Rozdielne separátory M57n vs M57n2
Napísané: Streda, 19. Januára 2022, 23:45
Seruste.
Reč je o prvých BMW diesloch s common-railom (okrem m47 - rotačka vp44) s označením M (nie Mpower :)) a odvetranie kľukovej skrine resp. separátoroch oleja. Konkrétne o kompletných domčekoch kde je v kruhovej časti membrána na odvetrávanie kľukovej skrine a v tej podlhovastej separátor oleja....
M57, M47 majú sériovo plstený valček ktorý sa má meniť každých 60 000 km. S príchodom motorov M57n a M47n výrobca BMW používal separátory ktoré majú namiesto valčeka ten divný plastový labirint a považuje sa za síce bezúdržbový ale aj tak sa traduje ho aspoň raz za 100 000 km vymeniť komplet už len kvôli odvetrávaniu s membránou v kruhovej časti. Ak si objednám v BMW separátor podľa VIN na auto so starším motorom M57 resp. M47 tak mi dodajú separátor s plsteným valčekom. Je však známe, že sú oba typy separátorov tvarovo zameniteľné takže BMWfans zainteresovaný problematikou objednajú novší typ separátoru aj do staršieho motoru. OK. Všetko mi je jasné. Dávnejšie som však ale menil separátor originál BMW podľa VIN auta ktoré malo motor M57n2 teda jeho už druhú a poslednú technickú aktualizáciu. Na moje veľké prekvapenie došiel diel ku ktorému nebol žiadny olejový separátor teda kruhová časť ok ale v podlhovastej nebol ani plstený valček, ani labirint plastový... nebolo tam vôbec nič. Predýchal som nevysvetliteľnú situáciu a rozhodol som sa rozobrať auto s tým M57n2 reku ako to bude so separátorom tam. Moje druhé nechápavé prekvapenie nastalo v momente keď som ho vymontoval a zistil že ani starý originál BMW Bosch pôvodný z roku výroby auta v podlhovastej časti tejto "ventilačnej jednotky" ako to nazývajú v ETK nemá takpovediac ani houno. Separátor bol origo bmw nevratný diel a majiteľ potreboval auto takže som uskutočnil výmenu a záhada ostala nevyriešená. Teraz však prišlo jedno auto s týmto motorom M57n2 do rodiny a samozrejme prvý základný servis je výmena separátoru a ja som na vaškach ... Vie mi tu niekto vysvetliť čím to je? Má snáď ventildekel v motoroch m57n2 nejaký vstavaný separátor oleja priamo vo svojich útrobách ako to má napríklad 1.9 TDi PD alebo prišlo len k ďalšiemu zbytočnému omlaďovaniu za účelom ušetrenia 5 gramov váhy a dosiahnutia snahy vyrobiť veci tak aby sa po záruke rozpadli tak tam olejový separátor jednoducho nedali? ... Skôr by som sa priklonil k tej druhej možnosti nakoľko pri výmene vtedy u toho auta bolo vidieť v mieste pod vzduchovým filtrom také olejové mapy s usedaným prachom presne v okolí malej dierky ktorá vyusťuje do vzduchového filtru práve od olejového separátoru resp. z miesta kde by ten poondiaty olejový separátor mal byť.
Tiže otázka znie či tam dať originál ktorý nemá žiadny olejový separátor alebo ísť podobnou metódou v réžii m57 vs m57n ale namiesto omladenia m57 v tomto prípade ten M57n2 "ostariť" olejovým separátorom z M57n pretože sú tvarovo tiež zameniteľné celé domčeky bez problémov.
Tuna som našiel úplne rovnakého nešťastníka ...
https://www.bimmerforums.co.uk/threads/ ... ent.60128/
....ako som ja v tejto chvíli a evidentne je nás málo na svete koho to trošička znepokojuje lebo vlákno nemá žiadnu poriadnu diskusiu a zhodou okolností má podobný názor na vec aj on, že je to jednoducho súčasť celého toho dnešného debilného "downsizing-u". Motory M57 BMW predávalo od 98 roku a keď prišla modernizácia m57n na M57n2 už dávno vedeli že vyrobili až príliž dobrý motor ktorý sa normálne nedá zabiť ani opotrebovať takže obrali sami seba o zákazníkov tak to takto vyriešili .... Mali ste vidieť tú váhu vzduchu potom samozrejme čo brala tie olejové výpary cez seba...
