Strana 1 z 4

Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Nedeľa, 3. Novembra 2019, 17:49
od eld
Zdravim pani,

Nakolko mam auto na totalku (E91) od pondelka (celna zrazka) a mam vela casu na rozmyslanie tak zacinam sa pomaly obzerat po nahrade.

E91 podrzala vcelku solidne aj ked s nasledkami, ale uvazujem nad niecim este bezpecnejsim nakolko po tomto zazitku moja dovera voci oproti iducim autam znacne klesla...

Je podla vas vhodnejsie vybrat nejake SUV - E70/Q7 alebo oproti povedzme 5er (E60) tam nie je nejaky extra rozdiel?

Do vyberu som zatial zaradil tieto auta, nejdem riesit spolahlivost bmw ani motorizacie, spotrebu a neduhy relativne poznam, E60 som uz mal...

F-generaciu nezvazujem nakolko na novu nemam a jazdena je pravdepodobne vacsia loteria ako pri E60.

Zaujima ma skor ta bezpecnost ak uz ste mali nejake prihody s tymito autami.

Dik

Re: Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Nedeľa, 3. Novembra 2019, 18:06
od starynovy
Prihodu som nemal ale kvoli tomu to auto mam, hnile golfy predbiehajuce do zakrut ta uz az tak netrapia. Co sa konstrukcie tyka je Q7 ovela bytelnejsia z kazdej strany, hlavne vystuzenie v predu. Vazi o cca. 300kg viac. E60 mi nedava nejaky pocit zvysenej bezpecnosti, vyhody, kedze kolizia bude pravdepodobne s rovnako velkym alebo vacsim autom.

Re: Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Nedeľa, 3. Novembra 2019, 18:22
od eld
Ta E60 je taka ekonomickejsia varianta, ale aj ta bezpecnost je oproti E9x asi vyssia - dlhsi predok, mohutnejsia... jasne, ze ked trafis pod kamion tak to je zajedno..

Q7 beriem ako strop bezpecnosti kedze je to najvacsia varianta - neni to moc nemotorne na tu velkost? Nakolko tu moc vlastnikov asi nebude tak vies asi ty najlepsie

Re: Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Nedeľa, 3. Novembra 2019, 20:52
od starynovy
No ten vzduchovy podvozok robi divy.. samozrejme ked to slahnes do vracacky 70 tak ta vynesie do garadu ale inak to jazdi paradne, E71 sa nechyta ani nahodou. Osobne si s tym dovolim viac ako napr. s E60 ktora ma len obycajny non-M podvozok.

Re: Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Nedeľa, 3. Novembra 2019, 21:08
od Fuxxo
F15 FTW. :-D
myslim si ze budes na tom lepsie v tom velkom suv.. ja som teraz zacal tiez jazdit na starom crepe, ale je to uplne iny pocit vozenia, a veru tolko srackovych aut a soferov co je na cestach vo vselijakych haraburdach malych papierovych hrdzavych, v takom aute budes mat vacsiu prilezitost urcite..

Re: Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Nedeľa, 3. Novembra 2019, 21:18
od eld
F15 je jednoznacne nakrajsia X5 avsak mimo rozpocet a hlavne N57...

co sa jazdnych vlastnosti tyka tak E91 som mal m-paket podvozok a predtym E60 na kombinacii pruzin hamann a bilstein b6 tlmicoch a viem, ze to od SUV sa ocakavat neda, ale nejaky zazitok z jazdy by tam teda mohol byt aj pri Q7 teoreticky.

Fuxxo spravna volba, radsej velky stary crep ako nova fabia z ktorej by ma strihali... clovek to zacne inak brat ked sedi v aute a caka na zachranne zlozky a ma cas premyslat o tych teoriach "ale nove je lepsie"

Re: Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Nedeľa, 3. Novembra 2019, 22:04
od pistacik11
Eld, ta nová fabia bude bezpečnejšia ako stará x5, vyvoj neojebes, a rozhodne tu neplatí väčšie = bezpečnejšie.



Re: Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Nedeľa, 3. Novembra 2019, 22:21
od eld
To co je v tych testoch su stare vraky. Nikdy nebude male auto bezpecnejsie voci relativne “staremu” suv. Po nasich cestach beha viac malych a starych aut voci ktorym je to ci chces ci nie urcite bezpecnejsie.

