Strana 1 z 1

530dA E39

Napísané: Piatok, 31. Júla 2009, 17:22
od pexon
caute,

ako jednu z alternativ zvazujem kupu e39 a ked som zacal pozerat tak ma v podstate zaujali 530 s automatom, nieco na dochadzanie do roboty a sem tam dlhsie streky
do oka mi zatial padli tieto dve:
http://www.autobazar.eu/sk/card.php?id=1089931
http://www.autobazar.eu/sk/card.php?id=1091003

otazka je na co si dat pozor? nesedi vam na prvy pohlad nieco na tych autach...na co davat pozor pri tomto motore, na napravach...
doteraz som nemal nejaku extra skusenost s automatom, na co si davat pozor pri kupe ? nasiel som tu, ze sa odporuca menit olej kazdych 50tis km..co to obnasa? zvladne to bezny servis, alebo ? ma prevodovka nejaky prejavy pred "smrtou" a pod

vopred dik

Re: 530dA E39

Napísané: Sobota, 1. Augusta 2009, 20:26
od lupo
zadna napravea- ak vrzga, treba vymenit jeden cap, je to za par korun.
predna naprava - ak klepka, tak su to bud tycky alebo ramena a to je uz drahsie. ak vrzga pri toceni volantom, tak su to silentbloky na stabiku, tie su za par korun.

motor ako taky fajn, treba si dat pozor na piskanie turba. davaj si pozor, aby auto rovnomerne pod plnym plynom zrychlovalo, najma vo vyssich rychlostiach (ak nie, tak moze byt nejaka tryska v peeecku). odidena tryska sa prejavuje aj zvysenou dymyvostou (to vsak moze byt aj horsia nafta).

vymena oleja v prevodovke nie je problem, zvladnu to v kazdom servise alebo ak mas zvdihak/jamu tak aj doma, presny postup najdes na webe. pozor na olej (podla stitku na prevodovke) a urcite vymen vzdy aj filter!!! prejavy pred smrtou su ak bol zaznamenany getriebenotprogramm (treba ist na diagnostiku), pripadne ak prevodovka dlho radi z R do D (a naopak), pripadne ak na spiatocke auto ide velmi pomaly. dalsi prejav pred smrtou je trhanie pri podradovani - treba sa rozbehnut a pri spomalovani podradovat steptronicom az do 1tky (tu zaradi prevodovka s cca 1,5s oneskorenim pod cca 50km/h)

medzi detske chyby patria aj zlomene tycky na nastavovanie svetiel (vnutri svetla), je to vseobecna chyba poFL modelov, crumar ma hlinikove tycky, ktore tento neduh odstrania.

inak velmi dobre auto, treba hladat co najlepsiu vybavu, je z coho vyberat...



to prve sa mi paci viac, je v lepsej vybave, ale zabudni na to, ze ma 115tkm. vsetky tieto auta maju natocenych minimalne 250tkm, niektore aj viac ako 300tkm a nespoznas to...

Re: 530dA E39

Napísané: Nedeľa, 2. Augusta 2009, 09:18
od pexon
dik, vcelku vycerpavajuca odpoved
tie km, tiez sa mi to zda prudko nerealne aby si niekto kupil take auto a za 6 rokov najazdil horko tazko 115tkm

Re: 530dA E39

Napísané: Pondelok, 3. Augusta 2009, 12:51
od pexon
este jedna taka mozno hlupa otazka: daju sa tam sklapat zadne sedacky? :-k sem tam totiz prevazam bike a pod

Re: 530dA E39

Napísané: Pondelok, 3. Augusta 2009, 16:19
od lupo
ak to bolo vo vybave tak ano.

Re: 530dA E39

Napísané: Utorok, 18. Augusta 2009, 07:30
od Ritchey
zadna napravea- ak vrzga, treba vymenit jeden cap, je to za par korun.


ked to je za par korun preco nie... len aky je to prosim ta part number na http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... ay/browse/

inak dobra volba... v tejto triede asi by som inu znacku uz neriesil

Re: 530dA E39

Napísané: Utorok, 18. Augusta 2009, 18:34
od lupo

Re: 530dA E39

Napísané: Pondelok, 15. Novembra 2010, 19:11
od Rottwa
Zdravim,

bol som dnes pozriet potencionalne nove vozenie e39 2001 530d vo full vybave. Auto ma len dve chyby, bucha lavy predny tlmic (majitel mi ho pred kupou vymeni) a nefunguje ventilator. Ten ventilator vraj raz fuka, raz nie, ako sa mu chce a aj klima vraj raz ide a raz nie. Ma niekto skusenosti co s tym moze byt, na co sa sustredit pri odstraneni chyby ? Vraj je to tym, ze je zapratany pelovy filter (co sa mi nezda). Predopkladam ze ked sa fukar nastavi na max tak by ho malo byt poriadne pocut a okna by mal odhmlit za chvilu, no z tohto nevysiel ani vanok. Palubny pocitac chybu nehlasi.

Dakujem za rady.

Re: 530dA E39

Napísané: Pondelok, 15. Novembra 2010, 21:22
od lupo
Rottwa napísal:
Zdravim,

bol som dnes pozriet potencionalne nove vozenie e39 2001 530d vo full vybave. Auto ma len dve chyby, bucha lavy predny tlmic (majitel mi ho pred kupou vymeni) a nefunguje ventilator. Ten ventilator vraj raz fuka, raz nie, ako sa mu chce a aj klima vraj raz ide a raz nie. Ma niekto skusenosti co s tym moze byt, na co sa sustredit pri odstraneni chyby ? Vraj je to tym, ze je zapratany pelovy filter (co sa mi nezda). Predopkladam ze ked sa fukar nastavi na max tak by ho malo byt poriadne pocut a okna by mal odhmlit za chvilu, no z tohto nevysiel ani vanok. Palubny pocitac chybu nehlasi.

Dakujem za rady.



moze to robit "jezko", teda taky bazmek co vyzera ako jezko a je plny relatok, ktore ovladaju kurenie. je pod pristrojovkou, novy origo bmw stoji okolo 70 euro. pristup ku nemu je ako ku peniazom, cize napicu, nechaj to niekomu spravit, kto to uz robil. upchate pelove filtre vylucis velmi jendoducho, ked otvoris kapotu, tak otvor oba filtre pod celnym sklom a vyber ich. ak nebude fukat, tak to nie su filtre.

tlmice vzdy men bud v paroch na naprave alebo najlepsie vsetky 4, vymenit jeden je kokotina. a moze buchat kludne aj horne ulozenie, nie tlmic.

stastnu kupu