Strana 1 z 1

Problem s motorom na 523i AT po zohriati nejde nastartovat.

Napísané: Štvrtok, 19. Septembra 2013, 16:38
od ultrainvest
Tak sa skusim spytat aj tu. e39 523i s automatom. Auto nastartujem, chyti krasne, ma tah - repasovana pretesnena hlava, vanos v poriadku, diagnostika je cista, nic nehlasi... Po zohriati motora, asi po cca 12km jazdy sa auto zastavi a nejde nastartovat. Ked sa mi ho po chvili podari nastartovat, ide nerovnomerne, akoby na 5 valcov a ked pridam plynovy pedal, auto zadusim a motor skape a takto sa to opakuje donekonecna. po vychladnuti motora ide nastartovat a vsetko bezi dookola tak isto. Mal s tym niekto podobnu skusenost? Netusim, co to moze byt. Dovtedy auticko islo jak hodinky, kratke trasy do 200km, dlhsie trasy do 1000km na supu jak oci, hocikedy... teraz sa s tym bojim ist od Polusu do Lamacu... Vdaka za kazdu radu.

Re: Problem s motorom na 523i AT po zohriati nejde nastartov

Napísané: Štvrtok, 19. Septembra 2013, 17:33
od dasto
priznaky ako vadny snimac kluky, aku mas diagnostiku? Chcelo by to hodit na pc v momente ked to robi problem a prezriet live data. Pripadne lepsiu diag.

Re: Problem s motorom na 523i AT po zohriati nejde nastartov

Napísané: Štvrtok, 19. Septembra 2013, 19:14
od ultrainvest
Diagnostika je praveze cista... ale nedaval som to na diagnostiku vo chvili, ked to vypovedalo sluzbu. Ked zasa auto vychladne, tak ide normalne. Nejaky ludia mi spominali, ze to moze byt aj tym, ze som spalil kruzky, lebo zacalo sa mi to prejavovat po tom, ako som bol BA - TN a spat autom a dal som mu celkom zuvat, chvilami na tachaci bolo aj 240... tak neviem, ci som mu nepomohol.

Re: Problem s motorom na 523i AT po zohriati nejde nastartov

Napísané: Piatok, 20. Septembra 2013, 08:22
od pelo
ultrainvest napísal:
Nejaky ludia mi spominali, ze to moze byt aj tym, ze som spalil kruzky, lebo zacalo sa mi to prejavovat po tom, ako som bol BA - TN a spat autom a dal som mu celkom zuvat, chvilami na tachaci bolo aj 240...

Tym ludom, co Ti to spominali rovno odkaz jednu po hube za sirenie bludov =;
Asi niekde poculi o zapecenych piestnych kruzkoch, to sa ale nestane ked motor nahanas po dialnici, vtedy sa tie kruzky normalne mazu. Ten motor je na to stavany a 240 zvlada uplne v pohode aj keby si tak siel celu cestu do Mnichova...pokial je samozrejme ten motor v poriadku...

Keby to boli kruzky a mal by si nizku kompresiu, to by si poznal. Motor by nechcel startovat hlavne za studena a mal by nepravidelny chod (aj ked pri 6-valci je to niekedy tazsie rozoznat). Tebe nechce stratovat za tepla, to skor ukazuje na cidlo kluky alebo cidlo teploty nasavaneho vzduchu...

Akou "diagnostikou" si to mal napichnute?

Re: Problem s motorom na 523i AT po zohriati nejde nastartov

Napísané: Piatok, 20. Septembra 2013, 11:48
od ultrainvest
Ani neviem. Kamarát mi to len tak oznámil, ze to vzal na diagnostiku a ze mu nic nevyhodila. Vied mi s tým pomôcť? Viem k tebe s tým prísť? Máš diagnostiku? Alebo asi skocim k Jararakovi ;)