Ako hovorim, E91 mi zachranila v podstate zivot aj zdravie, ale chcem este nieco lepsie.

Re: Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Pondelok, 4. Novembra 2019, 06:12
od filipe46
Jasné že čím novšie tým bezpečnejšie.
Tým že máš väčšie auto neznamená že je bezpečnejšie.
Ak chceš niečo bezpečné tak choď cestou Volvo.
https://youtu.be/NESquSzqPHM

Re: Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Pondelok, 4. Novembra 2019, 06:27
od sebastian33
ja myslim, ze si sa rozhodol pre tieto dve varianty velmi spravne, ako hovori sa, ze cim vyssi posed tak si viac v bezpeci, ale nie vzdy je to pravidlo, samozrejme zalezi od okolnosti, nepokazis nic ani jednym ani druhym, zalezi uz len na vkuse a do coho chces ist

Re: Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Pondelok, 4. Novembra 2019, 06:44
od Milosss
Taka otazka, ake zranenia si mal v tej e91ke? Lebo podla fotiek vyzerala kabina takmer neporusena.
Bola to celovka ty 90 a ta fabia 90? Lebo musim uznat, ze fabia na to ze je to male auto ktore prislo do predaja v 99, tak obstala velmi dobre. Len som nechapal, preco jej odrezali strechu lebo aj tam priestor pre vodica bol este vramci normy na tom dobre, toboz ak to bolo v rychlosti okolo 90.

Re: Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Pondelok, 4. Novembra 2019, 08:31
od pablohablo
popoko

Re: Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Pondelok, 4. Novembra 2019, 08:58
od eld
Vela krat je to hlavne o stasti, niekto prezije neprezitelne...

@Milosss kabina sa ani nehla, jedine poskodenia boli ze mi asi vytrhlo prevodovku a vystrelila radiaca paka, urvana packs smeroviek a zo zadnej laktovky vyletel drziak na pohare. Nic viac
Co sa zraneni tyka tak si to odniesol zlomeny stavec v drieku a jeden skrabanec na ruke.

Vo fabii dopadli horsie... kazdopadne rychlost som si nevsimol ale ja som siel v ramci predpisov a fabia netusi nikto, ale bola to priama ciara do mna bez toho aby co i len skusala brzdit.

Inak E91 sa vraj prehla v streche, ja som ju zatial nevidel

Re: Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Pondelok, 4. Novembra 2019, 10:04
od Pilifo
Uf, tak videl som tie fotky z nehody a to by som si fakt nemyslel, že sa dá prežiť čelný náraz v 90-ke bez väčších zranení.

Nejde podľa mňa ani tak o to, či vydrží kabína auta, ale najväčší problém pri čelných zrážkach je zastavenie tela z 90 km/h na 0 km/h na pár metroch, čo spôsobí obrovské preťaženie, s čím súvisia ťažké otrasy mozgu, poranenia vnútorných orgánov, zlomeniny, atď.

Re: Vyber auta (z pohladu na bezpecnost)

Napísané: Pondelok, 4. Novembra 2019, 10:14
od starynovy
Tak to je vecna debata.. "mam kamosa co siel na velorexe, jebol do kamionu 70 celne a vysiel po svojich". Ak sa chce niekto spoliehat na tieto stastne pribehy nech sa paci. :D V zabiedove tuto vedla jebol B5.5 prasat, co je tak v bezpecnosti level E39, bokom do rovnako velkeho forda ci francuza po smyku a vsetci zomreli. Hopla. Ja by som sa spoliehal na stare dobre zakony fyziky pretoze ked do 2,5t SUV jebne stara fabia ktora vazi 1,3t, rovnakou rychlostou, v pomere hmotnosti sa rozdelia aj tie Gčka.

Chod do volva, maju tajny recept na bezpecie.. to su dogmy asi ako, ze japonske auta su top alebo, ze bmv musi cosi vydrzat neee.. :D kktiny zakorene z 90.tych rokov. Dnes ma kazdy solidny vyrobca pristup k rovnakej technologii. Inak ten D5 tiez nebol moc slavny ale od kedy si ficia na žabacích motoroch nevidim zmysel to kupovat.. myslim, ze eld nesnival o nejakej pojazdnej chladnicke co mala este Audi 5 valec. :D