Strana 1 z 1

Kupa 535iA / mozno prestavba na manual

Napísané: Streda, 11. Novembra 2009, 10:28
od Dogg88
Zdravicko pani,
mam moznost kupit 535iA E34, teoreticky by som ju mal ist zajtra pozret ak sa nic extremne nestane. Chcem sa opytat na co si davat pozor? Predavajuci spominal ze klepe nieco vpredu ze asi treba vymenit capy. Ma k tomu aj manualnu prevodovku tak sa chcem opytat ci to niekto dokaze prerobit na manual, alebo to nema zmysel. Dalej predavajuci spominal ze auto nema platnu STK...dufam ze nie je problem stym prejst? A tiez mi da ktomu nahradnu hlavu. (neviem ci mi ju treba) Foto motora nemam... Dakujem.

Info k autu:
BMW 535iA rok 1992, 270t km, vybava: alarm/central, el. predné a zadné okná, el. sedadlá, el. zrkadlá, velký BC, strešné okno, tempomat

Za kazdu radu DAKUJEM

Re: Kupa 535iA / mozno prestavba na manual

Napísané: Streda, 11. Novembra 2009, 13:57
od Cosmo
Prečo to nechceš nechať ako automat??? Aspoň dokedy sa ti nepokazí a potom prestavovať. Prestavbu musíš zapísať aj do TP. STK by nemal byť problém, ale keď boli EČV v depozite dlhšiu dobu vykonáva sa aj KO. Auto treba nechať naštartované zohriať sa, počúvať. Klepot jednoznačne identifikovať, poztieť tlmiče, brzdy. Pri jazde či riadenie je dobré, takisto diferák či nehučí, ložiská nepískajú. Pozrieť poriadne karosériu či nebola striekaná/búraná. A na záver snáď len že je to staré auto a investície sa určite skôr či neskôr vyskytnú..

Druhú hlavu zober, vždy sa zíde :twisted:

Re: Kupa 535iA / mozno prestavba na manual

Napísané: Streda, 11. Novembra 2009, 16:29
od Dogg88
no prestavbu na manual uvazujem hlavne koly velkym rozdielom v zrychleni a spotrebe v prospech manualu a predavajuci mi k autu prihodi manualnu prevodovku. Este taka otazka, ked na automate obcas nejde spiatocka je to velka zavada? Co stym treba robit? Staci vymenit jeden prevod alebo daky synchron alebo celu prevodovku? V automatoch sa vobec nevyznam...
Dakujem za rady.

Re: Kupa 535iA / mozno prestavba na manual

Napísané: Streda, 11. Novembra 2009, 20:00
od Cosmo
Keď som ja videl rozobraný automat tak žiaden synchrón tam nebol, len kopa kanálikov, nejaké snímače, hydrodyn. menič.. Netuším. Ale neverím tomu že pri takom veľkom/silnom motore ti ten automat spraví veľký rozdiel na spotrebe. A ak chceš oponovať zrýchlením a dynamikou, choď sa previesť v Helldiverovej 535 iA.. Ako som povedal zapísanie do TP je tiež vcelku sranda, a rezať, robiť miesto pre spojkový pedál neviem ti, ani to nie je jednodňová vec..

Re: Kupa 535iA / mozno prestavba na manual

Napísané: Streda, 11. Novembra 2009, 21:05
od Dogg88
ved to ze samotna prestavba nie je jednoducha tak preto sem pisem ci to uz niekto robil a vie poradit. Spotreba ma moc netrapi, pisal som to len preto ze rozdiel tam je. No na zrychleni je to dost badatelne tusim 7,7 manual a 9,3 automat ci tak nejak... aj maximalka je o 10km mensia ako manual. No nic uvidim ako bude. Zajtra tam aj tak nepojdem nakoniec, takze mozem rozmyslat...

Re: Kupa 535iA / mozno prestavba na manual

Napísané: Štvrtok, 12. Novembra 2009, 20:57
od xtreme
cosmo.. nebude tam uz priprava na spojku? myslim v kasni..
ten buchot vpredu mozu byt iba tycky stabilizatorov.. oprava cca 20eur a 2hodiny roboty.. dnes som to robil..

Re: Kupa 535iA / mozno prestavba na manual

Napísané: Štvrtok, 12. Novembra 2009, 21:03
od Cosmo
Priprava? Neviem ale pochybuje, nieco ano, ale nebude tam urcite vsetko komplet. Ked ono je to cele na chuja, ked som unaveny alebo v meste tak ocenim automat. Ked chcem byt JA sofer tak berem manual. Zas subjektivna vec. S argumentom mensia maximalka sa netreba ohanat, neni to kde vyuzit absolutne, okrem Slovakiaringu. Lahsie bude asi orientovat sa na iny model s manualom. Ale ked je toto nejaka neburana alebo tak kasna, tak preco nie?

Re: Kupa 535iA / mozno prestavba na manual

Napísané: Štvrtok, 12. Novembra 2009, 21:10
od Mimo
:roll: no ja by som asi neišiel do kúpy auta ked už dopredu viem,že s ním budú problémy... a to ešte nevieš čo ťa čaká dalej..

Re: Kupa 535iA / mozno prestavba na manual

Napísané: Štvrtok, 12. Novembra 2009, 21:40
od Dogg88
ved to ze neake problemy budu asi pri kazdom aute takehoto rocnika, zas ked je automat tak by mala byt zachovalejsia, myslim menej vybehana nie? Kua keby bolo z coho vyberat ](*,) 535-tiek je strasne malo, mozno este 525i s vanosom by stala za to co poviete?

Re: Kupa 535iA / mozno prestavba na manual

Napísané: Štvrtok, 12. Novembra 2009, 21:55
od xtreme
Dogg88 napísal:
ved to ze neake problemy budu asi pri kazdom aute takehoto rocnika, zas ked je automat tak by mala byt zachovalejsia, myslim menej vybehana nie? Kua keby bolo z coho vyberat ](*,) 535-tiek je strasne malo, mozno este 525i s vanosom by stala za to co poviete?

ja by som radsej siel do 2,5i.. co som pocul tak tie 3,5i moc toho nevydrzia ked im davas zabrat..
do 2,5i s vanosom sa chystam tiez..

Re: Kupa 535iA / mozno prestavba na manual

Napísané: Piatok, 13. Novembra 2009, 08:55
od iste
m30 je najtrvacnejsi motor okrem S motorov.. to je jasne.. M50ky sa nechytaju na zivotnost..

to ze to bol automat nic neznamena,lebo tie motory sa seru iba v hlavach.. takze skor by som povedal ze zalezi aky olej to auto zralo cely zivot a ako sa s tym jazdilo... mal som 735 automat z velvyslanectva a vacka -2mm.. ale zas som mal 730 a mala 650,000km a isla jak hovado.. takze tak.. inak este som nevidel M30 co by mala podpriemerne tlaky:) ako to robia? mal som ich 9 a kazda mala cca predpisovo kazdy valec :-k