Strana 1 z 5

G30 vs G11

Napísané: Sobota, 19. Januára 2019, 23:24
od rokie
pytal som sa na rady pri vybere G30, po testovacej jazde som este bludil po showroome a nasiel nieco, co mi opat zamiesalo karty a nas cim neustale rozmyslam

G30 som si nasiel v benzine a so slusnou vybavou, za pre mna este akceptovatelny doplatok je mozne ist o triedu vyssie, ako som zistil. vybava nie je az taka bohata, moje poziadavky by to vsak splnilo. pri 7er uz bohuzial musim akceptovat dizel, kedze tam je pre mna benzin uz nedostupny.

Prioritou pri aute je pre mna komfort a ticho, 80% mojho najazdu su dialnice. Po kratkej testovacej jazde s G11 velke zavery robit neviem, dohadujem si pozicanie auta na dlhsie. Neviem, aka je tu skusenost s touto seriou, kazdopadne budem vdacny za kazdy nazor, ci ist radsej do nejakej vybavenejsej 5er, alebo je rozdiel v komforte pri 7er taky, ze sa vykaslem na BW, semi-autonomnu jazdu a pod. a pojdem do nej. Po uplynuti 5 rocnej zaruky je rozdiel v servise (najma nahradnych dielov) ovela vyssi pri 7er? dakujem

540:
https://www.autobazar.eu/bmw-rad-5-540i-xdrive-m-sport-g30-id12259099.html

G11 u toho isteho predajcu:
https://www.autobazar.eu/bmw-rad-7-730d-xdrive-g11-g12-id12349445.html

a nahodne najdena 7er za este nizsiu cenu ako 5er (aj ked 2016):
https://www.autobazar.eu/bmw-rad-7--id12318812.html

Re: G30 vs G11

Napísané: Nedeľa, 20. Januára 2019, 10:53
od banned
Tak vies, tazko radit co kup, ked rit si v tom budes vyvazat ty. Ak jazdis prevazne dialnice, diesla by som sa nebal. Ano 5ka je mensia, lahsia a ma o 80ps viac, lenze aj ta sedma ide velmi slusne, nakolko ma takmer o 200Nm viac, zrychlenie je o 1s lepsie v prospech 5. Takze co sa tyka zrychlenia, rozdiel nie je az taky.

Tie novsie benziny sa BMW moc nedarili, neviem ako tento 250kW, kazdopadne ak jazdis streky, isiel by som do 7 - ten diesel este 150-200tisic km musi vydrzat bez koruny (mozno az na rozvody preventivne), jedine co by ma sralo je ta farba introsu v 5ke, to je proste mega.

Cena dielov je pochopitelne drahsia (aj servisu - uz len tabulkovo v BMW, aj ked niekedy sa na 7er robi lepsie kvoli viac placu pod kapotou ako na 5er paradoxne). Zalezi odkial tie diely budes brat, keby mas rovnake motory v 5 aj v 7, tak cena motorovych dielov byva povacsine rovnaka.

Bavime sa v podstate o rovnakom rocniku, cca rovnakom najazde + ten diesel je menej nachylny na poruchy by som povedal, rozdiel v cene 8 litrov, co nie je taka palica pri cene celkovej. Len jedno nechapem, to chces na tak dlho kupovat to auto? Ked sa pytas na servis ako 5 rocneho auta?

Re: G30 vs G11

Napísané: Nedeľa, 20. Januára 2019, 11:34
od rokie
jasne, rozvazat v tom budem rodinu a vyber je na mne, ale kazda rada dobra :-)

co sa vykonu tyka, ten som zrovna nemyslel, o preteky mi nejde. Predposledne 2 auta boli benziny, v 540 sa slo dobre, co ma v 730 zarazilo hned po nastartovani bol zvuk diesla.. aj ked je dobre odhlucnena, po meste to bude pre mna zloba.. na dialnici sa to uz vyrovnava, tam o motore neviem, takze to by bolo ok

po zaruke si klasicky servis (oleje, filtre) viem dat spravit aj mimo Autopalacu za tabulkove sadzby pre 7er..
a ano, tie auta maju cca 1,5 roka, 3,5 roka v zaruke a pri mojom najazde na nich nebude vtedy este 100 tis., takze nevidim problem si ho nechat aj na dlhsie.

dakujem

Re: G30 vs G11

Napísané: Nedeľa, 20. Januára 2019, 13:56
od voMacK
Ja proste tieto premium election nechapem. Vsak z DE si vies doviest podobne auto za vyrazne lepsiu cenu.

