Strana 1 z 18

Rady pri kúpe BMW

Napísané: Nedeľa, 23. Decembra 2007, 15:35
od BaDDog
Najjednoduchším a najistejším spôsobom je preverenie auta cez Kontrolu Originality (Cebia, CarDetect) a napichnúť BMW-čko na PC (diagnostiku), aby sa predišlo skrytím závadam.


Keď nieje možnosť diagnostiky ani preverenie auta cez K.O., tak pár užitočných rád...


Preverenie BMW:

1. Najjednoduchším spôsobom je posledných 7-znakov z VIN preveriť v ETK, alebo v inom VIN-dekodére pre BMW..., kde nám vypíše Radu, Modelové označenie, typ, krajina pôvodu, typ motora a prevodovky.

2. Taktiež je možnosť posledných 7-znakov VIN-ka možné vyčítať z BC pomocou testov (návod je v prílohe), taktiež je možné zistiť z jednotlivých testov koľko má auto v skutočnosti najazdene, 6-ciferné kódovanie, ktoré sa vyskytuje na plno pôvodných dielov, ako tiež tých posledných 7-znakov z VIN-ka a plno iných utilitiek.

3. Umiestnenie VIN na karosérii:
-U novších BMW je vyrazené VIN na vnútornom podblatníku, v ktorom je umiestnený tlmič pruženia.
-Ďalšie miesto je na motorovej prepažke, u niektorých modelov sa môže líšiť toto umiestnenie.
-Taktiež je po karosérii viacero štítkov s VIN-kom (viď. obr. v prílohe)
-U starších modelov (napr. E34) je VIN-ko vyrazené pod predným oknom.

4. Štítok:
-je na nom uvedená farba vozidla (prípadne kód farby), VIN-ko ako aj miesto výroby vozidla, model ako aj typ motora (vid. obrázok: "20 6S 1")
- Nity ktorými je upevnený by mali mať na sebe vyrazené "BMW" (platí aj u starších vozidiel, ostané su tzv. nalepovacie)

5. Sprívny tvar VIN:
VIN-ko musí mať VIN na začiatku a konci malý gulatý znak BMW, výnimkou je keď bolo auto búrane a bolo odborne opravované v BMW servise, je ten malý gulatý znak BMW iba na začiatku VIN a na konci je Hviezdička.
V tomto prípade si vie každý sam vybaviť ako značne muselo byť auto búrane.
-Presnejšie čo obsahujú znaky vo VIN je možné vičítať z tabulky. (viď. obr. V prílohe)

6. Dátum výroby:
Presnejší dátum výroby auta je najednoduchšie vyčítať zo štítku na bezpečnostných pásoch (sú zväčša oranžové) vo tvare týždeň/rok (42/2007), taktiež je na ňom uvedené aj 6-ciferné kódovanie auta ktoré môžme vyčítať z BC, mal by tam byť aj VIN a miesto kde bolo auto vyrobené (rok a kódovanie je na každom BMW uvedené, ostatné veci sa môžu líšiť od jednotlivích modelov)
-ďalším znakom kde je možné vyčítať rok výroby je z okien, mali by byť všetky zhodné ak neboli ešte menené.
-Taktiež aj na plastových veciach (napr. poplníky, šuflíky...) je uvedený mesiac a rok výroby.



Preverenie auta po technickej stránke.

Čo sa týka tejto stránky tak mám niekoľko typov, ako skontrolovať, aby boli rovnomerne zjazdené pneumatiky, špáry medzi jednotlivými dielami karosérie, opotrebovanie interiéru na úkor najazdených km a pod, ale radšej by som to prenechal nejakému automechanikovi alebo na tu diagnostiku.


Preverenie pôvodu vozidla u naších susedov (CZ)
http://www.mvcr.cz/auta/index.html

Napísané: Pondelok, 7. Januára 2008, 11:28
od BaDDog
Stránka na overenie posledných 7-znakov VIN-ka http://bmwfans.info/ ... :wink:

..

Napísané: Pondelok, 7. Januára 2008, 19:24
od ancaaa
pekne si to tu capol ,mal by si dostať puntik nejaky :wink:

Napísané: Pondelok, 7. Januára 2008, 19:30
od BaDDog
Dík..., to je asi tolko čo som nazhromaždil..tak dúfam, že to aj niekomu pomôže.., aspoň zjednať lepšiu cenu... :wink:

Napísané: Pondelok, 7. Januára 2008, 21:25
od Max-Max
s dovolenim skopirujem jedno stare tema z e30.cz, vseobecne mozno povedat ze plati pre kazde auto

Projeď se, koukej na teplotu, jestli to nevaří. Projeď si mezery mezi karosářskými díly. Zkus jet, pustit volant, zabrzdit, auto má jet rovně i když brzdíš i když jen tak jedeš. Všechno, co se dá zmáčkout, zmáčkni. Koukni se na auto zespoda. Zkus tak něják od oka kouknout, jestli tam sedí kola tak jak maji, nejsou nakřivo, nebo tak. Zahoupej s tím, když se to bude houpat i bez tvé pomoci nadále, KO tlumiče. Zkontroluj víčko ojele po jízdě, jestli tam bude jen černej olej, v poho, když tam bude pěna, tak hlava, či těsnění KO. Poslouchej motor, měl by běžet klidně bez žádnýho klepáňa, či podobnejch věcí. Než to natočíš, zkus zatočit vrtulí, když se zastaví skoro hned po tom, co jí pustíš, je visco ok, když se to bude točit, jak na ložisku je KO.
Zkontroluj silentbloky motoru. Motor by měl běžet i za studena tak něják klidně.