Reč je o prvých BMW diesloch s common-railom (okrem m47 - rotačka vp44) s označením M (nie Mpower :)) a odvetranie kľukovej skrine resp. separátoroch oleja. Konkrétne o kompletných domčekoch kde je v kruhovej časti membrána na odvetrávanie kľukovej skrine a v tej podlhovastej separátor oleja....
M57, M47 majú sériovo plstený valček ktorý sa má meniť každých 60 000 km. S príchodom motorov M57n a M47n výrobca BMW používal separátory ktoré majú namiesto valčeka ten divný plastový labirint a považuje sa za síce bezúdržbový ale aj tak sa traduje ho aspoň raz za 100 000 km vymeniť komplet už len kvôli odvetrávaniu s membránou v kruhovej časti. Ak si objednám v BMW separátor podľa VIN na auto so starším motorom M57 resp. M47 tak mi dodajú separátor s plsteným valčekom. Je však známe, že sú oba typy separátorov tvarovo zameniteľné takže BMWfans zainteresovaný problematikou objednajú novší typ separátoru aj do staršieho motoru. OK. Všetko mi je jasné. Dávnejšie som však ale menil separátor originál BMW podľa VIN auta ktoré malo motor M57n2 teda jeho už druhú a poslednú technickú aktualizáciu. Na moje veľké prekvapenie došiel diel ku ktorému nebol žiadny olejový separátor teda kruhová časť ok ale v podlhovastej nebol ani plstený valček, ani labirint plastový... nebolo tam vôbec nič. Predýchal som nevysvetliteľnú situáciu a rozhodol som sa rozobrať auto s tým M57n2 reku ako to bude so separátorom tam. Moje druhé nechápavé prekvapenie nastalo v momente keď som ho vymontoval a zistil že ani starý originál BMW Bosch pôvodný z roku výroby auta v podlhovastej časti tejto "ventilačnej jednotky" ako to nazývajú v ETK nemá takpovediac ani houno. Separátor bol origo bmw nevratný diel a majiteľ potreboval auto takže som uskutočnil výmenu a záhada ostala nevyriešená. Teraz však prišlo jedno auto s týmto motorom M57n2 do rodiny a samozrejme prvý základný servis je výmena separátoru a ja som na vaškach ... Vie mi tu niekto vysvetliť čím to je? Má snáď ventildekel v motoroch m57n2 nejaký vstavaný separátor oleja priamo vo svojich útrobách ako to má napríklad 1.9 TDi PD alebo prišlo len k ďalšiemu zbytočnému omlaďovaniu za účelom ušetrenia 5 gramov váhy a dosiahnutia snahy vyrobiť veci tak aby sa po záruke rozpadli tak tam olejový separátor jednoducho nedali? ... Skôr by som sa priklonil k tej druhej možnosti nakoľko pri výmene vtedy u toho auta bolo vidieť v mieste pod vzduchovým filtrom také olejové mapy s usedaným prachom presne v okolí malej dierky ktorá vyusťuje do vzduchového filtru práve od olejového separátoru resp. z miesta kde by ten poondiaty olejový separátor mal byť.
Tiže otázka znie či tam dať originál ktorý nemá žiadny olejový separátor alebo ísť podobnou metódou v réžii m57 vs m57n ale namiesto omladenia m57 v tomto prípade ten M57n2 "ostariť" olejovým separátorom z M57n pretože sú tvarovo tiež zameniteľné celé domčeky bez problémov.
Tuna som našiel úplne rovnakého nešťastníka ...
https://www.bimmerforums.co.uk/threads/ ... ent.60128/
....ako som ja v tejto chvíli a evidentne je nás málo na svete koho to trošička znepokojuje lebo vlákno nemá žiadnu poriadnu diskusiu a zhodou okolností má podobný názor na vec aj on, že je to jednoducho súčasť celého toho dnešného debilného "downsizing-u". Motory M57 BMW predávalo od 98 roku a keď prišla modernizácia m57n na M57n2 už dávno vedeli že vyrobili až príliž dobrý motor ktorý sa normálne nedá zabiť ani opotrebovať takže obrali sami seba o zákazníkov tak to takto vyriešili .... Mali ste vidieť tú váhu vzduchu potom samozrejme čo brala tie olejové výpary cez seba...