Strana 1 z 1

Kúpa E91 325i

Napísané: Nedeľa, 10. Novembra 2019, 13:26
od crooks
Ahojte, plánujem kúpu tohto modelu a preštudoval som už veľa vecí a rád ale potreboval by som ešte nejaké info, poradiť a ujasniť pár vecí, tak vás teda prosím o pomoc.
Pôjde o verziu touring s benzínovým motorom a automatom, budem ho prerábať na LPG (prosím bez nejakých útokov alebo rečí, je to hotová vec) takže sa prikláňam k nepriamemu vstreku. Otázky dám cez odrážky aby to bolo prehľadnejšie
- nepriamy vstrek by mal byť označený ako N52...za tým však nasledujú ešte ďalšie kódy, nejaký závažný rozdiel?
- do akého roku sa robil tento typ motora? Viem že približne 2007 ešte boli, ak by bol nejaký maník do BMW ktorý by vedel či aj nejaký mesiac z roku 2008 sa montoval bolo by super. Rád by som nejaký novší model ale vôbec to nie je podmienka.
- koľko stupňový automat montovali? V inzerátoch píšu raz 5 inokedy 6 stupňov
- legenda vraví že BMW má drahý servis, tí čo prechádzali z inej značky, myslíte že naozaj zaplačem?..Prechádzam z Mazdy 3 benzín, o nej sa tiež hovorí že má pomerne drahý servis. Bavme sa prosím o obyčajnom servise, nie autorizáku
- je potrebný xDrive? Bývam v rovinatej oblasti kde tie zimy nie sú také brutálne, vlastne väčšinou daždivé, sneh je len pár dní, ale auto bude šoférovať aj žena, je dobrá šoférka ale či sa nevykotí hneď na prvej zákrute? Ja osobne som zadokolku nešoféroval takže to bude nové aj pre mňa.
- a jedna z najdôležitejších otázok, ako má touring riešený priestor pod podlahou kufra? V inzerátoch som na fotkách videl že každé auto už prerobené na LPG malo tú valcovú nádrž v kufri ktorá zaberá dosť miesta. Je teda možné že pod podlahou nie je miesto pre rezervu? Neinformoval sa niekto či je aj iná možnosť umiestnenia nádrže?
asi všetko keď tak ešte doplním, ale vopred vám všetkých ďakujem

Re: Kúpa E91 325i

Napísané: Nedeľa, 10. Novembra 2019, 14:34
od eld
o N52 je toho v nakupnej poradni velmi vela, staci pohladat a dozvies sa odpovede na vacsinu tvojich otazok (napr. aj z mojich prispevkov nakolko som 25i vlastnil)

Re: Kúpa E91 325i

Napísané: Pondelok, 11. Novembra 2019, 13:30
od Ego
teraz čítaj pozorne, N52B25 je najväčšia mrdka na svete a mal by si sa jej vyhnúť oblúkom!!! Keď už tak strašne chceš, tak výhradne N52B30.
Hlavný problém pri N52B52:
-praskanie blokov pri druhom valci.
-lenivá blbosť
-N52B30 je úplne inde pocitovým záťahom
-spotreba takmer identická
-spotreba oleja už pri 100k km može byť 1l na 500km!
Ale ak silou mocou chceš nech sa páči... Odporúčam naštudovať následovné:

http://mywikimotors.com/n52b25/

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1332103

Re: Kúpa E91 325i

Napísané: Utorok, 12. Novembra 2019, 15:52
od bmwmpower82
Ego napísal:
teraz čítaj pozorne, N52B25 je najväčšia mrdka na svete a mal by si sa jej vyhnúť oblúkom!!! Keď už tak strašne chceš, tak výhradne N52B30.
Hlavný problém pri N52B52:
-praskanie blokov pri druhom valci.
-lenivá blbosť
-N52B30 je úplne inde pocitovým záťahom
-spotreba takmer identická
-spotreba oleja už pri 100k km može byť 1l na 500km!
Ale ak silou mocou chceš nech sa páči... Odporúčam naštudovať následovné:

Myslim ze tu bolo viacero majitolov tohto motora, ale o praskani som nepocul. Problem je so spotrebou oleja, ja som mal cca liter na 3000 km a vodna pumpa odchadza,mna to stretlo pri 180 tis km oprava cca 400 Eur.