Re: G30 vs G11

Napísané: Nedeľa, 20. Januára 2019, 14:54
od rokie
tu 540i s tou vybavou za taku cenu nenajdes ani v DE

dalsia vec je, ze si neviem predstavit dat nejakej firme 60 litrov, nech mi ide doviezt auto. ja po nemecky ani neceknem a popravde sa niekam jerat, vybavovat na nejakom urade znacky, nejaku poistku, to urcite nie. ked tak, nech ti spravia za mna, ale....ako som pisal vyssie.

kazdopadne dovoz/nedovoz, neriesi to ci 5er alebo 7er pri danych kriteriach za cca podobnu cenu.

dakujem

Re: G30 vs G11

Napísané: Nedeľa, 20. Januára 2019, 18:40
od pistacik11
voMacK napísal:
Ja proste tieto premium election nechapem. Vsak z DE si vies doviest podobne auto za vyrazne lepsiu cenu.

A nieriešilo sa tu minule, že garančné opravy dovezenych áut nechcú veľmi u nás riešiť?

Re: G30 vs G11

Napísané: Nedeľa, 20. Januára 2019, 20:51
od mexican
Však ale mne ešte na F11 garančné opravy riešili úplne bez problémov.

Re: G30 vs G11

Napísané: Nedeľa, 20. Januára 2019, 22:25
od voMacK
Mne to iste. Raz je auto v zaruke, tak je jedno, ci ho servisujes tam, ci onam...

Re: G30 vs G11

Napísané: Pondelok, 21. Januára 2019, 09:42
od Fuxxo
to je velmi zaujimava dilema toto, ked mam pravdu povedat :-) keby som mal vyberat medzi tymi dvoma co si poslal, tak vyberam 540i, ale ked mam vyberat medzi 5er a 7er z toho druheho inzeratu, v pakete, tak by som sa tiez nevedel rozhodnut asi :-D
inak tie firmy ti dnes hlavne pri takychto drahych autach urcite vybavia absolutne vsetko v ramci dovozu, staci ist potom prihlasit to na seba, alebo doriesit lizing alebo neviem co

za taketo nieco by to stalo poriesit si myslim.. skoda ze to nema mpaket a non-black interier, ale tak pri jazdenke su dolezitejsie veci.. ma to laser, comforty, digitalny panel a 23 tisic km..
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 29e772c0d9

Re: G30 vs G11

Napísané: Piatok, 25. Januára 2019, 08:52
od tvaroh
toto som riesil aj ja akurat nie s 40i motormi :)
G10 ma nevyhodu, ze ma stary idrive s nedotykovym displejom, taktiez driving assistant + je zastaraly a chyba mu co vo funkciach
tiez uz je facelift co je jedna z veci co mna odradza dat Tolko za auto a uz je to vlastne stare auto. Preto som riesil G30. G10 je podla testov co som videl kde merali hluk tak na dialnici o 30% mensi. napriek tomu musim uznat ze G30 je mega ticha a je to dost pokrok oproti F10/F15

ak by som mal deti 15+ tak mozno idem do G10 kvoli miestu vzadu, patka je zas celkom nenapadna co je podla mna dost dobre ak s tym chodis po zakaznikoch a ak mas milych susedov :)

Re: G30 vs G11

Napísané: Piatok, 25. Januára 2019, 11:06
od mexican
Očuj tvaroh, na čo najčastejšie používaš dotykové ovládanie cez displej že je jeho absencia považovaná ako nedostatok?

