Strana 1 z 2
BMW GT
Napísané: Streda, 27. Septembra 2017, 23:24
od NoFace
Zdravim,
uvazujem o kupe "rodinnejsieho" (aby sa do kufra vosiel kociar) jazdeneho auta a ako odporcovi verzii SUV a combi mi padlo do oka BMW 320D GT F34. Jazdim: 70% dialnica 20% mesto 10% okresky, 10-15k rocne. Rozpocet na kupu mam aktualne stanoveny na cca 17k. Auto by som chcel vyuzivat minimalne 5 rokov, najazd pri kupe max 150k. Vo vybave by nemali chybat: automaticka prevodovka a tempomat. Poprosim Vas poradit s tymito otazkami:
1. Odporucili by ste motorizaciu 320D ako minimum, alebo je 318D taktiez "pouzitelna"?
2. Pri akom najazde su potrebne vyssie naklady na servis (rozvody, zivotnost turba, prevodovky atd.)?
3. Je realne zohnat auto v takejto cene, ktore si nebude vyzadovat vysoke naklady na prvy servis? Ak nie, s akou sumou by som mal ratat?
V podobnej cene a moje poziadavky viac menej splna aj BMW 530D GT F07
4. Je vyrazny rozdiel nakladov na servis alebo spolahlivosti medzi 3 GT a 5 GT?
5. Pri akom najazde su potrebne vyssie naklady na servis (rozvody, zivotnost turba, prevodovky atd.)?
6. S ohladom na hmotnost su vyrazne rozdiely v jazdnych vlasnostiach, v prospech 3 GT?
7. Je nieco v com F07 technologicky zaostava za F34?
8. Uprednostnili by ste 5 GT, ak by bolo s nizsim najazdom a lepsou vybavou ako 3 GT?
9. Su nejake zname chyby/kazitka/diely s nizkou zivotnostou na tychto modeloch?
Vopred dakujem za pomoc a odpovede.
Re: BMW GT
Napísané: Štvrtok, 28. Septembra 2017, 07:03
od voMacK
Tak 530d Gt bude cenovo hlavne uplne inde oproti 320d GT. a Nad stvorvaclom by som v 5Gt neuvazoval, lebo to netaha a iba zere. Naviac vsetky tieto diesle maju teoreticky problem s cerpadlom.
Benzin nechces? Pri tak malom rocnom najazde by som diesel neriesil.
Re: BMW GT
Napísané: Štvrtok, 28. Septembra 2017, 07:20
od bruno75
naviac v 5GT je oproti 3GT vyrazne bohatsi vyber priplatkovej vybavy (napr. komfortne sedacky...), 3GT je na druhej strane vyrazne designovo podarenejsia nez 5GT, ale to je dost subjektivne kriterium...
suhlasim s voMacKom, do 5GT 4-hrniec nebrat a az tak by som sa nebal diesla, len treba vyriesit zname issues... pri 150t by som urcite menil olej v AT, precistil sanie a riesil asi aj to nestastne cerpadlo...
318d GT rozhodne nebrat...
za ten rozpocet ale ziadny zazrak necakaj ani 3er a v 5er uz vobec...
Re: BMW GT
Napísané: Štvrtok, 28. Septembra 2017, 10:01
od NoFace
Takze 180kW na 2 tony je jednoducho malo?
O 5GT som povodne neuvazoval, 3GT sa mi aj dizajnovo paci viac. No ked som zacal sledovat inzeraty, tak som nan narazil, preto sa pytam na nazor.
Ako priklad uvediem:
https://www.autobazar.eu/bmw-rad-5-gt-5 ... 87067.htmlBenzinu sa nebranim, no vsimol som si ze diesle 3GT su dostupnejsie. Momentalne mam tiez diesel (Alfa 159) a som viac menej spokojny. Jazdnymi vlastnostami by som tiez chcel ostat minimalne na rovnakej urovni. Sice nemam velky rocny najazd, ale aj tak jazdim vacsinou mimo mesta.
Kupa mi vobec nesuri, som ochotny si pockat na dobru ponuku, pripadne ak sa nejaka dobra objavi, tak ju aj hned zobrat.
Re: BMW GT
Napísané: Štvrtok, 28. Septembra 2017, 10:07
od madxface
Ak sa bavime ze mas 17k rozpocet (a + odlozenych 10-15% z kupnej ceny na pripadne prve investicie) tak za to sa da zohnat vydojena 5GT 2009-2010 s pravdepodobnymi vyssimi uvodnymi nakladmi.
V pripade 3GT, kedze najmladsie je z 2013, za ten peniaz zozenies 318d (slabucke, s nalozenou rodinou to uz vobec nejde), popripade velmi socialnu 320d v manuale (tiez nebrat), alebo asi najlepsia varianta nejaku nalozenejsiu 320d s vyssim najazdom 200.000+, kde by bolo vhodne porobit rozvody a cerpadlo.
F34 320d je velmi sympaticke podarene rodinne vozidlo s vyrazne nizsimi prevadzkovymi nakladmi a vzhladovo o generaciu dopredu ako f07 (mame obe)
Re: BMW GT
Napísané: Štvrtok, 28. Septembra 2017, 10:10
od voMacK
NoFace napísal:Takze 180kW na 2 tony je jednoducho malo?
Piseme, ze 4valce su malo, cize 520d - 130kW.