Ten co si vymenoval ty je priamovstrekovy a tvori sa v nom karbon,plus ma este dalsie problemy cize uplne ok to neni tiez.
Co sa tyka vykonu je na tom lepsie a spotreba je o nieco mensia.Kulturou chodu sa ale B25 nevyrovna, taktiez z 2.5 220 koni mi teda nepride malo

Re: Kúpa E91 325i

Napísané: Utorok, 12. Novembra 2019, 19:29
od Polar Explorer
Súhlasím s bmwmpower82. So spotrebou oleja je to dosť individuálne. Dosť záleží aj na štýle jazdy - keď auto dostanie na pi.u tak si aj potiahne oleja. Výkon na bežné jazdenie a prípadné obiehanie aj na krátkych úsekoch nie je problém. Je to predsa benzín a výkon má v otáčkach, tak isto aj max krúťak ma postavený vyššie (250 Nm @ 2750 rpm.). Osobne problém vidím v dlhom prevode v diferenciály. Rozdiel sprevodovania medzi n52b25 a n52b30 je skoro zanedbateľný, preto aj n52b30 je značne živšia od n52b25, ale tento problém sa dá vyriešiť kratším diferenciálom.

Re: Kúpa E91 325i

Napísané: Štvrtok, 14. Novembra 2019, 18:41
od crooks
oki ďakujem všetkým čo ste zatiaľ reagovali, takže keď som dobre pochopil u toho kódu motora ide o objem, N52B25 (2,5 litra) a N52B30 (3 l) tak? Ešte keby bol niekto taký láskavý a vyjadril sa aj k ostatným bodom...hlavne prevodovka a ten kufor ma zaujíma lebo keď tam nedám tú nádrž pod podlahu tak to auto pre mňa stráca zmysel a zbytočne sa tu bavíme o ďalších veciach. Ale aj zvyšok by som rád vedel...
vďaka vám

Re: Kúpa E91 325i

Napísané: Štvrtok, 14. Novembra 2019, 19:13
od PetoK
Pories si diesel, ale iba super stav, ideal M47/M57 a budes jazdit vysmiaty, a nie otrasne benzinove zruty... a na ten smrad radsej rovno zabudni

Re: Kúpa E91 325i

Napísané: Štvrtok, 14. Novembra 2019, 22:45
od starynovy
Nastastie pre takých ako ty ma E90/91 uplne jeblu podlahu a ziadnu kokocku nadrz na skvapalnene prdy tam nedas. Haha

Re: Kúpa E91 325i

Napísané: Piatok, 15. Novembra 2019, 00:19
od airbone
crooks napísal:
- legenda vraví že BMW má drahý servis, tí čo prechádzali z inej značky, myslíte že naozaj zaplačem?..Prechádzam z Mazdy 3 benzín, o nej sa tiež hovorí že má pomerne drahý servis. Bavme sa prosím o obyčajnom servise, nie autorizáku
- Je teda možné že pod podlahou nie je miesto pre rezervu? Neinformoval sa niekto či je aj iná možnosť umiestnenia nádrže?

- legenda je plne pravdiva. Obzvlast pri kupe jazdeneho 12r vozidla. Neide o servis, ale o ceny nahradnych dielov. Niezeby na mazdu stali ovela menej, ale mazda 3 patri medzi ovela spolahlivejsie vozy.
- umiestnenie nadrze mimo kufor - na zadnych sedadlach, alebo na streche.

Re: Kúpa E91 325i

Napísané: Piatok, 15. Novembra 2019, 15:21
od bmwmpower82
Tak co usetris u mazdy na dieloch das na opravu karoserie ...

Re: Kúpa E91 325i

Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2019, 17:21
od pablohablo
popoko