Re: Problem s motorom na 523i AT po zohriati nejde nastartov

Napísané: Utorok, 24. Septembra 2013, 20:26
od bloodyxxl
Možno som mimo ale vlastná skusenost.
Kamos na sice e36ke mal vadne cidlo odvetrania benzínovej nadrze. Prejavovalo sa to ze studené naštartoval prešiel cca pol kilometra a potom ani za pana nastartovat. Chvilku postalo naštartovalo a po chvíli zdochlo. Tiež sme rátali vadne teplotné cidla keďže sme si mysleli ze auto prestava fungovať po zohriati. Nakoniec sme naštartovali - auto zdochlo - otvorili sme veko kde nalievas bendzin a dobre nás nevcuclo do nadrze.. tak moja rada, za skúšku nic nedáš, ak ti zdochne skus ist do zadu otvoriť veko nadrze ci sa auto nenadychne ;) možno sa mýlim ale skus. Veľa šťastia

Re: Problem s motorom na 523i AT po zohriati nejde nastartov

Napísané: Utorok, 24. Septembra 2013, 20:37
od ultrainvest
bloodyxxl napísal:
Možno som mimo ale vlastná skusenost.
Kamos na sice e36ke mal vadne cidlo odvetrania benzínovej nadrze. Prejavovalo sa to ze studené naštartoval prešiel cca pol kilometra a potom ani za pana nastartovat. Chvilku postalo naštartovalo a po chvíli zdochlo. Tiež sme rátali vadne teplotné cidla keďže sme si mysleli ze auto prestava fungovať po zohriati. Nakoniec sme naštartovali - auto zdochlo - otvorili sme veko kde nalievas bendzin a dobre nás nevcuclo do nadrze.. tak moja rada, za skúšku nic nedáš, ak ti zdochne skus ist do zadu otvoriť veko nadrze ci sa auto nenadychne ;) možno sa mýlim ale skus. Veľa šťastia



vdaka, urcite to skusim :) znie to sice viac ako alchimia, ale ako pises, za skusku nic nedam :)

Re: Problem s motorom na 523i AT po zohriati nejde nastartov

Napísané: Streda, 25. Septembra 2013, 09:36
od renner
mne toto robilo na e30 320i a bolo upchate spätne vedenie benzinu od rampy od rampy do nadrže.

Re: Problem s motorom na 523i AT po zohriati nejde nastartov

Napísané: Pondelok, 7. Októbra 2013, 14:33
od Tomas1234
treba zmerat tlak paliva na rampe a ak je to v poriadku tak na 100% cidlo kluky alebo vacky ja som mal to ist kupil som obe nahrady a jazdia do teraz..

Re: Problem s motorom na 523i AT po zohriati nejde nastartov

Napísané: Nedeľa, 22. Novembra 2015, 11:13
od Tonfahopkins
Dobry tez sami vcera stalo prvy krat ze som nemohol nakopnut prešiel som asi 10 km tak som ho vypol na 20 minút som nastartoval vsetko V poriadku tak som prešiel asi 10 metrov zasa som ho vypol tak som ho nastartoval po 5 ticho minutach išiel bezal normalne som sa pohol zastavil a jak som sa siel pohnut som rychlo pustil spojku mi skapal stava sa no a potom uz som ho nemohol nastartovat nijak raz som myslel ze cerpadlo v nadrzi asi najskôr taze uz nic tak som prišiel o 2 hodky asi a nastartoval jak nic skusali som vypnut a zas a vsetko ok dosiel dom domov uz bol celkom zohriaty nie úplne tak som ho zasa vypol a nastartoval a vsetko vpohode tak Nvm daco predsa len musí byt vadne

Re: Problem s motorom na 523i AT po zohriati nejde nastartov

Napísané: Pondelok, 30. Novembra 2015, 11:43
od Roman222
Mne to 528i robilo tiez. Motor sa zohrial, skapal a nesiel nastartovat az ked vychladol. Nakoniec to bola zanesena skrtiaca klapka. Motor totiz skapinal pri volnobehu. Pri studenom volnobehu je ta klapka otvorena viac. Pri teplom motore je skara uplne mala a ten sajrajt na klapke to zapchal uplne. Po vycisteni sprejom auto zase fungovalo.