Strana 1 z 1

530d 135kW -nestartuje - už znovu štartuje

Napísané: Nedeľa, 20. Októbra 2013, 19:48
od sklenus
Ahoj,
e39 530da 135kW opat nestartuje...
starter toci ale neodpaluje proste len toci a toci bezvysledku
Na pristrojovke nesvieti ziadna kontrlolka okrem airbagu, Impa nevypisala ziadnu chybu okrem zhavenia a neskor po premazani ani tu. Sem tam popri startovani vypise znavenie (Vorgluhen?) na pristrojovke
Podavacie cerpadlo tlaci naftu, ta sa dostava k stredotlakemu (pod vodicom) stredotlake cerpadlo tiez funguje a tlaci za filter, impa napisala tlak 3.7baru, po vymene cerpadla 3.65Baru cca, cerpadlo je z fungujucej 530d
dnes sme natrafili na problem ze pri toceni starterom pise pre supply pressure cca 3.6b ale na raili napisalo cca 80barov (je pravda ze baterka uz bola slaba a tocilo slabsie)
Moja otazka znie: kolko ma byt presne Pre supply pressure, teda aka je minimalna hodnota?
to ze je na raili maly tlak je mozno sposobene baterkou..
pri akom napati baterky RJ odpoji vstreky ?
este posledne co vidim na chybu je prepadovy ventil na nafte? zeby nedrzalo tlak? alebo eletromagneticky ventil na CR cerpadle (vysokotlakom)
vymenil som: stredotlake cerpadlo, snimac polohy vacky, a rail pressure senzor- teda cidlo tlaku na riali. =vsetko z fungujuceho motora

p.s. po cca tyzni, co cca auto stalo sme skusali dalej menit a startovat dali sme ozivenu baterku a auto na kable na druhu 530d otocim klucom a auto zazracne nastartovalo, dnes zas nic len toci a toci
vyskusal som 2 kluce takze imonilizer asi tiez nie

Re: 530d 135kW -nestartuje

Napísané: Nedeľa, 20. Októbra 2013, 20:55
od Rudo ZM
Ak pri štarte klesne napätie baterky pod 10V,nenaštartuje asi žiadne auto.Skús merať pri štarte,kam to klesne tebe.Ak máš naprd baterku,možeš sa aj posrať a auto nenaskočí...

Re: 530d 135kW -nestartuje

Napísané: Pondelok, 21. Októbra 2013, 09:31
od Lewelboss
Tak z realnych skusenosti viem ze auto chodi aj na podavacom tlaku 2,2 baru a nejavilo ziadnu znamku problemov. Rampa to je uz ina vec. Tam 80barov na start zväcsa nestaci. Na akych presne baroch nastartuje ti nepoviem, ale mal by tam byt tlak aspon 200bar, mozno chyti aj pri 150. Ak ti neudrzi takyto tlak, tak mas 3 moznosti:

- regulator tlaku na rampe ktory je umietneny na cerpadle, neudrzi tlak a vypusti ho do prepadu (najtypyckejsia chyba)
- slabe commonrail cerpadlo
- alebo vstrekovace stia (zodrate) a teda tlak sa na nich straca..

Re: 530d 135kW -nestartuje

Napísané: Pondelok, 21. Októbra 2013, 11:44
od sklenus
trošku pripíšem aj ja čoby starší brat pod rovnakým nick-om

rampa má mať na volnobeh okolo 320bar, to vieme, pri akom tlaku povolí štat, to už neviem, ale rozhodne 80 to nebude, išlo mi o to, že ani po dlhšom točení to nenatočilo viac ako 80bar, test prepadov vstrekovačov vyskúšame budúci víkend, prípadne brácho aj cez týždeň

ten elektro-ventil na CR čerpadle vyberieme a prečistíme, len je tam naprd. prístup, ale to všetci vieme

čo sa týka baterky, je tam relatívne nová, má cca 2 roky, čo samozrejme nezaručuje, že bude 100%ná, RJ odpája pod 12.5 V, vyskúšame, zmeriame

elektrické čerpadlá sú OK,

ešte dodám, že doteraz auto ťahalo kilometre bez problémov a z ničoho nič nechce štartovať

každopádne díky za postrehy

Re: 530d 135kW -nestartuje

Napísané: Pondelok, 21. Októbra 2013, 18:09
od rancsodavid
U mna pri starte vyskoci az na 450bar.kontroluj prepad a regulator.

Re: 530d 135kW -nestartuje

Napísané: Pondelok, 21. Októbra 2013, 23:01
od TT-SIMIK
Tesne pod hranicou 300bar musi byt aby rj pustila vstrekovace,cislo som vedel ale zabudol..:))))

Re: 530d 135kW -nestartuje

Napísané: Utorok, 22. Októbra 2013, 05:56
od sklenus
díky chlapci za postrehy :thumbup: , zasa som sa niečo nové priučil, čo sa týka auta, tak znovu chytilo, brácho mi povedal, že na výkonovej poistke v kaslíku bol zaoxidovaný kontakt, prebrúsil kontaktsprej a auto chytilo na otočenie

riešili sme niečo podobné minule, vypisovalo getriebenotprogramm,potom už ani neštartovalo, bola povolená svorka - na beterke, resp. ten olovený protikus je z nejakého mäkkého olova a svorka aj keď bola dotiahnutá nejak sa povolila

je to záhada, pretože brácho si meral napätie aj na distribučnom bloku poistiek v bloku RJ a bolo tam 14.2 od altíku, a zrazu má málo, chápem, že počas štartovacej špičky to hold na nejakom nedokonalom spoji má veľké straty, ale je to vážne otravné

asi už len pomeniť úplne všetky poistky prípadne ich prečistiť