Zkus ručku jestli nejsou pakny v háji, omrkni destičky a kotouče (je to sice spotřebka,ale taky to něco stojí a je potřeba počítat s následnou investicí). Pokud to má CHECK nemělo by nic svítit. Taky je dobrý si omrknout přední čelo jestli nebylo rovnaný nebo jestli není nějak ohnutý. Popřípadě zkontrolovat jestli jsou obě přední světla stejný značky (bosh, hella) to taky napoví.

Pokud tomu moc nerozumíš, vem s sebou někoho, kdo do toho vidí.
Jde i o to, že když se do auta na první pohled " zamiluješ ", v euforii snadno přehlédneš zásadnější vady a pak třeba zjistíš, žes koupil vrak v naoko pěkné kastli.
Mluvím z vlastní zkušenosti, neber to nijak zle.

Záleží, kam pro to jedeš, ale pokud to tu vyinzeruješ, určitě to má někdo tady z fóra poblíž a třeba ti za nějakou úplatu poradí - i kdybys mu měl zaplatit oběd, furt se ti to vyplatí ... Wink

za tepleho motoru sundej vicko oleje, pokud bude chtit chcipnout, je sani OK, pokud beze zmeny, dira v sani. pri sundanem vicku bys tam nemel mit vitr, spis podtlak - mirne pricucnout vicko kdyz ho budes davat zpatky. udelej kanalovej test - projed se pres diry jak to mlati a boucha. Pokud bude majitel souhlasit, zkus odpich jestli nezacne kulomet - unaveny zadni silentbloky. Obecne - pokud bude proti zvednuti auta na zvedak, je nekde zrada. Pokud ma mit speru, vyzkousej, dle mne by kombik speru mit mel od vyroby. Zkontroluj zamky, spinacku, vse co se da, klidne tomu venuj i 3 hodiny. Dle volantu, pokud nebyl menen, se hodne dovis o kilometrech. Pedaly taky ledacos reknou. Koukni kulisu razeni. Pri teplym motoru zmackni hadice vody - mely by byt pod tlakem, ale nesmeji byt tvrde jako kamen. Sundej vicko expanzky - pokud je okruh chlazeni OK, voda nevyleze ven, pokud vyleze, neco je spatne. Zkus kouknout do expanzky, jestli tam nejsou stopy po oleji. Majitel at prida raznatne na otackach, a koukej barvu dymu. Mirne malo cernyho pri seslapnuti je jeste ok, jakakoliv jina barva u teplyho motoru je zle. Otevri sibr a koukni jesli neni narezla strecha. To samy zadni kapsy a pravej vnitrni blatnik. Nestyd se odkryt koberec a kouknout, zejmena predni rohy pod nohama. O servisu a stavu elektriky hodne rekne stav kabelu pod tapcem pod volantem.

Nech ridit majitele, dle jeho jizdy budes vedet jak to auto dostavalo zabrat. Startuj studeny i teply, i opakovane.

... Sundej vicko expanzky - pokud je okruh chlazeni OK, voda nevyleze ven, pokud vyleze, neco je spatne. Zkus kouknout do expanzky, jestli tam nejsou stopy po oleji....

BACHA, pokud něco špatně bude, tak dostaneš horkou vodou do xichtu, takže OPATRNĚ! Nebyl bys první komu se to stalo, takže s rozvahou Cool

Napísané: Pondelok, 7. Januára 2008, 22:50
od BaDDog
:smile: jééj, presne toto tam chýbalo doplniť.... :wink:
Zajtra si idem pre afto..., tak nejaké rady aj od teba využijem.... \:D/

Napísané: Piatok, 25. Januára 2008, 13:54
od killian
chcem sa opytat na ten test BC. Je to overene, ze ak sa zobrazia dva podtrzniky v teste 1.1, auto bolo stocene? Respektive je tu niekto, kto ma zarucene origo kilometre a podtrzniky tam nema?

Napísané: Piatok, 25. Januára 2008, 17:55
od lajooriginal
ak tie kilometre stacal niekto kto sa tomu dobre rozumie,tak nikdy nezistis ci boli kilometre stocene alebo nie...

Napísané: Piatok, 25. Januára 2008, 20:53
od BaDDog
Presnejšie ti to neviem ani ja povedať...., ale v origo BMW servise by ti vedeli istotne povedať....

Napísané: Piatok, 25. Januára 2008, 23:14
od Max-Max
BaDDog napísal:
Presnejšie ti to neviem ani ja povedať...., ale v origo BMW servise by ti vedeli istotne povedať....


mam info ze 6-hranne kluce si dost dobre pamataju km, aj ked sa stocia budiky a RJ

Napísané: Sobota, 26. Januára 2008, 00:04
od BaDDog
Max-Max napísal:
6-hranne kluce???


Nepochopil som to... :?

Napísané: Sobota, 26. Januára 2008, 13:07
od kenedy_e46
Max-Max napísal:
mam info ze 6-hranne kluce si dost dobre pamataju km, aj ked sa stocia budiky a RJ
to je pravda na bmw sa Km ukladaju do viacerych miest ako aj do kluca RJ atd. atd. takze akchce niekto uplne pretocit km tak mu to da dost prace

Napísané: Streda, 30. Januára 2008, 08:25
od Misho e-39
na novych 5-er uklada KM vraj aj do xenonoveho reflektora

Napísané: Streda, 30. Januára 2008, 09:21
od barabas
Misho e-39 napísal:
na novych 5-er uklada KM vraj aj do xenonoveho reflektora


ale to sa musi potom indexovat dak: VIN | KM
lebo ked vymenis na ine auto, neviem ci to dak prisposobi, alebo ako to rozoznava...

Napísané: Streda, 30. Januára 2008, 16:36
od lajooriginal
Misho e-39 napísal:
na novych 5-er uklada KM vraj aj do xenonoveho reflektora

do svetleneho mudulu...nie do reflektora [-X [-X [-X