... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pete1985
Autor témy
Príspevky: 232
Registrovaný: 9.9.2009
Auto: BMW E39 535i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU

Utorok, 30. Apríla 2013, 21:05

Zdravím páni,
potreboval by som radu, ako správne odvzdušniť chladiaci systém. Mám E39 535i (M62B35TU) s manuálom. Na aute bol menený termostat, ježko kúrenia. Na budíku mi teplota vystúpa na 90 stupňov, po čase vyskočí na prvý bod nad 90 stupňov, tam sa nejaký čas drží a znovu klesne na 90 stupňov. Auto má od výmeny termostatu najazdené cca 200-300km, po výmene nebol systém odvzdušňovaný. Prevádzková teplota chladiacej kvapalíny má 104-108 stupňov.
Za každú radu ďakujem.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU

Streda, 1. Mája 2013, 08:06

doleješ vodu koľko má byť, naštartuješ a povolíš odvdzušňovaciu skrutku na chladiči, keď vyteká len voda tak OK, keď vzduch, tak vypustíš, doleješ vodu, zas vypustíš vzduch . . .
prevádzková teplota 104-108st. je úplne normál pre M62TU
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU

Streda, 1. Mája 2013, 09:03

popripade si pomoz tym, ze sa postavis do kopca, cim vecsi kopec, tym lepsi. nosom hore

samozrejme pusti kurenie na plne pecky a teplota na max
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
Kwaky
Príspevky: 271
Registrovaný: 5.1.2011
Auto: 2013 BMW F13 640i
Kraj: Trnavský

Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU

Streda, 1. Mája 2013, 12:11

Uz som to pisal v inej teme. Nestaci povolit iba odvzdusnovak pri expanzke, treba povolit aj odvzdusnovak na termostate, inak to nepojde odvzdusnit. Kurenie na maximalnu teplotu, minimalny fukar aby otvorilo okruh a bet zapateho motora dolievat vodu az kym nezacne vytekat z termostatu, zavret jeho odvzdusnovak a dolievat az kym aj z expanzkoveho nezacne tiect. Potom zavret exp. a ist na test ride, mal by byt vsetko ok.
2012 AUDI A7 3.0 BiTDI S-Line - Ex
F01 730d mod. 2012 - Ex
E65 745i - Individual - Ex
E39 528i ///M - Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
pete1985
Autor témy
Príspevky: 232
Registrovaný: 9.9.2009
Auto: BMW E39 535i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU

Streda, 1. Mája 2013, 13:54

Ďakujem za rady :D
 
Užívateľov profilový obrázok
juronr
Príspevky: 107
Registrovaný: 7.2.2009
Auto: BMW 525i Touring
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU

Streda, 1. Mája 2013, 18:04

Ak Ti mozem poradit tak pootvaraj v prvom rade ovzdusnovaky, nalej vodu a fukaj do nadrzky pokial Ti nepojde voda. Potom rob to co Ti radia vyssie. Ak mas v motory bublinu tak ju odtial tazko dostanes len ovzdusnovanim.
 
revenge
Príspevky: 1114
Registrovaný: 14.2.2011
Kraj: Trenčiansky

Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU

Streda, 1. Mája 2013, 18:22

Zaklad je neotvarat absolutne nadržku ani okruh ak je motor teply potom mozes znova opakovat.Da sa to odvzdusnit len cez expanzku ja som nalial do plna pojazdil,nechal vychladnut dolial a znova az kym nebolo treba doliat.
 
Užívateľov profilový obrázok
jollyjoker
Príspevky: 272
Registrovaný: 22.4.2008
Auto: 323ti
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: MT

Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU

Štvrtok, 2. Mája 2013, 06:21

revenge napísal:
Zaklad je neotvarat absolutne nadržku ani okruh ak je motor teply potom mozes znova opakovat.Da sa to odvzdusnit len cez expanzku ja som nalial do plna pojazdil,nechal vychladnut dolial a znova az kym nebolo treba doliat.

Toto je ten systém ktorým som to robil vždy ja a má 100% účinnosť. Ale obávam sa Peťo že ty budeš mať problém v budíkoch prípadne v nejakom nakonfigurovaní, keďže digitálna hodnota teploty je OK.
EX 540i6 10/00
EX 540iAT 6/99
EX 540i6 6/99
EX 540i6 2/00
EX 540iA 10/00
EX 323ti 8/98
 
Užívateľov profilový obrázok
pete1985
Autor témy
Príspevky: 232
Registrovaný: 9.9.2009
Auto: BMW E39 535i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU

Piatok, 3. Mája 2013, 10:21

Budíky boli u airbona, mali by byť ok, čiže ak nebude problém v odvzdušnení, tak potom v konfigurácii budíkov s autom. Budem múdrejší po víkende.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU

Piatok, 3. Mája 2013, 16:36

keď cez skryté menu alebo diagnostiku to píše teplotu okolo tých 103 až 108 aj keď ručička lezie za polku tak potom na 100% tie budíky
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
PetoK
Príspevky: 9940
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: ovzdušnenie chladiaceho systému E39 M62TU

Streda, 8. Mája 2013, 20:19

Tak som tomu troška dohovoril... :mrgreen: nakoniec nebolo treba ani veľa násilia a ručička je v strede... :thumbup:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 9 neregistrovaných