BMW 1/3 N13 100/125kw
Napísané: Pondelok, 13. Mája 2019, 15:27
Ahojte.
Plánujem kúpiť 116i F20 Mpacket (prípadne aj 2013+ N13 jednotku alebo trojku ale aktuálne mám možnosť kúpiť práve 116i)
Prečítal som už vela fór o tom motore (okrem iného aj toto: https://f20.1addicts.com/forums/showthr ... ?t=1367345) ale aj tak by ma zaujímal aj Váš názor. Prosím neriešme spotrebu výkon a či stačí a nestačí. Auto mám odjazdené vyskúšané, viem čo mám čakať. Zaujíma ma len spolahlivosť, nič iné, takže sa odosobnite či by ste to chceli alebo nie ale pozreajte len na spolahlivosť. Mna zaujíma či to prežije ten motor 100 000km keď sa o to budem normálne starať (predpokladám že elektronika, prevodovka a ostatné súčasti auta áno). Plánujem kúpiť kúsok z 2014teho s 55 000km a Mpacketom + adaptívne tlmiče.
Čo som sa dočítal by sa dalo zhrnúť nasledovne:
N13 je vo verziách 74,100,125 KW a je (bohužiaľ) z koncernu PSA
Najčastejšie poruchy čo ho postihujú (aj do 100 000km)
1. Head cover for the valves - leaking oil.
2. Vaccum pump failure
3. Turbo cold air intake crack
4. Coolant reservoir cracking
Toto sú problémy, ktoré sa na fórach opakujú. Sem tam sa nájde aj niekto, komu začne žrať olej a musí vymeniť celý motor po 70 000km (ale tak zas otázne je koľko takých prípadov je). Nechcem sa zbytočne vyplašiť tým, že každý píše po nete len o problémoch a spokojní majitelia proste fóra neriešia. Na druhú stranu nechcem si kúpiť auto a rok potom meniť motor. Už dávnejšie som chcel 116i/118i/120i (ešte s dvojlitrom) ale tam som dostal taký hejt na fóre že som kúpil nakoniec TypeR FN2. Ale je čas zase na zmenu.
Napr. známy má 118i s čipom na 240ps (aj odbrzdené) a má 165 000km a turbo aj reťaz stále pôvodné. Jedine pretesňoval veko a menil prívod vzduchu do turba (bod 3).
Plánujem kúpiť 116i F20 Mpacket (prípadne aj 2013+ N13 jednotku alebo trojku ale aktuálne mám možnosť kúpiť práve 116i)
Prečítal som už vela fór o tom motore (okrem iného aj toto: https://f20.1addicts.com/forums/showthr ... ?t=1367345) ale aj tak by ma zaujímal aj Váš názor. Prosím neriešme spotrebu výkon a či stačí a nestačí. Auto mám odjazdené vyskúšané, viem čo mám čakať. Zaujíma ma len spolahlivosť, nič iné, takže sa odosobnite či by ste to chceli alebo nie ale pozreajte len na spolahlivosť. Mna zaujíma či to prežije ten motor 100 000km keď sa o to budem normálne starať (predpokladám že elektronika, prevodovka a ostatné súčasti auta áno). Plánujem kúpiť kúsok z 2014teho s 55 000km a Mpacketom + adaptívne tlmiče.
Čo som sa dočítal by sa dalo zhrnúť nasledovne:
N13 je vo verziách 74,100,125 KW a je (bohužiaľ) z koncernu PSA
Najčastejšie poruchy čo ho postihujú (aj do 100 000km)
1. Head cover for the valves - leaking oil.
2. Vaccum pump failure
3. Turbo cold air intake crack
4. Coolant reservoir cracking
Toto sú problémy, ktoré sa na fórach opakujú. Sem tam sa nájde aj niekto, komu začne žrať olej a musí vymeniť celý motor po 70 000km (ale tak zas otázne je koľko takých prípadov je). Nechcem sa zbytočne vyplašiť tým, že každý píše po nete len o problémoch a spokojní majitelia proste fóra neriešia. Na druhú stranu nechcem si kúpiť auto a rok potom meniť motor. Už dávnejšie som chcel 116i/118i/120i (ešte s dvojlitrom) ale tam som dostal taký hejt na fóre že som kúpil nakoniec TypeR FN2. Ale je čas zase na zmenu.
Napr. známy má 118i s čipom na 240ps (aj odbrzdené) a má 165 000km a turbo aj reťaz stále pôvodné. Jedine pretesňoval veko a menil prívod vzduchu do turba (bod 3).