Tak podarilo sa mi nast nejake prispevky kde sa o tom zmienil ale samostatnu temu sa mi nejak nepodarilo najst.
Citujem uzivatela "all" z bmwklub.cz
u dieslu je to jednoduché ....
převodovku třeba z e46 150kw 6kvalt
vyměnit spojku, dvouhmotu
zkrátit kardan
upravit tahlo řazení
Podla mna by sa mala dat puzit aj prevodovka z E60-ky oproti E46-ke ma trosku iny pomer pre spiatocku a 6 stupen.
Predpokladam ze obal je ten isty ale kedze som ich nevidel vedla je to len spekulacia.
Nejake udaje co sa mi podarilo najst ohladom prevodovych pomerov:
stranka:
cars-data.com.
E39 525d 120KW a 530d 142KW 5 kvalt
1th gear ratio: 5,24:1
2th gear ratio: 2,92:1
3th gear ratio: 1,82:1
4th gear ratio: 1,27:1
5th gear ratio: 1,00:1
Reverse gear ratio: 4,72:1
Final drive: 2,35:1
RPM at 120 km/h (theoretical): 2.200 rpm
E46 330d 150KW 6 kvlat
1th gear ratio: 5,08:1
2th gear ratio: 2,80:1
3th gear ratio: 1,78:1
4th gear ratio: 1,26:1
5th gear ratio: 1,00:1
6th gear ratio: 0,83:1
Reverse gear ratio: 4,72:1
Final drive: 2,47:1
RPM at 120 km/h (theoretical): 2.050 rpm
E60 530d 170KW
1th gear ratio: 5,08:1
2th gear ratio: 2,80:1
3th gear ratio: 1,78:1
4th gear ratio: 1,26:1
5th gear ratio: 1,00:1
6th gear ratio: 0,84:1
Reverse gear ratio: 4,64:1
Final drive: 2,47:1
RPM at 120 km/h (theoretical): 2.000 rpm
Z toho vypliva ze ak by som osadil ten 6 kvalt tak by som ziskal o dost dlhsie prevody kedze diferak v E39-ke je dlhsi takze bez chipu by sa to urcite nezaobislo kedze uz teraz to ide od 150 Km/h relativne pomaly.
Takze zhnutie je nasledovne.
Zatial sa mi to neoplati riesit, v jari som vymenil zotrvak aj spojkovu sadu takze druhu kupovat urcite nebudem, dalej treba este skratit kardan a dopasovat tycku radenia.
Su to upravy na ktore bohuzial nemam priestor ani cas a treba mi aj tak najprv poriesit hrzu a to zaberie samo o sebe dost casu a tolko dovolenky uz toho roku nemam takze dokonca aj to sa presuva na jar.

Skoda, keby to bolo plug&play tak nevaham a menim pri najblizsej prilezitosti, no takto mozno niekedy v buducnosti.....
// edit
Pridam este link na kalkulator prevodov aj prevodnik z mil na kilometre kedze kalkulator je americky.
Pri 4500 rpm na siestom stupni to vychadza na 275 Km/h, celkom pekna maximalka, len na to urcite chyba vykon....
A bruzdat 150 Km/h pri 2500 otackach by sa mi tiez pacilo kedze teraz to je 3000.
http://ultimategto.com/art29.htm
http://calculator-converter.com/converter_mph_per_miles-hour_to_km-hour_calculator.php