Strana 1 z 1
E 39 EGR dotaz
Napísané: Štvrtok, 9. Mája 2013, 08:35
od bigcatno4
Cau chalani chcem sa opytat ci aj na benzinovej verzii je EGR a ak ano kde a ako sa odpojuje, cital som prispevky tu na fore ale vsetci pisali ze to odpojujete z dieslu a preto ze vam to zasieralo sanie ale ja ked som rozobral sanie tak ho mam ako nove. a este by som sa chcel opytat ci bude robit nejaky problem ked vypojim na sani cidlo ktore je hned za airboxem, neni to vaha vzduchu ale neviem co je to za cidlo, naskor to bude merat mnozstvo nasavaneho vzduchu alebo nieco take. Diky za odpoved.
Re: E 39 EGR dotaz
Napísané: Štvrtok, 9. Mája 2013, 08:42
od ViktorDDD
vôbec ani len netuším o aký motor sa jedná, ale podľa mojich vedomostí tam EGR nie je
sanie na atmosférickom benzíne nemá dôvod byť zanesené, jedine keby bolo zlé odvetrávanie motora
či bude robiť problém keď nejaké čidlo odpojíš? však odpoveď máš za minút, odpojíš, povozíš sa, uvidíš, ja by som nič neodpájal, máš vážny dôvod aby si to robil?
Re: E 39 EGR dotaz
Napísané: Štvrtok, 9. Mája 2013, 08:51
od bigcatno4
no je to 523 i... a chcem to odpojit cele a spravit si priame sanie pretoze to stare je v tom klbe ktory ide do klapky cele polamane. chcem tam nechat airbox ale cele vedenie od neho az po klapku prerobit. Nieco ako priame sanie ale s airboxom pretoze je spraveny dobre na nasavanie a dat tam simota filtr a spravit aj privod studeneho vzduchu odspodu auta, nieco ako naporove sani. a este otazka je tam privedena od motora nejaka havica s priemerom asi 3 cm a je napichnuta do toho klbu u klapky a neviem naco tam je...
Re: E 39 EGR dotaz
Napísané: Štvrtok, 9. Mája 2013, 11:25
od ViktorDDD
tá hadica ide pravdepodobne z toho kolena do voľnobežného ventilu
Re: E 39 EGR dotaz
Napísané: Štvrtok, 9. Mája 2013, 13:01
od jararak
to cidlo myslis c12? ak ano je to vaha vzduchu a ak myslis cidlo ktore meria objem vzduchu, tak to sa bavime o tom co je predmetom zaciatku vety
ak ti vadi ako vyzera koleno c9, kup si nove, ine nevyrobis, garancia a ser na sisky a venceky, to pojde ten motor este horsie plus ti to bude vydavat velmi divne zvuky.
Secondary throttle housing tube ASC -
BMW parts catalog
Re: E 39 EGR dotaz
Napísané: Štvrtok, 9. Mája 2013, 15:47
od csuka530d
bigcatno4 napísal:no je to 523 i... a chcem to odpojit cele a spravit si priame sanie pretoze to stare je v tom klbe ktory ide do klapky cele polamane. chcem tam nechat airbox ale cele vedenie od neho az po klapku prerobit. Nieco ako priame sanie ale s airboxom pretoze je spraveny dobre na nasavanie a dat tam simota filtr a spravit aj privod studeneho vzduchu odspodu auta, nieco ako naporove sani. a este otazka je tam privedena od motora nejaka havica s priemerom asi 3 cm a je napichnuta do toho klbu u klapky a neviem naco tam je...
oprav si sanie na original ako má byt z tochto motora v e 39 kasni výmenou originalneho nasavania na tebou povedané "náporové " dosiahneš velké hovno.

Re: E 39 EGR dotaz
Napísané: Štvrtok, 9. Mája 2013, 16:17
od bigcatno4
Diky za pripominky takze asi nejlepsi bude kdyz to akurat vymeim za nove dily a vymenim filtr za sportovni a necham to tak, akurat tam este privedem viac studeneho vzduchu, DIKY
Re: E 39 EGR dotaz
Napísané: Štvrtok, 9. Mája 2013, 18:06
od Peters2
bigcatno4 napísal:Diky za pripominky takze asi nejlepsi bude kdyz to akurat vymeim za nove dily a vymenim filtr za sportovni a necham to tak, akurat tam este privedem viac studeneho vzduchu, DIKY
a co tam chces nahodit ladnicku?