Re: G30 vs G11

Napísané: Piatok, 25. Januára 2019, 11:12
od tvaroh
mexican napísal:
Očuj tvaroh, na čo najčastejšie používaš dotykové ovládanie cez displej že je jeho absencia považovaná ako nedostatok?
Pre mna je skor id6 nedostatok ako celok.
Dotykovy displej napr ked pises adresu tak ti otvori quertz klavesnicu a nie len tu v kolecku.

Tiez ked chces kliknut na miesto na mape a nastavit ho ako bod navigovania co teda starym idrivom podla mna urcite chybalo. Lebo kazdy to robi na mobile ci prisavkovych garminoch 🙂

@mexican menil by si za g10?

Re: G30 vs G11

Napísané: Piatok, 25. Januára 2019, 11:19
od mexican
tvaroh napísal:
Pre mna je skor id6 nedostatok ako celok.
Dotykovy displej napr ked pises adresu tak ti otvori quertz klavesnicu a nie len tu v kolecku.

Tiez ked chces kliknut na miesto na mape a nastavit ho ako bod navigovania co teda starym idrivom podla mna urcite chybalo. Lebo kazdy to robi na mobile ci prisavkovych garminoch 🙂

@mexican menil by si za g10?
Neviem presne čo je G10, ale ak myslíš G11, tak by som nemenil.
Za prvé 7er je ako si už spomenul nápadnejšia než G30 a netreba zbytočne budiť pozornosť. G30 mi svojim komfortom určite postačuje. Potom tu máme praktickú stránku veci - keďže mám G31 a 7er sa ako kombík nerobí, tak je to pre mňa dealbreaker. A ešte jedna vec ktorú som spomínal v minulosti v súvislosti s potenciálnou kúpou G32 sú jej rozmery. Pri dĺžke auta 509cm (zhodná pre G11 a G32) by som mal dosť problémy v garáži.

Zadávanie adresy do navigácie pomocou kliknutia na mape je fajn vec, ale neviem si spomenúť kedy som to vôbec použil, nakoľko na zadávanie cieľa cesty používam výhradne appku v teleféne, prípadne si vyberiem niektorý z posledných zadaných cieľov.

Re: G30 vs G11

Napísané: Piatok, 25. Januára 2019, 14:49
od rokie
tvaroh napísal:
toto som riesil aj ja akurat nie s 40i motormi :)
G10 ma nevyhodu, ze ma stary idrive s nedotykovym displejom, taktiez driving assistant + je zastaraly a chyba mu co vo funkciach
tiez uz je facelift co je jedna z veci co mna odradza dat Tolko za auto a uz je to vlastne stare auto. Preto som riesil G30. G10 je podla testov co som videl kde merali hluk tak na dialnici o 30% mensi. napriek tomu musim uznat ze G30 je mega ticha a je to dost pokrok oproti F10/F15

ak by som mal deti 15+ tak mozno idem do G10 kvoli miestu vzadu, patka je zas celkom nenapadna co je podla mna dost dobre ak s tym chodis po zakaznikoch a ak mas milych susedov :)
vies dat prosim link na ten test? nikde to neviem vyguglit...
Decko je male, ale pri testovani 5er kope do prednej sedacky... Nenapadnost je mi sumak, aj tak su si podobne 😁 Len ten komfort a ticho... 🤔 Ale G11 ma dalsie plus, nebudem mat zacapkanu obrazovku od zeny 😁

Re: G30 vs G11

Napísané: Piatok, 25. Januára 2019, 16:53
od tvaroh
Test bol v july v auto motor sport nemeckom kde porovnavali vsetky limuziny.

Inak ono ten displej je dost daleko cize pri normal ovladani mne nepohodlne asi sedim moc daleko. Cize ozaj len pre tu navi kde sa to ale hodi.

Ono 5 vs 7 su aj niesu rovnake. Tak ako v clanku o politike nakdes vzdy cenu auta tak to tak vela ludi aj berie. Kazdy rata ze 7er stala 120-140k a nezaujima ich ze si ju kupil za 70k. Aspon moja skusenost. Potom prichadzaju komenty typu asi vam platime moc a tak.