosim Vas preto o Vase nazory, co sa da v tejto chvily najlepsie kupit do 17.000eur s DPH (potrebujem aj s moznostou odpoctu, ak by boli nejake konkretne ponuky), respektive co by ste robili na mojom mieste Vy.

- rocny najazd 15 az 20 tisic km (dochadzanie do prace 15+15km, kazdy druhy tyzden dialnicne presuny 150+150km, dovolenka)
- chcem e90 (kombik nechcem a uz vobec nechcem N1-tkovu mrezu)
- iDrive (robim v IT oblasti a taketo hovadinky mam rad, ale ak poviete kravina, urcite si vypocujem argumenty preco nie)
- xDrive (pouzivat ho bude aj priatelka a preto po skusenostiach kolegyne so zadnym bmw nahonom na relativne lahkom bmw 3, radsej 4x4 ak ma nepresvedcite o opaku)
- benzin/diesel? (ak nieco starsie tak asi radsej benzin, aby ma opravy diesla nezrujnovali)


Dakujem za Vase nazory, postrehy a rady.

melo

Re: kupa jazdeneho BMW 3 (e90)

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2011, 12:41
od voMacK
asi skor diesel pri tvojom rocnom najazde...iDrive je skvela vec, nemusis mat ani ten velky [professional; staci business verzia], no urcite aby mal aj bluetooth...
hladaj nieco, co ma vyhrievane sedacky [v zime neocenitelna vec]
a hladal by som skor v nemecku [napr www.mobile.de] najdes tam paradne kusky...s rozpoctom 17.000 aj s DPH sa uz da pohladat zaujimave auto

Re: kupa jazdeneho BMW 3 (e90)

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2011, 12:58
od BMino
vseobecne plati cim viac veci v aute mas tym viac sa ti aj pokazi :mrgreen:
to zalezi od teba ci to chces alebo nie, osobne by som to urcite bral
4x4 je urcite bezpecnejsie, ale aj to ma svoje hranice, ked podcenis situaciu vydrbnes sa aj s buldozerom
pokial nebyvas niekde v kopcoch, tak si myslim, ze ti to netreba, potrebujes hlavne zaklad a to dobre gumy
ci benzin alebo diesel, ten diesel nesie riziko drahsej opravy, ale zas je to dost usporne a nekazi sa to az tak ako je to prezentovane, no v e90 su aj benzinove motory usporne, ale je tam tiez kopa elektriky a ta casom vzdy moze robit problemy, proste vsetko sa raz pokazi
hladaj hlavne auto s co najvacsou vybavou a samozrejme zachovale

osobne by som siel asi najskor do 330d

Re: kupa jazdeneho BMW 3 (e90)

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2011, 14:12
od melo
vdaka za reakcie

osobne sa mi (ak teda diesel) pozdava 320d (od 2007) so 130kW. spotreba podla vyrobcu 4,8 (realne nieco cez 6), 350Nm, 0-100km pod 8 sekund. to sa mi zda ako taky zlaty stred. pri 4x4 to bude o nieco horsie, ale asi nie vyrazne. teraz mam suzuki swift, takze by som mal ist len do lepsieho :) aj ked aj z neho som zvyknuty na veci ako vyhrievane sedacky, bezklucovy pristup/startovanie a podobne.

ale ked tak pozeram tu odporucenu nemecku stranku, tak budem musiet ubrat zo svojich poziadaviek, alebo pridat na cene :)

Re: kupa jazdeneho BMW 3 (e90)

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2011, 15:42
od salat
no neviem co uprednostnujes, ale na 15-20tis km rocne a trapit motor rano a vecer len 15km cestou, by som skor isiel do benzinu. Sice zaplatis nieco viac na spotrebe, ale nakupna cena auta bude asi nizsia a mozno by si za to dokazal splasit aj 325i 330i. Cista atmosfera, ziadne turbo a teda menej problemov, ktore by si inak u jazdeneho dieslu mohol/mal ocakavat. (repas ci neskor vymena turba do 200tis su asi nutnost, alebo sa mylim?)
Mimo toho, trosku kultivovanejsi chod a hlavne, ochota vytacat sa do 7tis je nadherna... toto mi bude u mojho dieslu chybat. Nemat najazd rocne 35-45 tis. km, kupujem benzin.

PS- ak sa uskromnis s 320i, tak by sa za 17tis dala zohnat vyssia vybava, ked to je to co hladas.

