BMW 1 - zopár nejasností pred kúpou
Napísané: Nedeľa, 8. Januára 2017, 16:46
Zdravím všetkých nadšencov BMW,
zvažujem kúpu jazdeného BMW rady 1 (116d,resp. 118d),pričom mám pár nevyjasnených otázok,ktoré mi,pevne verím,budete vedieť dostatočne ozrejmiť. :)
Mojou najväčšou dilemou je,či sa mám obzerať ešte po 1.generácii tohto auta (rok výroby 2010/2011),alebo skôr siahnuť už po 2.generácii (rok výroby 2012). Vec,ktorá mi spôsobuje najväčšiu dilemu,je motor s kódovým označením N47D20,ktorý sa vyskytuje v zozname motorov,ktorým je odporúčané sa radšej vyhnúť (http://www.automag.sk/tychto-20-motorov ... ym-oblukom - netuším,nakoľko relevantný je tento článok,ale podobný zoznam som našiel na viacerých portáloch). Aká je pravdepodobnosť (šanca) odhaliť závady už pri konkrétnom aute (uvoľnenie rozvodovej reťaze,praskanie bloku medzi valcami),ktoré ukrýva tento motor ešte pri kúpe? Z tohto hľadiska sa mi zdá rozumnejšie (menej rizikové) uvažovať o 2.generácii,ale to je iba môj laický pocit...:) Z pohľadu Vás,skúsených BMW-čkárov,čo by ste mi odporučili?
Moja druhá otázka sa týka rozdielu v cenách náhradných dielov a servisu medzi BMW a ostatnými "ľudovejšími" značkami automobilov?Je tento rozdiel,ak nejaký vôbec je,veľký?
Poslednou vecou,v ktorej by som rád mal jasno,je zadný pohon. Je potrebné sa ho obávať,pokiaľ s ním nemám skúsenosti?
Za odpovede vopred ďakujem,
Tomáš.
zvažujem kúpu jazdeného BMW rady 1 (116d,resp. 118d),pričom mám pár nevyjasnených otázok,ktoré mi,pevne verím,budete vedieť dostatočne ozrejmiť. :)
Mojou najväčšou dilemou je,či sa mám obzerať ešte po 1.generácii tohto auta (rok výroby 2010/2011),alebo skôr siahnuť už po 2.generácii (rok výroby 2012). Vec,ktorá mi spôsobuje najväčšiu dilemu,je motor s kódovým označením N47D20,ktorý sa vyskytuje v zozname motorov,ktorým je odporúčané sa radšej vyhnúť (http://www.automag.sk/tychto-20-motorov ... ym-oblukom - netuším,nakoľko relevantný je tento článok,ale podobný zoznam som našiel na viacerých portáloch). Aká je pravdepodobnosť (šanca) odhaliť závady už pri konkrétnom aute (uvoľnenie rozvodovej reťaze,praskanie bloku medzi valcami),ktoré ukrýva tento motor ešte pri kúpe? Z tohto hľadiska sa mi zdá rozumnejšie (menej rizikové) uvažovať o 2.generácii,ale to je iba môj laický pocit...:) Z pohľadu Vás,skúsených BMW-čkárov,čo by ste mi odporučili?
Moja druhá otázka sa týka rozdielu v cenách náhradných dielov a servisu medzi BMW a ostatnými "ľudovejšími" značkami automobilov?Je tento rozdiel,ak nejaký vôbec je,veľký?
Poslednou vecou,v ktorej by som rád mal jasno,je zadný pohon. Je potrebné sa ho obávať,pokiaľ s ním nemám skúsenosti?
Za odpovede vopred ďakujem,
Tomáš.