Strana 1 z 1

Kontrola motora pred nahodenim turba 530d 142kW

Napísané: Štvrtok, 6. Marca 2014, 11:10
od airbrushdoc
Zdravim chlapi, odniesol som turbo na reklamaciu, bolo repasovane v lete, no chlapik ho hned pri mne rozobral a ze vyfukova cast sa prehrieva, lebo bola sfarbena do fialova, ze mam hladat problem, cize pricinu aby som zbytocne zas nechodil reklamovat. Vyjadril sa tak, ze bud je prilis velka davka paliva, problem z katom, mozno neorigo riadiaca atd.
Po zhodeni turba som vykonal nasledovne:
po obhliadke katov, som zistil ze pred primarnymi bola prasklina, a pletence za nimi prepalene, samotne katy vyzeraju byt v poho, zo sekundarnych katov z vystupu vyletelo kus sadze, odrezal som vsetky katy a dal ruru az k predposlednemu dielu (nejaky rezonator ci co to) - je nutne upravovat mapy?
Pretesnenie delka ventilov a olejovej vani, opticky vnutro ciste aj privod olej v poriadku.
Pretesnenie vstrekov, auto nevynechavalo islo hladko, nesekalo, spotreba zvysena nebola, stale sa nedostanem nad 6,5l na 100, jazdim vecsinou medzimesto.
Bol som v lete u Jararaka a vravel ze ide dobre.
Kde a co este mam skontrolovat? vsetko ukazuje na katy, ale neviem ci daco dalsie sposobuje prehrievanie vyfukovej vetvy. Vyfukovy kolektor z motora je cely bez dier.
co? kde? poradte, lebo chcem mat istotu s turbom

Re: Kontrola motora pred nahodenim turba 530d 142kW

Napísané: Piatok, 7. Marca 2014, 10:20
od Lewelboss
Ak auto je este v stadiu skladania, tak mozem pomoct tak, ze mi posles RJ a pozriem ci tam nemas nejaku upravu (chip) ktory by toto mohol sposobovat..

Re: Kontrola motora pred nahodenim turba 530d 142kW

Napísané: Piatok, 7. Marca 2014, 10:27
od starynovy
Toto nema DPF pokial viem, tak ak to nedymilo, neslo tam tolko nafty co by zdvihlo EGT do takych vysin aby to znicilo turbo.

Re: Kontrola motora pred nahodenim turba 530d 142kW

Napísané: Piatok, 7. Marca 2014, 22:29
od airbrushdoc
Mno!?!?!
Zobral som flexu, rezal som katy, prve dva su zanesene kus, aj dalsie dva niesu najcistejsie, zajtra spravim foto. Posvietil som poriadne pod vyfukove zvody, pri prvom valci kus cierny flak je, asi pusta. Zajtra ho dam dole, kupim nove tesnenie a skontrolujem rovinnost, mozno treba na zrovnanie dat, ak sa prehrieval je mozne ze ho ohlo, je totiz zo zliatiny ktora nepraska ale kruti ju statocne. Si myslim ze toto dohromady moze byt problem. Predok motora je od oleja, asi nejaky deklik prepusta. Asi kupim tesnenia a secko pretesnim. Neznasam ked z dakade kvapci

Re: Kontrola motora pred nahodenim turba 530d 142kW

Napísané: Utorok, 11. Marca 2014, 20:39
od airbrushdoc
zvody dole, prvy je potiahnuty, cize musim na zrovnanie, katy sa rozrezali a su na 2 veci, bol som za typkom co mi repasoval turbo, takze pricina su katy. Musia sa menit pri 120 tis. ale to je norma nie pre slovensku naftu. Inac mi povedal ze v ziadnom pripade nekupovat pouzite katy na slovensku. Najprv ma presviedcal ze treba katalyzator, ale nakoniec uznal ze moze byt aj cista rura, hlavne nevykuchavat katy aby nevznikali banky, mal by sa zachovat urcity odpor prietoku, banka vytvori virenie. Uz mam pozvaranu jednu ruru od turba az po predposledny diel :)
Inac motor bol vpredu zasra.y od oleja, dal som dole remenicu klukovky taze simering je v haji. davam dole ten predny dekel a ono kua jedna skrutka je asi pod deklom ventilov, pred tyzdnom som ho mal dole :( teraz zas secko odznova?! uz tu jednu skrutku nevedeli dat zvonka, boha!