Re: kupa jazdeneho BMW 3 (e90)

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2011, 18:38
od jararak
salat, podla mna radis blbo

dizlovy agregat ma zivotnost 300tkm a nie 200 ako uvadzas (plus minus, vela faktorov), tych 15km je celkom v pohode a pokial to mas aspon 5km mimo mesto, popripade bez statia, tak je to uplne v pohode. u e90 je aj ten benzinak uz tak komplikovany, ze je mozne, ze tam bude ovela viac problemov lebo je to nove, prva generacia vysokotlakeho vstrekovania, technologia dizlu ktora sa momentalne pouziva funguje dobre 13 rokov a myslim, ze evolucne celkom vyspela. Ano chyba mi moznost to vytacat do 7000rpm, ale aj tych 4800 je celkom slusnych a ked si nato navyknes, tak tych 1500rpm krutaku stoji zato :D. Mozno by som sa popozeral uz aj po 330d, predsa len 6 valec je troska kultivovanejsi (hoc vzdy o 2 veci ktore sa mozu pokazit naviac plus zere nejake deci viac).

btw 320i je len 4 valec, neviem ci by som chcel 4 valec este niekedy.

Re: kupa jazdeneho BMW 3 (e90)

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2011, 18:41
od BMino
jararak napísal:
salat, podla mna radis blbo

dizlovy agregat ma zivotnost 300tkm a nie 200 ako uvadzas (plus minus, vela faktorov), tych 15km je celkom v pohode a pokial to mas aspon 5km mimo mesto, popripade bez statia, tak je to uplne v pohode. u e90 je aj ten benzinak uz tak komplikovany, ze je mozne, ze tam bude ovela viac problemov lebo je to nove, prva generacia vysokotlakeho vstrekovania, technologia dizlu ktora sa momentalne pouziva funguje dobre 13 rokov a myslim, ze evolucne celkom vyspela. Ano chyba mi moznost to vytacat do 7000rpm, ale aj tych 4800 je celkom slusnych a ked si nato navyknes, tak tych 1500rpm krutaku stoji zato :D. Mozno by som sa popozeral uz aj po 330d, predsa len 6 valec je troska kultivovanejsi (hoc vzdy o 2 veci ktore sa mozu pokazit naviac plus zere nejake deci viac).

btw 320i je len 4 valec, neviem ci by som chcel 4 valec este niekedy.


krasne povedane :D
a tych 7000 rpm aj tak by netocil kazdy den a mysli, ze ani kazdy mesiac
diesleovy 6valec ma uzasny zvuk

Re: kupa jazdeneho BMW 3 (e90)

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2011, 19:02
od voMacK
neboj aj 320d ta odvezie velmi slusne a dynamicky ...ak sa nepotrebujes pretekat a na kazdom semafore davat plny kotel...320d je sakra dobry motor :)

Re: kupa jazdeneho BMW 3 (e90)

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2011, 21:38
od melo
Ano, presne kvoli obavam z dieslovych oprav bola moja prva volba 320i, verzia so 125kW (od 2007). Spotreba podla vyrobcu 6,1 (realne asi 8) nie je pri mojom najazde az tak hroziva a v pripade vyskytu ropackych poruch sa mi nasobne oplati. Ale diesel lobing je tu nejak zatial silnejsi a uchlacholil ma :) A aj byvala kolegyna chodila na predchadzajucej generacii so svojim dieslom ovela kratsie trasy a aj ine cukacky po meste a vyse 200t km bez problemov. Ale je pravda, ze jednoducho uz zo samotneho principu, musi byt benzinova atmosfera so spolahlivostou na tom ovela lepsie.

Re: kupa jazdeneho BMW 3 (e90)

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2011, 23:14
od salat
jararak napísal:
salat, podla mna radis blbo


no ja som nepisal ze zivotnost BMW dieslov je 200tis, ale ze na takmer kazdom diesli o ktorom som pocul bolo do 160-200tis potrebne repasovat alebo menit turbo. To nema nic so zivotnostou motora ako celku, je to ale oprava za par stoviek eur. Tie motory pri spravnej starostlivosti pohodovo zvladnu tych 300-500tis. (rekordman s BMW v ktorom som sa viezol bol berlinsky taxikar na 530d co mal 750tis km, povodny motor, povodna prevodovka)
K tym 15km, chudak diesel sa v zime ani nestihne ohriat. Iste je dolezite vediet kade chodi, ci cez mesto, ci okreska...ale ak mesto a malo by to este aj nedajboze start-stop na diesli, tak amen-tma.
Ale tu nie som asi pravy radca, lebo to su info z druhej ruky co mam. Asi by sa k tomu lepsie vyjadrili majitelia jazdenej E90 s 330d / 320d.

