Strana 1 z 1

130i - na co davat pozor? Niekto na obhliadku Orava?

Napísané: Piatok, 30. Októbra 2015, 12:05
od pouk69
Caute, idem pozriet jednu 130i manual, rok 2006. Viete mi pls poradit, co by som mal specialne pri tomto modeli skontrolovat?
Prezrel som na internetoch buyers guide-y k tomuto modelu, zaujima ma, na co konkretne okrem bezne pozeranych veci sa mam sustredit.
Ak tu je pripadne niekto, kto by bol ochotny to so mnou ceknut (lokalita Orava, dat to na diagnostiku a pod.), daj pls info do spravy, dohodneme sa.
Ako je na tom tento motor N52 so spotrebou oleja? Udajne si nieco cucne (a nie je tam odmerka, za co ich uznavam), ale kolko je este "v norme"? (pokial to je liter na 10 000km, tak to je uplne v pohode imho)
diky

Re: 130i - na co davat pozor?

Napísané: Piatok, 30. Októbra 2015, 17:27
od Bengalll
Je tam napr. elektricka vodna pumpa, ktora sa lubi pokazit a potom hned 500€ fuč. Určite treba pred kupou ist na origo.diagnostiku, lebo n52 je uz dost preelektrizovany :-k

Kamošovi co ma n52 zerie cca. Liter oleja na cca. 10000km. Ale to je vzdy ine zalezi na konkretnom kuse, zhodou nahod aj jemu sa ta vodna pumpa porúčala :(

Ale je to benzinova 6 hrncova atmosfera, co je podla mna good voľba :thumbup:

Re: 130i - na co davat pozor?

Napísané: Piatok, 30. Októbra 2015, 18:23
od flegmatik_9
vodne pumpy su celkovo slabym ´miestom týchto aut ale kym neodide tak sa to ani neda diagnostikovat . a s tymy 500 eurami ste to celkom prehnali ak tam nieje zahrnuty odtah cez pol slovenska :-)

Re: 130i - na co davat pozor? Niekto na obhliadku Orava?

Napísané: Piatok, 30. Októbra 2015, 18:36
od pouk69
Diky pani.
Ta vodna pumpa dava o sebe pred koncom nejako vediet? Alebo ani nie?

Re: 130i - na co davat pozor? Niekto na obhliadku Orava?

Napísané: Piatok, 30. Októbra 2015, 20:40
od Bengalll
Tu vodnú pumpu ked je vadna vyhodi aj diagnostika....

Re: 130i - na co davat pozor? Niekto na obhliadku Orava?

Napísané: Piatok, 30. Októbra 2015, 20:45
od pouk69
Zisiel by sa mi niekto, kto by mi to zdiagnostikoval (zajtra). Nevies nahodou o niekom?
diky

Bengalll napísal:
Tu vodnú pumpu ked je vadna vyhodi aj diagnostika....

Re: 130i - na co davat pozor? Niekto na obhliadku Orava?

Napísané: Piatok, 30. Októbra 2015, 21:35
od Bengalll
Skús sa spýtať člena PetoK...

Re: 130i - na co davat pozor? Niekto na obhliadku Orava?

Napísané: Piatok, 6. Novembra 2015, 08:59
od tomasST
pouk69 napísal:
Caute, idem pozriet jednu 130i manual, rok 2006. Viete mi pls poradit, co by som mal specialne pri tomto modeli skontrolovat?
Prezrel som na internetoch buyers guide-y k tomuto modelu, zaujima ma, na co konkretne okrem bezne pozeranych veci sa mam sustredit.
Ak tu je pripadne niekto, kto by bol ochotny to so mnou ceknut (lokalita Orava, dat to na diagnostiku a pod.), daj pls info do spravy, dohodneme sa.
Ako je na tom tento motor N52 so spotrebou oleja? Udajne si nieco cucne (a nie je tam odmerka, za co ich uznavam), ale kolko je este "v norme"? (pokial to je liter na 10 000km, tak to je uplne v pohode imho)
diky


