Strana 1 z 5

..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2014, 12:08
od hessy
Dovolim si zalozit tuto temu. Myslim si,ze vsetkych co mame 530d a hlavne 142kw verziu z automatom, to zaujima kedze kazdy pise ze to rozhodne necipovat najma kvoli francuzko americkemu automatu GM ktory vraj znesie len 400nm aj napriek tomu ze vo facelifte ma motor 410nm.
Napisem sem 4 roky pouzivania 530d v automate 142kw. V aute je uz niekolko rokov ac schnitzer riadiacka respektive nejaky powerbox od acs ako sa vcera zistilo. Udavane hodnoty su 238ps a 480nm. Prevodovka radi absolutne bez zavahania alebo jedineho problemu. Pred 3rokmy bol meneni pre istotu hydromenic a aj po 3rokoch stale ziaden problem (klop klop) z prevodovkou nieje. Pokial sa dodrzi predpisany interval vymeny oleja v prevodovke a nerobi jej clovek vyslovene zle nevidim v uprave rj ziaden problem ako hovorim auto mame 3roky a ziaden problem okrem klasickych m57 chorob ziaden problem.
Takze kazdy kto si to chce dat nacipovat alebo riadiacku od renomovaneho vyrobcu nevidim ziaden problem ani v zivotnosti prevodovky respektive za tie 3roky a cca 240-245ps alebo kolko ta pajta realne ma kedze je upraveny aj vyfuk ziaden realny problem za 50t km nenastal.
Ak ma niekto nieco k veci prosim piste to sem nech je to po kope a raz a navzdy vyriesene O:)

Re: ..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2014, 12:33
od TT-SIMIK
Tych motorov u touto prevodovkou sme nacipovali tiez viac kusov a chodia doteraz.....Tieto automaty kapu na olejove cerpadlo,takze nikto nikdy nevie kedy mu skape....

Re: ..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2014, 18:08
od hessy
Osobne si myslim ze je to len o tom ako sa clovek k tej prevodovke sprava... a este ako to servisuje si ja osobne myslim

Re: ..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2014, 21:51
od Lewelboss
...tak tak.

Mal som tu niekolko GM ktore bez problemov idu a naopak niekolko slavnejsich ZF (napr aj 535d) ktorym hned po (povedme miernom) navyseni zacalo :-({|=

Ine je to s prenesenim vykonu na kolesa..

Re: ..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Pondelok, 17. Novembra 2014, 23:30
od lubomt
Ono tie GM drzia podla nalady. Nove odchadzali niekedy aj po 60.000km. Ale pravda je, ze po oprave nikdy ziadna neodisla. Tie nove diely , ktore davame pri oprave, su asi pevnejsie. Ani po ciptuningu ziadny problem. Praveze cerpadla tak neodchadzaju, tie su držiaky,ale koše a hriadele

Re: ..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Utorok, 18. Novembra 2014, 12:33
od Rottwa
Ten vykon a krutiaci moment mas zmerany na brzde ? Zaujimava bude hodnota vykonu na koleso :wink:

Re: ..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Utorok, 18. Novembra 2014, 17:38
od hessy
hodnota na kolese bude dost biedna si myslim len kvôli tomu áutomatu.. :roll: vykon zmerani nieje su to len hodnoty co som vycital na internete podla acs cisla a nieco hodi aj ten vyfuk. Na brzdu pojde az pojdem chipnut sj svoje :roll: Mal som strach to dat cipnut kvôli tomu automatu

Re: ..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Utorok, 18. Novembra 2014, 18:50
od Hugino
Keď už chceš riešiť výkon, do budúcna by som riešil väčšie turbo. Dávnejšie som sa viezol na Maťovom touringu a to auto išlo neskutočne (neviem čo všetko tam má porobené, ale turbo tam má z E60) Momentálne to má ešte viac poladené a dúfam ,že sa ešte budem môcť previesť ;)

Re: ..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Utorok, 18. Novembra 2014, 19:47
od lubomt
Hugino - výkon motora sa nerobí len turbom. Vzdy je to o peniazoch , kolko chce dotycny do uprav inveatovat. Zacina sa cipom, ak chce niekto spolahlivy vyssi vykon, tak bud sa upraví len vnutro turbiny zmenou uhlu lopatiek alebo vycsou turbínou, no strati sa tah v nizkych otackach. Potom uz treba vylepsit chladenie stlaceneho vzduchu bud nejakym vacsim chladicom darcu alebo chladicom (intercooler) urobenym na zakazku. Pri este vyssom vykone uz nestiha zas hrubka vyfuku odvadzt spaliny a dava sa vyfuk na objednavku, popr.ak sadne, z vykonnejsieho motora. Tam uz zase je eate moznost dat vstrekovacie cerpadlo na objednavku. Vzdy k danym castiam sa upravuje soft.
Ono tym, ze sa tam len "naleje" nejaky soft nemusis ziskat pisane kone, pretoze nevies, ci deklarovane zakladne kone motor naozaj ma. Ale k veci.
Strata vykonu na automate moze cinit az 20%, bohuzial. Zalezi aky automat...

Re: ..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Utorok, 18. Novembra 2014, 20:33
od jararak
hugo - myslis strieborny tour ducktape-paska tuning?

gt 2556 u 530d e39 nevytiahne nic z toho motora, je nutne ine turbo ak clovek s tym motom nieco chce.

Re: ..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Utorok, 18. Novembra 2014, 20:36
od Hugino
Neboj sa, nejsom Ferko z hornej dolnej, ktorý si myslí že veľké turbo je všetko ;)
Samozrejme, že treba väčší intercooler, lepšie vstreky, ladenie softu atď....ako som písal, neviem čo tam všetko má momentálne porobené....ale aj len to turbo urobilo dosť
presne jaro trafils ;)

Re: ..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Utorok, 18. Novembra 2014, 20:41
od hessy
Tak mne osobne staci aj tych 142kw nejako sa na nedostatok vykonu nestazujem :-" popravde to bude len custom vyfuk, d10 intercooler alebo z e60 a cip a mam hotovo :^o

Re: ..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Streda, 19. Novembra 2014, 20:44
od Martin46
lubomt - na kolko percent vidis stratu vykonu pri automate ZF 5HP e39 530i - lebo sa mi to zdá dosť mŕtve hlavne oproti predchádzajúcemu auto (chlapi co mi montovali LPG boli vyškerený ze motor ide podla diagnostiky ako nový, tak tým to asi nebude)

Re: ..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Streda, 19. Novembra 2014, 22:13
od Rottwa
Skocim mu do reci: typicka strata pri manualnom powertraine a robotizovanych prevodovkach je od 15-18%, pri automatoch 18 az 22%.

Re: ..:::::chiptuning::::::... e39 530d a GM automat

Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2014, 00:16
od lubomt
Ja stale povazujem tie robotizovane za sr.... Zvacsa lacnejsie auta, ked sa vysype, tak pomaly sa neoplati robit, lebo dosiahne cenu auta. Teraz tam mame taky vytvor, nedalo sa zaradit R, dopredu problem, odisla RJ v prevodovke za 2,500e.
Ale k veci. 5HP19 alebo 24 co mas ty (davali sa aj aj) ma stratu okolo 20%, uz presne nepamatam, ucili ma to davno. Preto sa Ti zda, ze ide auto slabsie. A to bud rad, ze nemas xd, lebo by to bolo este o trochu horsie.