Strana 1 z 2

Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Pondelok, 3. Februára 2014, 02:04
od MaTuloo
Zdravím všetkých klubákov, chcel by som sa popýtať o radu. Na mojej E39 som už skôr zistil že mam polorozpadnutý jeden KAT (ten malý ktorý je na zvodoch). Tak som došiel k záveru že treba kuchať #-o viem že to nieje najrozumnejšie riešenie ale iné neprichádzalo do úvahy (ak sa mi to rozpadne tak mi upchá tie veľké KAT-y a škoda bude ešte väčšia. Takže obe KAT-y som vykuchal a uvažujem nad tým aby som tomu motoru pomohol trochu viac odvádzať výfukové plyny a aby sa netvorilo v tomto "vykuchanom" KAT-e turbulentné prúdenie. Čítal som tu na fóre a aj pár ľudí mi radilo aby som vyzeral ten pozostatok s toho katalyzátoru a navaril tam rúru ale, v niekorých príspevkoch som sa dočítal že pasujú na TU motor zvody s bezvanosu. Ale TU motor má pred KAT-om lambda sondu, a bezvanos ju nemá s čoho usudzujem že môže nastať problém. Dozvedel som sa že tie lambdy čo sú pred tými malými KAT-mi niesú až také dôležitá ako tie čo sú za veľkými KAT-mi, a tiež som počul že LAMBDA sonda sa dá cez diagnostiku vypnúť a dajú sa nastaviť jej stále hodnoty. Varianta č.2 je vyrezať KAT a navariť tam rúru ale to sa mi nezdá ako najlepšie riešenie už len s toho estetického hľadiska. Takže by som daný problém chcel riešiť tou výmenou zvodov. A moja otázka znie budú tam tie zvody pasovať bez nejakých prerábok? Dá sa tá lambda odstaviť bez nejakého dopadu na spotrebu alebo väčších zásahov do motora? Robil to už niekto a aký je výsledný efekt?

Za rozumné nápady/postrehy/odpovede Vám ďakujem :wink:

Re: Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Pondelok, 3. Februára 2014, 02:17
od VaNoS
MaTuloo napísal:
Zdravím všetkých klubákov, chcel by som sa popýtať o radu. Na mojej E39 som už skôr zistil že mam polorozpadnutý jeden KAT (ten malý ktorý je na zvodoch). Tak som došiel k záveru že treba kuchať #-o viem že to nieje najrozumnejšie riešenie ale iné neprichádzalo do úvahy (ak sa mi to rozpadne tak mi upchá tie veľké KAT-y a škoda bude ešte väčšia. Takže obe KAT-y som vykuchal a uvažujem nad tým aby som tomu motoru pomohol trochu viac odvádzať výfukové plyny a aby sa netvorilo v tomto "vykuchanom" KAT-e turbulentné prúdenie. Čítal som tu na fóre a aj pár ľudí mi radilo aby som vyzeral ten pozostatok s toho katalyzátoru a navaril tam rúru ale, v niekorých príspevkoch som sa dočítal že pasujú na TU motor zvody s bezvanosu. Ale TU motor má pred KAT-om lambda sondu, a bezvanos ju nemá s čoho usudzujem že môže nastať problém. Dozvedel som sa že tie lambdy čo sú pred tými malými KAT-mi niesú až také dôležitá ako tie čo sú za veľkými KAT-mi, a tiež som počul že LAMBDA sonda sa dá cez diagnostiku vypnúť a dajú sa nastaviť jej stále hodnoty. Varianta č.2 je vyrezať KAT a navariť tam rúru ale to sa mi nezdá ako najlepšie riešenie už len s toho estetického hľadiska. Takže by som daný problém chcel riešiť tou výmenou zvodov. A moja otázka znie budú tam tie zvody pasovať bez nejakých prerábok? Dá sa tá lambda odstaviť bez nejakého dopadu na spotrebu alebo väčších zásahov do motora? Robil to už niekto a aký je výsledný efekt?

Za rozumné nápady/postrehy/odpovede Vám ďakujem :wink:


Jasne, zvody z M62B44/M60B40 pasujú na TUčko, určite lepšie než kuchanie, to berie výkon motora a zvyšuje spotrebu. Odstráň aj veľké katy, tie sú tiež na hovno, uvidíš aký zvuk a aký ťah bude ten motor zrazu mať. Čo sa týka odstavenie lambda sond, určite to ide, ja som to tak mal, ale ako na to sú tu iný odborníci. Na záver tam vymeň ešte sacie potrubie z M62B44/M60B40 a budeš mať z toho riadny stroj, hlavne v kombinácii s manuálom.

Re: Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Pondelok, 3. Februára 2014, 07:06
od ViktorDDD
k tým lambdám, vanosová má 2 hlavné lambdy pred katmi vo zvodoch, a 2 kontrolné lambdy za katmi (tie budú hlásiť chybu keď vyberieš katy ale ničomu to nevadí, popr. sa dajú cez diag. vypnúť)
bezvanosová má len tie hlavné lambdy pred katmi vo zvodoch, takže ak vymeníš zvody tak tam šupneš tie hlavné lambdy a jazdíš ďalej bez problémov

Re: Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Piatok, 7. Februára 2014, 16:46
od MaTuloo
Diky chalani za odpovede aj za rady ale stale sa mi to nezdá že to bude sedieť. Pozeral som podľa ETK na tie zvody a bezvanosová nemá dieru na lambda sondu a a na výstupe (kde sa montuje rúra výfuku má 2 výstupy a podľa obrázka to vyzerá tak že jedna strana zvodov je dvojdielna čiže na 1 - 2 valec má jeden výstup a na 3 - 4 válci je další výstup. Taktiež je to aj na druhej strane valcov. A na mojích pôvodných zvodoch je len jeden výstup na každej strane s čoho usudzujem že môže byť problém. Na prvej foto bezvanosových zvodov som zakrúžkoval tie 4 výstupy. Na druhej foto som zakrúžkoval 2 výstupy na vanosových zvodoch. Tak skúste sa k tomu vyjardiť lebo podľa toho čo vidím podla ETK to pasovať nebude.

