Strana 1 z 1

BMW 1/3 N13 100/125kw

Napísané: Pondelok, 13. Mája 2019, 15:27
od BL-MISO
Ahojte.

Plánujem kúpiť 116i F20 Mpacket (prípadne aj 2013+ N13 jednotku alebo trojku ale aktuálne mám možnosť kúpiť práve 116i)

Prečítal som už vela fór o tom motore (okrem iného aj toto: https://f20.1addicts.com/forums/showthr ... ?t=1367345) ale aj tak by ma zaujímal aj Váš názor. Prosím neriešme spotrebu výkon a či stačí a nestačí. Auto mám odjazdené vyskúšané, viem čo mám čakať. Zaujíma ma len spolahlivosť, nič iné, takže sa odosobnite či by ste to chceli alebo nie ale pozreajte len na spolahlivosť. Mna zaujíma či to prežije ten motor 100 000km keď sa o to budem normálne starať (predpokladám že elektronika, prevodovka a ostatné súčasti auta áno). Plánujem kúpiť kúsok z 2014teho s 55 000km a Mpacketom + adaptívne tlmiče.

Čo som sa dočítal by sa dalo zhrnúť nasledovne:

N13 je vo verziách 74,100,125 KW a je (bohužiaľ) z koncernu PSA

Najčastejšie poruchy čo ho postihujú (aj do 100 000km)

1. Head cover for the valves - leaking oil.
2. Vaccum pump failure
3. Turbo cold air intake crack
4. Coolant reservoir cracking

Toto sú problémy, ktoré sa na fórach opakujú. Sem tam sa nájde aj niekto, komu začne žrať olej a musí vymeniť celý motor po 70 000km (ale tak zas otázne je koľko takých prípadov je). Nechcem sa zbytočne vyplašiť tým, že každý píše po nete len o problémoch a spokojní majitelia proste fóra neriešia. Na druhú stranu nechcem si kúpiť auto a rok potom meniť motor. Už dávnejšie som chcel 116i/118i/120i (ešte s dvojlitrom) ale tam som dostal taký hejt na fóre že som kúpil nakoniec TypeR FN2. Ale je čas zase na zmenu.

Napr. známy má 118i s čipom na 240ps (aj odbrzdené) a má 165 000km a turbo aj reťaz stále pôvodné. Jedine pretesňoval veko a menil prívod vzduchu do turba (bod 3).

Re: BMW 1/3 N13 100/125kw

Napísané: Pondelok, 13. Mája 2019, 16:40
od xener
v jednom aute ti motor vydrzi do zhnitia, v druhom odide do 50t km. teraz si momentalne nie som celkom isty kolko presne vydrzi ten ktory si planujes kupit, ale daj mi cas do zajtra, vyspim sa a potom ti napisem presne kedy ti vystreli piest cez kapotu.

Re: BMW 1/3 N13 100/125kw

Napísané: Pondelok, 13. Mája 2019, 21:18
od BL-MISO
To mi je jasne, ze to nikto nevie predpokladat kedy co klakne. Ale da sa povedat aky motor ma.vacssiu a aky mensiu pravdepodobnost aby sa nieco stalo za predpokladu standardneho zaobchadzania. Niesom najivny aby som si myslel ze mi niekto povie ze do 156 534 km som safe. Tak ak mate este prosim.niekto nazor alebo.viete o niecom, sim same.ucho (oko) :)

Re: BMW 1/3 N13 100/125kw

Napísané: Utorok, 14. Mája 2019, 05:38
od miiroxx6
no to je ťažko takto hovoriť, spoľahlivé alebo nie, ty si kúpiš kus, spoľahlivý nebude niečo ti tam odíde hneď a sused kúpi to isté a bude si jazdiť bez opráv aj 200 000 km :D

Re: BMW 1/3 N13 100/125kw

Napísané: Utorok, 14. Mája 2019, 06:24
od BL-MISO
Ano, to je mozne. Ale N43 motor nebol ziadna slava co som sa napocuval, kdesto 3.0i nemal tolko problemov. 1.6i este z BMW1 z r.v. 2007 to bola totalna katastrofa. Napr 2.0turbo v F30cine mal od 2012 problem s retazov a v B48 (BMW3 2015+ facelisft) to uz upgradnute ma (vraj). Preto sa pytam aj na N13 (zaklad prince motor) ci sa radi medzi tie, co maju tendenciu byt problemove. Docital som sa ze ze ze ano, ale aj nie, lebo sa to konfrontuje zas s tym, ze sa stazuju len nespokojni "zavodnici" ktori nechladia turbo, nakladaju mu na studeny motor. Nazor.si viem spravit aj sam. Ale zaujima ma Vas :)

Re: BMW 1/3 N13 100/125kw

Napísané: Streda, 15. Mája 2019, 07:12
od castaway
tu sme ho trochu spominali ak ti to pomoze https://www.bmwklub.sk/bmw-nakupna-poradna/bmw-e87-118i-vs-118-120d-t118810.html
PeqpeK je seriozny a ja osobne verim tomu co pise

Re: BMW 1/3 N13 100/125kw

Napísané: Streda, 15. Mája 2019, 09:34
od BL-MISO
Keď si z toho vyberiem to najpodstatnejšie, tak tam vidím že radšej N13 ako N43 :D

Ešte mi viete niekto povedať či býval problém s aktívnym riadením a či adaptívne tlmiče majú kratšiu životnosť ako normálne?

Ďakujem