Strana 1 z 2
E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Piatok, 28. Februára 2014, 18:02
od airbrushdoc
mam teraz odstrojenu M57, menil som zhavice, pretesnil som veko ventilov, olejovu vanu, tesnenia na vstrekoch, separator novy atd. turbo je dole aj cely vyfuck, proste taka mensia vonkajsia generalka, bude sa repasovat turbo (mozno nove pojde), potom nalejem olej na preplach, a nasledne riadny olej a nove filtre. taze ak je to takto odstrojene, a chcel by som postupne ozivit motor, mozem ho startnut bez sania? mohol by som aj bez turba? ako to vlastne je? ako niesom uplny lajik ale ci sa to da? nechcem nahodit vsetko a potom zistim ze daco nieje v poriadku. pripadne poradte nejaky postup. Baterka je odpojena, ak ju pripojim, asi pred prvym startom pomazem chyby, lebo urcite ich tam nahadze. Inak
https://www.youtube.com/watch?v=wcOJ9i6nr4EMotor mu bezi bez sania, co som myslel ze sa neda, ha? Je tam tych hadiciek a snimacov, preto to chcem spustit este kym to mam odstrojene, aby som vcas zistil chyby. A dalsia vec ako zmeram tlak oleja do turba? treba daco specialne? Proste chcem zabezpecit maximum pre spravne a bezpecne fungovanie turba. Motor pod deklami je zdola aj hore cistucky. Vyfukove potrubie z motora je cele, katalyzatory uplne vyrezane, vsetky 4 (od turba ide jedna rura) vsetky tesnenia a prislusenstvo nove. Uz len nahodit turbo, novu privodnu hadicu oleja atd. co som este zabudol?
Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Piatok, 28. Februára 2014, 18:07
od airbrushdoc
inac sanie umyte aj zvnutra, EGR, IC a trubky tiez, hadice (kolena) ktore spajaju turbo, IC a sanie davam silikonove nove.
Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Piatok, 28. Februára 2014, 19:22
od csuka530d
štartuje aj bez sania , ale pozor aby ti nenasalo niečo nevhodne :)
ale inak nepoznám dôvod prečo to štartovať , načo . ak si dobre osadil tesnenie veka ventilov ,. dôkladne prečistil dosadacie plochy nahodil vstrekovače s novými medenými podložkami
nemá čo byť zlé.
Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Piatok, 28. Februára 2014, 19:23
od csuka530d
Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Piatok, 28. Februára 2014, 19:43
od starynovy
Diesel bez sania aj vyfuku bezi, jeden z dovodov preco ho mam rad.

To dava odpoved na otazku ci mozes startovat bez turba, mozes, sice k tomu nevidim dovod, ale samozrejme je zaslepit privod oleja k loziskam. Tlak zmerias normalne manometrom, ale kedze je to napajane z hlavneho rozvodu oleja, je tam rovnaky tlak ako vsade v motore, a ak by bol problem tak svieti mazanie, alebo sa zadre aj nieco ine nez len turbo, nerob si zbytocnu robotu, s tlakom oleja problem mat nebudes pokial to nema 900 tis. a druhy vybrus.

Inak ak to dlho stalo, je vhodne vyradit start a tocit starterom kym nezhasne kontrolka mazania, predsalen 250RPM sposobuje "na sucho" mensie opotrebenie ako 1050.
Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Streda, 30. Apríla 2014, 09:54
od airbrushdoc
som tu zas, inac nemal som casu na auto tak stalo az do teraz odstrojene. Vcera som nahodil vsetko na motor, pozapajal vsetky kable, nalial novy olej, nemrzku, zapojil baterku, a okamih pravdy! NIC tocim a tocim a nestartne svina. V INPE chyby neukazuje, ale este som neskusal live data lebo baterka klakla skor ako som to stihol. Neviem ci CR cerpadlo moze robit problem, pred opravami bezalo vsetko, az na to turbo. kukal som temu
bmw5-e39/m57-ozivenie-golema-t81093.html?hilit=ozivenie%20m57 ale tiez to nema logicky koniec. Ako je lepsie postupovat pri oziveni, tiez baterka vecne nevydrzi tocit. Odpojim hadicku zo vstreku ci tlaci naftu, zmeram napatia, poradte kde co merat a ako?
Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Streda, 30. Apríla 2014, 10:04
od csuka530d
Ked ti auto dlho stoji.
1. Co je ze zacnu strejkovat dopravne palivove cerpadla.
To znamena ze ako prve vyskusaj ci ti ide k filtru nafta bez bubliniek cez priesvitnu hadicku to vidiet.
Ak nafta je tak mozes hladat dalej.
Tento motor musi startovat aj bez sania aj bez turba.
Cize sa zameraj na zabudnuty nezapojeny konektor a to hlavne ten dole pod sanim na CR cerpadle na regulacny ventil. Dalej snimac kluky a snimac vacky. Bez ostatnych by to aj malo nastartovat bez problemov. Samozrejme konektory na vstrekoch ale to mas urcite napojene

