automat bez crawl na volnobehu
Napísané: Streda, 10. Februára 2016, 15:32
airbone napísal:Ked tu tak uz citam o tej "ficurke" ani som neskusal ako to funguje na mojej f25...
Ale spomenul som si na jeden vlastny zazitok z asi 5 rokov dozadu na e60 predlifte. Ponahlam sa rano do prace, potrebujem kupit cigy, pns stanek je hned pri ceste pri mhd zastavke. Zastavim auto, zapnem blikacky, vybehnem von, bezim k stanku, pani dajte mi jedny marlborky... ked vidim ake guli oci, pozeram za seba - auto pokracuje v ceste dalej do prace s blikackami :))))))) reku pani vydrzte kus, hned som naspatek. Utekam jak o zivot a za jazdy otvaram dvere, nastupujem, brzdim, cuvam... :)
Kurva ja vybehol tak rychle von, ze som dal dolu z brzdy nohu a zabudol som zaradit peeecko, s dverami som jebol a auto islo papa.
Takze asi aj kvoli takym ako ja sa robi tato ficurka :) este fajn ze samozamykanie po rozjazde sa neaktivuje pri takej nizkej rychlosti :))))
pekny zazitok :) Ale ked sme pri tom, otazka do plena - poznate nejake auto, s automatickou prevodovkou kde:
1. pri zastaveni na dlhsie ako 1-2 sekundy netreba drzat brzdu na D aby auto stalo, e.g. rozide sa jemnym tuknutim do akceleratora? teda ked clovek pusti brzdu, auto sa samo nerozide?
2. pri radeni z N do D alebo opacne nebolo treba stlacit brzdu? a ma hill-hold pri N?
totiz neskutocne ma vytaca pri jazde v meste nutnost drzania brzdoveho pedala, trebars na semafore. aktivny tempomat vacsinou nepomaha, pretoze nechava velke medzery.
Jedine auto o ktorom viem ze tak fungovalo bola Toyota RAV-4 rocnik 2010 (ale dovezena z Japonska, mal som ju v Afrike), tam to bolo strasne navykove. Neviem ci to bolo by design alebo vylepsenie ale velmi navykove.
Okrem toho to je este na Tesle Model S ale tu nechcem.
Rozmyslam nad novym autom a v podstate je to tak ze automat jazdu v meste zabija, co je dost otravne. viem ze to musi byt kvoli blbcom a bezpecnosti, ale pre mna je tymto automaticka prevodovka nezmysel do mesta a je skoda na nu vyhadzovat peniaze.