Strana 1 z 2
Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998 VYRIESENE
Napísané: Streda, 11. Júna 2014, 20:55
od hewit
Zdravim. Prosim o radu ohladom syčania v oblasti oznacenej na obrazkoch (podla mna slo sycanie spopod tej velkej matice cez tesnenie ale nie som si isty, popripade mohlo ist s tej malej dierky pri tej velkej matici). Presne sa mi to stalo takto : studeny motor, nastartoval som auto ,zapol klimu a nehal bezat na volnobehu cca 10-15 min. Potom mi zacalo nieco sycat (olej to nebol, chut to nemalo ziadnu a vyparovalo sa to ako voda a sycanie bolo dost hlasne) tak som motor vypol a asi 1-2min po vypnuti motora sycanie prestalo. Potom som auto nastartoval a nehal bezat, popridaval som mu no uz sa to nezopakovalo. Presiel som s nim asi 5km trochu vytocil iba cca 500m a potom normalne dojazdil 4,5km aby sa prirodzene ochladilo. Na prasknutu hlavu ani tesnenia to nevyzera, vodu nevyvara, dym nie je ziadny z vyfuku, otacky su neustale take ake maju byt, auto taha tak ako ma, proste vsetko sa sprava tak ako ma az na jednu vec ktora sa mi stala jeden den predtym: mal som zohriaty motor na klasicku teplotu a pocas jazdy mi teplota klesla na nulu, po vypnuti a zapnuti motora teplota nabehla naspat na normal-auto sa spravalo uplne normalne. Dakujem vam strasne moc za odpovede

.



Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998
Napísané: Štvrtok, 12. Júna 2014, 07:08
od elegant047
Ta velka matica to nebude, v nej je struna co tlaci na rozvodovu retaz, takze odtial by ti tiekol olej. Z oznacenych miest sa mi nezda ze by ti unikala para. Hadice od klimy vypadaju dost presne zaprskano, z fotiek nevidim odkial sa ti tam to zobralo.
Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998
Napísané: Štvrtok, 12. Júna 2014, 07:32
od EBOLA
ale zvody su dake mokre... neuniklo ti chladivo z kompresora klimy? ak ti nefunguje ventilator klimy mohlo zdvihnut tlak v systeme a pretlakovy ventil vypustit aby ti nepotrhalo hadice. aj ked nevyzera, ze to je zlta kvapalina. pre istotu by som si dal skontrolovat objem naplne.
Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998
Napísané: Štvrtok, 12. Júna 2014, 12:27
od hewit
Mohlo by to byt tou klimou ze sa iba odvzdusnila pretoze nedavno ju plnili a ak dali moc naplne tak je mozne ze bol vysoky tlak. No nezda sa mi ze by som mal ventilator na klimu alebo ho nevidim? pretoze vetrak je pred motorom iba jeden, klima ma iba chladic ci sa mylim? Dakujem za odpovede doterajsie dost ma ukludnili

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998
Napísané: Štvrtok, 12. Júna 2014, 12:56
od ViktorDDD
jedna vrtula je medzi motorom a chladičmi (tú vidíš keď otvoríš kapotu) tá je poháňaná priamo od motora, nazýva sa viscovrtula
druhá klimavrtula je elektrická a tá je pred chladičmi, vidno ju keď sa pozrieš zpredu na auto tak je hneď za maskou
Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998
Napísané: Štvrtok, 12. Júna 2014, 14:19
od hewit
Ako zistim ci je klimavrtula spravne funkcna? Kedy by sa mala zapnut? Dnes rano som skusil to iste (15min som nehal zohriat motor so zapnutou klimou)ako ked mi to sycalo ale nic sa nedialo vsetko vporiadku tym padom to nevypada na prehriatie klima chladica a zvysenie tlaku, jedine moze byt studeny spoj na privode elektriny do klimavrtule kedze to spravilo iba 1raz ale to je iba moj nazor rad si precitam vase