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Streda, 30. Apríla 2014, 11:26
od airbrushdoc
Ok dik, baterka sa nabija, tak po praci idem skusat, ak sa podari odpisem kde bol problem. Lebo ked som vsetko poodpajal tak samozrejme ze nafta povytekala, s tych trubiek a hadiciek, ale dost dlho som tocil a som bol v tom ze aj ked tam nebola tak ze uz by sa tam mala dostat. Bars sa v naftiakoch nevyznam, tak preto sa pytam
Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Streda, 30. Apríla 2014, 18:45
od sklenus
ahoj, mam edit v teme
post1071679.html#p1071679ale nedavno som bol u 3litra ktoremu odisiel jeden vstrek na 1. valci, teda nakoniec sa menili 4 ale to uz je jedno, jeden bol najviac ko
vymenili sme ho za vstrek c.2 ci za tym pojde korekcia na life data, a zrazu motor nestartoval, mali sme dole sanie a bolo vidno, ze aj zo sacieho ventilu idu vyrazne spaliny, skusali sme tocit dalej, a nakoniec chytil, moj typ je, ze RJ si proste potrebovala nacitat nove udaje a potom pustila start
este ma napadlo skontruj ci mas spravne zapojeny konektor snimacu tlaku v sani a ovladania podtlaku EGR ventilu alebo silacov, uz z hlavy neviem ktory je blizsie k tomu konektoru sania, ale maju rovnaky konektor a cca rovnaku dlzku z distribucnej krabice na bloku, pripadne ak mas FL tak aj ovladanie klapiek sania, inak ten motor musi chytit, ak sa toci volne tak ho proste potocte na nabijacke a blafne
Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Streda, 30. Apríla 2014, 20:51
od airbrushdoc
mam FL, klapky v sani nemam, lebo mam manual, tam sa nemontovali. konektory zamenit asi tazko, rovnake dlzky a rovnake konektory som pri sebe nevidel. Do CR cerpadla a vseobecne podavanie nafty som nesprtal, a pod vodicom cerpadlo ide, cr tiez, dal som dole trubku na rampu otocil klucom a striekalo jak salene. aj v prepadovej hadici naftu tlaci ak otocim klucikom. dal som dole sanie, a fukal do motora cistic na brzdy (mal som tipa, ze vstreky preschli, kedze auto stalo skoro 5 mesiacov) tak ze s nim sa nakopne ale aj tak nic. a preco vyfukuje zo sacich kanalov ked tocim motorom ? Tocil som a tocil a nic, baterky som mal dve paralelne, tocilo jak dive

Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Štvrtok, 1. Mája 2014, 12:06
od csuka530d

skusaj.
Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Štvrtok, 1. Mája 2014, 16:35
od Achmed201
airbrushdoc napísal:mam FL, klapky v sani nemam, lebo mam manual, tam sa nemontovali. konektory zamenit asi tazko, rovnake dlzky a rovnake konektory som pri sebe nevidel. Do CR cerpadla a vseobecne podavanie nafty som nesprtal, a pod vodicom cerpadlo ide, cr tiez, dal som dole trubku na rampu otocil klucom a striekalo jak salene. aj v prepadovej hadici naftu tlaci ak otocim klucikom. dal som dole sanie, a fukal do motora cistic na brzdy (mal som tipa, ze vstreky preschli, kedze auto stalo skoro 5 mesiacov) tak ze s nim sa nakopne ale aj tak nic. a preco vyfukuje zo sacich kanalov ked tocim motorom ? Tocil som a tocil a nic, baterky som mal dve paralelne, tocilo jak dive

Mas dobre nastaveny rozvod?
Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Štvrtok, 1. Mája 2014, 17:55
od csuka530d
To iste mi napadlo ,ale hlavu dole nemal a rozvodov sa teda ani nedotkol.
Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Štvrtok, 1. Mája 2014, 20:21
od starynovy
Skus to pretacat rucne, ak to neopiera o kompresiu mas to zle.
Re: E39 530d m57 po pretesneni a repase turba ozivenie
Napísané: Štvrtok, 1. Mája 2014, 20:26
od airbrushdoc
No chlapi asi som na to prisiel, rozvody budu asi zle nastavene, lebo sa nastavovali. Dnes som vybral vstreky a takto ich zapojil na rampu aj elektriku, proste aby som videl ci striekaju, tak co som aj cakal nadherne rozstrekuju rozprasuju, som za par sekund tocenia mal plnu garaz naftovej hmly :) takze nafta OK, ani jeden nesti kazdy pekne rozprasuje. zajtra uvidime, skontrolujem rozvody, moze byt ze dotahovanim kus pootocilo abo co. A ako opiera o kompresiu, ze pribrzduje ked tocim?