Strana 1 z 1
e39 530d podtlakova regulacia turba
Napísané: Utorok, 30. Apríla 2013, 07:28
od jararak
Zdravicko pani
chcem sa opytat na par detailov ktore ma trapia s vykonom mojho tatosa, na prilozenom grafe brzdy je vidno, ze auto ma sice pekne konecne vysledky, avsak priebeh stoji za staru belu, proste do 2500 utrum, cize znova chyba podtlakovej regulacie turba, samozrejme tato chyba ma cakala zapisana v rj, hadicky som kupoval 3,2mm, gumene, opletane textilom urcene na prepady, avsak uz som ich narezaval niekolkokrat, lebo po urcitom case sa na "pipkach" rozpadnu, mate napad aku hadicku radsej kupit? mozno nejaka pevnejsia ktora bude bez opletu
taktiez sa pohravam s napadom dat pozriet turbo, niesom uplne isty, ci pan ktory ho repasoval korektne nastavil VAC ventil

taktiez niesom uplne isty z tychto cisel ktore mi plula diag, merane staticky na neutraly, motor zohriaty na prevadzkove teploty
vidim, ze tlak ktory ma byt nieje a taktiez ani vaha vzduchu nedava hodnoty ktore by mala
volnobeh
1500rpm
2000rpm
2500rpm
3000rpm
Re: e39 530d podtlakova regulacia turba
Napísané: Utorok, 30. Apríla 2013, 08:49
od Lewelboss
Ten krutak mas dost nanic. Myslim ze v serii to ma mat 390 a kedze tam mas cez 200koni, tak krutak by mohol byt aspon 430 a viac..a urcite v nizsich otackach, ratam ze maximum by malo dosahovat okolo 2200-2500..
Na mojom 530d som tiez menil hadicku, daval som tam na pohlad uplne inu, hrubsiu a gumenu, okrem toho som mal roztrhane nie len turbove hadicky, ale aj EGR a tretia sla tusim na silentbloky.
Pre skusku skus vsetky zaslepit, nechat len cisto na turbo a ist to skusit.
Dalej hodnoty je dobre pozerat v zatazi, nie na mieste, pretoze turbo by potom bolo napr pri 2500 nie 1000nieco mbar ale ratam tak 2300+ po chipe, 2150 pred.. (len priblizne)
Regulator turba zvykne robit tiez niekedy tazkosti, stretol som sa s tym pri Audi, ale regulatory su rovnake aj tu.. daju sa zmenit s EGR regulatorom.
Treba tiez sledovat ci pozadovany tlak turba sa ti priblizne rovna skutocnemu, pokial nie, moze to byt zle nastavenym turbom, pripadne aj regulatorom (treba sledovat aj pomer zopnutia).
Ked to chodim merat ja, tak od napr 1500 plny plyn a sledujem vsetky hodnoty postupne a hlavne rozdiely medzi poziadavkami a aktual hodnotami..
Ak ta este nieco napadne, tak napis..
Re: e39 530d podtlakova regulacia turba
Napísané: Utorok, 30. Apríla 2013, 10:51
od jararak
auto som ja necipoval, ani majitel predomnou sa mi o nicom nezdoveril, je mozne, ze nieco robil este nemec, kedze auto ma eibach pruziny s certifikatom este z nemecka
hadicky som menil uz (a 2 krat upravoval)
fotky hodnot ktore sem davam su vratane pozadovanych - specified, tak aj meranych - actual
este ak pomoze, egr je zaslepene kruzkom, + srubka v hadicke
Re: e39 530d podtlakova regulacia turba
Napísané: Utorok, 30. Apríla 2013, 21:04
od Lewelboss
No zrejme s tym nieco bude kedze tam mas viac koni ako by si mal mat.. da sa to aj lahko zistit, no to by sme sa museli stretnut.
Uz som mal jedno auto v rukach ktore niekto chipoval v nemecku a tiez to nebolo ktovieco..
Ja viem ze su tam hodnoty aj take, aj take, ale vsetko si robil na mieste predsa nie?
Merat hodnoty treba v zatazi, teda zajazdy a mozno je niekedy dobre aj do kopca..
Co sa tyka EGR, tiez ho mam momentalne von, dokonca aj regulator odpojeny a chyba v ECU, no nic to nemeni.
Neviem z tvojej odpovedi ci sme sa vobec spravne pochopili.. Treba poriadne zmerat hodnoty, potom sa da odrazit dalej.
Re: e39 530d podtlakova regulacia turba
Napísané: Streda, 1. Mája 2013, 08:28
od jararak
minuly rok to slo este bez problemov, ono cez zimu mi ten vykon akosi nechybal a popravde teraz som si myslel, ze len ja som nenasytny po tom co som si zvykol na 4,4 benzin
auto momentalne nemam, postava v lakovni :)
Re: e39 530d podtlakova regulacia turba
Napísané: Streda, 1. Mája 2013, 16:09
od serwo
Ako vies, tak ja som presadol zo 4.4i do 2.8i a ta "patka" veru kurva nejde. Takze asi to bude tym porovnavanym 4.4 obsahom.

Normalne mi je az do placu, ked vidim, ze tie vase chrochtaky maju taky vykon (aj Nm aj HP) a ja v 2.8i mam 142 kW, pritom 2.5i ma len o 1 kW menej.

To som si mohol rovno kupit 525i a jednak by bola obstaravacia cena nizsia a jednak by som platil nizsiu poistku pri rovnakom vykone.
Re: e39 530d podtlakova regulacia turba
Napísané: Streda, 1. Mája 2013, 16:15
od Pežot
serwo klídeček

tiež pociťujem rovnaký "deficit" výkonu. Ale zistil som, že mi ho netreba tak veľa. Zvykol som si.
Re: e39 530d podtlakova regulacia turba
Napísané: Streda, 1. Mája 2013, 16:54
od serwo
Je pravda, ze mam trochu komplex, pretoze min. tyzden som siel z prace a nechapal som. Stupal som tomu jak blazen a kolega bol za mnou nalepeny s Nissanom Primera z 1997-ho roku s motorom 1.6i a vykonom 74 kW. Tak je toto normalne?