Strana 1 z 1

bmw e39 - 530d 142kW -Z akej ocele je vyfukove potrubie

Napísané: Nedeľa, 5. Januára 2014, 12:14
od airbrushdoc
Zdravim chlapi, Mam 530d M57cku, za turbom su dva primarne katy, dalej pletence a dalsie dva katy http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... t_silencer presne toto. No hned za turbom na tej prirube prasklina skoro dookola, pletence prepalene obidva, rozmyslam ci tie diery nemaju na svedomi smrt turba (privod oleja cisty, olejova vana cista, sytko taktiez) mozno katy su upchate? Som sa rozhodol vyrezat katy, ale kukam na tu ocel, neviem leskle ako nerez, ale asi je to len povrchovka, WTF? riesil dakto? pouzivali ste obycajne ocelove rurky? mozno vyssiu triedu ako 12XXX? Vyzera skor ako 15stka. Podotykam chcem odstranit vsetky 4 katy.

Re: bmw e39 - 530d 142kW -Z akej ocele je vyfukove potrubie

Napísané: Nedeľa, 5. Januára 2014, 13:19
od starynovy
Preco ta zaujima z coho je original? Ved kup najepsie tenkostenne nerezove a tie privaris v pohode nerezom na ocel. Diera vo vyfuku urcite nema na svedomi smrt turba, a katy tiez upchate nebudu, mozes potom rozrezat a presvedcit sa, aj keby boli restrikciou tak klesne vykon, a odozva v nizkych otackach, na poskodenie turba to vpliv nema.

Re: bmw e39 - 530d 142kW -Z akej ocele je vyfukove potrubie

Napísané: Nedeľa, 5. Januára 2014, 14:24
od TT-SIMIK
Na E39 sa bezne upchavi katy,lebo sa rozsipali a dusilo motor,ale ako pise staro tak by to bolo citit....vyfuk ma nejaku povrchodu upravu, nejaky pohlinikovany alebo ponerezovany,viem ze zvaris len z COcku.....

Re: bmw e39 - 530d 142kW -Z akej ocele je vyfukove potrubie

Napísané: Nedeľa, 5. Januára 2014, 15:22
od airbrushdoc
prave ze pokles vykonu bol a riadny, z nizkych otaciek vobec nereagovalo, zacinalo az kolo 2500 taze katy nebudu upchate? turbo sa este nerozsypalo ale uz tlaci olej do sania, kde mam hladat pricinu, aby nebolo ze vymenim turbo a zas vydrzi len 5000 km ako teraz po repase v lete
repasoval som v turboservis.sk v KE ale predtym ako pojdem riesit reklamaciu potrebujem vediet ze to nieje moja chyba. Prave preto sa snazim zistit co mohlo byt pricinou, niekde na fore som sa docital ze aj vyfukova vetva moze byt pricinou, preto to riesim, ked nie katalyzatory co dusi motor? podotykam ze pri vymene turba som pomenil tesnenia na sani, na vyfuku, separator z e60, novy olej a filtre, proste ako podla navodu a chciplo mi po 5000 odjazdenych kilometroch, katy neviem ake su vovnutri ale preco vsetko dookola primarnych katov je prepalene?
Inac tu je rozpisane http://turba.sk/demontaz-montaz-turba.htm ak niekoho zaujima
Inac motor mam cisty, ked som dal dole olejovu vanu, vsetko cistucke aj sacie sytko. Akurat ten pretlak v klukovej skrini neviem pochopit ako to skontrolavat a cim moze byt zapricineny?

Re: bmw e39 - 530d 142kW -Z akej ocele je vyfukove potrubie

Napísané: Nedeľa, 5. Januára 2014, 16:53
od csuka530d
vieš možno len bol nahovno repas stava sa a s katalizatorom nic nemás

zvody velmi často praskaju , rovnako aj potrubie pri hrdle sa časom láme na m57 čkách .

ja som zavaril CO čkom , zbrusíš , zavaríš natreš a ideš dáááál

Re: bmw e39 - 530d 142kW -Z akej ocele je vyfukove potrubie

Napísané: Nedeľa, 5. Januára 2014, 17:11
od starynovy
Aha tak to som nevedel ze sa to takto dusi, v tom pripade mozes mat upchaty vyfuk ako sa domnievas, najjednoduchsie je vyfuk zhodit za turbom, a ist to vyskusat, rachot to je, ale ide to normalne (trosku horsie nez s vyfukom). Vytlacanie oleja s tym moze mat tiez co docinenia, nakolko je normalne tlak vo vyfukovej casti podstatne mensi nez tlak oleja, ale ak to zapchas, prilisny tlak dokaze vytlacat olej z klznych lozisk co casom turbo samozrejme znici. Zvarit to ide ako hovorite, obrusit, lebo to platovanie na tej rure potom hori v zvare, aspon na E34 je pod tym normalna ocelova rura, v pohode som to zavaril elektrodou.

Re: bmw e39 - 530d 142kW -Z akej ocele je vyfukove potrubie

Napísané: Pondelok, 6. Januára 2014, 12:07
od airbrushdoc
uz to takto nevyskusam, vsetko je dole, aj turbo aj sanie, olejova vana a cely vyfuk, motor odsrubovany a zaveseny, napravnica taktiez dole.
Da sa nejako vyskusat priechodnost katalyzatora bez jeho rozrezania? ci len rezat a potom naspat pozvarat?

Re: bmw e39 - 530d 142kW -Z akej ocele je vyfukove potrubie

Napísané: Pondelok, 6. Januára 2014, 12:31
od starynovy
To asi neskusis, na svojom som mal z polovice upchaty lebo s tym stale jazdili dochodca style, ale vykonovo to motor nebrzdilo.