Strana 1 z 2

E39 - 530d - Cierny dym, slaby vykon, kolisave otacky...

Napísané: Pondelok, 15. Septembra 2008, 10:04
od RomanC
Cauko

Nemohol by mi niekto poradit co sa deje s mojim 530d ?
Pri akceleracii ,to je jedno ci tvrdej alebo miernej , niekedy dokonca aj pri stabilnej rychlosti vychadza z vyfuku husty cierny dym. Motor stratil okolo 30% z vykonu a k tomu pri plynulej akceleracii citim ako auto zrychluje dost trhavo ,ako keby som uvolnoval plynovy pedal.Vsetky tie problemy zacali naraz , Isiel som zo sluzobky (asi 1000km) auto islo ako hodinky, vecer som auto zaparkoval a rano to vsetko zacalo...
za pomoc do predu dakujem

Napísané: Pondelok, 15. Septembra 2008, 10:14
od wakkee
dymenie a stratu vykonu moze sposobovat turbo cez ktore sa tlaci olej. BTW ked si presiel tu 1000km streku nechal si turbo vychladit aspon chvilu alebo hned vypol? :)

Napísané: Pondelok, 15. Septembra 2008, 11:38
od airbone
TO vyzera na vahu vzduchu. Skus odpojit vahu a pojazdit, ako sa to bude spravat. Ak je vaha ok, tak potom chod po tom turbe. Nevydava to nijake divne zvuky? (Hlavne v otackach) Najlepsie by bolo skusit LIVE data cez CARSOFT, mrknut sa na nominalne hodnoty plniaceho tlaku a namerane hodnoty, to iste pre vahu. Tak isto precitat pamat zavad DDE.

Posledna moznost by boli vstrekovace, to vsak by sa asi neprejavilo naraz, ale postupne.

luky

Napísané: Pondelok, 15. Septembra 2008, 11:42
od luky2208
tažko povedať v tejto chvýly ak je to fakt len čierny dym mohlo by to byť ovladanie turba alebo neaky snímač plniaceho tlaku.ale môže to byť aj upchaty palyvový fylter.možno by pomohlo napojiť to na comp.a určite budeš vedieť viac ak to nenapýše ziadnu závadu budeš aspon vedieť že je to mechanická závada :roll: :roll:

Napísané: Pondelok, 15. Septembra 2008, 12:48
od Diablo
čierny dym znamená prebytok paliva. Čo môže spôsobyť netesnosť hadíc stlačeného vzduchu, alebo odchádzajúca tryska a kludne aj tá váha vzduchu.
Pokial by išlo turbo do riti, tak by to dymilo na bielo-sivo-modro.

Napísané: Pondelok, 15. Septembra 2008, 18:42
od mathesss
Diablo napísal:
čierny dym znamená prebytok paliva. Čo môže spôsobyť netesnosť hadíc stlačeného vzduchu, alebo odchádzajúca tryska a kludne aj tá váha vzduchu.
Pokial by išlo turbo do riti, tak by to dymilo na bielo-sivo-modro.


tak taaak.. a to by bola iná dymovnica

luky

Napísané: Pondelok, 15. Septembra 2008, 19:42
od luky2208
ale to by mu už bralo olej a to nespomýnal. ale Diablo má pravdu vela paliva a malo vzduchu.PS:kamoš mal prasknutu hadicu od turba k intercooleru a vôbec o tom nevedel jazdil tak len mu to dymylo.Ja bi som to napichol a pozrel kolko to ozaj tlači. :wink:

Napísané: Utorok, 16. Septembra 2008, 18:50
od RomanC
wakkee napísal:
dymenie a stratu vykonu moze sposobovat turbo cez ktore sa tlaci olej. BTW ked si presiel tu 1000km streku nechal si turbo vychladit aspon chvilu alebo hned vypol? :)


Stale som pred vypnutim motora pockal okolo pol minuty a viac. Ja len dufam, ze to nebude to turbo ...

Re: luky

Napísané: Utorok, 16. Septembra 2008, 18:54
od RomanC
luky2208 napísal:
ale to by mu už bralo olej a to nespomýnal. ale Diablo má pravdu vela paliva a malo vzduchu.PS:kamoš mal prasknutu hadicu od turba k intercooleru a vôbec o tom nevedel jazdil tak len mu to dymylo.Ja bi som to napichol a pozrel kolko to ozaj tlači. :wink:


Olej sa drzi na tej istej urovni , tiez som si myslel , ze to musi byt nieco so vzduchom, alebo som si to radsej nahovaral . Je to lacnejsie zrobit ako turbo

Napísané: Utorok, 16. Septembra 2008, 19:07
od RomanC
airbone napísal:
TO vyzera na vahu vzduchu. Skus odpojit vahu a pojazdit, ako sa to bude spravat. Ak je vaha ok, tak potom chod po tom turbe. Nevydava to nijake divne zvuky? (Hlavne v otackach) Najlepsie by bolo skusit LIVE data cez CARSOFT, mrknut sa na nominalne hodnoty plniaceho tlaku a namerane hodnoty, to iste pre vahu. Tak isto precitat pamat zavad DDE.

Posledna moznost by boli vstrekovace, to vsak by sa asi neprejavilo naraz, ale postupne.



Mozno vyzniem trocha amtersky ,ale co je to ta vaha vzduchu ? alebo kde ju mozem najst ? je to MAF- Air Flow Mass sensor ? Da sa to opravit , vycistit alebo len vymenit ?

Napísané: Streda, 17. Septembra 2008, 05:46
od Gary
no ja som mal podobny problem a bolo to prasknuté gumené koleno od turba do sania

Napísané: Streda, 17. Septembra 2008, 07:59
od GOOSE
Gary napísal:
no ja som mal podobny problem a bolo to prasknuté gumené koleno od turba do sania


Jojo toto iste som mal ja. Dym ako z komina, nizky vykon, kolisani otacok pri pridavani a bola to prasknuta hadica.

Bol to Ford.

Napísané: Streda, 17. Septembra 2008, 08:18
od pysta
Vaha je easy (ano, je to MAF), staci bud odpojit (pri com ale ostane zapisana chyba v pamäti zavad) alebo si pajcat dobru a prehodit. Vizualna kontrola hadic od turba je tiez zakladnym krokom, moze byt zletene alebo prasknute koleno, prerazeny IC - pri vsetkych tychto veciach ale pocut citelne hlasnejsie turbinu, ktora kolisavo piska kedze elektronika sa riadenim lopatiek pokusa dohnat chybajuci tlak.
Inac klasicky navod - diagnostika, alebo niekto kto tomu rozumie, moze to byt od railsenzoru po trysku vselico. Najlepsie kombinacia ;)

Napísané: Štvrtok, 13. Novembra 2008, 13:56
od sese
priatelu kedy si menil naftovi filter,

Napísané: Štvrtok, 8. Januára 2009, 20:20
od RomanC
Gary napísal:
no ja som mal podobny problem a bolo to prasknuté gumené koleno od turba do sania


presne ten isty problem som mal aj ja , vymena hadic moj problem vyrieslia