Strana 1 z 1

Prekladka motora M62TU za M60.

Napísané: Pondelok, 22. Júla 2013, 00:30
od MaTuloo
Zdravim všetkych klubakov, chcem sa opýtať na Váš názor ohľadne prekladky motora M62B44TU za M60B40 (bezvanos) robil to tu niekto, da sa to s čím treba rátať, čo všetko potrebujem s motora M60B40, atď. Totižto uvažoval som nad tym do buducna ak by môj vanosovy motor (vanos) odišiel tak či sa mi oplati vôbec kupovať druhý motor (vanosový) keď aj tamten vanos bude mať niečo za sebou.

Su totižto 3 možnosti
1/ Doraziť motor ktory mam a na miesto neho kupiť rovnaky vanosovy motor na ktorom bude mať vanos tiež niečo odžite.
2/ Dať tam motor M60B40 (bezvanos) a mam pokoj
3/ Repas vanosu na mojom motore (ak to niekto už robil a vie čo to všetko obnáša a čo to stojí tak by som uvítal nejaké info, prípadne kontakt na niekoho kto to vie robiť)

Momentálne sa nechystám prekladať motory len priebežne zisťujem ktorá možnosť bude do budúcna premňa najlepšia.

Re: Prekladka motora M62TU za M60.

Napísané: Pondelok, 22. Júla 2013, 07:12
od Johnny_R6
ahoj, tiež ma zaujíma oprava, prípadné poruchy vanosu práve na tomto konkrétnom motore.

Tu je o tom tema technicke-okienko/preco-sa-bat-vanosu-m62tub44-t81242.html

Re: Prekladka motora M62TU za M60.

Napísané: Pondelok, 22. Júla 2013, 15:52
od Adrian_B
lepšie je urobiť tvoj motor.
meniť M62 za M60 je divokosť, nevraviac o tom že M62 behá na DME 5.2 a M60 na historickej DME3... teda len s elektrikou by si sa pohral minimálne 3-4dni kým by si zistil čo všetko ti nebude s tou jednotkou fungovať...

ak by si menil komplet všetko (vanos, reťaze, napinaky, klzaky, tesnenia s tym spojene) tak treba rátať s vysokou cenou + práca na XX hodín je tiež maso. ale mal by si pokoj

Re: Prekladka motora M62TU za M60.

Napísané: Pondelok, 22. Júla 2013, 16:19
od VaNoS
Keď už meniť tak určite nie M62TUB44 za starý M60B40, ale za M62B44, to je jeden z najlepších osemvalcov, ak nie najlepší aký BMW vyrobilo. No i tak by ťa čakalo nenormálne veľa roboty, ale určite sa to dá a bude to lacnejšie ako poriadne porobiť TUčko. Ale pozor, u TUčka, rachot Vanosov, nie je vždy pravda, dosť často to bývajú aj samotné rozvody, no i tak celá sranda stojí okolo 500€. Vanosy by stáli ďalších 800€.

PS: M62B44 behá na DME 5.2 a M62TUB44 na DME 7.2, len pre upresnenie

Re: Prekladka motora M62TU za M60.

Napísané: Pondelok, 22. Júla 2013, 16:31
od Adrian_B
BMW540iA napísal:
PS: M62B44 behá na DME M5.2 a M62TUB44 na DME 7.2, len pre upresnenie

díky za ujasnenie, je to možné nerobím tie autá každý deň :smile: chcel som tým povedať len to že tie jednotky sú odlišné ako zapojením, tak hlavne komunikáciu medzi ostatnými modulmi :thumbup:

Re: Prekladka motora M62TU za M60.

Napísané: Pondelok, 22. Júla 2013, 17:04
od VaNoS
Taká pekná ukážka pred a po repase.

http://www.youtube.com/watch?v=OPE9ELxrqa4

http://www.youtube.com/watch?v=cVUWEmF0AIQ

Čo je ale smutné, že to nie je len rachot, ale aj krátený výkon motora.

Re: Prekladka motora M62TU za M60.

Napísané: Pondelok, 22. Júla 2013, 22:49
od MaTuloo
Dik za rady, ono keď som nad tym tak uvažoval tak problem bude zo solenoidmy ak by som tam chcel dať bezvanos, takisto vanos motor ma 4 lambdy, bezvanos len 2 lambdy, vanos motor ma vodou chladený alternátor, bezvanos vzduchom, vanos má elektronicky ovládaný plynový pedál a tak isto aj elektronickú škrtiacu klapku, bezvanos má mechanickú takisto je iná RJ motora, kablovačka atď. Radšej uprednostním GO môjho motora tzn. Vanosy + rozvody, ono to nieje lacná záležitosť ale problém vidím v tom, že kto to vie spraviť nakoľko sa tu na klube spomínalo že len prípravky na repas toho vanosu stoja 400e, a to nehovorím o tom nájsť človeka čo to vie robiť. A na tom motore treba spraviť len tieto veci nakoľko veľa vecí spravil majiteľ ktorý mal auto predtým.

Re: Prekladka motora M62TU za M60.

Napísané: Pondelok, 29. Júla 2013, 00:07
od Aston
na repas ti odporucim Vlčka, robil mi repas vanosu na 328i a nieco super, ten rozdiel je sakra citit, lepsi nabeh vykonu a nizsia spotreba, paradicka, ziadne vyhodene peniaze do vzduchu
cislo na neho uz nemam ale kludne mu napis na FB https://www.facebook.com/ivan.v.vlcek?fref=ts

Re: Prekladka motora M62TU za M60.

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 08:45
od birki
riesim osemetnu situaciu a kto mi vysvetli ako je mozne ze podla ETK
je M62b44tu
tak ze hlava valcov 1-4 je rovnaka ako pri X5tke M62 a hlava valcov 5-8 pasuje len z e39, a e38 co je tam ine pri X5 4.4 ?

Re: Prekladka motora M62TU za M60.

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 13:45
od jararak
ja ti neviem pepane, ked chces, dobehni ocumiet tu opachu v mojej malickej :)

Re: Prekladka motora M62TU za M60.

Napísané: Utorok, 13. Augusta 2013, 14:17
od ViktorDDD
asi to bude kvôli tomu že veci v e39/e38 a v X5 sú usporiadané inak, možno je tam v X5 nejaký držiak na niečo navyše

Re: Prekladka motora M62TU za M60.

Napísané: Štvrtok, 10. Októbra 2013, 20:10
od ifojtik
V x5 je inak rieseny separator oleja. Preto su rozdielne ale len podla etk. Inak su zhodne len tam treba prehodit ten separator.


birki napísal:
riesim osemetnu situaciu a kto mi vysvetli ako je mozne ze podla ETK
je M62b44tu
tak ze hlava valcov 1-4 je rovnaka ako pri X5tke M62 a hlava valcov 5-8 pasuje len z e39, a e38 co je tam ine pri X5 4.4 ?