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998
Napísané: Štvrtok, 12. Júna 2014, 14:23
od ViktorDDD
ak funguje klimavrtula, tak po zapnutí klimatizácie sa má rozbehnúť (je to počuť aj vidieť cez masku keď stojíš pred autom
hlavne teraz čo sú teploty 30+ tak po zapnutí klimatizácie na mieste by sa mala vrtula točiť furt
Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998
Napísané: Štvrtok, 12. Júna 2014, 14:37
od hewit
Ok diky moc. Navecer po robote pozriem a napisem vysledok ci to bolo vrtulou. Nemohlo by to byt aj tym ze ked plnili nedavno klimu tak tam dali moc naplne a tym bol velky tlak a vypustilo prebytocnu napln?
Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998
Napísané: Štvrtok, 12. Júna 2014, 14:40
od msakac33
hewit napísal:Ok diky moc. Navecer po robote pozriem a napisem vysledok ci to bolo vrtulou.
no ty vole, ty si teraz v robote? a to môzes v pracovnej dobe surfovat po nete a vybavovat si svoje sukromne zalezitosti?
Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998
Napísané: Štvrtok, 12. Júna 2014, 14:43
od hewit
Som na kave tak mam cas

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998
Napísané: Štvrtok, 12. Júna 2014, 15:00
od EBOLA
msakac keby si nesedel doma na kkte tak vies, ze sa da cez fajciarsku zbehnut cez mobil na net a zaplatit si aj thajsku prostitutku s vtakom vacsim nez mas ty

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998
Napísané: Štvrtok, 12. Júna 2014, 15:03
od msakac33
EBOLA napísal:msakac keby si nesedel doma na kkte tak vies, ze sa da cez fajciarsku zbehnut cez mobil na net a zaplatit si aj thajsku prostitutku s vtakom vacsim nez mas ty

od kedy si ho videl, nemôzes spavat co?

som hned vedel ze si na chlapcov
chcel by si si s ním prekutrať všetky zákutia tvojho kakaového venčeka, všakže

Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998
Napísané: Štvrtok, 12. Júna 2014, 21:07
od hewit
Vase vence si rieste medzi sebou pani nie tu

dik
A problem je asi uz vyrieseny vyzera to tak ze bolo doplnene viac naplne do klimy ako bolo potrebne a proste cez pretlakovy ventil si odpustilo kolko potrebovalo. Odvtedy uz ziaden problem tak dufam ze sa ani neprejavi ak ano napisem do tejto temy pokracovanie. Vdaka za doterajsie rady velmi mi pomohli (hlavne napad od EBOLU

)
Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998
Napísané: Piatok, 13. Júna 2014, 08:54
od pelo
A klima Ti chladi normalne?
Mne sa stalo to iste na 520i facelift, mal som v aute klimapanel z predface a nespustal vetrak na chladici klimy. Tym padom mi raz v horucavach na parkovisku pri volnobehu vyfucala klima cez ten pretlakovy ventil na klimakompresore. Problem ale bol, ze mi ten ventil prerazilo a klima sa nedala naplnit, stale pustal. Nakolko sa na facelift neda samostatne kupit, musel som kupit ventil na predface, je nastaveny na rovnaky tlak, len je trochu vyssi, ale sadne tam.
Skontroluj, ci Ti normalne chladi a ci Ti spusta ten ventilator na chladici. Mal by sa spustit hned po zapnuti klimy, resp. sa minimalne na chvilu roztoci (RJ ho testuje) a naplno bezi az po chvili ked sa zdvihne teplota (aspon tak mi to robi na facelifte). Ked Ti chladivo vyfucalo, tak najskor mas odideny ten ventilator. Ale pokial vyfucalo kvoli nadmernemu mnozstvu naplne v systeme, tak ten co Ti to robil je uplny kokot, pretoze chladivo sa vazi podla tabuliek pre dany model auta (kvoli teplotnej roztaznosti sa nemoze plnit podla tlakomera) a pred naplnenim sa system vakuuje, takze neexistuje aby tam normalny clovek natlacil viac chladiva ako ma byt...
Re: Syčanie vodnej pary(asi) - BMW E39 520i r.v.1998
Napísané: Sobota, 14. Júna 2014, 10:18
od hewit
Klima mi chladi normalne, chladivo nevyfucalo vsetko iba trochu odpustilo. Ventilator sa nezapne ani na chvilu ale vsetko bezi normalne tak asi to stiha chladit aj bez vetraku. Neviem kto to plnil pretoze som kupil toto auto asi pred tyzdnom

tak je dost mozne ze to preplnil.