Strana 1 z 2

automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Streda, 10. Februára 2016, 15:32
od local
airbone napísal:
Ked tu tak uz citam o tej "ficurke" ani som neskusal ako to funguje na mojej f25...
Ale spomenul som si na jeden vlastny zazitok z asi 5 rokov dozadu na e60 predlifte. Ponahlam sa rano do prace, potrebujem kupit cigy, pns stanek je hned pri ceste pri mhd zastavke. Zastavim auto, zapnem blikacky, vybehnem von, bezim k stanku, pani dajte mi jedny marlborky... ked vidim ake guli oci, pozeram za seba - auto pokracuje v ceste dalej do prace s blikackami :))))))) reku pani vydrzte kus, hned som naspatek. Utekam jak o zivot a za jazdy otvaram dvere, nastupujem, brzdim, cuvam... :)
Kurva ja vybehol tak rychle von, ze som dal dolu z brzdy nohu a zabudol som zaradit peeecko, s dverami som jebol a auto islo papa.
Takze asi aj kvoli takym ako ja sa robi tato ficurka :) este fajn ze samozamykanie po rozjazde sa neaktivuje pri takej nizkej rychlosti :))))


pekny zazitok :) Ale ked sme pri tom, otazka do plena - poznate nejake auto, s automatickou prevodovkou kde:
1. pri zastaveni na dlhsie ako 1-2 sekundy netreba drzat brzdu na D aby auto stalo, e.g. rozide sa jemnym tuknutim do akceleratora? teda ked clovek pusti brzdu, auto sa samo nerozide?

2. pri radeni z N do D alebo opacne nebolo treba stlacit brzdu? a ma hill-hold pri N?

totiz neskutocne ma vytaca pri jazde v meste nutnost drzania brzdoveho pedala, trebars na semafore. aktivny tempomat vacsinou nepomaha, pretoze nechava velke medzery.

Jedine auto o ktorom viem ze tak fungovalo bola Toyota RAV-4 rocnik 2010 (ale dovezena z Japonska, mal som ju v Afrike), tam to bolo strasne navykove. Neviem ci to bolo by design alebo vylepsenie ale velmi navykove.
Okrem toho to je este na Tesle Model S ale tu nechcem.

Rozmyslam nad novym autom a v podstate je to tak ze automat jazdu v meste zabija, co je dost otravne. viem ze to musi byt kvoli blbcom a bezpecnosti, ale pre mna je tymto automaticka prevodovka nezmysel do mesta a je skoda na nu vyhadzovat peniaze.

Re: automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Streda, 10. Februára 2016, 16:02
od bruno75
neviem, koliko do toho chces / mozes / si ochotny / ... dat, ale ak by si uplne nesetril na vybave, tak napr. v F10 LCI s ACC je to takto:
- jazdim bezne po meste s ACC nastavenym na minimalny odstup, auto si udrzuje odstup o trochu vacsi, nez by som drzal ja, ale zase bezpecnejsi (zase nie taky velky, aby sa mi tam v BA pchali nejaki "umelci"), na semafore zastavi asi 1,5 - 2 m za autom predo mnou, ak sa do 3 sekund premavka pohne, nerobim nic a plynulo sa rozbehnem, ak stojim viac ako 3 s, na rozbeh staci brnknut do tlacitka tempomatu...
- bez zapnuteho ACC mozes pouzit funkciu auto-hold, po zabrzdeni podrzis brzdu cca 2s a potom auto brzdi / stoji samo, na rozbeh sa staci tuknut do plynu...

naco potrebujes u automatu kvedlat s pakou?! nastartujem, zaradim D a idem az dokedy nezastavim a nevypnem motor, ja do N radim velmi zriedkavo, neviem, ci som za posledne 3 mesiace, co mam F10, vobec N zaradil...

