Strana 1 z 1

Kúpa BMW E34 525i 1993

Napísané: Nedeľa, 25. Apríla 2010, 16:59
od El_Scorpio
Ahojte. Potrebuje rady na kúpu BMW 525i '93.

Info o aute: Motor R6 141 kW, vraj najlepšia voľba pre toto auto. Výbava full. Načo si mám dávať pozor? Hrzdu obídem, to je jasné, ale trápi ma viac motor a prevodovka. Auto má 238 000 km, je oň vraj starané a malo už 3. majiteľlov (z toho jeden starší pán a jedna žena). Ako zistím kedy je opotrebovaná prevodovka na tom aute (5-st. manuál), koľko asi vydrží?

A zaujíma ma, na akých gumách jazdíte? Toto má 235/45 R17 vzadu a 225/45 R17 vpredu. 1600 kg, hrubé gumy, 2.5 L motor... Koľko to môže pýtať benzínu? Veľa ľudí uvádza 8 - 10, ale tých 8 je asi nereálnych. Pri normálnej jazde myslím, to je nie na spotrebe ale ani nie neustále preháňanie.

V roku 1993 mala mať E34 facelift. Táto je '93 ale mriežky na maske má ešte úzke... Znamená to, že tie vylepšenie čo sa robili na facelifte ako napr. výmena plastového vodného čarpadla za ocelové sa týchto modelov netýkajú?

Ďakujem za všetky rady. S BMW skúsenosti nemám, takže potrebujem pomoc od skúsenejších majiteľov.

Re: Kúpa BMW E34 525i 1993

Napísané: Nedeľa, 25. Apríla 2010, 17:26
od Milosss
Mam rovnaky motor ale neVanos.
Par rad: Motor je skoro nesmrtelny, Auto ma podla tacho 230tis, podla mna nerelanych, ale motor slape uplne bez problemov zvuk je naozaj krasny. Treba ale najlepsie skusit ist do kopca na co najvyssi stupen co najpomalsie, a pokial sa nezdvihne teplota, takj by malo byt tesnneie aj hlava OK, tieto motory maju dost ucinne chladenie a len ciste vytacanie neni tak namahjuce ako podtacanie motora a este do zataze.
Co sa tyka faceliftu. V septembry 1992 dostali 1.facelift, ine spetaky, dizajn e36, nie su cele spojene s dverami ale len na palicke. a M50kove motory dostali Vanos. 2.facelift niekedy koncom 94 alebo zaciatkom 95 netusim presne, vtedy az prisla siroka maska, ktoru mali v serii V8mi uz od 92.
CO sa tyka spotreby, vzdy ide o tazku nohu. Ale tiez som spozoroval aspon na mojom hodne zalezi na teplote, pod 10 stupnov ta spotreba ide v priemere o dost hore, v zime jazdim aj s o liter vyssou. A to na 195kach zimnych. Teraz mam 225ky letne a moja jazda, tych 90 na okreskach mesto normalne 50, asi 3,4 rychle starty a kratke trasy a spotreba okolo 8l. Ono pri 90ke mas pri tepmomate na ekonomery aktualnu spotrebu 7l cize sa da spravit na dlhsiu jazdu do tych 120km/h za 8l. A Vanos este o kus nizsie.

Re: Kúpa BMW E34 525i 1993

Napísané: Nedeľa, 25. Apríla 2010, 18:32
od El_Scorpio
Ako zistím či je motor Vanos? Výkon má ten R6 aj s Vanosom aj bez rovnaký (141 kW)?

Ekonometer je ten ukazateľ dole na palubke, čo meria spotrebu? Tak sa vola? :smile: A predpokladám že sa jedná o AKTUÁLNU spotrebu, čiže to vkuse behá doprava-doľava...

Re: Kúpa BMW E34 525i 1993

Napísané: Nedeľa, 25. Apríla 2010, 18:43
od Milosss
Vanos ma na predku taky vyhrbok navyse na hlave :D neviem to lepsie popisat. Ak je hlava rovna s blokom, nema Vanos, ak je tam taky vyhrbok, tak Vanos ma.
Ano ekonomer je ten pod otackomerom a mera aktualnu, cize pri plnom plyne ho na 1,2,3 ani neuvidis a pri 4ke a 5ke ho budes mat nad 20kou :D

Re: Kúpa BMW E34 525i 1993

Napísané: Nedeľa, 25. Apríla 2010, 20:07
od El_Scorpio
Myslíš toto?

Obrázok

Re: Kúpa BMW E34 525i 1993

Napísané: Nedeľa, 25. Apríla 2010, 20:27
od Milosss
Ano presne to je Vanos.

Re: Kúpa BMW E34 525i 1993

Napísané: Nedeľa, 25. Apríla 2010, 20:32
od El_Scorpio
A čo to máš obuté? 225 mm šírka a ráfiky? '16? Rozmýšlam, či to s tými R 17 nebude na naších cestách dosť kostitras. Predsalen BMW je zamerané viac športovo než taký MB ktorý ide viac na pohodlie. Celkovo auto nie je tvrdé?

Re: Kúpa BMW E34 525i 1993

Napísané: Nedeľa, 25. Apríla 2010, 20:59
od Milosss
225ky mam v seriovom rozmere 225/60 R15. Na to ake su to balony, je to relativne tvrde, mam Mkovy podvozok, aj ked nie v dobrom stave, stale je tvrdsi ako normalny. Ale mozem si proste dovolit prejst rychlejsie tade, kde by som si to na nizkoprofiloch nedovolil. 17ky som chcel, ale nejak som ostal pri klasickych 15kach, myslim ale ze 17ky a 235ky s tym paseku nenarobis a bude to vyzerat super.

Re: Kúpa BMW E34 525i 1993

Napísané: Pondelok, 26. Apríla 2010, 07:14
od El_Scorpio
E34 má rozvodový remeň či reťaz?

Re: Kúpa BMW E34 525i 1993

Napísané: Pondelok, 26. Apríla 2010, 07:27
od ViktorDDD
motory M50 majú reťaz

Re: Kúpa BMW E34 525i 1993

Napísané: Pondelok, 26. Apríla 2010, 07:53
od El_Scorpio
Tá je doživotná či po 300 000 km sa mení?

Re: Kúpa BMW E34 525i 1993

Napísané: Pondelok, 26. Apríla 2010, 17:00
od jararak
ak tu foto co si nahodil je z tvojho auta tak ti tam chyba kus hadice k privodu alternatora a taktiez by som oddelil tu sisku od zvysku motora.

retaz by sa mala kontrolovat kazdych 100t ale menit? neviem, aj mna by to zaujimalo

Re: Kúpa BMW E34 525i 1993

Napísané: Pondelok, 26. Apríla 2010, 17:31
od Mimo
to nebude asi jeho auto, jeto prvý obrázok z google ked zadáš "e36/e34 vanos" :D

Re: Kúpa BMW E34 525i 1993

Napísané: Pondelok, 26. Apríla 2010, 18:19
od El_Scorpio
Nie, ako píše Mimo je to foto z googlu. Tak by bolo dobré zistiť ako to s tou reťazou je. Ja som počul že pri 300 tkm sa zvykne meniť. U Mercedesu som zase počul, že je doživotná...