Re: kupa jazdeneho BMW 3 (e90)

Napísané: Piatok, 25. Marca 2011, 17:33
od jararak
salat, co tak bezne monitorujem tak tieto problemy sa naozaj deju pri 170-200tkm ale podla budikov

ja mam motor z modreho pola po 3km a v strede po 6, to som na zaciatku mesta a mam pred sebou este 5 krizovatiek, kazdu asi po 2km, viem, ze nieje idealne pre auto, ale to mam cestou do prace, z prace chodim obchvatom a to mam asi 17-9km rovinu kde vecsinou je zelena vlna. Co sa tyka start stopu, uz e46 mala roletky ktore zamedzovali pristupu vzduchu do motora, takze e90 ich bude mat tiez na tuti, sluzi to aby sa skor ohrial motor.

bmino, 7som nedaval kazdy den, ale tych 6 bolo pravidelnych, zato som si skratil aj vymenu oleja na pomyslenych 10tkm a snazil sa o motor starat ako to len slo, problem je ten ze mam jednu tiahlu rovinu kde chodi vela kamionov, musim ich davat dole. k tomu dizlovemu 6valcu, v zatahu to ma zvuk ako v8, to iste tu pisal niekde aj maco.

btw rano som videl nadhernu e91, podla nalepky 318d, nadherne falcove 18, znizena, cista erotika :)

Re: kupa jazdeneho BMW 3 (e90)

Napísané: Piatok, 25. Marca 2011, 19:58
od peto103
Ahoj.

Akurat dnes som kupil 320d E90. Išiel som s ňou domov, mimo mesta tak 100-120, obec tak 70-80, plus nejake predbiehačky vlečucich sa hajzlov a spotreba podľa BC 4.2. Netuším, koľko je real. Je mi jasné, že kombinovaná bude niekde uplne inde. Najlepšie sa samozrejme jazdi mimo obce. Proste zakvaltuješ 6-ku, ideš 100km/h, motor točí niečo cez 1500 rpm a spokojne ide. Alebo 120 kmh pri smiešnych 2000rpm :) Alebo 150 kmh a davaš všetkych zaradom :D

Ja som vypasal aj celkom slušnu vybavu. Čierna koža, iDrive professional, a podobne srandičky.
iDrive bola nutnosť, sedačky nemuseli byť nejake namakané. Dokonca aj gumy mám 16ky a netankuje ma to vobec :)

Re: kupa jazdeneho BMW 3 (e90)

Napísané: Nedeľa, 27. Marca 2011, 10:29
od JozefSvob
melo napísal:
Ano, presne kvoli obavam z dieslovych oprav bola moja prva volba 320i, verzia so 125kW (od 2007). Spotreba podla vyrobcu 6,1 (realne asi 8) nie je pri mojom najazde az tak hroziva a v pripade vyskytu ropackych poruch sa mi nasobne oplati. Ale diesel lobing je tu nejak zatial silnejsi a uchlacholil ma :) A aj byvala kolegyna chodila na predchadzajucej generacii so svojim dieslom ovela kratsie trasy a aj ine cukacky po meste a vyse 200t km bez problemov. Ale je pravda, ze jednoducho uz zo samotneho principu, musi byt benzinova atmosfera so spolahlivostou na tom ovela lepsie.


Kasli na diesel,radim ti dobre [-X Keby som si kupoval nove auto tak urcite diesel...ale jazdeny benzin. Preco ? Lebo nikdy nevies ako predchadzajuci majitel jazdil na tom aute,a ked nakladas dieslaku dlhodobo to znasa podla mna ovela horsie ako benzin + dalsie nakladne opravy ta cakaju co na benzine nie.

DPF - diesel particle filter ktory sa zvykne upchavat okolo 175 tis -200 tis km
A ostatne tu uz boli spomenute pokial som si dobre vsimal

Re: kupa jazdeneho BMW 3 (e90)

Napísané: Pondelok, 28. Marca 2011, 23:03
od compact
voMacK napísal:
neboj aj 320d ta odvezie velmi slusne a dynamicky ...ak sa nepotrebujes pretekat a na kazdom semafore davat plny kotel...320d je sakra dobry motor :)


ked možem povedat ja niečo k dynamike:

presne, kamoš chcel kúpit nejaké kupé, boli sme sa povozit v renocari, 320d 130kw s manuálom....neskutočné auto, parádny zátah (sedel som v zadu, tam je to viacej cítit) a boli sme tam štyria, potom sme išli na 325i automat (objem 3,0i) ale to bolo trošku sklamanie oproti tomu 320d....