EDIT: este som zabudol. ze na non-xDrive modeloch je mozne mat funkciu asistenta jazdy v zapchach, ktory samocinne (bez "pedalovania" :mrgreen: ) zastavi aj rozbehne auto bez ohladu na dlzku statia (samozrejme, pokial nevystupis...) - len neviem preco sa to nedava do aut s xDrive :(

horeopisany pribeh je sice pekny a vesely, ale na sucasnych BMW nerealny..., urcite viem, ze uz na E60 LCI (s "joystickom") a novsich nie je mozne vystupit z auta (otvorit dvere a zaroven mat odopnuty pas) bez toho, aby to AUTOMATICKY zaradilo P... a to dokonca dost tvrdo... auto sa kludne pohlo a automat pri 2-3 km/h natvrdo zaradil P kazdopadne s (po)otvorenymi dverami a odopnutym pasom sa nedalo prejst viac ako 1/4 m

Re: automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Streda, 10. Februára 2016, 16:03
od mexican
Moje aktuálne aj predchádzajúce auto má/malo funkciu auto hold, ktorá pri zastavení vozidla zatiahne parkovaciu brzdu a po ťuknutí do plynového pedálu zase auto samo odbrzdí.

Re: automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Streda, 10. Februára 2016, 16:49
od local
bruno75 napísal:
neviem, koliko do toho chces / mozes / si ochotny / ... dat, ale ak by si uplne nesetril na vybave, tak napr. v F10 LCI s ACC je to takto:
- jazdim bezne po meste s ACC nastavenym na minimalny odstup, auto si udrzuje odstup o trochu vacsi, nez by som drzal ja, ale zase bezpecnejsi (zase nie taky velky, aby sa mi tam v BA pchali nejaki "umelci"), na semafore zastavi asi 1,5 - 2 m za autom predo mnou, ak sa do 3 sekund premavka pohne, nerobim nic a plynulo sa rozbehnem, ak stojim viac ako 3 s, na rozbeh staci brnknut do tlacitka tempomatu...
- bez zapnuteho ACC mozes pouzit funkciu auto-hold, po zabrzdeni podrzis brzdu cca 2s a potom auto brzdi / stoji samo, na rozbeh sa staci tuknut do plynu...

naco potrebujes u automatu kvedlat s pakou?! nastartujem, zaradim D a idem az dokedy nezastavim a nevypnem motor, ja do N radim velmi zriedkavo, neviem, ci som za posledne 3 mesiace, co mam F10, vobec N zaradil...

EDIT: este som zabudol. ze na non-xDrive modeloch je mozne mat funkciu asistenta jazdy v zapchach, ktory samocinne (bez "pedalovania" :mrgreen: ) zastavi aj rozbehne auto bez ohladu na dlzku statia (samozrejme, pokial nevystupis...) - len neviem preco sa to nedava do aut s xDrive :(

horeopisany pribeh je sice pekny a vesely, ale na sucasnych BMW nerealny..., urcite viem, ze uz na E60 LCI (s "joystickom") a novsich nie je mozne vystupit z auta (otvorit dvere a zaroven mat odopnuty pas) bez toho, aby to AUTOMATICKY zaradilo P... a to dokonca dost tvrdo... auto sa kludne pohlo a automat pri 2-3 km/h natvrdo zaradil P kazdopadne s (po)otvorenymi dverami a odopnutym pasom sa nedalo prejst viac ako 1/4 m


Konci mi leasing na firemne auto v Dubaji tak si pozeram nieco nove. Kto tam niekedy jazdil tak vie aka to je sialena otrava. F10 som ani nepozeral a ani sa mi nepaci. traffic jam assistant je fajn ale neriesi ked je clovek na semafore prvy. dik za tip s rucnou brzdou pravdu povediac o tomto som nevedel. uplne elegantne riesenie je ked clovek stoji na D 2 sekundy a pusti nozny pedal brzdy, tak auto drzi brzdy a zhasne brzdove svetla. a odbrzdi ked stlacim akcelerator. nie ze toci lankom rucnej brzdy na kazdom semafore.
mam teraz Nissan Altimu a ta ma noznu brzdu takze takyto auto-hold ma nenapadol.

