Strana 1 z 1

e39 (520d a ine) - tlak pneumatik

Napísané: Štvrtok, 14. Novembra 2013, 23:42
od paleccc
Zakladam tuto temu s prosbou o vysvetlenie vyssieho plniaceho tlaku pneumatik na zadnej (hnanej) naprave.

Dnes som mal taku mensiu slovnu prestrelku so znamym, ktory tvrdil, ze tlakovat e39 na prednej naprave menej a na zadnej viac je blbost. Mal som aj ja nejake argumenty proti, ale nevidim do toho uplne a nechcel som sa velmi hadat so starsim (poznate to :D )...

Cital som si teraz aj prirucku "Jak na to BMW E39" kde je iba tabulka tlakov, ale nie je tam napisane z akeho dovodu je na prednej naprave vacsi tlak a na zadnej mensi... Vedel by mi niekto dat presnu odpoved???

Re: e39 (520d a ine) - tlak pneumatik

Napísané: Piatok, 15. Novembra 2013, 07:33
od ViktorDDD
keďže bmw má rozdelenie hmotnosti cca 50/50, tak ja osobne fúkam všetky 4 gumy rovnako (2,4)
ale keď vozíš bežne ľudí na zadnej sedačke a ťažšie veci v kufri, tak zadné môžeš dofúkať viac

Re: e39 (520d a ine) - tlak pneumatik

Napísané: Piatok, 15. Novembra 2013, 08:46
od msakac33
Nízky tlak na prednej náprave spôsobuje nedotáčavosť, nízky tlak na zadnej náprave naopak pretáčavosť vozidla.Preto BMW ma rozdielne tlaky na napravach, nizsi vpredu, vyssi vzadu, je to kvôli prilnavosti nakolko mas motor vpredu a pohon vzadu....ludovo povedane, znizuje to pretacavost auta ( k comu prispieva aj predpisane nastavenie odklonov a priklonov ).

Do uvahy treba brat aj to, ze v pneumatikach sa po zahriati jazdou zvysi tlak a to cca o 2 desatiny a tym ze je predok viac zatazeny ( motorom ) tak sa predne pneu zahrievaju rychlejsie a na vyssiu teplotu ako zadne.

Re: e39 (520d a ine) - tlak pneumatik

Napísané: Piatok, 15. Novembra 2013, 21:59
od paleccc
msakac33: to vysvetlenie znie celkom logicky. mna to zaujima ale este trosku detailnejsie... z hladiska fyziky. preco nizsi tlak na zadnej naprave sposobuje pretacavost? a preco nizsi tlak na prednej zase nedotacavost?

a k tomuto celemu sa pripaja este jeden faktor... to ze pri akceleracii prechadza tazisko, resp. vaha auta viac na zadne kolesa... tak ako pri brzdeni zase naopak na predok...

normalne uvazujem nad tym, ze napisem niekde do bmw, nech daju nejake stanovisko :D

Re: e39 (520d a ine) - tlak pneumatik

Napísané: Piatok, 15. Novembra 2013, 22:15
od msakac33
v zaklade plati: nizky tlak v pneu = nizka prilnavost, vyssie riziko aquaplaningu za mokra
myslim ze tato veta je dostatocnym a jednoduchym vysvetlenim :-s