Re: BMW GT
Napísané: Štvrtok, 28. Septembra 2017, 10:25
od madxface
NoFace napísal:
180kw je trojliter N57, ten tam staci ale tiez pretekar z teba nebude. Vozidlo
C452568 dovoz NL 2014, podla KO lavy zadny blatnik tmel, pravdepodobne min. 3 majitel. Ten najazd je na tento typ vozidla dost nizky, to je tak najazd pre 2015 rocnik. Kazdopadne preverit historiu cez autorizak a na prehliadku si zobrat napr. poradcu
PeqpeK
Re: BMW GT
Napísané: Štvrtok, 28. Septembra 2017, 11:28
od NoFace
madxface napísal:Ak sa bavime ze mas 17k rozpocet (a + odlozenych 10-15% z kupnej ceny na pripadne prve investicie) tak za to sa da zohnat vydojena 5GT 2009-2010 s pravdepodobnymi vyssimi uvodnymi nakladmi.
V pripade 3GT, kedze najmladsie je z 2013, za ten peniaz zozenies 318d (slabucke, s nalozenou rodinou to uz vobec nejde), popripade velmi socialnu 320d v manuale (tiez nebrat), alebo asi najlepsia varianta nejaku nalozenejsiu 320d s vyssim najazdom 200.000+, kde by bolo vhodne porobit rozvody a cerpadlo.
F34 320d je velmi sympaticke podarene rodinne vozidlo s vyrazne nizsimi prevadzkovymi nakladmi a vzhladovo o generaciu dopredu ako f07 (mame obe)
Rozpocet 17k som stanovil orientacne, po prezreti aktualnych inzeratov (nie len SK). Prezeram ich zatial dost kratko nato aby som vedel objektivne stanovit sumu, za ktoru sa da kupit "nevydojedne" / spolahlive auto.
Je F07 tehnicky pozadu za F34 alebo len vzhladovo? Ak su nahlady na 5GT vyrazne vyssie ako na 3GT (mimo nakladov na naftu/benzin), tak by som sa zameral na 3GT.
Dakujem.
voMacK napísal:Piseme, ze 4valce su malo, cize 520d - 130kW.
Moja chyba. Myslel som ze pisete o 530d ktory som spominal v prvom poste.
Re: BMW GT
Napísané: Štvrtok, 28. Septembra 2017, 12:33
od madxface
F07 predfacelift je aj technicky pozadu. LCI 2014 (vyrobene od leta 2013) su uz na rovnakej generacnej urovni ako f34, ale tie su cenovo niekde inde. Netreba zabudat, ze F07 ma mensi kufor ako F34. 440L vs 520L. Na 5GT sa treba divat ako na 7-series co sa tyka servisnych nakladov/prevadzky. 1 Sada pneu ta tam vyjde 2x tolko ako na f34, cca 800€, aj viac ak chces mat nejake vacsie kolesa. 5GT casto zerie aj vnutro pneu, takze castejsie menis. Pravidelne ochadzaju vzduchove mechy. Viac najdes vo fore s f07. Rozvody a Palivove cerpadlo stoja cca rovnako ako na f34.
Re: BMW GT
Napísané: Piatok, 29. Septembra 2017, 21:58
od Fuxxo
mne sa dizajnovo viac paci 5GT napriklad.. hlavne v pakete :-O
ale za tie love neviem ci zozenes nieco normalne, madxface pise dobre, ale F34 tiez nebude za 17K.. ja by som pozeral 320/325d F31.. popripade 330d s vyssim najazdom, to ma vsetko co potrebujes, a paradne sa povozis, mala spotreba..
Re: BMW GT
Napísané: Sobota, 30. Septembra 2017, 09:59
od NoFace
Dakujem. Zameriam sa na na F34. Ak by to cenovo vychadzalo nad 20k, tak by som asi zacal uvazovat o F31.
Re: BMW GT
Napísané: Sobota, 30. Septembra 2017, 20:54
od madxface
F31 je urcite dostupnejsia ako F34, najma co sa tyka ceny ale aj poctom ponuk. Sice utlejsie (mensie kratsie nizsie) vozidlo od f34, ale o to sviznejsie a pre rodinu s dvoma detmi paradicka. Generacne problemy rovnake.
Re: BMW GT
Napísané: Piatok, 6. Októbra 2017, 07:55
od NoFace
Aky mate nazor na xdrive a jeho spolahlivost? Ano, ci nie? Je tam potrebny nejaky pravidelny/nakladnejsi servis pri F34, pripadne ma nejake nedostatky?
Re: BMW GT
Napísané: Nedeľa, 8. Októbra 2017, 20:46
od Fuxxo
urcite nebrat
po 80-100 000 odchadza VTG diferencial, ked sa podari vybavit tak v ramci zaruky a platis len robotu, ked nie tak 3000€ + robota 200.. a vyhnut sa tomu asi tazko, hlavne pri jazdenke, ked nevies ako sa k tomu spraval prvy majitel
Re: BMW GT
Napísané: Streda, 16. Októbra 2019, 03:07
od Miroslav33
Caute. Prosim vas chcem požiadať o radu. Mám bmw f34 2.0 xdrive 2013. Chcel by som sa opýtať ci sa tu menia rozvody nakoľko som kdesi čítal ze sú bezudrzbove a ze výmena nieje nutná. Avšak logicky všetko podlieha opotrebeniu tak chcem vedieť pri ako intervaly by ste odporúčali to meniť. Po druhé ci sa menia čisto len reťaze alebo sa to mení na komplet? Vec číslo 3 ako to vychádza finančné? Ďakujem pekne za rady 😉