Ako som sa snazil vysvetlit, co ma otravuje, je statie na noznej brzde na semaforoch a stlacanie vsetkeho mozneho ked clovek chce zaradit D alebo zaparkovat. Pre mna podstatne nech si auto zisti samo ci sa chcem rozist alebo stat alebo ked zaparkujem, tak vypnem motor a auto si samo vyradi do P a zatiahne brzdu. to uz BMW vedia, ale chapem ze je komplikovane nechat sa vlacit po sudoch ked ti n to d zaradi v aute macka alebo zamknute decko, takze clovek musi stlacat 3 veci naraz.

Re: automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Streda, 10. Februára 2016, 17:55
od bruno75
no ved prave preto je N dost zlozite zaradit pri vypnutom motore, resp. ked otvoris dvere - samo to skoci do P...
rovnako ked necham D a vypinam motor zaradi samo P (dokonca pri sport mode aj fyzicky presunie paku doprava), starsie auta s klasickou mechanickou pakou nedovolili otocit klucom , kym nebolo zaradene P, co vsak dnes (pri bezklucovom startovani) je akosi obsolentne...
proste elektronika je urobena blbovzdorne a "filmove" pustenie auta z utesu by sa realizovalo asi dost tazko... :mrgreen:

aby auto samo rozpoznalo cervenu na semafore a zastavilo a potom sa na zelenu rozbehlo, na to si asi este budeme musiet chvilu pockat.... :mrgreen:
ako je realizovany auto-hold (ci to elektronicky "zatiahne" rucnu alebo len zabrzdi normalne cez kotuce) to fakt netusim... myslim, ze skor iba zabrzdi kotucmi a rucnu "zatiahne" az pri vypnuti motora, ale to iba hadam... Chvala totiz celkom nedavno daval video, ze elektronicka rucna je pouzitelna aj na nudzove zastavenie iduceho auta a ze pri jej pouziti funguje aj ABS na vsetky 4 kolesa... dokonca brzdna draha bola o chlp kratsia ako pri normalnom brzdeni :-k

Re: automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Streda, 10. Februára 2016, 18:27
od ROKI49
bruno75 napísal:
starsie auta s klasickou mechanickou pakou nedovolili otocit klucom , kym nebolo zaradene P, co vsak dnes (pri bezklucovom startovani) je akosi obsolentne...


toto nie je tak celkom pravda, klucom otocit ide, ale riadiacka nepusti starter, cize motor nezacne startovat, aj ked je kluc v polohe na startovanie.

Re: automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Streda, 10. Februára 2016, 18:47
od bruno75
ROKI49 napísal:

toto nie je tak celkom pravda, klucom otocit ide, ale riadiacka nepusti starter, cize motor nezacne startovat, aj ked je kluc v polohe na startovanie.


myslel som to opacne, ze nedovoli vypnut motor / vytiahnut kluc, kym nie je zaradene P, ale uz si presne nepamatam ako to je, uz je to davno, co som mal E39...(moje posledne auto s AT, ktore sa startovalo klucom v spinacke) viem len, ze tam to bolo zabezpecene nejako mechanicky...

Re: automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Streda, 10. Februára 2016, 18:48
od ROKI49
Vypnut v Dcku ide v pohode.......

Re: automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Streda, 10. Februára 2016, 19:44
od Peťkooo
na mojej e61 predfacelift nedovoli vytiahnut kluc zo zapalovania ak nemam zaradene P. A ak to necham v N tak pri otvoreni vodicovych dveri to zacne piskat a vypise nieco ako Transmission position P not engaged!

Re: automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Streda, 10. Februára 2016, 20:32
od local
bruno75 napísal:
no ved prave preto je N dost zlozite zaradit pri vypnutom motore, resp. ked otvoris dvere - samo to skoci do P...
rovnako ked necham D a vypinam motor zaradi samo P (dokonca pri sport mode aj fyzicky presunie paku doprava),

Ved hej, to aj pouzivam na mojej E60, zastavim a vypnem motor, malokedy aj zatahujem rucnu, ziadne radenie. ale zaradenie do D clovek musi robit s tym stlacanim brzdy a tlacitka na volici prevodovky, naco? Staci potiahnut volic a auto moze stat aj ked je D mode, kym clovek nestlaci pedal akceleratora. Myslim ze Jaguari a Mercedese co si pamatam je to rovnako, ostatne auta ani velmi neviem, preto sa pytam.