130i je podľa mojích skúseností celkom bezproblémové auto. Na mojej mám momentálne najazdené niečo málo cez 150 000 km (20 000 ked som ju kúpil)a zatiaľ som nemal žiadny vážny problém a to s ňou jazdím denne po celom SVK aj zahraničí. Vodná pumpa aspoň u mňa problémom do dnešného dňa nebola. Možno jediný taký bežný problém, ktorý som mal aj ja s autom a podobne aj niekoľko mojích známych so 130i bol zotrvák, ktorý jednoducho okolo 100 000 odišiel. Potom drobnosti s elektronikou ako sa mi zdá, že K.O. nejaký pamäťový modul k el. sedačkám s pamäťou a riadiaca jednotka od park. senzorov, ale inak nič. Iba meníš pravidelne olej (odporúčam tak kažých 15 000 km, ak ho plánuješ občas aj vytáčať), filtre, brzdy a iný spotrebný materiál.. Udávaná spotreba oleja okolo tých 9-12 000 km je pri vyššiom nájazde reálna. Ale nie je to nič tragické. Ak by sa začala blížiť k 1 litru na takých 3000 km odporúčam skontrolovať myslím si, že tesnenie na odvetrávaní klukovej skrine, ktoré ho prepúštalo u mňa, po výmene bolo všetko O.K. K tej spotrebe ešte.., všimol som si ,že ak ho držím dlhšie pri dlhých cestách na tempomate pri vyšších rýchlostiach okolo 180-200, tak si niečo vypýta ale inak je to ako som písal O.K.

Ak si chceš ušetriť zbytočné výdavky po kúpe, skontroluej ešte hluk od zadných kolies, ak bývalý majiteľ rád jazdil agresívne a bokom, môžu byť hotové zadné ložiská, ktoré niesú uplne lacné na výmenu.

Re: 130i - na co davat pozor? Niekto na obhliadku Orava?

Napísané: Piatok, 6. Novembra 2015, 09:26
od pouk69
Cau, diky, nakoniec som ho zobral, tak sa tesim a som plny ocakavania :thumbup:

Ked uz spominas ten olej - aky tam davas? Chcel by som vyskusat Shell, alebo Mobil, pripadne Millers.

diky

tomasST napísal:

130i je podľa mojích skúseností celkom bezproblémové auto. Na mojej mám momentálne najazdené niečo málo cez 150 000 km (20 000 ked som ju kúpil)a zatiaľ som nemal žiadny vážny problém a to s ňou jazdím denne po celom SVK aj zahraničí. Vodná pumpa aspoň u mňa problémom do dnešného dňa nebola. Možno jediný taký bežný problém, ktorý som mal aj ja s autom a podobne aj niekoľko mojích známych so 130i bol zotrvák, ktorý jednoducho okolo 100 000 odišiel. Potom drobnosti s elektronikou ako sa mi zdá, že K.O. nejaký pamäťový modul k el. sedačkám s pamäťou a riadiaca jednotka od park. senzorov, ale inak nič. Iba meníš pravidelne olej (odporúčam tak kažých 15 000 km, ak ho plánuješ občas aj vytáčať), filtre, brzdy a iný spotrebný materiál.. Udávaná spotreba oleja okolo tých 9-12 000 km je pri vyššiom nájazde reálna. Ale nie je to nič tragické. Ak by sa začala blížiť k 1 litru na takých 3000 km odporúčam skontrolovať myslím si, že tesnenie na odvetrávaní klukovej skrine, ktoré ho prepúštalo u mňa, po výmene bolo všetko O.K. K tej spotrebe ešte.., všimol som si ,že ak ho držím dlhšie pri dlhých cestách na tempomate pri vyšších rýchlostiach okolo 180-200, tak si niečo vypýta ale inak je to ako som písal O.K.

Ak si chceš ušetriť zbytočné výdavky po kúpe, skontroluej ešte hluk od zadných kolies, ak bývalý majiteľ rád jazdil agresívne a bokom, môžu byť hotové zadné ložiská, ktoré niesú uplne lacné na výmenu.