Rady pri kúpe BMW
Napísané: Nedeľa, 23. Decembra 2007, 15:35
Najjednoduchším a najistejším spôsobom je preverenie auta cez Kontrolu Originality (Cebia, CarDetect) a napichnúť BMW-čko na PC (diagnostiku), aby sa predišlo skrytím závadam.
Keď nieje možnosť diagnostiky ani preverenie auta cez K.O., tak pár užitočných rád...
Preverenie BMW:
1. Najjednoduchším spôsobom je posledných 7-znakov z VIN preveriť v ETK, alebo v inom VIN-dekodére pre BMW..., kde nám vypíše Radu, Modelové označenie, typ, krajina pôvodu, typ motora a prevodovky.
2. Taktiež je možnosť posledných 7-znakov VIN-ka možné vyčítať z BC pomocou testov (návod je v prílohe), taktiež je možné zistiť z jednotlivých testov koľko má auto v skutočnosti najazdene, 6-ciferné kódovanie, ktoré sa vyskytuje na plno pôvodných dielov, ako tiež tých posledných 7-znakov z VIN-ka a plno iných utilitiek.
3. Umiestnenie VIN na karosérii:
-U novších BMW je vyrazené VIN na vnútornom podblatníku, v ktorom je umiestnený tlmič pruženia.
-Ďalšie miesto je na motorovej prepažke, u niektorých modelov sa môže líšiť toto umiestnenie.
-Taktiež je po karosérii viacero štítkov s VIN-kom (viď. obr. v prílohe)
-U starších modelov (napr. E34) je VIN-ko vyrazené pod predným oknom.
4. Štítok:
-je na nom uvedená farba vozidla (prípadne kód farby), VIN-ko ako aj miesto výroby vozidla, model ako aj typ motora (vid. obrázok: "20 6S 1")
- Nity ktorými je upevnený by mali mať na sebe vyrazené "BMW" (platí aj u starších vozidiel, ostané su tzv. nalepovacie)
5. Sprívny tvar VIN:
VIN-ko musí mať VIN na začiatku a konci malý gulatý znak BMW, výnimkou je keď bolo auto búrane a bolo odborne opravované v BMW servise, je ten malý gulatý znak BMW iba na začiatku VIN a na konci je Hviezdička.
V tomto prípade si vie každý sam vybaviť ako značne muselo byť auto búrane.
-Presnejšie čo obsahujú znaky vo VIN je možné vičítať z tabulky. (viď. obr. V prílohe)
6. Dátum výroby:
Presnejší dátum výroby auta je najednoduchšie vyčítať zo štítku na bezpečnostných pásoch (sú zväčša oranžové) vo tvare týždeň/rok (42/2007), taktiež je na ňom uvedené aj 6-ciferné kódovanie auta ktoré môžme vyčítať z BC, mal by tam byť aj VIN a miesto kde bolo auto vyrobené (rok a kódovanie je na každom BMW uvedené, ostatné veci sa môžu líšiť od jednotlivích modelov)
-ďalším znakom kde je možné vyčítať rok výroby je z okien, mali by byť všetky zhodné ak neboli ešte menené.
-Taktiež aj na plastových veciach (napr. poplníky, šuflíky...) je uvedený mesiac a rok výroby.
Preverenie auta po technickej stránke.
Čo sa týka tejto stránky tak mám niekoľko typov, ako skontrolovať, aby boli rovnomerne zjazdené pneumatiky, špáry medzi jednotlivými dielami karosérie, opotrebovanie interiéru na úkor najazdených km a pod, ale radšej by som to prenechal nejakému automechanikovi alebo na tu diagnostiku.
Preverenie pôvodu vozidla u naších susedov (CZ)
http://www.mvcr.cz/auta/index.html
Keď nieje možnosť diagnostiky ani preverenie auta cez K.O., tak pár užitočných rád...
Preverenie BMW:
1. Najjednoduchším spôsobom je posledných 7-znakov z VIN preveriť v ETK, alebo v inom VIN-dekodére pre BMW..., kde nám vypíše Radu, Modelové označenie, typ, krajina pôvodu, typ motora a prevodovky.
2. Taktiež je možnosť posledných 7-znakov VIN-ka možné vyčítať z BC pomocou testov (návod je v prílohe), taktiež je možné zistiť z jednotlivých testov koľko má auto v skutočnosti najazdene, 6-ciferné kódovanie, ktoré sa vyskytuje na plno pôvodných dielov, ako tiež tých posledných 7-znakov z VIN-ka a plno iných utilitiek.
3. Umiestnenie VIN na karosérii:
-U novších BMW je vyrazené VIN na vnútornom podblatníku, v ktorom je umiestnený tlmič pruženia.
-Ďalšie miesto je na motorovej prepažke, u niektorých modelov sa môže líšiť toto umiestnenie.
-Taktiež je po karosérii viacero štítkov s VIN-kom (viď. obr. v prílohe)
-U starších modelov (napr. E34) je VIN-ko vyrazené pod predným oknom.
4. Štítok:
-je na nom uvedená farba vozidla (prípadne kód farby), VIN-ko ako aj miesto výroby vozidla, model ako aj typ motora (vid. obrázok: "20 6S 1")
- Nity ktorými je upevnený by mali mať na sebe vyrazené "BMW" (platí aj u starších vozidiel, ostané su tzv. nalepovacie)
5. Sprívny tvar VIN:
VIN-ko musí mať VIN na začiatku a konci malý gulatý znak BMW, výnimkou je keď bolo auto búrane a bolo odborne opravované v BMW servise, je ten malý gulatý znak BMW iba na začiatku VIN a na konci je Hviezdička.
V tomto prípade si vie každý sam vybaviť ako značne muselo byť auto búrane.
-Presnejšie čo obsahujú znaky vo VIN je možné vičítať z tabulky. (viď. obr. V prílohe)
6. Dátum výroby:
Presnejší dátum výroby auta je najednoduchšie vyčítať zo štítku na bezpečnostných pásoch (sú zväčša oranžové) vo tvare týždeň/rok (42/2007), taktiež je na ňom uvedené aj 6-ciferné kódovanie auta ktoré môžme vyčítať z BC, mal by tam byť aj VIN a miesto kde bolo auto vyrobené (rok a kódovanie je na každom BMW uvedené, ostatné veci sa môžu líšiť od jednotlivích modelov)
-ďalším znakom kde je možné vyčítať rok výroby je z okien, mali by byť všetky zhodné ak neboli ešte menené.
-Taktiež aj na plastových veciach (napr. poplníky, šuflíky...) je uvedený mesiac a rok výroby.
Preverenie auta po technickej stránke.
Čo sa týka tejto stránky tak mám niekoľko typov, ako skontrolovať, aby boli rovnomerne zjazdené pneumatiky, špáry medzi jednotlivými dielami karosérie, opotrebovanie interiéru na úkor najazdených km a pod, ale radšej by som to prenechal nejakému automechanikovi alebo na tu diagnostiku.
Preverenie pôvodu vozidla u naších susedov (CZ)
http://www.mvcr.cz/auta/index.html