bruno75 napísal:
aby auto samo rozpoznalo cervenu na semafore a zastavilo a potom sa na zelenu rozbehlo, na to si asi este budeme musiet chvilu pockat.... :mrgreen:
ako je realizovany auto-hold (ci to elektronicky "zatiahne" rucnu alebo len zabrzdi normalne cez kotuce) to fakt netusim... myslim, ze skor iba zabrzdi kotucmi a rucnu "zatiahne" az pri vypnuti motora, ale to iba hadam... Chvala totiz celkom nedavno daval video, ze elektronicka rucna je pouzitelna aj na nudzove zastavenie iduceho auta a ze pri jej pouziti funguje aj ABS na vsetky 4 kolesa... dokonca brzdna draha bola o chlp kratsia ako pri normalnom brzdeni :-k


hovoril som len o auto-hold, teda ked zastavim, tak stoji, nie ze clovek musi stat na brzde. To by som v dnesnom "auto-stop motora" povazoval za samozrejme. Od dnesneho auta by som cakal ze ma v ramci dialnice alebo mesta s dobrymi cestami odvezie samo a nie ze budem ako jojo krutit volantom. Zial na slusny autopilot si clovek este bude musiet pockat. Mne osobne je soferovanie uplne ukradnute, najradsej (a zvlast v Dubaji) sedim vzadu ale nie vzdy sa to da.

Re: automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Štvrtok, 11. Februára 2016, 08:11
od mitocross
Myslel som si, ze drviva vacsina automatov ma auto hold. Len pre zaujimavost, u ktorych modelov BMW to chyba?

Re: automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Štvrtok, 11. Februára 2016, 08:42
od bruno75
Myslim, ze u vsetkych, ktore nemaju elektronicku parkovaciu brzdu... Aby sme sa pochopili, auto-hold tu nie je myslene, ze auto nebude cuvat z kopca po uvolneni brzdy, ale ze sa aktivne zabrzdi aj na rovine bez toho, aby bolo treba drzat nohu na brzde.

Re: automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Štvrtok, 11. Februára 2016, 09:10
od sineDko
Najvacsa vyhoda klasickeho automatu ze sa pohodlne rozbehne po odbrzdeni a tu to ludia chcu presne naopak.

Mozes si kupit nejaky fajnovy jednospojkovy automat. Tie sa rozbiehaju az ked pridas. Kazdy jeden. Bud to lacne vozitka alebo nieco typu smg.

Re: automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Štvrtok, 11. Februára 2016, 09:33
od PeqpeK
Autohold rucnou brzdou? To je blbost nie? Tlak v brzdach drzi dsc jednotka

Re: automat bez crawl na volnobehu

Napísané: Štvrtok, 11. Februára 2016, 09:53
od bruno75
PeqpeK napísal:
Autohold rucnou brzdou? To je blbost nie? Tlak v brzdach drzi dsc jednotka


Ved netvrdim, ze sa to robi rucnou brzdou, len ten gombik na auto-hold he pri gombiku "rucnej brzdy" :mrgreen:
a myslim, ze u BMW sa auto-hold (v zmysle opisanom vyssie) zacal pouzivat az so zavedenim elektronickej rucnej brzdy, elektronika sama rozhoduje, kedy natlakuje brzdy a kedy natvrdo "zatiahne" rucnu (prepokladam, ze to nastane az po vypnuti motora) - ale mozno sa mylim... :-k

sineDko napísal:
Najvacsa vyhoda klasickeho automatu ze sa pohodlne rozbehne po odbrzdeni a tu to ludia chcu presne naopak.


Opravim ta, naopak to tu chce len jeden clovek a my mu vysvetlujeme, ze jeho "problem" riesi auto-hold a ACC v kombinacii s traffic-jam asistentom.... mne sa fungovanie AT v BMW naopak velmi paci... :thumbup: :mrgreen: