... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
RomanC
Autor témy
Príspevky: 89
Registrovaný: 9.10.2007
Auto: E39 530dA touring
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

E39 - 530d - Cierny dym, slaby vykon, kolisave otacky...

Pondelok, 15. Septembra 2008, 10:04

Cauko

Nemohol by mi niekto poradit co sa deje s mojim 530d ?
Pri akceleracii ,to je jedno ci tvrdej alebo miernej , niekedy dokonca aj pri stabilnej rychlosti vychadza z vyfuku husty cierny dym. Motor stratil okolo 30% z vykonu a k tomu pri plynulej akceleracii citim ako auto zrychluje dost trhavo ,ako keby som uvolnoval plynovy pedal.Vsetky tie problemy zacali naraz , Isiel som zo sluzobky (asi 1000km) auto islo ako hodinky, vecer som auto zaparkoval a rano to vsetko zacalo...
za pomoc do predu dakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
wakkee
Príspevky: 44
Registrovaný: 28.11.2007
Bydlisko: BA

Pondelok, 15. Septembra 2008, 10:14

dymenie a stratu vykonu moze sposobovat turbo cez ktore sa tlaci olej. BTW ked si presiel tu 1000km streku nechal si turbo vychladit aspon chvilu alebo hned vypol? :)
Speed's just a question of money. How fast can you go?
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Pondelok, 15. Septembra 2008, 11:38

TO vyzera na vahu vzduchu. Skus odpojit vahu a pojazdit, ako sa to bude spravat. Ak je vaha ok, tak potom chod po tom turbe. Nevydava to nijake divne zvuky? (Hlavne v otackach) Najlepsie by bolo skusit LIVE data cez CARSOFT, mrknut sa na nominalne hodnoty plniaceho tlaku a namerane hodnoty, to iste pre vahu. Tak isto precitat pamat zavad DDE.

Posledna moznost by boli vstrekovace, to vsak by sa asi neprejavilo naraz, ale postupne.
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

luky

Pondelok, 15. Septembra 2008, 11:42

tažko povedať v tejto chvýly ak je to fakt len čierny dym mohlo by to byť ovladanie turba alebo neaky snímač plniaceho tlaku.ale môže to byť aj upchaty palyvový fylter.možno by pomohlo napojiť to na comp.a určite budeš vedieť viac ak to nenapýše ziadnu závadu budeš aspon vedieť že je to mechanická závada :roll: :roll:
 
Užívateľov profilový obrázok
Diablo
Príspevky: 2405
Registrovaný: 3.8.2006
Bydlisko: Ružomberok

Pondelok, 15. Septembra 2008, 12:48

čierny dym znamená prebytok paliva. Čo môže spôsobyť netesnosť hadíc stlačeného vzduchu, alebo odchádzajúca tryska a kludne aj tá váha vzduchu.
Pokial by išlo turbo do riti, tak by to dymilo na bielo-sivo-modro.
ola ola emtroáááá
 
Užívateľov profilový obrázok
mathesss
Príspevky: 488
Registrovaný: 21.4.2008
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Pondelok, 15. Septembra 2008, 18:42

Diablo napísal:
čierny dym znamená prebytok paliva. Čo môže spôsobyť netesnosť hadíc stlačeného vzduchu, alebo odchádzajúca tryska a kludne aj tá váha vzduchu.
Pokial by išlo turbo do riti, tak by to dymilo na bielo-sivo-modro.


tak taaak.. a to by bola iná dymovnica
BMW F01 730xd
EX.:BMW E65 730d
EX.:BMW E39 528i
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

luky

Pondelok, 15. Septembra 2008, 19:42

ale to by mu už bralo olej a to nespomýnal. ale Diablo má pravdu vela paliva a malo vzduchu.PS:kamoš mal prasknutu hadicu od turba k intercooleru a vôbec o tom nevedel jazdil tak len mu to dymylo.Ja bi som to napichol a pozrel kolko to ozaj tlači. :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
RomanC
Autor témy
Príspevky: 89
Registrovaný: 9.10.2007
Auto: E39 530dA touring
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Utorok, 16. Septembra 2008, 18:50

wakkee napísal:
dymenie a stratu vykonu moze sposobovat turbo cez ktore sa tlaci olej. BTW ked si presiel tu 1000km streku nechal si turbo vychladit aspon chvilu alebo hned vypol? :)


Stale som pred vypnutim motora pockal okolo pol minuty a viac. Ja len dufam, ze to nebude to turbo ...
 
Užívateľov profilový obrázok
RomanC
Autor témy
Príspevky: 89
Registrovaný: 9.10.2007
Auto: E39 530dA touring
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: luky

Utorok, 16. Septembra 2008, 18:54

luky2208 napísal:
ale to by mu už bralo olej a to nespomýnal. ale Diablo má pravdu vela paliva a malo vzduchu.PS:kamoš mal prasknutu hadicu od turba k intercooleru a vôbec o tom nevedel jazdil tak len mu to dymylo.Ja bi som to napichol a pozrel kolko to ozaj tlači. :wink:


Olej sa drzi na tej istej urovni , tiez som si myslel , ze to musi byt nieco so vzduchom, alebo som si to radsej nahovaral . Je to lacnejsie zrobit ako turbo
 
Užívateľov profilový obrázok
RomanC
Autor témy
Príspevky: 89
Registrovaný: 9.10.2007
Auto: E39 530dA touring
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Utorok, 16. Septembra 2008, 19:07

airbone napísal:
TO vyzera na vahu vzduchu. Skus odpojit vahu a pojazdit, ako sa to bude spravat. Ak je vaha ok, tak potom chod po tom turbe. Nevydava to nijake divne zvuky? (Hlavne v otackach) Najlepsie by bolo skusit LIVE data cez CARSOFT, mrknut sa na nominalne hodnoty plniaceho tlaku a namerane hodnoty, to iste pre vahu. Tak isto precitat pamat zavad DDE.

Posledna moznost by boli vstrekovace, to vsak by sa asi neprejavilo naraz, ale postupne.



Mozno vyzniem trocha amtersky ,ale co je to ta vaha vzduchu ? alebo kde ju mozem najst ? je to MAF- Air Flow Mass sensor ? Da sa to opravit , vycistit alebo len vymenit ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Gary
Príspevky: 70
Registrovaný: 6.5.2008
Bydlisko: martin

Streda, 17. Septembra 2008, 05:46

no ja som mal podobny problem a bolo to prasknuté gumené koleno od turba do sania
 
Užívateľov profilový obrázok
GOOSE
Príspevky: 3255
Registrovaný: 15.8.2007
Auto: BMW E34 525i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wilson's city

Streda, 17. Septembra 2008, 07:59

Gary napísal:
no ja som mal podobny problem a bolo to prasknuté gumené koleno od turba do sania


Jojo toto iste som mal ja. Dym ako z komina, nizky vykon, kolisani otacok pri pridavani a bola to prasknuta hadica.

Bol to Ford.
BMW E34 M5 / BMW E34 525i / E36 316i coupe / Ex: BMW E34 535i, E39 2,8i individual, E36 318i, E30 318i
 
Užívateľov profilový obrázok
pysta
Príspevky: 150
Registrovaný: 12.8.2006

Streda, 17. Septembra 2008, 08:18

Vaha je easy (ano, je to MAF), staci bud odpojit (pri com ale ostane zapisana chyba v pamäti zavad) alebo si pajcat dobru a prehodit. Vizualna kontrola hadic od turba je tiez zakladnym krokom, moze byt zletene alebo prasknute koleno, prerazeny IC - pri vsetkych tychto veciach ale pocut citelne hlasnejsie turbinu, ktora kolisavo piska kedze elektronika sa riadenim lopatiek pokusa dohnat chybajuci tlak.
Inac klasicky navod - diagnostika, alebo niekto kto tomu rozumie, moze to byt od railsenzoru po trysku vselico. Najlepsie kombinacia ;)
 
sese
Príspevky: 2
Registrovaný: 2.11.2008
Bydlisko: Bratislava

Štvrtok, 13. Novembra 2008, 13:56

priatelu kedy si menil naftovi filter,
E39 530d Touring
 
Užívateľov profilový obrázok
RomanC
Autor témy
Príspevky: 89
Registrovaný: 9.10.2007
Auto: E39 530dA touring
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Štvrtok, 8. Januára 2009, 20:20

Gary napísal:
no ja som mal podobny problem a bolo to prasknuté gumené koleno od turba do sania


presne ten isty problem som mal aj ja , vymena hadic moj problem vyrieslia

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných