Strana 1 z 1
					
				ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU
				Napísané: Utorok, 30. Apríla 2013, 21:05
				od pete1985
				Zdravím páni,
potreboval by som radu, ako správne odvzdušniť chladiaci systém. Mám E39 535i (M62B35TU) s manuálom. Na aute bol menený termostat, ježko kúrenia. Na budíku mi teplota vystúpa na 90 stupňov, po čase vyskočí na prvý bod nad 90 stupňov, tam sa nejaký čas drží a znovu klesne na 90 stupňov. Auto má od výmeny termostatu najazdené cca 200-300km, po výmene nebol systém odvzdušňovaný. Prevádzková teplota chladiacej kvapalíny má 104-108 stupňov.
Za každú radu ďakujem.
			 
			
					
				Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU
				Napísané: Streda, 1. Mája 2013, 08:06
				od ViktorDDD
				doleješ vodu koľko má byť, naštartuješ a povolíš odvdzušňovaciu skrutku na chladiči, keď vyteká len voda tak OK, keď vzduch, tak vypustíš, doleješ vodu, zas vypustíš vzduch  . . .
prevádzková teplota 104-108st. je úplne normál pre M62TU
			 
			
					
				Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU
				Napísané: Streda, 1. Mája 2013, 09:03
				od jararak
				popripade si pomoz tym, ze sa postavis do kopca, cim vecsi kopec, tym lepsi. nosom hore
samozrejme pusti kurenie na plne pecky a teplota na max
			 
			
					
				Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU
				Napísané: Streda, 1. Mája 2013, 12:11
				od Kwaky
				Uz som to pisal v inej teme. Nestaci povolit iba odvzdusnovak pri expanzke, treba povolit aj odvzdusnovak  na termostate, inak to nepojde odvzdusnit. Kurenie na maximalnu teplotu, minimalny fukar aby otvorilo okruh a bet zapateho motora dolievat vodu az kym nezacne vytekat z termostatu, zavret jeho odvzdusnovak a dolievat az kym aj z expanzkoveho nezacne tiect. Potom zavret exp. a ist na test ride, mal by byt vsetko ok.
			 
			
					
				Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU
				Napísané: Streda, 1. Mája 2013, 13:54
				od pete1985
				Ďakujem za rady 

 
			
					
				Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU
				Napísané: Streda, 1. Mája 2013, 18:04
				od juronr
				Ak Ti mozem poradit tak pootvaraj v prvom rade ovzdusnovaky, nalej vodu a fukaj do nadrzky pokial Ti nepojde voda. Potom rob to co Ti radia vyssie. Ak mas v motory bublinu tak ju odtial tazko dostanes len ovzdusnovanim.
			 
			
					
				Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU
				Napísané: Streda, 1. Mája 2013, 18:22
				od revenge
				Zaklad je neotvarat absolutne nadržku ani okruh ak je motor teply potom mozes znova opakovat.Da sa to odvzdusnit len cez expanzku ja som nalial do plna pojazdil,nechal vychladnut dolial a znova az kym nebolo treba doliat.
			 
			
					
				Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU
				Napísané: Štvrtok, 2. Mája 2013, 06:21
				od jollyjoker
				revenge napísal:Zaklad je neotvarat absolutne nadržku ani okruh ak je motor teply potom mozes znova opakovat.Da sa to odvzdusnit len cez expanzku ja som nalial do plna pojazdil,nechal vychladnut dolial a znova az kym nebolo treba doliat.
Toto je ten systém ktorým som to robil vždy ja a má 100% účinnosť. Ale obávam sa Peťo že ty budeš mať problém v budíkoch prípadne v nejakom nakonfigurovaní, keďže digitálna hodnota teploty je OK.
 
			
					
				Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU
				Napísané: Piatok, 3. Mája 2013, 10:21
				od pete1985
				Budíky boli u airbona, mali by byť ok, čiže ak nebude problém v odvzdušnení, tak potom v konfigurácii budíkov s autom. Budem múdrejší po víkende.
			 
			
					
				Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU
				Napísané: Piatok, 3. Mája 2013, 16:36
				od ViktorDDD
				keď cez skryté menu alebo diagnostiku to píše teplotu okolo tých 103 až 108 aj keď ručička lezie za polku tak potom na 100% tie budíky
			 
			
					
				Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU
				Napísané: Streda, 8. Mája 2013, 20:19
				od PetoK
				Tak som tomu troška dohovoril...  

 nakoniec nebolo treba ani veľa násilia a ručička je v strede...   
