Strana 1 z 2

E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Piatok, 29. Decembra 2017, 12:59
od BL-MISO
Ahojte,

budem stručny. Chcel by som si zadovážiť na víkendové jazdenie trojku coupe E92. Ročník 2009+ Do úvahy pripada len benzin a 125kw+, manual. Mám o tom načítané dosť. Horna hranica je 11000e. Zaujima ma spolahlivosť. Viem že 6 valce boli top, ale kdesi som čítal, že 328i žrala dosť oleja a bolo ju treba pretesňovať? 328i je vlastne slabsia 330i? A 325i je 2,5liter a od nejakeho času tiez 3,0?... V tomto mam trošku chaos. 320i priamy vstrek 125kw je OK motor? Asi budem dovažať lebo na SVK je to bieda. Tiež ma zaujimaju typické poruchy a servisne naklady. Spotreba ma netrápi.

Dôvodom zaradenia 320i do výberu je, že šesťvalcov je relativne malo a nie vzdy sa da najst pekny kusok svybavou akou chcem.

Napr:

328
https://www.autoscout24.de/angebote/bmw ... ?cldtidx=1

320
https://www.autoscout24.de/angebote/bmw ... cldtidx=12

Eventuelne M-packet 120i
https://www.autoscout24.de/angebote/bmw ... ?cldtidx=8

Ď.

Re: E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Piatok, 29. Decembra 2017, 13:48
od Hugino
Neboli 328i len US spec?

Re: E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Piatok, 29. Decembra 2017, 14:23
od BL-MISO
Akoze 325i pre US trh? Ale 325 ma 218ps a 328i 231ps, a tacho ma v km/h.

Re: E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Piatok, 29. Decembra 2017, 15:14
od Hugino
Tak keď si otvoríš ETK, tak v EU specs nenájdeš 328i, ale akonáhle dáš US, tak je tam, viď obrázek. Inak budíky neni problém vymeniť....

Re: E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Sobota, 30. Decembra 2017, 20:22
od PeqpeK
28i je amerika, budiky mohli vymenit. Je to trojliter s drobnymi rozdielmi.

Re: E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Utorok, 2. Januára 2018, 07:13
od Zarrick
Ano, 328i je aj podľa VINka auto určené pre US, len mi nejde do hlavy prečo to niekto dovážal, keď zoberieme do úvahy koľko papierovačiek a $$$ je okolo importu a prerábky pre EU a auto nie je ničím zvláštne (výbavou, Individual atď.)

Re: E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Utorok, 2. Januára 2018, 10:04
od Milosss
Ak ťa auto vyjde možno o 10 litrov lacnejšie, alebo tam dotyčný žil, kúpil si to tam a doviezol do EU, je tých možností veľa. Hlavne v DE je to s prihlásením takého auta diametrálne ľahšie, ako tu na SK.

Re: E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Utorok, 2. Januára 2018, 12:05
od BL-MISO
Ok. Diky za odpovede.

Co som si zatial vydedukoval je ze 325 330 328 su 6-valce a rovnako spolahlive motory. Je treba sa niecoho bat co by ma mohlo prekvapit na servise?

A co spominana 320i 125kw (alebo 120i)? Cele zle alebo moze byt? Cital som ze cerpadla (vodne a palivove) boli slabost ale rad by som niekoho skuseneho nazor.

Re: E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Utorok, 2. Januára 2018, 12:38
od Hugino
Tak spoľahlivé, od určitého roku sú to už priamovstreky, čiže tam ťa to vie tiež potrápiť....

Re: E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Utorok, 2. Januára 2018, 15:23
od PeqpeK
Dovozy z US sa casto robia kvoli writeoffu (totalka), v US je taky vrak zo zakona nepredajny, lacno kupis, dovezies do EU, opravis a bez problemov prihlasis (hlavne poliaci to casto robia). Urcite ak nebudes fyzicky preverovat auto na mieste, tak si minimalne over historiu v US cez CARFAX. Inak by som do toho nesiel. Na druhu stranu zalezi aj co sa dialo s autom od jeho dovozu - a to tiez uz mohlo byt aj 3x lepene.

Re: E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Streda, 3. Januára 2018, 16:06
od BL-MISO
Diky moc. Toto mi stačilo ako argument ze x28 nechcem. Však naozaj, načo by to niekto vozil z US do DE, ked tam ich je relativne dost... Co sa týkya tých priamych vstrekov čo to znamená potrápiť? Do nepriameho uz nepôjdem (aj ked rád by som ale tie atuá sú už staršie). Repas vstrekov alebo vymena? Ešte niečo?

Re: E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Streda, 3. Januára 2018, 19:53
od Hugino
Samotné vstreky a ešte aj tá vysokotlaká pumpa myslím... Ale neskúmal som to viac, ostatní určite budú vedieť viac

Re: E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Streda, 3. Januára 2018, 22:24
od ceco232
Je to relatívne jednoduché. Najlepšou voľbou sú pre 2009+ tieto benzínové motory:
330i - 6-valec priamovstrek atmosféra 272 k, spotreba 10L/100 km
335i - 6-valec priamovstrek s turbom 306 k, spotreba 11L/100 km (vhodné na úpravu výkonu smerom nahor)
M3 - 8-valec atmosféra 420 k, spotreba 12-15 L/100km, ale to auto už je iná kategória ako bežné 3er.

Re: E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Streda, 3. Januára 2018, 23:06
od PeqpeK
BL-MISO napísal:
Diky moc. Toto mi stačilo ako argument ze x28 nechcem. Však naozaj, načo by to niekto vozil z US do DE, ked tam ich je relativne dost... Co sa týkya tých priamych vstrekov čo to znamená potrápiť? Do nepriameho uz nepôjdem (aj ked rád by som ale tie atuá sú už staršie). Repas vstrekov alebo vymena? Ešte niečo?

ako pisu chalani, vstreky maju mensiu zivotnost, vstrekovacie cerpadla takisto, no a z principu funkcie tieto motory karbonuju, urcite budes musiet casom riesit aj dekarbonizaciu

Re: E92 320, 325, 328, 330

Napísané: Štvrtok, 4. Januára 2018, 08:12
od BL-MISO
A kde sa pohybujeme cenovo
- cerpadlo
- vymena 6x vstrek
- dekarbonizacia?

Tipnem si... čerpadlo 300e, vymena vstrekov 6valec 1500e, dekarbonizacia 800e? :)

Myslis ze to nastane skôr ako pri 150 000km? To snád nie. Auto budem mať tak na 10 000km ročne...