Re: Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Piatok, 7. Februára 2014, 17:57
od ViktorDDD
k tým bezvanos zvodom musíš zobrať aj tú časť kde sa zbiehajú 2 rúry do jednej a tam je aj diera pre lambdu, a tak to komplet navariť na zvyšok tvojho výfuku
čiže svoj výfuk odrežeš tesne pred katmi, a celý ten kus od motora po katy vyhodíš do rite, a z bezvanosovej zoberieš zvody a ten kus od zvodov po katy, tam to zvaríš (popr. dáš aj katy do rite a miesto nich navaríš trubky čo ostali z tvojho pôvodného výfuku)

tu máš obrázok bezvanos výfuku, označil som čiarami po kade treba odrezať, a v krúžkoch sú miesta kde si dáš lambdy a hotovo
(jediný problém môže byť v dĺžke kábla k lambdasonde)

Re: Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Streda, 16. Septembra 2015, 19:52
od Handy
ViktorDDD napísal:
k tým bezvanos zvodom musíš zobrať aj tú časť kde sa zbiehajú 2 rúry do jednej a tam je aj diera pre lambdu, a tak to komplet navariť na zvyšok tvojho výfuku
čiže svoj výfuk odrežeš tesne pred katmi, a celý ten kus od motora po katy vyhodíš do rite, a z bezvanosovej zoberieš zvody a ten kus od zvodov po katy, tam to zvaríš (popr. dáš aj katy do rite a miesto nich navaríš trubky čo ostali z tvojho pôvodného výfuku)

tu máš obrázok bezvanos výfuku, označil som čiarami po kade treba odrezať, a v krúžkoch sú miesta kde si dáš lambdy a hotovo
(jediný problém môže byť v dĺžke kábla k lambdasonde)




zdravím, momentalne riešim otazku katov a lambd na svojej e38 M62B44 BEZVANOS a ak som Vašu debatu správne pochopil tak bezvanos mal dve lambdy pred katmi a vanos mal 4,bezvanosove zvody ustia do 4 rur a vanosove do dvoch??
už mám z toho salat.....
viete mi niekto vysvetliť tento obrázok? prečo sú tam 4 lambady

Re: Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Streda, 16. Septembra 2015, 20:18
od MaTuloo
Vanos ma 4 lambdy, bezvanos 2, ten obrazok je taky trocha mišung no pre teba je smerodajne to že ak maš BEZVANOS tak maš 2 lambdy.

Obrazok ktory si sem dal su priruby k BEZvanosovym zvodom.

Re: Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Streda, 16. Septembra 2015, 21:38
od Handy
tak super,trocha ma to zaviedlo 8-[ , a ak sa vrátim k tým Katom samozrejme ich mám vykuchané (len prázdne obaly)...je
potrebné ich nahradiť rúrou? čo sa može zhoršiť alebo naopak zlepšiť? Mám bezvanos teda len jedny katy

Re: Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Streda, 16. Septembra 2015, 22:11
od MaTuloo
Rura bude lepšia voľba než tam nechať ten obal no najlepši by bol podľa mňa nejaky rezonator, no to sa skus popytať niekoho čo upravuje vyfuky.

Re: Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Streda, 16. Septembra 2015, 23:18
od asfethan
Dobre navarena rura bude fajn. Prazdne obaly od katov su sirsie ako zvysok potrubia, takze sa tam straca tlak a viria sa plyny. Jednak je potom zvuk ohavny plechovy a jednak to ma negativny impakt na vykon.

Re: Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Štvrtok, 17. Septembra 2015, 05:26
od ViktorDDD
prázdny obal môže vydávať nežiadúce rezonujúce zvuky, je lepšia rúra

Re: Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Štvrtok, 17. Septembra 2015, 06:23
od starynovy
Rezonatory dva, x-pipe, dva priechodzie miesto spojeneho stredu a dva priechodzie miesto koncaku.. Ked robim tak poriadne. :lol:

Re: Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Štvrtok, 17. Septembra 2015, 06:27
od ViktorDDD
á osma je moc tichá čo? :lol:

Re: Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Štvrtok, 17. Septembra 2015, 11:21
od Handy
Nie praveže chcem aby bola tichá...na 7er mi nesedia ladaky boh vie ake kolotočarske zvuky,je to limuzína,a tie by malo byt tiché :) kolko ludí tolko chutí a názorov. :)

Re: Výmena výfukových zvodov M62B44TU.

Napísané: Štvrtok, 17. Septembra 2015, 12:06
od ViktorDDD
ja som auto kúpil tak že tam bol sériový stredový aj koncový tlmič a veľké katy nahradené rúrami, a popravde kým som nevliezol pod auto aby som si popozeral lambdy som o tom ani nevedel, bolo to tiché, určite o niečo tichšie ako keby tam boli vykuchané hrnce to môže tak nepekne plechovo rezonovať v otáčkach