Re: E 39 EGR dotaz
Napísané: Piatok, 10. Mája 2013, 06:25
od ViktorDDD
studený vzduch tam neprivedieš, len rovnaký ako je teplota vzduchu vonku, a s tým sa trápiť zbytočne nemusíš, lebo do airboxu už prúdi zospodu cez hadicu taký vzduch
ale inak nič nepostrehneš, v takom prdítku čo má 900kila pocítiš aj rozdiel dvoch koní, ale v tučnej krave ako e39 je to asi jedno
Re: E 39 EGR dotaz
Napísané: Piatok, 10. Mája 2013, 07:26
od bigcatno4
to mas mozno pravdu ale dival som sa ako je tam ten vzduch vedeny a ta trubka je vedena od predneho ventilatoru co som nepochopil preco. Takze ju chcem vytiahnut a priviest tam cestvy vzduch zospodu predneho narazniku a urcite to bude studenejsi vzduch ako v motorovom priestore. A mimochodom vcera som odpojil tu koncovku a nie je to vaha vzduchu asi pretoze som nespozoroval ziadnu zmenu v jazdnych vlastnostiach. Ale aj tak pouzijem originalne diely.
Re: E 39 EGR dotaz
Napísané: Piatok, 10. Mája 2013, 08:04
od ViktorDDD
neviem čo si presne odpájal, ale aby si vedel, váha vzduchu je to čo som označil do červeného
Re: E 39 EGR dotaz
Napísané: Piatok, 10. Mája 2013, 15:04
od Peters2
bigcatno4 napísal:to mas mozno pravdu ale dival som sa ako je tam ten vzduch vedeny a ta trubka je vedena od predneho ventilatoru co som nepochopil preco. Takze ju chcem vytiahnut a priviest tam cestvy vzduch zospodu predneho narazniku a urcite to bude studenejsi vzduch ako v motorovom priestore. A mimochodom vcera som odpojil tu koncovku a nie je to vaha vzduchu asi pretoze som nespozoroval ziadnu zmenu v jazdnych vlastnostiach. Ale aj tak pouzijem originalne diely.
asi mas nefunkcnu vahu vzduchu a preto auto ide ako ide a preto chces nieco "upravovat"... paradne dotiahni privod vzduchu od spodu a este daj aj "super tuningovi sportovy" filter a nech si motor zerie ten bordel ked sa bude fajne prasit...

Re: E 39 EGR dotaz
Napísané: Nedeľa, 12. Mája 2013, 08:19
od bigcatno4
Tak je to potom ta vaha vzduchu ale ako zistit ci je dobra? Asi by nebolo moc dobre ju hned kupit a potom zistovat ci ide. Nezda sa mi totiz ze by auto reagovalo nejak ako by nemalo, nepozorujem zhorsenu akceleraciu alebo nejake kolisanie otacok a podobne, mam totiz za to ze prave vadna vaha vzduchu sposobuje ze motor zdochyna a podobne alebo blbnu otacky, predtym som jazdil na upravenej honde s rovnakym vykonom ale to nemozem srovnavat pretoze to bol vysokootakovy motor a polovicna vaha auta takze samozrejme ze teraz je akceleracia nikde uplne inde a podobne. A co sa tyka toho privedenia bordelu do filtru tak nejazdim v pusti kde sa ucpe filtr za mesiac a staram sa o tieto veci a skusenost mam taku ze privedenie vzduchu odspodu len prospeje . Ale mozno sa mylim a BMW je nejaka specialna vynimka.
Re: E 39 EGR dotaz
Napísané: Pondelok, 13. Mája 2013, 06:59
od ViktorDDD
keď odpojíš váhu tak motor začne bežať na nejaké prednastavené hodnoty, takže pobeží úplne normálne
že je zlá poznáš tak že motor ide blbo a po odpojení sa to zlepší